Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Супърб 2.0 140 tdi-cr vs Супърб 1.8 tfsi


Momchil

Recommended Posts

Привет,

Преди два дни си поръчах дизел с ръчни скорости, ниво на оборудване Бизнес, 140 коня.

Последната година карах Супърб 1.8 Елеганс 7DSG, но ми се наложи да сменя работата и ....

Новата ми Шкода ще пристигне във Вторник, а както се сещате от вътре ме гложди дали ще ми хареса новата придобивка. Старата кола рядко е карана под 180 по магистрала, и под 3500 оборота (май си падам малко вандал). Сега взех дизел тъй като този път ми се иска пътуването да ми излиза по-евтино, дават 4.6 междуградско.

Ако някой е карал и двете, моля да сподели впечатления. Ясно е че двата автомобила са доста ралични, но все пак впечатленията ви ще са ми доста полезни.

 

Благодаря,

Момчил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Momchil

    9

  • Bojanov

    6

  • coverdale

    5

  • PRO

    4

Най-много писали в темата

Аз съм карал дизела около 1000км. след това си поръчах обаче бензинова. Вече съм на 10000км с моята кола.

С две ръце съм за бензина.

За да ти излиза едно пътуване ефтино не е важно само колата да гори малко, но и поддръжката да е ефтина и да не се разваля. Че ремонтите на дизела са мале - мале..... да не се случва.

 

Бензина ! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито първо smile027

Натискаш ли го - ще харчи доста! 4.6 е постижимо, но може и да не успееш. Няма как хем да върви като луд, хем да не харчи! Ръчните скорости са добро попадение според мен. Но е трябвало да вземеш бензина, че поддръжката на дизела е поне 3 пъти колкото на бензина /консумативите са доста по-скъпи, а и работата е повече, та и там отиват не малко левчета/, а и почва да се чупи доста по-бързо от бензинката, че нали двигателя е по-натоварен и това съкращава допълнително живота му, който всъщност сигурно е 2/3 от на бензиновия. Аз лично съм замразил моя дизел и от 6-7 месеца си търкалям двете бензинки /1.8 и 2.6/ и ми излиза по-рентабилно. Само наливам в резервоара и карам. Не се чупят, консумативите са на нормални цени, работят тихичко - песен! И не забравяй високата първоначална цена на дизеловия мотор. И цената на нафтата като сложиш и то кяр-а отиде... Абе като цяло много ги хвалят печките, но да си знаеш - няма да ти излезе пътуването по-евтино, както си го намислил! Дано да случиш на някой читав и почти да нямаш проблеми първите месеци, че ремонтите са, както каза колегата по-горе - "мале - мале"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не плашете човека, дизелът ще гори със сигурност по-малко от бензина при един и същ начин на каране.Колкото повече го караш,толкова по-рентабилен ще ти е.Що се отнася до здравината е въпрос на късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не мисля че бензиновия мотор е по издръжлив и с по дълъг живот.Дори напротив поради факта че дизела работи на по ниски обороти.На 1.8 тфси защо си мислите че всичко му е без пари???Сравнете филтрите -примерно на дизела въздушния е 16лв.Но да не продължавам.....че...

Относно разхода-4.6 няма да можеш да постигнеш!!!А пък със 180 направо ще си харчи 7-8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата ти шкода лична или служебна ще е :?: Колко ти е горяла бензиновата при комбиниран цикъл :?:

Новате е лична. Старата даваше около 12 при по-висока скорост, а градското беше около 14 и нагоре. Най-ниския разход който сам постигал е 7 и малко при умерено каране Сф-Бургас. Това са цифри след една година шофиране и близо 50к км.

 

До останалите колеги - Мненията относно дизела са на база личен опит с конкретния 2.0 CDI-CR 140hp или са общи наблюдения за дизелови автомобили?

 

Благодаря,

Момчил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

До останалите колеги - Мненията относно дизела са на база личен опит с конкретния 2.0 CDI-CR 140hp или са общи наблюдения за дизелови автомобили?

 

Личен опит с този двигател,едва ли много имат.А всички останали мнения,относно дизелите...,нали се сещаш ...:idea:,яд ги е ,че не са си взели и те, дизел! smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

До останалите колеги - Мненията относно дизела са на база личен опит с конкретния 2.0 CDI-CR 140hp или са общи наблюдения за дизелови автомобили?

 

Личен опит с този двигател,едва ли много имат.А всички останали мнения,относно дизелите...,нали се сещаш ...:idea:,яд ги е ,че не са си взели и те, дизел! smile056

 

 

Аз споделям само личен опит с конкретния двигател. Не обичам да си чеша езика (пръстите) с наблюдения, слухове и предположения.

 

След 3 нови дизелови автомобила от различни марки и все по-висок клас от шкодата, мога да кажа, че ни най-малко не не ме е яд, че не съм си взел отново дизел. Само съм супер доволен от избора си на бензин.

smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз споделям личен опит след три бензинови автомобила.Верно,евтини са като цена и поддръжка,ама ми писна да ме откъсват на старт и на баир.....,разни ...печки! :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата ти шкода лична или служебна ще е :?: Колко ти е горяла бензиновата при комбиниран цикъл :?:

Новате е лична. Старата даваше около 12 при по-висока скорост, а градското беше около 14 и нагоре. Най-ниския разход който сам постигал е 7 и малко при умерено каране Сф-Бургас. Това са цифри след една година шофиране и близо 50к км.

При тези стойности ми се струва, че си объркал марката. За този стил на шофиране трябваше да се ориентираш към БМВ или Ауди. VALDO да каже, но 14 градско е направо уникално! Колко точки имаш в талона?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не разбирам защо си пуснал тази тема при условие, че вечи си поръчал колата. Темата за бензин/дизел е вече досадна. Всеки си повтаря едно и също и резултат никакъв. Всеки да си кара каквото си иска. Аз си карам бензин 1.8 и съм много доволен за сега. Още съм на 1500 км и не смея да я натискам много, но от "лекото" натискане на педала си ускорява доста добре. Абсолютно безшумен двигател. Пълен комфорт. Горяла някой литър отгоре. Голяма работа. Платил съм по-малко за двигателя, а и ако толкова ми дреме за цената лв/км ще и сложа газ и ще ми е по-евтино и от нафтата. По пътищата не мисля да летя и не мисля да се състезавам с никого. Дизел няма да си взема повече. За мене е по-важен комфорта. От тук натам ти си знаеш какво ти трябва - по-евтина печка с по-голям въртящ момент или по-комфортен автомобил с малко по-скъпо гориво. Но пак не разбирам за какво е тази тема при условие, че след 2 дена ще ти дойде колата. Пожелавам ти много безаварийни километри и много приятни мигове и много малко аварии!!! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за колата! Със здраве да си я караш! Пожелавам ти следващата да ти е на ток!

 

С тези (ниски) цени на бензина - може и бензин да си позволи човек. За града според мен дизела е същата пръчка като бензина - голям разход заради многото спиране-тръгване. А и като засвири турбото левчетата летят през ауспуха и при твата варианта.

 

Личните ми предпочитания са за бензина, макар, че точно тези fsi и tfsi работят доста твърдо за моя вкус...

 

Не на последно място като критерии ми е черния пушек, който неизбежно излиза от ауспуха на дизелаците, колкото и нови да са. Да ме извинават автомобилните компании, много бил екологичен този пушек, ама в тая чернилка не може нищо да няма...

 

За живота на двигателя не знам кой би изкарал повече - но някои агрегати като турбини и компресори със сигурност ще се предадат първи. А тук и при двата предложени варианта ги има - тоест божа работа колко ще изкара двигателя, бас ловя, че турбините им ще заминат първи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата ти шкода лична или служебна ще е :?: Колко ти е горяла бензиновата при комбиниран цикъл :?:

Новате е лична. Старата даваше около 12 при по-висока скорост, а градското беше около 14 и нагоре. Най-ниския разход който сам постигал е 7 и малко при умерено каране Сф-Бургас. Това са цифри след една година шофиране и близо 50к км.

 

До останалите колеги - Мненията относно дизела са на база личен опит с конкретния 2.0 CDI-CR 140hp или са общи наблюдения за дизелови автомобили?

 

Благодаря,

Момчил

Поздравления за избора! Много безаварийни километри с новата придобивка, и като я получиш пусни някоя снимка! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди Супрба карах БМВ, Е39, 165кс, но в сравнение със Супурба 1.8 си е направо костенурка. Разбирасе новите БМВ-та са друга бира, но и на друга цена :) А за точките - май ми липсват само 5 за неправилно паркиране :)

Що се отнася до темата, опитвам се да разбера дали конкретния мой избор на мотор предразполага към някакво по-специално отношение, разработване и какво да имам предвид при експлоатацията.

До момента разбрах, че нещата са по-скоро на кантар, и че основната грижа би била надежността. Относно разхода - в моя случай цената на дизеловия двигател е по-ниска от тази на бензиновия. За хората които предпочитат бензин - рабирам ги, но май се оказва, че единственото определящо при избора е личното усещане зад волана и стила на шофиране.

А за издръжливостта - възнамерявам да карам колата не повече от 5-6 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не разбирам защо си пуснал тази тема при условие, че вечи си поръчал колата. Темата за бензин/дизел е вече досадна. Всеки си повтаря едно и също и резултат никакъв. Всеки да си кара каквото си иска. Аз си карам бензин 1.8 и съм много доволен за сега. Още съм на 1500 км и не смея да я натискам много, но от "лекото" натискане на педала си ускорява доста добре. Абсолютно безшумен двигател. Пълен комфорт. Горяла някой литър отгоре. Голяма работа. Платил съм по-малко за двигателя, а и ако толкова ми дреме за цената лв/км ще и сложа газ и ще ми е по-евтино и от нафтата. По пътищата не мисля да летя и не мисля да се състезавам с никого. Дизел няма да си взема повече. За мене е по-важен комфорта. От тук натам ти си знаеш какво ти трябва - по-евтина печка с по-голям въртящ момент или по-комфортен автомобил с малко по-скъпо гориво. Но пак не разбирам за какво е тази тема при условие, че след 2 дена ще ти дойде колата. Пожелавам ти много безаварийни километри и много приятни мигове и много малко аварии!!! smile027

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за издръжливостта - възнамерявам да карам колата не повече от 5-6 години.

 

Че ти ще си голям късметлия ако изкараш толкова време без проблеми.

Някой немогат да изкарат и 5-6 дни с тоя дизел 140 коня.

Да ме прощава колегата Ruark ама пак пример с неговата тема ще дам.

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=46&t=21159&hilit=Octavia+02+facelift+2.0+TDI+PD

Изчети внимателно най-вече втората страница на темата колега.

Остава само да се надяваме и да се smile126 да няма проблеми.

Ама се съмнявам ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не на последно място като критерии ми е черния пушек, който неизбежно излиза от ауспуха на дизелаците, колкото и нови да са.

 

Пич,за какъв пушек става въпрос,Евро 5,говори ли ти нещо ,много бъркаш! [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за издръжливостта - възнамерявам да карам колата не повече от 5-6 години.

Мойта печка е на 4 г. и 3 м. (75к) и възнамерявам да я карам поне още толкова.

Турбодизелът мрази високите обороти, но не се опитвай да ускоряваш рязко от по-малко от 1500 об.

Средният ми р-д (от 15 септември насам) е 4,8. Простата сметка показва, че придвижването с печката ми излиза почти 2 пъти по-евтино,от колкото с бензинките от "гаража" ми.

Поздрави и безаварийно smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за издръжливостта - възнамерявам да карам колата не повече от 5-6 години.

 

Че ти ще си голям късметлия ако изкараш толкова време без проблеми.

Някой немогат да изкарат и 5-6 дни с тоя дизел 140 коня.

Да ме прощава колегата Ruark ама пак пример с неговата тема ще дам.

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=46&t=21159&hilit=Octavia+02+facelift+2.0+TDI+PD

Изчети внимателно най-вече втората страница на темата колега.

Остава само да се надяваме и да се smile126 да няма проблеми.

Ама се съмнявам ....

Благодаря ти,

Прегледах темата, но става дума за пд мотора а не за кр. Също така става дума за фабричен дефект според мен, а не за проблем при експлоатацията. Всяка кола може да се окаже с такъв проблем, но може би наистина дизеловите двигатели, тъй като изискват по прецизна работа, са предразположени към такива проблеми. Една от причините да си взема дизел е, че имам малки финансови възможности на този етап :) иначе щях да карам 3.6 и да летя ниско :)

smile027 ,

Момчил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за издръжливостта - възнамерявам да карам колата не повече от 5-6 години.

 

Че ти ще си голям късметлия ако изкараш толкова време без проблеми.

Някой немогат да изкарат и 5-6 дни с тоя дизел 140 коня.

Да ме прощава колегата Ruark ама пак пример с неговата тема ще дам.

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=46&t=21159&hilit=Octavia+02+facelift+2.0+TDI+PD

Изчети внимателно най-вече втората страница на темата колега.

Остава само да се надяваме и да се smile126 да няма проблеми.

Ама се съмнявам ....

Момчиле, запасявай се с нерви, защото за съжаление наистина е съмнително да изкараш тея години без да се преебе нещо доста сериозно и скъпо по двигателя. Показателно е, че един двигател е дефектирал - спор няма! И въпреки това, не е нужно да си вадиш изводите генерално, защото ако се разтърсиш из форума за подобни премеждия, но с бензинки, ще попаднеш на доста по-неприятна картинка, където действащо лице е не един, а 2 агрегата...за 1 месец...на един колега!... smile021

Значи мотора е на салата...Въпроса е ,че е крайно неприятно,че за един месец 2 двигателя,които са чисто нови получават съвсем еднакви проблеми-като единия е на 150 часа и 140киловата ,а другия на 147 киловата и близо 6к км-съдба...
...Не на последно място като критерии ми е черния пушек, който неизбежно излиза от ауспуха на дизелаците, колкото и нови да са. Да ме извинават автомобилните компании, много бил екологичен този пушек, ама в тая чернилка не може нищо да няма...

 

Относно цитата по-горе - за екологията... Автомобилните компании ще те извинят разбира се :) Ако смяташ, че на всички дизели ауспуха е черен - не си прав! Всичко опира до това дали има примерно чип, до центровка на помпата и поддръжката на автомобила. Ако е нов двигателя, за какъвто е темата - ето какво намерих на сайта на Шкода. Ако има желаещ еколог - нека ни разсясни по-тъмните цифри. Друго, което ми прави впечатление - защо си мислите, че "чернилката" от дизела е по-отровна от изгорялите газове при бензина? Цвета ли определя съдържанието на "мизерията".

1,8 TSI / 118 kW / 160 к.c., 6M 7,2/100 169г/км

2,0 TDI-CR / 103 kW / 140 к.c., DPF, 6M 5,4/100 143г/км

 

Аз чакам снимки на колата и впечатления от собственика! И дай Боже повече хора с такива малки финансови възможности, които да стигат за Бизнес оборудване в Супърб! Пък бил той бензинов или дизелов...

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, като кандидат еколог ще го направя. Велко, това което си дал е СОх емисии. Обаче дизела изхвърля основно NOx емисии. А те са по-вредни от COx емисиите. Погледни на технотест, те издават кръглите стикери за влизане в градовете по немско. Бензинка - зелен стикер - евро 1 нагоре, Дизел - зелен стикер - Евро 4 нагоре. Та затова и с горивата по-света дизела се изравни като цена с бензина. Затова някои производители добавят специални катализатор SCR, за разбиване NOx съединенията. Имат отделен резервор, в които сипват амоняк и специално дозираща система. Драсни в чичко Гугъл bluetek, виж клипчетата в ютюб и т.н. А черния пушек, го бори филтъра за твърди частици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе дизела е за камиони, трактори, комбайни, локомотиви и т.н. Бензина е за ценители ... smile159

Евтино ... ама дизел ... smile001

Като искаш евтино вземи си бензин и си сложи газ или метан. Още по евтино ще ти е.

 

Колега, карай си е със здраве, другото е късмет или както още се казва "Божа работа". Наливай каквото ти е по душа и хич не питай за мнения щото смисъл няма. Всеки се кланя на своето си гориво. В което лошо няма де. Какво щеше да е ако всички караха само дизел или само бензин. smile048

 

Само си я карай внимателно първите поне 1500 км, за да и се наместят частите, че после да нямаш ядове. И още един съвет от мене ... САМО ГОТИНИ КАКИ ДА ВОЗИШ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега с пушаците започнахте.Дизела ако е направен както трябва не пуши!!Дори и чипосан.Едната от двете е дизел-коя е може ли по пушека да разберете???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.