Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Супърб 2.0 140 tdi-cr vs Супърб 1.8 tfsi


Momchil

Recommended Posts

:-k Да не би да правиш изводи от една кола за цялото дизеларско воинство ?! Нали вече коментирахме някъде, че една птичка ... smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Momchil

    9

  • Bojanov

    6

  • coverdale

    5

  • PRO

    4

Най-много писали в темата

Иво, аз копирах просто данните, които производителя "рекламира". Не съм писал за азотните окиси, понеже в последните години са редуцирани до 80%, че и повече. За това и като цяло не много хора знаят за тях. Иначе ако емисиите бяха високи, бъдещи ти колеги щяха да опищят небесата и определено щяха да се упоменават във всяка една брошура към колата /както надписите по цигарените кутики/.

Иначе, предполагам за Вlutec на МВ говориш smile027

Този двигател влезе с излизането си през 2007 и ако не се лъжа през 2008 също в ТОП 10 на едно, бих казал доста авторитетно издание в щатите - Ward's AutoWorld. Видях го обстойно още на изложението в Чикаго през февруари 2007, когато му беше представянето покрай работата ми в тогавашната "Даймлер Крайслер". Борбата беше да се стигнат нива на азотни окиси и CO2 разбира се, толкова ниски, че да се разреши продажбата на дизелови автомобили в 90% от щатите тъй като еко нормите са доста високи! Между другото това е главната причина да няма много дизели в щатите - просто не отговарят на изискванията за NOx! Този Bluetec пoзволи да се продават дизели дори в Калифорния, където нормите са най-строги. От 2009 в класацията обаче не е Bluetec-а, а CR-a на VW. Те също имат малки количества NOx! Управляваните по електронен път клапани /по нашенско - пиезо-дюзи да речем/ доста прецизно дозират горивото под високо налягане не един път, а неколкократно при един такт! По-прецизни сензори, следящи въздушния поток в интейк-а и налягането на турбото пък дозират перфектното количество въздух! Така се свежда до минимум остатъчния кислород и съответно от там пада нивото на азотните окиси. Освен това и икономичноата се увеличава. За саждите, както си писал си има DPF.

Това доста Off-topic се получи...

И още малко да поспамя!

Иво, представяш ли си, да речем при NO2 да успеем да мръднем двойката пред кислорода... Каква еуфория ще стане по улиците, ех...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Велко. Защо си мислиш, че в Европа цената на дизела е толкова висока? Дадох ти пример за МВ (системата се казва bluetec, така че и двамата не сме уцелили названието). При VAG подобна система се нарича bluemotion. Това blue идва от синия цвят на течността. В западната част на Европа, на колонката има два пистолета за камионите един с addblue (или както се казва) и втори с дизела.

Системата с цветни стикери в Германия за достъп до градовете, какво цели? Бензин с ЕВРО 1 - зелен стикер. Дизел с ЕВРО 4 - зелен стикер. Ами то бензинов Голф 2 от 1990 с катализатор отговаря на нормите. И в същото време Фабия 1 с дизелов двигател от 2005, няма право да влезе в центъра на града, защото е с ЕВРО 3. Дали скоро няма да се разпространи и другаде освен в Германия?

Не го обръщам на спор бензин-дизел, просто до няколко години поради еконорми ще е нецелесъобразно да караш лека кола дизел. Това пък въобще не значи нищо за Бг. Просто ние сме си извън всякакви класации.

:smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въглеродният диоксид (CO2) е парников газ, който влияе глобално на Земята, но не вреди пряко на човешкото здраве /освен, ако не се вдишва в големи концентрации/.

Само него го дават в каталозите, и само той към момента определя "екологичността" на един двигател smile049 .

На здравето на хората пък най-зле се отразяват канцерогенните "твърди частици" от дизеловите двигатели, както и азотният диоксид (NO2), който е токсичен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евро 5 е за политиците - истината е, че автомобилните компании много добре знаят как се тества и настройват двигателите според това. Цитат:

 

An emission test cycle, also known as a 'smog change', is a specified procedure for measuring pollutant emissions of engines. For emission measurements to be comparable for different engines in a category, the measurements are performed under a specific operating pattern, or 'test cycle' of alternating high, medium, and low engine load. The test cycle should ideally reflect a 'normal' usage pattern concerning speed and acceleration. Realistic test cycles are instrumental for the environmental integrity of emission standards. It was recently discovered that engine manufacturers would engage in 'cycle beating' to optimize emission performance to the test cycle against which European vehicle emission standards were tested, with the result that real-life emissions would be much higher than expected, undermining the standards and public health. In one particular instance, research from two German technology institutes found that for diesel cars no 'real' NOx reductions have been achieved after 13 years of stricter standards.

 

Източник: http://en.wikipedia.org/wiki/Emission_test_cycle

 

Следствието от това лъжучкане го знаят всички - карайте зад дизелов автомобил между два светофара и ще можете да познаете точно кога сменя предавката и точно кога включва турбото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въглеродният диоксид (CO2) е парников газ, който влияе глобално на Земята, но не вреди пряко на човешкото здраве /освен, ако не се вдишва в големи концентрации/.

Само него го дават в каталозите, и само той към момента определя "екологичността" на един двигател smile049 .

На здравето на хората пък най-зле се отразяват канцерогенните "твърди частици" от дизеловите двигатели, както и азотният диоксид (NO2), който е токсичен.

NOx отделян от автомобилите способства за образуване на смог в градовете. Така че той е и замърсител.

И NOx се отделя в най-голяма степен от дизелови двигатели. Затова са и тези системи Bluetec, bluemotion и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните няколко поста са наистина от полза за човек с дилема като моята ... smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Велко. Защо си мислиш, че в Европа цената на дизела е толкова висока? Дадох ти пример за МВ (системата се казва bluetec, така че и двамата не сме уцелили названието). При VAG подобна система се нарича bluemotion. Това blue идва от синия цвят на течността. В западната част на Европа, на колонката има два пистолета за камионите един с addblue (или както се казва) и втори с дизела.

Системата с цветни стикери в Германия за достъп до градовете, какво цели? Бензин с ЕВРО 1 - зелен стикер. Дизел с ЕВРО 4 - зелен стикер. Ами то бензинов Голф 2 от 1990 с катализатор отговаря на нормите. И в същото време Фабия 1 с дизелов двигател от 2005, няма право да влезе в центъра на града, защото е с ЕВРО 3. Дали скоро няма да се разпространи и другаде освен в Германия?

Не го обръщам на спор бензин-дизел, просто до няколко години поради еконорми ще е нецелесъобразно да караш лека кола дизел. Това пък въобще не значи нищо за Бг. Просто ние сме си извън всякакви класации.

:smt030

 

Разбрах те, Иво! Пък и знам, че не спорим дизел-бензин! Наясно съм, че стария голф е по-екологичен по данните на измерителите, когато има катализатор. При VW, премахването на NOx в системата bluemotion е само една малка "брънка във веригата". Там участва и скоростната кутия, окачването, гумите, че дори спойлерите по автмобила! Доста по-комплексно е от bluetec-a на МВ, а не само DeNOx & AddBlue. Както и да е. Аз докато работех неща свързани с автомобилите доста се запознах с тези норми и процесите, които измерват замърсяванията, както и самите системи за пречисване по изпускателните системи и т.н. Понеже Крайслер искаха освен окачванията и диференциалите да могат да монтират и дизелови двигатели на леки автомобили от МВ. Но така и не стана, което е друга бира.

Не съм съгласен само с това, което си написал накрая! Освен ако не говориш за стар дизел, тъй като нормативните изисквания се покриват от новите машини! Аз няма да бъда допуснат в редица европейски градове с моя TDI, но с нов дизелов автомобил не мисля, че би било някакъв проблем. А и колкото и да си мислим, че в ЕС всичко е по закон и се гледа стриктно - и там се шикалкави и не винаги са за пример! Честно казано - не вярвам тези ограничения за които ти говориш да влязат масово преди 2050 г и да покрият толкова райони, че да има ефект за природата. Иска ми се да греша, че все пак децата ни ще "сърбат попарата", но... Честно казано, химията ми е слаба страна, но от прочетените и научени неща покрай работата ми, съм сигурен, че се работи в правилна посока с дизелите. И CR-а си е едно мнооооого чисто създание. Особенно с последните доработки, купища нови сензори и презицно дозиращи компютри... Ей тая анимацийка много ме кефи >>>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що с'я ме карате да спамя излишно по темата. BlueMotion при VW ВЪОБЩЕ не е свързано с добавяне на разни пикочи (пардон - урея). Там BlueMotion-а гаси двигателя по време на по-дълъг престой (на светофар примерно) при натисната спирачка. Двигателя се стартира автоматично при отпускане на спирачката. Add Blue е съвсем друга бира (пикоч) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що с'я ме карате да спамя излишно по темата. BlueMotion при VW ВЪОБЩЕ не е свързано с добавяне на разни пикочи (пардон - урея). Там BlueMotion-а гаси двигателя по време на по-дълъг престой (на светофар примерно) при натисната спирачка. Двигателя се стартира автоматично при отпускане на спирачката. Add Blue е съвсем друга бира (пикоч) :mrgreen:

 

При VW допълнително по-дълги скорости, по-ниско окачване, допълнителни аеродинамични елементи, гуми с понижено съпротивление при търкаляне, подцещане за смяна на скоростите и др. Като цяло идеята е да се свали разхода без промяна в двигателя. И "blue" няма нищо общо с "горивото", а идва от екологията (сини небеса...) smile049

За МБ не знам smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде и моята красавица :) първото впечатление е добро, дизела се държи много добре, има достатъчно мощност. Шума е в норма, даже може би е дори по-малко от бензина (може и така да ми се струва заради еуфорията), а возията с 16-ките е по-мека от колкото със 17ките. Ще кача снимки щом стане светло :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, карай си колицата и да не ти пука за газовете. При всички положения 80% от колите около тебе пърдят много повече , щото са доста по стари или с махнати катализатори или не знам какво още. И аз като съм на външна вентилация и спра след някой на газ ми се обръщат комбалите ,ама така ще е докато не тръгнем всички на ток. Ама тогава сигурно пък ще излъчваме смущаващи импулси от генераторите и ще облъчваме гаргите по дърветата и пак няма да са доволни някои защитници на животните.

Пожелавам ти да те радва колицата и само хубави моменти да имаш с нея. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и не издевателствай над колицата! Очакваме впечатления и за разхода на гориво smile027

За първите 20 км ми даде среден 11 литра :) ще почакам да падне и тогава пак ще споделям :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тц. Ако някой ден се видим искам да ми покажеш как шофираш. Какви са тези цифри бре човек! Слизай на 7-8 градско веднага, аааа smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мене. Със здраве да си я караш и много да те радва, но и малко милост имай към нея. Поне първите 1000-2000км.

 

Очакваме снимки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тц. Ако някой ден се видим искам да ми покажеш как шофираш. Какви са тези цифри бре човек! Слизай на 7-8 градско веднага, аааа smile091

Днес ходих до турския ресторант преди Пазарджик и ми даде 6 с климатик в дъжд и със зимни гуми, като съм карал 120-140 :) градското ми е около 7-8 за сега, но предполагам ще падне, колата е още на 300 км :) Определено има разлика с бензина в динамиката на двигателя, но по отношение на шума - не мисля, че е по-шумна от старата, даже напротив, вози по-меко заради по-малките джанти, и вътре е по-тихо. Като поразработя двигателя и вдигна малко по-висока скорост ще имам по точни впечатления :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

След днешния снежен ден искам да споделя, че според мен дизеловата версия ( 170к.с.това е което съм карал.) се държи доста по нервно на сняг и лед. Под това разбирам повече въртене на гуми и повече намеса на Тракшън Контрола. Това е заради по-високия въртящ момент. Бензинката и тя е с турбо и тя има намеса на електрониката, но всичко е в по-нормални граници и много по плавно.

Това е моето мнение след като съм карал и двете версии. Само да се застраховам, че двете не са били с еднакви гуми. Но въпреки това смятам, че има осезаема разлика в поведението на двете версии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След днешния снежен ден искам да споделя, че според мен дизеловата версия ( 170к.с.това е което съм карал.) се държи доста по нервно на сняг и лед. Под това разбирам повече въртене на гуми и повече намеса на Тракшън Контрола. Това е заради по-високия въртящ момент. Бензинката и тя е с турбо и тя има намеса на електрониката, но всичко е в по-нормални граници и много по плавно.

Това е моето мнение след като съм карал и двете версии. Само да се застраховам, че двете не са били с еднакви гуми. Но въпреки това смятам, че има осезаема разлика в поведението на двете версии.

 

Вчера я пробвах на утъпкан сняг,днес на пресен, при тръгване с нормална газ,никакво буксуване,върви си като тролей,въобще ми надхвърли очакванията.А пък и мойта е 170 коня!

Ако искаш,ела в неделя на НИМ,да направим един сравнителен тест? smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След днешния снежен ден искам да споделя, че според мен дизеловата версия ( 170к.с.това е което съм карал.) се държи доста по нервно на сняг и лед. Под това разбирам повече въртене на гуми и повече намеса на Тракшън Контрола. Това е заради по-високия въртящ момент. Бензинката и тя е с турбо и тя има намеса на електрониката, но всичко е в по-нормални граници и много по плавно.

Това е моето мнение след като съм карал и двете версии. Само да се застраховам, че двете не са били с еднакви гуми. Но въпреки това смятам, че има осезаема разлика в поведението на двете версии.

 

 

[-X ... просто май подаваш повече газ от колкото трябва... ;) даже дизеловата би трябвало да върви по-добре в снега, защото е по-ниско оборотна и по-тежка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера я пробвах на утъпкан сняг,днес на пресен, при тръгване с нормална газ,никакво буксуване,върви си като тролей,въобще ми надхвърли очакванията.А пък и мойта е 170 коня!

Ако искаш,ела в неделя на НИМ,да направим един сравнителен тест? smile027

 

Малко ще ми е трудно да дойда, защото се намирам в Ямбол на има - няма 300км.

А и в неделя вече няма да има сняг, но не мисля че подавам повече газ на едната.

Абееее smile175 няма значение ....... просто изказах мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 ех, този вечен спор ... бензин или дизел. А бе карайте си колите и да не ви дреме. Важното е да стигнеш от точка А до точка Б жив и здрав. Всичко друго е въпрос на усещане и желание. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.