Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Експеримент...!


Spartan

Recommended Posts

За да не ме обвинявате че само питам,а не споделям опит ще ви кажа за един експеримент с моята 120.Зет ми беше на някакъв форум за нефтопродукти и донесе едно шишенце 100 мл на което пишеше "Нитрометан".Дал му го един представител на израелска фирма като рекламен тестер за обикновенни автомобили-нерегулирани за нитрометаново изгаряне.На етикета пишеше да се спазва стриктно смесване до 5 % с бензин до 96 октана неетилиран.Тъй като на зетя и дъщерята автомобилите са дизелови /а и сравнително нови/се реших да прежаля баба Шкода пък да видим ефекта.При почти празен резервоар налях 5 литра А-95 и гавръгнах отгоре шишенцето нитрометан.И мислите че полетях в космоса ли?!Почти нищо не стана.Е,ускорението нарасна малко,пролича си,но Ферари не стана.Малко посветля в ауспуха и свещите и като че ли взе да стартира по-лесно сутрин на студено.Нищо повече.Не изгоряха клапани и сегменти,не почерня маслото,не се разстрои запалването както пророкуваха съседи "специалисти".С една дума не утрепах шкодето,така че не ме винете в некадърни опити.За сметка на това колко от вас са карали стара шкода с нитрометан,а? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм слушал ефект има от керосина, тук трябва да се включи thunderbolt, той знае.

 

И мен ми е писнало от съседи, затова когато е възможно си ремонтирам колата нощно време. Центровката на делкото е статична и няма как да се размести ако ще и кисело мляко да слагаш вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нитрометанът не беше ли гориво за драгстери? smile021

Тежка задница, лека предница...

С малко повече фантазия, задномоторната шкода ще го докара до драгстер :mrgreen:

(сори за спама, ама не се сдържах :oops: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Центровката не се мести, но скоростта на горене се мести. Всеки е чувал "...чука аванса".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно обратно е - скоростта на горене не се мести, а се мести центровката съобразно оборотите и натоварването обаче - независимо че може да си налял и кисело мляко :) Затова са центробежния и вакуумен регулатори- устройства, вградени именно със цел да се избягват детонациите т.к. конструктивни особености на класически карбураторен бензинов мотор. :idea: За разстройване обаче и дума не може да става. Може да се разстрои, но не и от няк-ва добавка. Напомняте ми на майтапа : "обърни се и виж ве, задното кооло ти се върти напред" :lol:

-От самата добавка е възможно да се промени скоростта на горене на горивото. И като свърши горивото с добавка- нищо ново под слънцето. Явно от това шишенце нитрометан е имало ефект толкоз, колкото може да има от добавка за бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Не изгоряха клапани и сегменти,не почерня маслото,не се разстрои запалването както пророкуваха съседи "специалисти".С една дума не утрепах шкодето,така че не ме винете в некадърни опити.За сметка на това колко от вас са карали стара шкода с нитрометан,а? :D

 

Е то от 5 литра бензин и 100 мл добавка еднократно какво точно очакваш да ти изгори? :-k Аз на 1000МВ-то предобрих клапаните сигурно след 7-8 резервоара 100 октанов бензин smile021.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оги, какво ще кажеш за горенето на по-високооктанов и по-нискооктанов бензин? А какво точно преместват посочените от теб регулатори? А защо ги има и в "клаксическите" инжекциони?Какво става при принудителен празен ход? Не съм казвал, че ще се разбие двигателя. Предварението на запалване се задава според октановото число на бензина, с който е предвидено да работи даден автомобил. Чак след това твоите регулатори почват да бъркат манджата. С други думи чукането на аванса идва от неподходящ, по-лош бензин. При ползване на високооктанов бензин се получава закъснение, което води до евентуално прегряване. Гогата е прав, че с 5 литра бензин нищо няма да стане. Трябва дълъг и системен тормоз с ъгъл на предварение несъобразен с октановото число на налетия бензин или бензин + добавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сипваш такива "супер" горива в тия коли е все едно да храниш магаре със трюфели.

А в кои коли предлагаш? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На нашите бегачки трюфели не им трябват за да се размърдат

При ползване на високооктанов бензин се получава закъснение, което води до евентуално прегряване.

При нискооктанов какво се случва, вероятно не може да загрее мотора? :mrgreen:

Според мен високото октаново число просто позволява на буталото в един двигател с висока степен на компресия максимално да сгъсти горивната смес, преди подаването на искрата, за горенето при високооктанов банзин че е по- бавно е вярно дотолкова, доколкото нормалното горене е в пъти по- бавно от детонационното при нискооктанов бензин. Даже си мисля, че високите октани би трябвало да дадат по- малко загряване, тъй като КПД-то на двигателя се увеличава и респективно енергията, която се губи като топлина трябва да е по- малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

everlast

old men е абсолютно прав.

Във всяко изречение имаш грешни твърдения.

Прочети поне статията за високооктановите горива във горни линк.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно, че пише неща, които не ги знаех :) И в крайна сметка като сложа 100 октана ще прегрея ли шкодака с това "бавно" горене?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Първо клапаните, след това буталото следва главата ........

/Скороста на горене на бензиновите пари е 35 - 50 м/с.

При детонационното горене около 1250 м/с след отражение от гор. камера 1300 до 2300м/с./

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 Оги, какво ще кажеш за горенето на по-високооктанов и по-нискооктанов бензин? 2 А какво точно преместват посочените от теб регулатори? 3 А защо ги има и в "клаксическите" инжекциони? 4 Какво става при принудителен празен ход?

1- съобразно темата високооктановия гори с по-ниска скорост и обратно;

2-променят ъгъла на запалване- центробежния с увеличаване на оборотите увеличава ъгъла поради по-голямата скорост на въртене на коляновия вал, съответно ако го няма тоз регулатор би оставало по-малко време за изгарянето на бензина, съответно детонации, понижена мощност. А вакуумния го намалява с натоварването. Смятам че не е необходимо да коментирам конструкциите;

3- ако има инжекцион със центробежен и вакуумен регулатори - то са от на баба ми времето. В съвременните инжекциони такива животни няма, а управлението на ъгъла на палене се задава във всеки момент от софтуер, който за целта първо отчита един куп стойности посредством датчици. Да речем, че има монтирани датчик за вакуум, датчик за оборотите на коляновия вал и датчик за детонациите. Това не са всички датчици, но смятам, че не е необходимо да изброявам и останалите, въпреки че те също имат отношение към въпроса, но сигурно е че 120 ката на Спартан няма инжекцион.

4- спира се горивото по време на работа. Мотора се използува за спирачка. Това пък не разбрах какво общо има като няма какво да гори в камерите. Но като ти се пита, лошо няма.

 

Взех ли си изпита или има да копам още до 3-ка ;)

Прав си, че с промяна на октановото число се настройва аванса, но и си мисля, че пишем за едно и също, но не се разбираме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
:roll:Експерименти с нитрометан smile175 по добре малко керосин,същият го има в добавките за гориво :smt032

Ей, чак сега виждам к'ви сте ги писали, по-добре първо прочетете поне какво казва Уикито преди да пробвате това у дома: "Керосинът се използва като гориво за осветление, отопление и готвене с открит пламък, както и като самолетно гориво за реактивни двигатели и като разтворител".

При автомобилните ДВГ за спортни цели може да се ползва високооктанов авиационен бензин за бутални двигатели, който е около 115-120 октана, но е безопасно само за мотори с достатъчно висока степен на сгъстяване! Подобен ефект се постига и с една добавка - тетраетил-олово, но трудно се намира понеже е забранена по екологични съображения. При всички случаи не е препоръчително да си карате ежедневно колата с такива "допинги" - наистина става като драгстер даже бълва ефектни пламъци от ауспуха, но не за дълго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:roll:Експерименти с нитрометан smile175 по добре малко керосин,същият го има в добавките за гориво :smt032

Ей, чак сега виждам к'ви сте ги писали, по-добре първо прочетете поне какво казва Уикито преди да пробвате това у дома: "Керосинът се използва като гориво за осветление, отопление и готвене с открит пламък, както и като самолетно гориво за реактивни двигатели и като разтворител".

При автомобилните ДВГ за спортни цели може да се ползва високооктанов авиационен бензин за бутални двигатели, който е около 115-120 октана, но е безопасно само за мотори с достатъчно висока степен на сгъстяване! Подобен ефект се постига и с една добавка - тетраетил-олово, но трудно се намира понеже е забранена по екологични съображения. При всички случаи не е препоръчително да си карате ежедневно колата с такива "допинги" - наистина става като драгстер даже бълва ефектни пламъци от ауспуха, но не за дълго...

Добавката тетраетил-олово е спряна от употреба от доста години наистина по екологични причини - да не дишаме олово от изгорелите газове на бензиновите автомобили. Аз обаче не я препоръчвам по тази причина, а по съвсем друга - изключително отровна е. Не е необходимо да я пиете или дишате - даже попадането и върху кожата ви (в достатъчно голямо количество) води до тежки натравяния или смърт.

За керосина колегата го е казал точно - гориво за реактивни двигатели. Подобрение в работата на двигателите при употребата му се забелязва само при зимни условия и то за дизеловите агрегати при количество не повече от 5% от общото количество гориво. Добавянето му в дизеловото гориво води до понижаване на температурата на образуване на парафинови кристали (замръзва по-трудно) и по-лекото палене. Не оказва влияние върху цетановото число на дизеловото гориво.

Дано съм бил полезен smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.