Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пърпанисане на студен двигател


fitnes

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам проблем на моята Фелка, който ме мъчи вече втора зима и искам да го решя, тъй като много ме дразни. Става въпрос за карбураторният вариант 1.3LX 98". Когато запаля в по-студените дни на бензин двигателя сякаш работи на по-малко цилиндри и е неравномерно. Чува се едно пър пър пър :) Докато пърпаниса излиза доста пушек от ауспуха.

Когато подам гас и оборотите се вдигнат до около 4000 и пусна педала се нормализира работата за малко и пак започва да пърпаниса. Това го прави докато позагрее двигателя. Лятото няма проблеми. На газ няма проблеми при студено и топлов време. Забелязал съм, че когато я паля на бензин в студено време оборотите не се вдигат, а когато паля на газ държи около 1500 докато загрее.

Карбуратора е почистван и са сменяни платната на ускорителната помпа и обогатитела, както и елетронния жигльор за празен ход (ако така се казваше). Свещите и кабелите са сменяни.

Дали може да е нещо от врътките за регулирането на газовете на карбуратора?

Моля помагайте кой с каквото може от житейският си опит.

Благодаря. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От собствен опит мога да кажа, че така се получава на ЛАДА, когато и блокира "амортисьорчето" на въздушната клапа.

 

Въздушната клапа не е дроселовата, а клапата управлявана от смукача. Тази клапа намалява притока на въздух в зоната над дифузорите и така обогатява горивната смес, за да може да работи нормално един студен двигател.

 

"Амортисьор" казват на едно хитроумно съединение, което позволява на въздушната клапа, леко да се отваря/затваря сама, под натиска на въздушната струя.

 

При Шкода обаче /поне при 105 и 120/ карбураторите са с шибърни /т.е. без въздушна клапа/ смукачи.

 

Забелязал съм, че шкодите имат проблем със смукача, или ще работи на много високи обороти или ще гасне /наблюденията ми са върху по-старички автомобили/, докато Жигулата мога да я накарам да работи стабилно на почти всякакви обороти. А разликата в двата карбуратора /конструктивно/ е в начина на обогатяване на сместа при работа на "студено".

 

Сигурно пак става въпрос за ненормално обогатена смес, но как се получава това при шибърен смукач, мога само да предполагам. Огледай за луфтове в задвижването на лостчето на смукача и жилото. Ревизирай смукача, ако има възможност нещо да се запуши, то сигурно се е запушило /закон на Мърфи/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега за пояснението. В общи линии може би си прав до колкото мога да те разбера. Днес питах един шкодаджия от какво може да е и той ми каза, че има една кръгла джаджа закрепена към карбуратора с две маркучлета и от нея правело такива номера. Незнам как се казва точно, но мисля че е някои го наричат някакъв вакуум. Както и да е, вече ще минавам към секцията Fabia защото днес пазарих една по-млада от моята Фелка, внесена от Швейцария в добро състояние.

 

Ако някой друг има подобен прболем нека дискутира и може да си помогне с проблема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също го прави тоз номер сутрин в редките случаи, когато я паля на бензин, но след 2-3 мин. мирясва и започва да работи нормално. Моето обяснение е, че проблемът се крие в смукача - при студен двигател е затворен докрай и имаш много бедна горивна смес. В момента в който отвори леко, мотора започва да работи нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязъл съм, че когато двигателя работи така неравномерно, гори и повече бензин. С други думи зимата когато се пали на бензин и се изчаква колата да позагрее, сигурно ще разхода ще е по-голям, което би могло да се оправи с около 40 лв за смяна на частта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам всички пишещи в темата сте с газови уредби. Нали знаете, че няма как да се направи този карбураторен двигател да работи еднакво на бензин и на газ и при -25, и при +35 градуса. Махайте газта, сетвайте аванса и луфта на свещите като за бензин и да видим какво ще стане. А - по-лесно е някой колега само на бензин да си каже мнението. smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Карам такава шкода фела-1.3карб.-само на бензин.Скоро ходих при един майстор за консултация относно регулирането на т.н. полуавтоматично пусково устройство.Показа ми 5 места за регулиране , като имало още 2 ,но си ги пазел в тайна.Преди да направя необходимите настройки имах подобни симптоми.Сега двигателят работи стабилно,бързо достига оптимална работна температура и разходът на гориво е приемлив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.