Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Ниско ниво на хлаждащата течност


Bobeca

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Имам въпрос относно охладителната течност на Румстера (1.9 tdi).

В книжката на колата пише, че при нормална експлоатация, охладителната система почти не се нуждае от поддръжка.Хубаво, но днес докато наливах течност за стъклата (много малък е този резервоар!) забелязах, че нивото на охладителната течност е около 1cm под минималната стойност.Нормално ли е за 18 000 km. , нивото да и спадне толкова?Двигателя беше студен (не е карана от вчера на обяд) и не е прегрявана!

Ако е нормално, мога ли да долея G12 PLUS?И трябва ли да го разредя?Разбрах, че се разрежда 1:1 (за - 36 градуса) с дестилирана вода.Или пък да ходя до ЕТ, те да ми долея (ако изобщо ще ми излезе и по-евтино...)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е повод за притеснение :) .

Кога за последно е проверявано нивото?

При мен се наложи да долея 200ml първата година, но след това няма спадане на нивото.

Забелязал съм, че на VAG моторите често се получава така, вероятно, защото нямат клапани за обезвъздушаване.

След покупката на нов автомобил или след смяна на охладителната течност има малки въздушни джобове на забутани места, които се издухват постепенно след време.

Това важи в по-голяма степен за новите автомобили, понеже в началото се пазят от вдигане на високи обороти.

Започнот ли да се вдигат високи обороти джобовете се отнасят.

Купи си G12+ от Еуратек и по-добре не го разреждай при такова малко доливане.

---

Разбира се, ако продължи спадането на нивото, ще трябва да се търси причината.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай колега. Аз досега за 23000км. на 3 пъти съм долял общо около 0,5л течност. Първите два пъти концентрат G12+ - 300-400мл. общо и онзи ден малко вода 150-200мл. и сега ми е на максимума, че и много малко над него при студен двигател. Мисля, че през лятото може да има все пак и минимално изпарение на течност и оттам да е спаднало нивото. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре а защо от ЕТ да си взема?Не че нещо ама аз съм все в другата част на София и надали скоро ще минавам ot там.По бензиностанциите няма ли?Или в магазина на Шкода на Симеоновско шосе?Предполагам че от ЕТ ще ми продадат на Shell или бъркам?

 

Иначе миналата зима (от тогава не съм я поглеждал, а явно е трябвало... :oops: ) беше на средата точно.Това са около 10 000 km.

 

Иначе мерси много за отговорите, при първото излизане с колата ще мина да взема, ако трябва и през ET. :) smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай колега. Аз досега за 23000км. на 3 пъти съм долял общо около 0,5л течност. Първите два пъти концентрат G12+ - 300-400мл. общо и онзи ден малко вода 150-200мл. и сега ми е на максимума, че и много малко над него при студен двигател. Мисля, че през лятото може да има все пак и минимално изпарение на течност и оттам да е спаднало нивото. :)

Не го успокоявай,а ти вземи мерки защото ти изпуска гарнитурата на главата и течноста отива в цилиндрите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре а защо от ЕТ да си взема?Не че нещо ама аз съм все в другата част на София и надали скоро ще минавам ot там.По бензиностанциите няма ли?Или в магазина на Шкода на Симеоновско шосе?Предполагам че от ЕТ ще ми продадат на Shell или бъркам?

 

Иначе миналата зима (от тогава не съм я поглеждал, а явно е трябвало... :oops: ) беше на средата точно.Това са около 10 000 km.

 

Иначе мерси много за отговорите, при първото излизане с колата ще мина да взема, ако трябва и през ET. :) smile027

Само във ЕУТ е има тази течност,на мене сами казали само таква да ползвам за шкодата! И струва около 11/12 лева ,1 литър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мойта си я смених с G12 + на Valvoline и проблеми нема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Добре а защо от ЕТ да си взема?Не че нещо ама аз съм все в другата част на София и надали скоро ще минавам ot там.По бензиностанциите няма ли?Или в магазина на Шкода на Симеоновско шосе?Предполагам че от ЕТ ще ми продадат на Shell или бъркам?

 

Иначе миналата зима (от тогава не съм я поглеждал, а явно е трябвало... :oops: ) беше на средата точно.Това са около 10 000 km.

 

Иначе мерси много за отговорите, при първото излизане с колата ще мина да взема, ако трябва и през ET. :) smile027

Само във ЕУТ е има тази течност,на мене сами казали само таква да ползвам за шкодата! И струва около 11/12 лева ,1 литър

[-X ааааааааа и при нас я има - 7,00 лв е литъра .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай колега. Аз досега за 23000км. на 3 пъти съм долял общо около 0,5л течност. Първите два пъти концентрат G12+ - 300-400мл. общо и онзи ден малко вода 150-200мл. и сега ми е на максимума, че и много малко над него при студен двигател. Мисля, че през лятото може да има все пак и минимално изпарение на течност и оттам да е спаднало нивото. :)

Не го успокоявай,а ти вземи мерки защото ти изпуска гарнитурата на главата и течноста отива в цилиндрите

Дали е от това, че му отива антифриза в цилиндрите. Аз съм на 300000 км и на всеки 10000 км доливах по 1 литър докато просто не смених капачката на казанчето и спрях да губя течност. Поне засега smile152 . Ще видим за напред какво ще стане. Ако имаш мнение моля да го изразиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

От ноември миналата година, когато последно писах, че съм доливал общо 2 пъти по 150-200мл. концентрат и 1 път 150-200мл вода съм изминал грубо 8000км и нивото си ми е на максимума при студен двигател. Когато взех колата нова от ЕТ нивото не беше на максимума, а аз го държа там и мисля, че няма повод за притеснение. Колата сега е на 30500км. и почти 3г. Не се кара много, но 6000км. от тези 8000км., които имам от ноември досега са направени като колата е карана 3000км без почивка, само се сменяме с един приятел, при пристигане почиваме 1 ден и обратно 3000км по- същия начин и нивото си е пак там. Бат Сами сигурно има предвид да сваля главата и да сменя гарнитура, което мисля, че е ненужно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да има изпарение/загуба на антифриз.Особеното е че при различните марки антифриз е различно,въпреки че вс.са г12.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще съм забравил, че съм писал в темата за румстър и сега случайно като видях, че Бегачката ме съветва да взема мерки, направо ме хвърли в тъч и размисъл. Сега обаче, като ми отговори ме успокои, че нещата са в рамките на нормалното.

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.