Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Реализиран силов тунинг на Октавия 2


octavia-power

Recommended Posts

Преди няколко месеца си чипосах автомобила и се сблъсках с няколко различни проблема, които в последствие разреших успешно ! Тук ще ви напиша моите съвети, за да може останалите ентусиасти да имат представа с какво биха се сблъскали и да постигнат ефекта с минимум средства и минимално загубено време. Има и снимки !

В началото налях нов софтуер в компютъра на автомобила. Софта ми го изработи Brazel. При направения лог преди да чипосаме автомобила, имаше кратки пикове в налягането на турбината, което достигаше 2,6 BAR - атмосферно + добавено от турбината.

НЕ СЕ ДОВЕРЯВАЙТЕ НА ПОКАЗАНИЯТА НА СОФТУЕРА, ТЪЙ КАТО ДАТЧИКА В АВТОМОБИЛА МЕРИ ДО ТАЗИ СТОЙНОСТ ! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СИ СЛОЖЕТЕ УРЕД ЗА НАЛЯГАНЕТО НА ТУРБИНАТА - ЗАЩОТО СТОЙНОСТТА МОЖЕ ЗНАЧИТЕЛНО ДА ПРЕВИШАВА ДОПУСТИМОТО ЗА ТУРБИНАТА НАЛЯГАНЕ. Ефекта ще бъде в най-добрия случай - скъсана ос на турбото а изваждането на пари от джоба - голямо. След като за 3 дена счупих 2 турбини, се обадих на bega4kata - нашия модератор с молба за smile012 !

Не го познавам лично, но мога да кажа, че му пратих турбина според неговите изисквания и той ми я върна модифицирана. Наложи се да направят няколко промени по турбо пътищата.

497523.jpg

На снимката отгоре се вижда замяната на оригиналната пластмасова тръба с метална. Тръбата е с диаметръ 50 мм. , като в краищата е съвсем леко разширена за да може скобите да захванат хубаво и да не се изплъзват.

497524.jpg

На снимката отгоре се вижда, че е необходимо металната тръба да е по-дълга с 20 мм. спямо пластмасовата. *при числото 1 на снимката. При числото 2 се оставя място за скобата, така че да хване добре.

497526.jpg

На снимката отгоре при 1 е необходимо да се махне внимателно алминиевата скоба, без да се нарани маркуча, който отива към интеркулера.

497528.jpg

*

497530.jpg

Мерене и мислене... ](*,)

497531.jpg

smile152

*не съм довършил... и ме познаха веднага...*

497532.jpg

smile152 Слага се преходен мамаркуч за различните диаметри.

497533.jpg

smile152 При 1 и 2 са показани кобите с които се прикрепва към двигателя. Задължително сложете гумени тампони при връзката с двигателя ! Има вибрации и ако сложите твърда връзка, ще се къса планката.

497534.jpg

Необходими са 3 колена на 90 градуса ! с диаметър 51 мм. Връзката между колената е с тръба 50 мм, която не се вижда на снимките. дължината и е 65 мм.

497535.jpg

 

Ефекта от турбината е следния:

Автомобила спя да харчи масло ! Преди доливах по 1 литър масло на 6-7 хиляди километра, което показва че нашия модератор разбира от турбини и боже да ги модифицира успешно ! До сега съм минал 10 хил. км. и маслото си е на същото място ! Не е за вярване, но е истина !

Относно вървенето... Прекрасно !

Разхода на гориво намаля при нормално каране с около 900 грама в градски режим, а на извънградско при скорост 80 км/ч е 3,6 литра ! с включен темпомат.

След слагането на моднатото турбо, се наложи да се регулира дължината на оста, която свързва вакум дозата с лостта за управление на лопатките на турбината. В началото турбото пренадуваше и още при 2000 оборота, налягането достигаше до +1,9 BAR, но при наличието на манометър в купето, ясно се виждаше какво се случва и веднага връщах газта. Сега не отива повече от 1,6 Bar. Колената ги купх от стоков базар Илиянци. но линк няма да давам, за да не си мисли някой, че правя реклама. Скобите са от ХЕД.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления колега. Със здраве да си караш колицата.

 

Но имам една градивна критика към теб!

 

Вместо късно да стигаш до този извод и да си трошиш главата (турбините), защо не прочете темата на Бегачката, минал одавна по точи път. На 3та страница към средата има снимков материал на въпросната тръба, питаш, обаждаш се и ти казва(ме) от коя кола е и къде да я търсиш. Щеше да спестиш много труд и работа по този начин.

 

Поздравления за колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления колега. Със здраве да си караш колицата.

 

Но имам една градивна критика към теб!

 

Вместо късно да стигаш до този извод и да си трошиш главата (турбините), защо не прочете темата на Бегачката, минал одавна по точи път. На 3та страница към средата има снимков материал на въпросната тръба, питаш, обаждаш се и ти казва(ме) от коя кола е и къде да я търсиш. Щеше да спестиш много труд и работа по този начин.

 

Поздравления за колата.

Добре се е получило и с тръбата която си е направил.

Благодарности /полезно за раздела от форума/ за инфото относно турбопътищата-колена,размери...

май си най бързото такси в Сф. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Поздравления за постигнатите резултати колега smile035

Гледайки снимките се чудя, защо не завъртяхте изхода на студения охлюв надолу за постигане на по-къси пътища и по-малко разходи за маркучи? Ето какво имам предвид (ако се разбира от снимките де)

post-7139-138453279122_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се сетил !

Моята кола беше вдигната на подемник и окачването висеше. Не беше много ясно дали няма да опира полуоската в турбината и особенно в движение, когато окачвато се прибере към купето. Щом става - това е добре. Значи има още един начин за успешно модифициране на турбопътищата ! smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Бях я забравил тази тема.

Но искам да кажа,че с умни хораи технически грамотни хора се работи лесно и няма проблеми.

Последно преди седмица правих турбо на Младен на брат му.Ами със спокойствие съм я пратил,защото зная,че няма да я сложат и да я подкарат и да я счупят.Ще погледнат,налягане,настройки,А НЕ КАТО НЯКОИ ДРУГИ,ДА ПИШАТ КОЛКО ЛОШО ТУРБО СЪМ ИМ НАПРАВИЛ. Не надува,или пренадува,не вървяла колата,връщат ми го,като пишат че колата гори масло,излизат с най различни тъпи номера.

Понякога и проблема е в самата кола,но ест.аз бивам изкаран виновен.

И вече гледам да не се занимавам с турбота.

Така му казах и на брат му на Младен,но той ми се примоли и естествено пак с новото турбо се получи проблем.Колата изобщо не искала да върви.Но хората са грамотни,смениха дебитомер и колата тръгна.Ако беше някой,друг,щеше да има пак драми и панаири.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

По повод на горното мнение мога да кажа, че е абсолютно вярно. Наистина трябва човек да е поне малко технически грамотен преди да упреква някой в каквото и да било.

Историята, която бегачката знае е, че ми даде колата вървяща в сегашния и вид, но му бях дал да ми смени интеркулера с един стар, който беше лепен с епоксидна смола ( едно от крачетата, които го крепят ).

Това, което не знае, е че след като си тръгнах на около 70-80 км.от него, кулера се счупи - лепеното краче пак се спука в следствие на "нормално каране" и наслада от кефа, като настъпиш педала на газта.

Веднага светна чека.... и върнах газта. Колата промени рязко поведението си и стана спъната до немай къде. Заваля дъжд и се изви буря.... 

Вдигнах капака и чух леко съскане, което ме наведе на мисълта, че някой маркуч на турбо пътя, може би се е разкачил. До радиатора не може да се бръкне спокойно.

Оказа се в последствие, че лепения радиатор не е устискал на напъна и почнал да изпуска въздух от малка дупчица ( колкото нокът ), а аз наистина го напънах яко !

До София се прибрах едвам-едвам, с около 60-70 км/ч.

Въпреки всичко, аз не се обадих на Бегачката и да го упреквам за свършената работа.

Помислих малко и логично бе, че причината не е в турбото. 

Да не си помислите, че съм много технически грамотен и че се хваля с технически умения !

Не е нормално да се вини някой в каквото и да било, преди да си убеден на 100%. Бегачката е направил доста турбини и не е нормално една да работи перфектно, а друга не. На един колата да върви като луда, а на друг - едва едва...

Аз лично съм доволен от работата на неговия екип и ако пак ми се наложи да правя турбина - пак ще го потърся !

Драмите и номерата са друга бира и тях няма да коментирам.

Редактирано от octavia-power
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.