Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Симптом:усилване светлината на фаровете при даване газ. 120L


markim

Recommended Posts

Със стария акумулатор го правеше същия номер и аз си мислех, че е защото не е зареден достатъчно.

Сега си купих чисто нов акумулатор 44Ah и пак е така...като чакам на червено например, давам газ и гледам как силата на светене на фаровете се увеличава.

Дали трябва да заредя новия акумулатор допълнително със зарядно преди да го ползвам... в инструкцията не пише такова нещо.

Как е според вас?

Контролната лампа на зареждането не свети ... светеше само първите няколко минути след като сложих новия и то на празен ход.

Напрежението на акумулатора като го купих беше : 12,8v

Напрежението на клемите при работещ двигател е : 13,8v

Напрежението на зареждане при свален

акумулатор и рaботещ двигател варира с максимуми до: 17V

 

Колата е 120L

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    7

  • Nik Sevin

    6

  • Green_Witch

    7

  • joro-120L

    12

Най-много писали в темата

17 волта е изключително много. Най-вероятно имаш проблем с алтернатора. Не карай така, че нищо чудно да гръмне, иначе новият акумулатор.

 

 

EDIT:чета през редовете, sorry :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 волта е изключително много. Най-вероятно имаш проблем с алтернатора. Не карай така, че нищо чудно да гръмне, иначе новият акумулатор.

17 волта му дава без товар!/без акумулатор/

Колега зареждането ти е наред!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по този повод - тия дни шкодилака излиза от бокса и се налага спешно да купувам акумулатор (в момента е при майстора ама със служебния АКБ). Препоръчайте някой магазин в София и един въпрос- като го купя мога ли директно да го кача на колата (120Л) или трябва да се зарежда (все пак се предполага, че е стоял в магазина неизвестно колко време)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се шашкай колега, според мен си е нормално леко усилване на светлината като и дадеш газчица, при моята винаги си е било така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се шашкай колега, според мен си е нормално леко усилване на светлината като и дадеш газчица, при моята винаги си е било така.

 

Със стария акумулатор нямам наблюдения, защото го смених на следващия ден, след като я купих моята, но с новия (който вече е на над една година) това го забелязвам само, когато работи на смукач. След като колата загрее и смукача е напълно излишен - не съм забелязала при подаване на газ светлината да се усилва. Разни Шкоди - разни нрави. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Със стария акумулатор нямам наблюдения, защото го смених на следващия ден, след като я купих моята, но с новия (който вече е на над една година) това го забелязвам само, когато работи на смукач. След като колата загрее и смукача е напълно излишен - не съм забелязала при подаване на газ светлината да се усилва. Разни Шкоди - разни нрави. smile049

Акумулатора няма значение в случая. Също и смукача. Даже това за смукача не си го обяснявам. smile049

Но твоя алтернатор е, до колкото си спомням - 70А. Не е стандартен за 120ка. И е с по- малка ремъчна шайба, което обяснява всичко.

На моята на празен ход също леко и намаля осветлението от както я помня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не си го обяснявам това със смукача, но е факт. Когато започне да си работи на нормални обороти, дори и при подаване на газ - няма реакция с усилване на светлината. Иначе за алтернатора е вярно. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето е от старите (оригиналните) капсуловани, метален корпус ... мисля че те са механични-да.

Дълго време я карахме с електронно реле, от тия пластмасовите българските, но преди няколко години изгоря и аз тогава намерих едно оригинално втора употреба ... та от тогава съм с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е това със смукача, защото при мен е по скоро обратното...когато е на смукач-фаровете светят силно и не се забелязва промяна като давам газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали трябва да заредя новия акумулатор допълнително със зарядно преди да го ползвам... в инструкцията не пише такова нещо.

 

A aко нямаше инструкция какво :mrgreen:

Напрежението на клемите при работещ двигател е : 13,8v

Напрежението на зареждане при свален

акумулатор и рaботещ двигател варира с максимуми до: 17V

Не се ловете веднага за релето. 13,8V е нормално зареждане на акумулатор, като максимума е 14.2v Никъде не е написан и от никой, освен от някой квартален БАШ Майстор, не е одобрено да се мери напрежение при свален акумулатор. Това натоварва прекомерно диодния блок, води до дефектиране на електроника поради големите пикове в напрежението заради липсата на кондензатор (акумулатора)

Напрежението се мери без консуматори на закачен акумулатор като всичко над 14.2 е прекалено.

 

 

електронно реле, от тия пластмасовите българските

 

Аз не съм виждал българско електронно реле, виждал съм българско псевдо електронно запалване.

Ако проблема ти е в релето се продават на сточна гара, за 14-15 лв нови чешки, съмнявам се обаче, че човек с познания за автомобилите и електрониката колкото твойте ще се оправи с различните означения на кабелите.

 

@АLL Фаровете мижат отначало защото оборотите са под 1000 и алтернатора вади към 12,5V (разрежда батерията), след като загрее малките обороти стават който както си ги е нагласил, ако са 1000 (1050 настройка без консуматори) зарежда, ако са по - малко само така си мислите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@АLL Фаровете мижат отначало защото оборотите са под 1000 и алтернатора вади към 12,5V (разрежда батерията), след като загрее малките обороти стават който както си ги е нагласил, ако са 1000 (1050 настройка без консуматори) зарежда, ако са по - малко само така си мислите ;)

 

До четвъртък миналата седмица бях с 1000 оборота на празен ход и в колата се не траеше - при по-дълго задържане на някоя от по-ниските предавки ставаше като каруца! В момента е на 850 на празен ход и съм доста доволна. И нямам проблеми със зареждането. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... В момента е на 850 на празен ход и съм доста доволна. И нямам проблеми със зареждането. :-k
Но твоя алтернатор е....... с по- малка ремъчна шайба, което обяснява всичко.

Сещаш ли се? Алтернатора иска обороти. Колкото е по- малка шайбата, толкова са по- високи те.

Затова и на празен ход няма разлика в зареждането, което може само да те радва! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... В момента е на 850 на празен ход и съм доста доволна. И нямам проблеми със зареждането. :-k
Но твоя алтернатор е....... с по- малка ремъчна шайба, което обяснява всичко.

Сещаш ли се? Алтернатора иска обороти. Колкото е по- малка шайбата, толкова са по- високи те.

Затова и на празен ход няма разлика в зареждането, което може само да те радва! ;)

 

:smt017 На русото требе повече да му се обяснява. :) Да - сега вързах 2 + 2. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то излиза, че нямам кой знае какъв избор ... или трябва да увелича оборотите (което както каза колежката "...се не трае..." или да карам с недозареден акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то излиза, че нямам кой знае какъв избор ... или трябва да увелича оборотите (което както каза колежката "...се не трае..." или да карам с недозареден акумулатор.

Не бой се! Акумулатора ще ти бъде зареден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да си говорим на шкодичките тока си е слаба страна.И при мен намалява светлината като съм на ниски обороти, даже при мен има проблем в алтернатора та при 800оборота напрежението е към 12.8, а над 1200 вече се нормализира, но не се оплаквам от незареден акумулатор - зареждане - 2 пъти годишно ( ако не забравям фаровете по често ). Лично мен не ме дразни толкова намаляването на светлината при ниски обороти, колкото ме дразни примигването на вътрешната лампичка в такт с аварииките smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 въпрос имам към Вас. Кое точно не се трае при 1100 оборота, което се трае при 850?

 

Вибрации, шум... такива неща...

 

А и имах предвид, че когато колата на празен ход е настроена да работи на по-високи обороти, при подаване на газ (логично) започва да работи на още по-високи обороти. И когато си на втора и искаш да се изстреляш от някое кръстовище вибрациите и шумът стават доста нетърпими... Това имах предвид.

 

последен едит: И започва да похарчва малко повече. Къде бензин, къде масло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оооо, пиле, аз за тях живея бе :lol: Нямам 1кв. см. шумоизолираща вата в колата, всичко отиде на боклука още отдавна smile035

 

За харча има едни фуражки по пътя - псуваи ги на ум, а щом те спрат, дръж се нагло с тях и излей своя гняв от големия харч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оооо, пиле, аз за тях живея бе :lol: Нямам 1кв. см. шумоизолираща вата в колата, всичко отиде на боклука още отдавна smile035

 

За харча има едни фуражки по пътя - псуваи ги на ум, а щом те спрат, дръж се нагло с тях и излей своя гняв от големия харч.

 

Види се - изборът на обороти е по собствено усмотрение. Аз лично предпочитам колата ми да работи толкова тихо, че да не я усещам дали работи или не. В момента е така и съм доста доволна. 5 на 100 извънградско - само души бензина. Скоро ще я засека как пада разхода на градско, защото до скоро ми даваше 10 на 100. Сега, ако е около 8.5 ще съм повече от доволна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Аз лично предпочитам колата ми да работи толкова тихо, че да не я усещам дали работи или не.....

И аз! И аз! smile152

 

.... В момента е така и съм доста доволна. 5 на 100 извънградско - само души бензина....

smile126 smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да се усилват значително. Иначе е признак за слаб акумулатор или не добро зареждане на празен ход. Сигурно имаш окисления по кабелите, които повишават значително съпротивлението. И при мен го има тоя номер, но още не съм тествал с напълно зареден акумулатор около 12,6-12,8V. Моя е 12.4V когато е около 20C температурата и е минал 1 ден от последното зареждане на път.

Мен ме дразнеше повече проблема с трептенето на стрелките на уредите при включване на някои консуматори, но го отстраних с един по-дебел кабел от минус на акумулатора до скоростната кутия. Сега и зареждането е доста по-добро от преди това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да се усилват значително....

Кой каза, че е значително? Стига сте се фкарвали у филми!

Те с това зареждане карам "Искра" по 5г. без да го свалям. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.