Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нов фен и съвсем скоро собственик


Петър Ганев

Recommended Posts

Привет на всички форумци :)

 

Такаааа, отдавна си точа зъбките за шкодичка и сега, ако не ми мине черна маца пътя съм на крачка от нея. Днес ще тествам една октавия с двигател 1,9-105 кончета ТДИ-ПД горещо препоръчвана от дилъра, макар аз да искам 2,0-140 коня ТДИ КР,пропуснах да кажа,че става дума за комби :)

Четох мнения тук, порових и реших да пиша и да питам:

 

1/Малкия двигател стига ли за 2 тона и кусур купе,тоест един път ряз за изпреварване и мощ?

2/Много по скъпа ли е за потдържане 2,0-140 коня?

 

Повярвайте дилемата ми е много голяма, ем ме сърби за двойката ем ме боли, че май скъпо ще ми излезне :D

Сега да кажа какво съм избрал, нивото е Елеганс с опцията селекшън, всичко има без ксенон и някои ептен глезотии, ама паре няма и както се казва във вица - деиствай Петре, е ама в Шкода со дупе не става :D

 

Надявам се имате чувство за хумор!

 

Благодаря на всички предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Петър Ганев

    24

  • shaft

    9

  • bega4kata

    5

  • ruark

    5

Най-много писали в темата

Виж сега, първо добре дошъл ин да клъб, че и скоро и офиСиално, надявам се!

 

Второ, не те знам къде си гледал купе над два тона, ама... Моята лично е около тон и триста някъде, нямам точен спомен колко е, но ти това го изкара колкото крайслер 300С, че той е и по-лек. 2100 е като я препълниш с народ и багаж.

 

Говоря ти за това:

thumb800x800_2904875379_08300a3e0b_o.jpg

(не мацката вляво, гледай колата, тя е вдясно - ето ти чувство за хумор :P )

Комбича не вярвам да е осезаемо - 600 кила, по-тежка.

 

 

Сега сериозно.

Аз съм с 1.9 TDI-PD 105к.с. 250Nm/1950rpm същата като от снимката. Вервай ми, купето никак не й тежи, тоя двигател "рипа кат' на млад'а момч'ье конч'ьето при вида на яка кака"... Разхода ми е... Абе грубо казано --> 5,49 l/100km, а колата ми вече е на 20 000 km. Не очаквай същият разход и при 2,0, то е ясно това, няма какво да спорИм (с ударение на и).

 

Ето ти и реални данни от моята:

Леко каране: 5.16 l/100km (среден разход).

Настъпване (само по хубави чисти пътища, ниски предавки - високи обороти): 5.84 l/100km (среден разход)

Градско: 5.51 l/100km (леко каране) - стига до 6,9 l/100km (задръствания, бързичко, да не кажа "нормално нервно" каране)

Извънградско: 4,29 l/100km (свалял съм я на 3,9, но съм карал с макс 80-90км/ч и супер спокойно и плавно чисти пътища без изпреварвания - перфектното каране за един нисък разход)

 

Поддръжка - разбира се, на по-малкият двигател по-малко ще е. Примерче, аз за 164лв смених масло и филтри, а някои колеги отиват на/над 220лв за същото, но там вече е и повече масло и т.н.

Това ти е разликата горе-долу. Частите са си части, там няма какво да говорим...

 

Моят съвет е - 'фани и се повози и на двете! Със сигурност ги имат като тестови "мотокари" и ще те пуснат да видиш "рипа ли кончето", че дори не да разрешават, ами задължават да настъпваш тая кола (един дилър на тестдрайв направо ме насили да изръчкам едно мицубиши). Разходи се из квартала, опитай да я настъпиш рязко и я чакай да вдигне ~2000об и си дръж езика, че ще го глъднеш от скока на добичето. Друго не мога да ти кажа.

 

Като извод - зависи какво ти трябва и какво искаш от тая кола. Опитай се да си отговориш на този въпрос, после мисли каквото и да е :) Аз взех първо на него си отговорих и направих много правилен избор smile035

А, забравих и най-важното - не забравяй данъци, такси, каско, застраховки, към всичко друго. ;) Мисли го сега, после ще е късно.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих взел 2.0 CR без всякакво чудене. Тоя дето ти го хвалят 1,9 PD може да се е доказал се в надежност , но не знам как ще свикнеш с тракането му . Помисли си дали ще си обичаш колата , ако ти трака в някакъв странен ритъм ...

Аз лично карам 1,9 , три години ...свикване няма . При всяка възможност отварям прозореца за да "намалее" звука на мотора в купето. Ако ли пък си непретенциозен и не те дразнят такива неща взимай 1,9 . За вървене- върви. Само потеглянето му е зор . Ако ще я караш на междуградско - става , в града по-скоро: не. Освен това е по-евтин. Това от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих взел 2.0 CR без всякакво чудене. Тоя дето ти го хвалят 1,9 PD може да се е доказал се в надежност , но не знам как ще свикнеш с тракането му . Помисли си дали ще си обичаш колата , ако ти трака в някакъв странен ритъм ...

Аз лично карам 1,9 , три години ...свикване няма . При всяка възможност отварям прозореца за да "намалее" звука на мотора в купето. Ако ли пък си непретенциозен и не те дразнят такива неща взимай 1,9 . За вървене- върви. Само потеглянето му е зор . Ако ще я караш на междуградско - става , в града по-скоро: не. Освен това е по-евтин. Това от мен.

 

Ех, ти и това тракане не се разбрахте - мен много ме кефи, дори оня ден стоях над нея докато работеше на отворен капак - стра'отно е бе! :P Прав си иначе, различен ритъм гони... Скапаното горивце...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес карах 1,9 ТДИ-ПД доволно добре върви,ясно е,че двойката ще е самолет :D Да ви кажа ще ми се големия мотор и ще се бора за него с най добрата женица на света,ама кат се е запънала кат магаре за едни 3 хиляди горница и после каско,тражданска и тн :) Момчета,така или иначе Шкода ще е smile152

 

Благодаря Ви!

 

П.С

Очаквайте включване отново пък и като я взема ще имам да задавам разни въпроси smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не искам да те убеждавам за единия или другия двигател, но бих ти казал да прочетеш следната тема:

 

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=46&t=21159&hilit=Octavia+02+facelift+2.0+TDI+PD

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не искам да те убеждавам за единия или другия двигател, но бих ти казал да прочетеш следната тема:

 

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=46&t=21159&hilit=Octavia+02+facelift+2.0+TDI+PD

 

Е ти го оправи човека, сега ще я купува на страх :D Т'ва е като лотарията, дали - или, а може би... и най-накрая е едва ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз съм щастлив притежател на Octavia II Facelift 2010, 2,0 TDI-CR / 103 kW / 140 к.с., 6M + ниво на оборудване Селекшън и мога горещо да ти препоръчам комън рейла пред помпа дюзата. Имам познат с двигател, като моя, но е ПД и мога да ти кажа, че трака и бучи в купето бая, а и отвън също дста се чува. Моята Черна Перла е с пъти по-безшумна и по-икономична от ПД(става дума за 2,0 TDI). Градско ми дава разход около 6.0 - 6.5л/100км, а пък веднъж ми се наложи да прекося София през ноща и ми даде разход 4,8, като не щадя мнго, много педала на газта :) .

За 1,9 двигателя нямам впечатления, но моя съвет е да си вземеш CR, а не PD :smt017 .

Успех в избора smile159 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ема то Комън рейла по-принцип си върви с ДПФ - няма друга опция :) .

А ето и малко инфо за DPF :

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично карам 1,9 , три години ...свикване няма . При всяка възможност отварям прозореца за да "намалее" звука на мотора в купето.

=D> Значи от бензина няма как да настинеш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Божанов,срази ме и добре,че не си виждам кривата муцуна сега :( Жалко за колегата!

Яска,кажи с две думи за какво иде реч в статията,пусто не научих тоя език :D Принципно имам представа за този филтър,но тои дава фира след 150 хиляди доколкото знам.

 

Добро утроооооооо smile152

 

Баси,не мога да спя,само шкодака ми е в главата,а утре трябва да реша окончателно коя да е.И двете си имат плюсове и минуси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам при Skoda DPF-а как е, но при Peugeot техният т.нар. FAP е най-голямата тесла на света. Работи добре до към 20-30к км с нашите тинясали нафти и после почва веселото. "Веселото" варира от 500 до 2500 лв според вижданията на собственика, а гаранцията не върши работа, защото филтърът е консуматив. Аз бих заложил на PD и ще преглътна по-високия шум само заради липсата на DPF.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FAP е най-голямата тесла на света. Работи добре до към 20-30к км с нашите тинясали нафти и после почва веселото. "Веселото" варира от 500 до 2500 лв според вижданията на собственика...

 

Като ни е такава "Тинясала нафтата" защо не вземете да му кажете на човека и да дюзите. колко струва една, да не говорим за комплект 4бр.

Аз се чудя защо не помислиш и за варианта бензин? Няма FAP, няма кофти нафта, няма тракане и други подобни проблеми.

Аз бих те насочил към 1.4 тси или 1.8 тси - Прекрасни двигатели.

 

П.С. не бих желал да започваме дискусия на тема дизел или бензин - един безкраен и неразрешим спор.

ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно , за DPF-а не бях се сетил...Той е голям таралеж .

Наистина защо не погледнеш към турбобензинките -1,4 и 1,8 ! Дизелът е значително по-икономичен от бензина , но на извънградско. В градски условия са почти равнопоставени .

Не вярвам да те съборят 4-5 лв повече на 100 км , но затова пък ще ти е по-комфортно. Кеф цена няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет :)

Аз съм ония колега с гръмналия 2.0 TDI-PD на 217км :)

 

Малко размисли и страсти и от мен.

Аз бях решил да си купя твърдо L&K или Scout и гледах какво има налично за да мога да ползвам 20% отстъпка

за налични автомобили (предполагам че и за поръчка биха направили 5-10%, но това са си към 4000 лева разлика). Моята ми стъпи към 38 хиляди лева с удължената гаранция.

Бензинови двигатели налични нямаше и имаше 3 дизелови L&K-та - моята на склад, и две идваха скоро 2.0 CR & DSG & 2.0 CR 6M.

Понеже едно от хобитата ми е автомобили и досега съм карал Mitsubishi и следя какво става в клуба и форума там - на новия Mitsubishi Lancer двигателя дизеловия е 2.0 CR-DPF, от DPF-а доволен не виждам да има някой в BG и в общи линии за да нямаш проблеми, трябва да зареждаш Preimium Diesel в OMV водят го единствения истински евро 5 дизел.

 

За DPF-а малко линкове:

http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=5412&start=0

http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=40&t=19820

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=17060

 

За вървенето м/у 105 и 140 коня на Октавия, зависи какво искаш и търсиш. Моят предишен автомобил:

http://www.cars.bg/u235399 е 115 и търсех нещо по-мощно и 140 коня ми идват чудесно (бензина щеше да ми е още по-добре ама няма ...). Моята Carisma 115hp върви малко повече от 105hp Octavia и осезаемо по-малко от 140hp Octavia diesel.

Иначе в момента карам заместваща Октавия 1.6MPI 101(или 105) коня, пак се държи добре и не е особенно тромава, така че 105 коня дизел ще и е екстра за нормално каране и няма да ти липсва мощ при изпреварвания и дълъг път.

 

За дюзите на TDI-PD - ами, баща ми кара Фабия на 170k km 1.9 TDI-PD 101hp и е без никакви проблеми за момента.

При положение че въртя около 10000км на година аз, въобще не ме е грижа за тоя проблем. Ако има някакви проблеми по време на 4 годишната гаранция, ще ги оправят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите са проблем на CR, не на PD

 

За дизел срещу бензин има много теми, но преимуществото на дизела за мен е големият въртящ момент при ниски обороти и от там - чувството, че караш 2 пъти по-мощен автомобил. 140 дизелови коне не са = на 140 бензинови коне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до тракането 2.0 PD е съвсем малко по-шумна от старата ми кола, която е common rail.

Като шум така или иначе при пуснато радио не мисля че има осезаем и при двете, коли шумоизолацията е добра.

1.6 MPI например Classic си трака бая повече спрямо L&K PD.

Да не говориме, че за да върви един не турбо бензин яко отиваш на 4000+ оборота, където вече на дизела аха да го удари прекъсвача :)

 

Пак на въпроса на колегата, не си заслужава да дадеш според мен 1200-1500 лева отгоре за CR двигател, за да ти бъде евентуално по-тих при положение, че не си правил сравнения, като освен цената голям минус за мен е DPF.

От DPF има смисъл ако има данъчни облекчения, както навсякъде на запад но в БГ, колкото ти е по-нова колата, толкова ти е по-голяма теслата за момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или съм глух или вашите уши са много чувствителни,а аз съм този дето слиза от бензинка :D Тази кола която ми дадоха за тест тези 2 дена за мен марка като коте,не е като стар дизелак,тъка,тъка,тъка,а ритмично модерно дизелово мъркане.Въобще не ме дразни ПД-то,а и съм очарован от динамиката след 2500 оборота,тоест за мен колата е с необходимите качества,дано и е толкова здрава колкото и красива :D

 

МОМЧЕТА,утре казвам ДА и я запазвам докато изтегла кинтите smile152

 

Руарк,какво става с твойта L&K,дадоха ли ти някакав срок,притискаи ги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или съм глух или вашите уши са много чувствителни,а аз съм този дето слиза от бензинка :D Тази кола която ми дадоха за тест тези 2 дена за мен марка като коте,не е като стар дизелак,тъка,тъка,тъка,а ритмично модерно дизелово мъркане.

 

Колега,аз преди пет години се качих от бензинка на дизел-О2 PD-105к.с. и от тогава насам ,дизелите в гаража ми станаха -три броя!

Познай,защо? :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,аз съм от прогледналите слепци :) Coverdale,всичко е въпрос на средства,е доиде и моят ред за ново бу и то ще е дизел.Наздраве :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или съм глух или вашите уши са много чувствителни,а аз съм този дето слиза от бензинка :D Тази кола която ми дадоха за тест тези 2 дена за мен марка като коте,не е като стар дизелак,тъка,тъка,тъка,а ритмично модерно дизелово мъркане.

 

Колега,аз преди пет години се качих от бензинка на дизел-О2 PD-105к.с. и от тогава насам ,дизелите в гаража ми станаха -три броя!

Познай,защо? :smt030

НЕ искам да влизам в спор за бензин или дизел(това е като да спориш за кокошката или яйцето),но последните 2 години за най-добър двигател на годината е избиран все БЕНЗИНОВ(1,4 TSI на VW) :smt030

http://www.auto-press.net/a:%D0%9C%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D1%83%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB_%D0%BD%D0%B0_%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0_2010

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ искам да влизам в спор за бензин или дизел(това е като да спориш за кокошката или яйцето),но последните 2 години за най-добър двигател на годината е избиран все БЕНЗИНОВ(1,4 TSI на VW) :smt030
наградата е присъдена за еластичностичност и нисък разход но двигателя е 1.4тси 170 кс които е Twincharger с механичен компресор и турбо за съжаление не се предлага в шкода
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.