Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Отново за температурата на Фелиция


Giggs

Recommended Posts

Здравейте,

 

Знам, че сте го дъвкали многократно този въпрос и съм прочел всичко, което намерих във форума, но при мен се появи малко по-различен проблем.

Ситуацията е следната:

Предната неделя изминах 140 км, а тази 150 км. градско и извънградско. И в двата случая извън града поддържаше под и около 70 градуса температура. Щом вляза в задръстване за около 5 минути качва и поддържа около 90-95. Като изляза на дълъг път, отново пада на 70, като същевременно не забелязах и да ми харчи повече. Когато ми показваше 70 градуса специално спрях и пипнах маркучи - бяха топли. Радиатора също, като че ли беше загрял равномерно. Парното и то си работеше перфектно. Интересното е, че докато беше на вода, като че ли не забелязах да ми прави такива големи амплитуди в температурата.

 

Благодаря предварително за мненията!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е подобна картинката, само че температурата е около 80 според показанията на уреда. Провери си термостата дали не е блокирал отворен. Ако не е може би няма за какво да се тревожиш, особено ако парното ти топли доволно. (Не е препоръчително да я караш само с вода в охладителната система)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е подобна картинката, само че температурата е около 80 според показанията на уреда. Провери си термостата дали не е блокирал отворен. Ако не е може би няма за какво да се тревожиш, особено ако парното ти топли доволно. (Не е препоръчително да я караш само с вода в охладителната система)

при такъв проблем аз смених термостата и се оправи колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостад, датчик и радиатор са чисто нови.

Преди около 2 месеца перката не ми включваше и тогава смених и датчика, и термостата /не знам що, а стария може още да е читав/. След около месец видях, че и радиатора е спукан, та го смених и него. Но преди да сипя предимно антифриз /до преди две седмици/, всичко си беше наред. Поддържаше си температура около 90-те градуса. Напоследък започна да ги прави тези големи амплитуди в температурата :?

Та мисълта ми е да се притеснявам ли или те Фелициите са си така? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не нам :-k ; на мен веднъж ми се разправяха едни истории от специализиран шкода сервиз че на фелиции били сменяли термостат ,който самите те го били слагали седмица по-рано.Просто им било слабо място.Но все пак не знам. И в други постове съм споменавал, че не съм от техничарите и разбирачите :roll: smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако продължаваш да и слагаш вода скоро и водна помпа ще смениш и т.н ,налей си розов антифриз а щом всичко ти е сменено не виждам защо се притесняваш.Относно резките термо амплитуди това е от новия термостат след време ще започне да отваря и затваря по гладко,наглеждай нивото на антиф.и термометъра по често все пак. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Относно резките термо амплитуди това е от новия термостат след време ще започне да отваря и затваря по гладко,наглеждай нивото на антиф.и термометъра по често все пак. :smt017

Да бе, чакай термостат да се оправи! По- зле може и да стане, но по- добре [-X

И какви резки амлитуди? Той просто не затваря или отваря по- рано.

Колега, попаднал си на заводски дефектен термостат. Това, че е нов няма никаква гаранция, че ще работи коректно. Пълно е с некачествени стоки. Купи си нов, но пак е на късмет.

Поне някой колега да ти препоръча марка термостати, от които е доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за пластмасовия термостат какъвто е при MPI 1.3,металните са по добри за мене но не са за модела всичко е до късмет с тези ментета както казваш колега.Преди 9 месеца си смених комб. термо датчик 34.00лв а сега почти не работи ](*,) май ще търся оригиналния този път ;) :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля днес да си монтирам отново стария термостат и ще я покарам малко, да видим какво ще стане. После ще докладвам. Трябва да я стегна, защото ми предстои да измина 500-600 км. през уикенда, а не ми се тръгва със съмнителен или неработещ термостат :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си лежезния термостат отиди в ЕТ, мишо алкохола каза че за 9лв си е взел от чешкия.

Ако си с пластмасовия е ясно ако не е счупен физически корпуса, значи е здрав. Има го на сточна гара 22-3 лв чешки. 70С не е толкова ок и 95С е ок при 95 е нормално да ти включва перката. Ако те притеснява че прегрява - датчик от 120L и проблемът ти е решен. Пробвай да сложиш стария ако е пластмасов

 

Нормалното е да седи 13044269651319912156.JPG тук The best forman е написал. Като аз съм най - спокоен да я виждам на 1вата жълта черта работна температура и до средата на жълтата част вече да ми е включила перката.

 

Фелицията която аз познавам също загрява до 90С само в задръстване, термостата е нов чешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята извън града стои на 90 или долното жълто,а в града стои на горното жълто и там вкл. перката...според мен не е нормално при положение че сме ноември месец и температурите не са това което бяха юли и август smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен положението вместо да се влошава става безнадеждно , ама трети термостат няма да купувам. Това вече ще е лудост.

Стария, с който карах сега, е полски и пише 88 градуса на него. Снощи преди да го монтирам го сложих в една тенджера на котлона, за да видя дали отваря. Малко преди да заври водата си отвори съвсем нормално. Зарадвах се :D Викам си - това е моят термостад. Да, ама не. Почти същата работа се случва, както и при предния. Уикенда тръгвам така на риск, пък квото ще да става.

 

Някакви други предположения ако имате, ще се радвам да ги чуя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен положението вместо да се влошава става безнадеждно , ама трети термостат няма да купувам. Това вече ще е лудост.

... сложих в една тенджера на котлона, за да видя дали отваря. Малко преди да заври водата си отвори съвсем нормално ...

Правило за 13-ия удар: Ако в 12 часа часовникът удари 13 пъти, това поставя под съмнение не само последния 13-и удар, но и всеки един от предидущите.

От 4 чисто нови термостата, се оказа, че само един работи като хората.

Тестване на термостат в домашни условия:

В голяма тенджера с вода слагаш по-малъл съд с вода и вътре термостата. Това е, за да може температурата да се повишава плавно. Трябва ти, термометър поне до 100С и много търпение. Като наближи 80 градуса започваш да бъркаш. Отчиташ при колко градуса започва отварянето (~85) и при колко е отворен напълно (~90). След това при непрекъснато бъркане започваш да доливаш студена вода и отчиташ как и кога затваря.

Много термостати затварят по-рано отколкото трябва. Сравни с каталожните данни.

Успех в пътуването, предполагам, че няма да имаш проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се изложа кат кифладжия, ама сигурен ли си че слагаш термостата правилно, демек с термоелемента към главата, а не обратното?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове тва е 1,3Мпи, следва термостата да е пластмасов, неразглобяем и обикновено, ако не е счупен, работи.

 

Това което ме учудва е температурата от 70C която държи при положение, че в движение при голям студ и парно би трябвало да държи 80 но не съм я виждал с термостата да държи 70.

Дори и да не ти се иска магазина те очаква, нов термостат. На сточна гара има оригинални с логото на Шкода. Доколкото ми е известно отварят на едни градуси с тези на Фабия.

 

Ако искаш има и следната врътка, купуваш си полски ли беше унгарски ли, той е с елемент като на 120/Фаворит прикрепен с зегерка. Пазариш се да ти го продадат без елемента за примерно 5-6 лв по- малко после си търсиш Wahler или Behr за Шкода Фаворит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се изложа кат кифладжия, ама сигурен ли си че слагаш термостата правилно, демек с термоелемента към главата, а не обратното?

Направо се изложи, но за нещо друго, което въобще не подозираш! ;)

Какво ще стане с охл. течност в двигателя, ако термостата се сложи обратно?

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам но моят термостат е с логото на Шкода и го смених преди една година, отначало отваряше рязко, като стигнеше 100на градуса и стрелката падаше рязко на 80 и после се нормализираше на 90 като си ги поддържаше независимо дали е градско или извън града.Във последствие започна да отваря плавно,така че не винаги новия термостат е перфектен дай му малко време и провери дали термодатчика показва вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се изложа кат кифладжия, ама сигурен ли си че слагаш термостата правилно, демек с термоелемента към главата, а не обратното?

Направо се изложи, но за нещо друго, което въобще не подозираш! ;)

Какво ще стане с охл. течност в двигателя, ако термостата се сложи обратно?

 

smile159

 

Като помисля, май няма да отваря много-много и ще прегрее. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като помисля, май няма да отваря много-много и ще прегрее. :-k

Точно така! Даже въобще няма да отвори, щото термоелемента ще бъде на големия кръг.

След като се зачерви двигателя от жега може и да отвори. ;)

А колегата никъде не е споменал, че двигателя му прегрява, напротив - държи 70 градуса. :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да си покарам повечко колата, тъй като ходих с друга. Въпроса остава отворен... Ще пиша пак, като натрупам наблюдения.

Само искам да поясня, че единия термостад /стария/ е полски, а другия /по-новия/ е купуван точно от м-на на "Левски" и е с логото на Шкода отзад. И при двата положинието е едно и също. Склонен съм да мисля, че тези големи промени в температурата се дължът на промяната на времето навън. Но от друга страна се притеснявам, че няма колеги с подобен проблем :? Всъщност, не можах да разбера дали въобще това може да се нарече проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Всъщност, не можах да разбера дали въобще това може да се нарече проблем?

По принцип двигателя има оптимален температурен режим при който изгарянето на сместа е най- добро, разхода най- малък и износването най- малко. Доколкото разбрах при Фелиция е 90 градуса.

Наистина за проблем може да се каже, когато температурата я държи 100+ градуса. - Знаеш какво става тогава.

При теб варианта е приемлив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.