Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Возене на съученици - опасности и правни рискове?


tednet

Recommended Posts

Здравейте!

 

Нов член съм на вашия форум, но съм горд собственик на Fabia...

 

Изкарах книжка преди месец и от днес си ходя самичък на даскало с яката колица smile152

Проблемът ми е, че всички ми мрънкат да ги возя , защото учим на пичка си материна ако може така да се изразя и просто с рейсовете е ужасно...

 

Миналата година имаше доста сериозен инцидент където един близък съученик почина от катастрофа, мир на душата му... А на шофиращата и нямаше нищо...

 

Семейството ми много ме е наплашило, че аз нося пълна отговорност за всички и, че ако нещо се случи, ще лежа в затвора и подобни. Тъй като не съм изобщо запознат с правилата по този въпрос, а не искам ако недай си боже се случи нещо, докато съм се опитвал да помогна на някого с едно повозване, да трябва да лежа в затвора...

 

Бих ви бил изключително благодарен ако ми обясните как точно стои ситуацията със возене на хора и поемане на отговорност за тях и в какви легални капани бих могъл да попадна евентуално...

 

Поздрави,

 

Тео

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр, колега, До колкото знам все още не е влзнал в сила закон, който да задължава младите шофьори задължително дo себе си имат по опитен водач и тн.

Истината е че като млад водач е хубаво просто да караш внимателно и да не правиш излишни келешлъци от които можеш да си навлечеш само неприятности и няма лошо да си возиш съучениците стига да им се водиш по акъла като ти казват "ае де дай газ настъпи я тая фабия кво се лигавиш" и всичко според мен ще е ок!

 

П.п. Случайно да не би да учиш в американския колеж защото за там знам един случай точно такъв???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, искрено ти се възхищавам за отговорността, която искаш да поемеш, което е нещо много рядко срещано сред днешната младеж smile027

 

Няма никаква правна пречка да возиш когото пожелаеш, единствено шофирай внимателно, карай всички да ползват колани И на задната седалка, спазвай ограниченията на правилника и всичко ще е наред. Бих те посъветвал да направиш допълнителна дозастраховка към гражданската отговорност и/или каското на местата в автомобила - при евентуална злополука на пострадалите ще бъде изплатена сериозна сума за лечение или при смърт (пу пу), което ще те спаси от евентуални частни искове, ако ти си виновен при ПТП (пу пу).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, искрено ти се възхищавам за отговорността, която искаш да поемеш, което е нещо много рядко срещано сред днешната младеж smile027

 

 

Асолютно съм съгласен!!! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за съветите на всички...

Но тъй като колата я взехме скоро, баща ми е направил минималната гражданска отговорност което не включва "застраховка злополука" (досега разглеждах документа, празни са поленцата там)... а изтича чак догодина по това време... Ужким гледах в сайта на левинс сега за някакви цени и процедури ама нищо не пише... Ако някой си има идея какви са цените за тази застраховка или дали може да се ъпгрейдне ГО-то, да сподели моля :)

 

Това предполага означава, че ако аз съм виновен за ПТП, недай си боже, съм подсъдим от хората или семейството на хората които съм возил? Но ако пък не съм виновен аз, не съм подсъдим? А има ли някакво значение дали хората които возя имат 18 години?

 

И пак благодаря за всичките отговори и съвети =)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това предполага означава, че ако аз съм виновен за ПТП, недай си боже, съм подсъдим от хората или семейството на хората които съм возил? Но ако пък не съм виновен аз, не съм подсъдим? А има ли някакво значение дали хората които возя имат 18 години?

Ако вината е твоя, право на т.н. граждански иск /или на частна тъжба в определени случаи/ имат всички пострадали - в колата, около нея, в другата кола и т.н. Ако вината не е твоя никой няма право да завежда и образува каквото и да е производство спрямо теб. Възрастта на возещите се няма никакво значение. А това със застраховките не е спасение, така че не разчитай много на тази опция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mr. White, сещам се за един случай преди години, служебна кола в командировка катастрфира без участие на друга и загиват и тримата командировани + съпругата на единия. И бяха осъдили фирмата, като собственик на колата на обезщетение, включително и за съпругата. Нещо се бавеше изплащането на обезщетението и случая го представяше Валя Ахчийска (или Ахчиева по Канал 1). И шефът се оправдаваше, че присъденото обезщетение е високо (беше възрастен човек и фирмата беше малка) и се нуждае от време и спомена, че съпругата не е трябвало да бъде в колата, защото няма отношения с фирмата, но въпреки това и за нея е присъдено обезщетение. Абсурдно, но така е закона. Пребиваш се сам, а шеф ти виновен.

Та така. Возиш ли хора, които не са ти роднини, задължително си прави застраховка на местата. За Алианц е от 10 лв/место и се полага обезщетение до 10 000 лв./ место. Трябва да погледна застраховката. Спомням си, че можеше да избереш да платиш до 20, 30, 40 или 50 лв. за место и сътветната сума се умножаваше по 1000 за обезщетение. Ама нали се сещаш, че 50х5 места ти е 250 лв.? Затова избрах най-евтиния вариант за 10 лв. и платих 50 лв. отгоре за застраховка на местата.

tednet, обърнете се към застрахователния ви агент, да ви допълни и преиздаде полицата. Едва ли ще ви откажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, искрено ти се възхищавам за отговорността, която искаш да поемеш, което е нещо много рядко срещано сред днешната младеж smile027

 

 

Асолютно съм съгласен!!! :smt017

=D> :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсурдно, но така е закона. Пребиваш се сам, а шеф ти виновен.

Та така. Возиш ли хора, които не са ти роднини, задължително си прави застраховка на местата.

Тук става въпрос са съвсем различен вид отговорност - тази на работодателя по чл. 200 от Кодекса на труда, като при това положение нещата са съвсем различни. Мога много да обяснявам по този чл. 200 КТ, защото е голям проблем. Наистина, не знам защо е присъдено обезщетение на съпругата, след като не е имала отношения с работодателя /освен ако ПТП-то е станало поради незправност на автомобила/ :?:

При наличие на т.н. "застраховка на местата" имаш определена гаранция, която покрива застрахователя, но в случай на вреди над застрахователната сума пак водача е отговорен и дължи обезщетение. Да не говорим, че при събитие застрахователите се правят на утрепани и търсят под вола теле за да откажат.

Абе да не става

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсурдно, но така е закона. Пребиваш се сам, а шеф ти виновен.

Та така. Возиш ли хора, които не са ти роднини, задължително си прави застраховка на местата.

Тук става въпрос са съвсем различен вид отговорност - тази на работодателя по чл. 200 от Кодекса на труда, като при това положение нещата са съвсем различни. Мога много да обяснявам по този чл. 200 КТ, защото е голям проблем. Наистина, не знам защо е присъдено обезщетение на съпругата, след като не е имала отношения с работодателя /освен ако ПТП-то е станало поради незправност на автомобила/ :?:

При наличие на т.н. "застраховка на местата" имаш определена гаранция, която покрива застрахователя, но в случай на вреди над застрахователната сума пак водача е отговорен и дължи обезщетение. Да не говорим, че при събитие застрахователите се правят на утрепани и търсят под вола теле за да откажат.

Абе да не става

 

Шибан казус. По принцип работодателя носи отговорност ако са били на служебно пътуване. Един печен адвокат обаче може да използва факта, че вътре е била и съпругата и така да обори служебното пътуване, като прехвърли вината на самите служители - един вид че са нарушили фирмените правила и ползват колата нерагламентирано. Което е и правилно - вината реално погледнато е на шофиращия. Но явно работодателя не е имал желание или възможности да обори иска. Или наистина е имало нередност по колата - например техническия преглед е изтекъл.

 

Аз по принцип се замислих и нещо друго - защо е необходимо да се прави "дозастраховка" на местата??? Нали за това е самата ГО - щети пречинени от шофиращия на други лица/имущество. Возещите се в колата не са ли други лица???? Защо ми намирисва, че пак ни скубят за нещо което ни се полага без доплащане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Аз по принцип се замислих и нещо друго - защо е необходимо да се прави "дозастраховка" на местата??? Нали за това е самата ГО - щети пречинени от шофиращия на други лица/имущество. Возещите се в колата не са ли други лица???? Защо ми намирисва, че пак ни скубят за нещо което ни се полага без доплащане?

Защото ГО покрива щети, нанесени от водач на трети лица. Нормално ГО на виновния поема и тези щети (на местата за пътуващите). А ако няма друга кола, кой да поеме щетите? А застраховката на местата е за собствената кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се дефинира "трети лица"? Питам, незнам как е, пък ме мързи да изчитам документите....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, наистина трети лица може и да се тълкува така, но си мисля че имат впредвид други участници в движението. А и май беше трета страна, поне в моята застраховка.

Но от служебните знам, че местата се застраховат отделно. Местата на колата с ГО. И че и водача спада към застрахованите тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по въпросът мога да ти кажа че е задължително да носят колани както отпред така и отзад глобата е 50 лева на калпак относно сигурността на пасажерите ест не употребявай алкохол и спазвай знаците неим се връзвай на акъла да те карат да караш бързо и тн... дори ако някой те закача докато шофираш му направи забележка или го свали да си ходи с рейса... Това е общо взето пък като са толкова настоятелни да ги возисх взимай им там по 0.50 цента в посока ;) все пак за Шкодака да има :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, наистина трети лица може и да се тълкува така, но си мисля че имат впредвид други участници в движението. А и май беше трета страна, поне в моята застраховка.

Но от служебните знам, че местата се застраховат отделно. Местата на колата с ГО. И че и водача спада към застрахованите тогава.

 

Абе и аз не знам как е. Не съм специалист по застрахователно право, всъщност от никакво право не отбирам. Ама няма да се учудя ако просто са измислили още един начин да ни взимат два пъти пари за едно и също нещо. Абе все едно сме в БГ, а?

 

Трябва да хвана някой адвокат докато сме на маса да го поразпитам. Писнало ми е да съм от страната на балъка, а все там се оказвам.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.