Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Голямата перка на радиатора не работи. ОКТАВИЯ 1 1.9 ТДИ


ognjano

Recommended Posts

Е тази година ми дойде много нанагорно. Едно оправям, друго се разваля.

 

Сега голямата перка не работи.

 

Колеги, гледах в Аутодатата схема на връзване на малката и голямата перка на радиатора и съгласно бедните ми технически познания останах с впечатлението, че са с общ предпазител и се включват ЕДНОВРЕМЕННО.

 

Ако е така, това означава, че големия вентилатор не работи, щото по Ваг-кома гледах температурата как се вдига/стигна до 102 градуса/ и се включи само малката перка, а голямата не.

 

Моля да ми обясните:

1. Едновременно ли се включват перките, ако не - кога едната и кога другата.

2. С един общ датчик ли са, ако не - къде се намира този за голямата перка.

3. Кажете ми как да разкача буксата, където е включена, щото е на много неудобно място, скърших си ръцете, но така и не успях да я издърпам.

4. Ако е изгоряло моторчето - подлежи ли на ремонт и къде в София?

 

Октавия 1 1,9 ТДИ

Благодаря ви.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туй голямото духало не пали ли само с климатика или когато му стане много топло на мотора ( като втора степен на двускоростните вентилатори ) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва дя се види-има варианти от 1 датчик да се включват с 2 релета 1 за 1ва и 1 за 2ра степени и на 2 те перки.Има и варианти на друг тип свързване -зависи от перките и моторите.Но при вс.случаи трябва като включиш климатика и двете да въртят.

Ако е изгорял мотора-за пренавиване при бобинист ще ти излезе по-скъпо отколкото да си купиш от моргата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах проблеми през лятото с голямата ама там климатроника не тръгваше заради нея. оказаха се износени четки на моторчето, отидох на Сливница и Раковска там има един само дето ги прави и ми ги смени за 15-20 лв. проблема при голямата е че се сваля малко кофти за разлика от малката.

Само не разбрах, защо си решил че перката ти не работи? По принцип не работят и двете едновременно освен ако не си пуснал климатик/троник или ако е мноооого загряла. До колкото си спомням при охлаждане се включва първо малката на 1-ва после на 2-ра и чак тогава голямата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах проблеми през лятото с голямата ама там климатроника не тръгваше заради нея. оказаха се износени четки на моторчето, отидох на Сливница и Раковска там има един само дето ги прави и ми ги смени за 15-20 лв. проблема при голямата е че се сваля малко кофти за разлика от малката.

Само не разбрах, защо си решил че перката ти не работи? По принцип не работят и двете едновременно освен ако не си пуснал климатик/троник или ако е мноооого загряла. До колкото си спомням при охлаждане се включва първо малката на 1-ва после на 2-ра и чак тогава голямата.

 

 

Случайно беше включен Вагкома и отчиташе 102 градуса, и това ме притесни, че само малката се беше включила. Мисля, че и при включен климатроник въртеше само малката. Утре ще го включа, за да се уверя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ти кажа разбрах че голамата не работи чак в най-голямата жега когато климатроника изключваше иначе с малката перка спокойно си охлаждаше без проблем. Другият вариант е ако можеш да я пуснеш принудително и ще разбереш. Утре ще пробвам на мойта като загрее и с климатроник дали тръгва или не.

Ако някой друг може да ти даде съвет?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази е 4-тата година която карам само с работеща малка перка и нямам никакви проблеми.

Лятото климатика си духа студено,но ми е ясно че ако работише и голямата перка щеше да е по-добре в жегите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази е 4-тата година която карам само с работеща малка перка и нямам никакви проблеми.

Лятото климатика си духа студено,но ми е ясно че ако работише и голямата перка щеше да е по-добре в жегите ;)

 

Да ама с климатроник не става! Вдига високо налягане на фреона и защитата на компресора спира ремъчната шайба да се върти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко само да споделя :

На О2 1,9 TDI-то си има само една перка , така си е скроен дифузора на радиатора ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, днес свалих перката.

Най-неудобното при свалянето й е разкачването на буксите, но накрая успях. След това се развивита три винта с еврейска звезда и перката излиза.

 

Разбира се първата ми работа беше да я пробвам дали работи. Подадох напрежение от акумулатора директно към буксата, откъдето излизат три клеми. Пробвах всички варианти, но никаква реакция. Викам си "ясноооо, от понеделник ще се търси по моргите, че нов е 305 лева, но така и така съм го свалил я да видя к.во има вътре".

 

Моторчето е капсуловано, но с чук и препилен клапан използван за секач, успях да махна задния му капак. Разбира се махнах го внимателно, за да не се изкъртят зъбчетата, с които задния капак е притиснат.

 

Отдолу има една пластмасова плочка, която лесно се издърпва, и след като я извадих, установих, че една от четките към колектора се беше заклещила в гнездото си. Разбира се е имало причина, пластмасовото гнездо на четката се беше поразтопило. Раздвижих четката с ВД-40, зачистих с макетно ножче гнездото, сложих пластмасовата плочка и отгоре капака, подадох напрежение и ТРЪГНА, КЕФ. :)

Само че мен ме загложди откъде се е разтопила плочката и я извадих отново.

 

Не знам на другите моторчета как е, но при мен се оказа, че съпротивлението(реотан монтиран между две керамични плочки, свързани в края), което шунтира моторчето, за да има първа и втора скорост е монтирано на същата тази ПЛАСТМАСОВА плочка. Какво беше станало, за да се разтопи?

 

Не знам по каква причина е блокирала четката, но когато моторчето е спряло да върти на първа скорост е останал включен само реотана(съпротивлението), който в един момент не е издържал на подадения ток и също беше изгорял, но преди това е оставил дефрмирана на някои места пластмасовата плочка.

Реших, че ако няма работещ реотан, няма да имам първа скорост и сметнах, че трябва да свържа реотана отново, който беше прегорял в края.

 

За целта изрязох тънка ивица ламарина 1мм и дължина 15 мм, задължително неръждавейка (другите няма да издържата на високата температура, ще се окислят и прогорят). Направих я на скоба и притиснах с нея края на реотана и края на свързващия кабел, с което ги свързах и си имам и първа скорост.

 

След това монтирах всичко по реда си и вече имам работеща перка. Не знам докога ще издържи, но следващ ремонт не би могъл да се случи, щого както казах моторчето е капсуловано и все пак зъбчетата не биха издържали повторна намеса с чука.

 

Още нещо проверих, подадох напрежение на малката перка(работеща), след това пробвах с омметъра при изключена перка, дали съпротивлението е вързано, но се оказа, че и при малкия мотор е прекъснато, така че и там не съм имал първа скорост, което е гадно, щото доколкото знам втората скорост включва на по-виока температура.

 

Това е колеги, може да не съм бил много ясен, но ако тръгнете да разглабяте(дано не Ви се случва) и четете тук, ще добиете представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобни проблеми с малката перка на радиатора, съпротивлението беше изгоряло и просто шунтирах съпротивлението. Сега при включване върти само на по-високата скорост, но не мисля че това е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля, може би по-бързо ще охлади. За малката перка няма да се разправям, и аз като теб ще заобиколя съпротивлението. Друг е въпроса, че с този шунт не рискуваш да ти стопи плочката в моторчето.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобни проблеми с малката перка на радиатора, съпротивлението беше изгоряло и просто шунтирах съпротивлението. Сега при включване върти само на по-високата скорост, но не мисля че това е проблем.

 

Всъщност, снощи погледнах схемата от АУТОДАТА-та и установих, че при шунтиране на кое да е съпротивление от двете моторчета, тъй като са успоредно свързани и работят винаги заедно, шунтираш и другото моторче, което означава, че двете въртят само на високата скорост.

 

Става въпрос за Октавия 1, с климатроник. За другите не се ангажирам с подобно мнение.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Шунтирах днес съпротивленията, щото се притеснявам, че идват жегите, може да не ми включи ниската скорост и някъде ще прегрея, така че вече съм само с високата скорост. Дано не е проблем.

Моля за мнение!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с двигател 1.6SR 101 коня и при мен на около 97 градуса на антифриза се пускат и двете перки на първа степен без да е пуснат климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.