Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Прахов баланс на гуми


Recommended Posts

ето какво намерих на сайта на ПРИМЕКС:

 

 

Как работи праховия баланс?

 

Праховия баланс представлява, свободно-движещи се частици, създадени за балансиране на лекотоварни и всички средно големи без-камерни товарни гуми.

 

Теорията за балансиране на гуми със свободно-движещи се елементи се основава на две сили. Първата произхожда от физичния закон,че "всяка сила създава равна и противоположна такава"’. Докато гумата и колелото се въртят, тежките места създават сила с посока на вън от гумата, но понеже колелото е закрепено, друга, противоположна сила е създадена във вътрешността на гумата. Това притегля достатъчно количество от балансната смес в посока на силата, докато тежкото място бъде неутрализирано. Излишните частици от сместа се разпростират в гумата и стоят неподвижни, докато превозното средство спре. В същото време инерцията, създадена от движението напред, помага сместа да стои на място,подтискайки вибрациите, причинени от пътната настилка и осигуряват гладкост при шофиране. Когато превозното средство потегли, процеса се повтаря и гумата се пребалансира отново.

Какви са предимствата?

 

Предимствата на праховия баланс, пред фиксираните тежести са значителни. Когато тежките места на гумата се променят, поради износване на протектора или полепнали камъчета и други чужди частици, праховия баланс автоматично компенсира позицията на тежките места. Спестява се време за пребалансирване. Праховия баланс се състои от хиляди малки частици с кръгла форма, търкаляйки се по вътрешността на основата на гумата. Тези частици притежават специална обвивка, което ги прави изключително гладни, намалявайки триенето до минимум. Това доставя чувствителност и позволява динамично регулиране при промените на извън-баланс силите в самата гума. Праховия баланс, може да трае до края на живота на гумата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е хубаво на теория но на практика не е така. Виждал съм да ги използват единствено при товатните автомобили и автобуси. Имайте предвид, че измерването на баланс машините е на статичният и динамичен дебаланс, тоес не само най-леката и тежката част на гумата и джантата а и ексцентритета им и крайният ефект който се вижда на монитора на баланс машината е комбинация от двете, затова когато поставите тежестите на правилните места, колелото е балансирано и статично и динамично.

Тези топчета или прах който се слага в гумите работи само при постоянни обороти. Представете си ако се движите с 100 км/ч и изведнъж натиснете спирачката рязко! Какво става с тези неща вътре? дебалансът който ще се получи е голям. Освен това една гума от 13 до 22 цола може да има дебаланс до 200 гр. ако тази смес е по малко? Има много причини поради които неможе да се наложи масово и почти не се използва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е хубаво на теория но на практика не е така. Виждал съм да ги използват единствено при товатните автомобили и автобуси. Имайте предвид, че измерването на баланс машините е на статичният и динамичен дебаланс, тоес не само най-леката и тежката част на гумата и джантата а и ексцентритета им и крайният ефект който се вижда на монитора на баланс машината е комбинация от двете, затова когато поставите тежестите на правилните места, колелото е балансирано и статично и динамично.

Тези топчета или прах който се слага в гумите работи само при постоянни обороти. Представете си ако се движите с 100 км/ч и изведнъж натиснете спирачката рязко! Какво става с тези неща вътре? дебалансът който ще се получи е голям. Освен това една гума от 13 до 22 цола може да има дебаланс до 200 гр. ако тази смес е по малко? Има много причини поради които неможе да се наложи масово и почти не се използва.

 

 

благодаря колега за подробното обяснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Предимствата на праховия баланс, пред фиксираните тежести са значителни. Когато тежките места на гумата се променят, поради износване на протектора или полепнали камъчета и други чужди частици, праховия баланс автоматично компенсира позицията на тежките места. Спестява се време за пребалансирване...

Не съм Тома Неверни, но това ми се струва доста пресилено и по-скоро невярно. Въпросната балансна смес е с тегло Х според дебаланса на колелото. Следва въпроса как ще се увеличи от само себе си теглото на сместа, така че да покрие допълнителния дисбаланс, породен от камъчета, наслояване на мръсотия по джантата и т.н? Ако бяха написали "автоматично и частично компенсира" бих се съгласил, ама така... [-X

 

Напълно съм съгласен с обосновката на masterOne.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е намерил нещо интересно, което е неизвестно на хората и наистина темата е хубава :smt017

Бил съм на семинар преди години на една фирма която се занимава с производство на тежести, лепенки и лепила за леки и товарни автомобили. Там за пръв път видях тези торбички които се слагат в гумите по време на монтажа и не се прави баланс после. Идеята е готина но се ползва предимно от сервизите за товарни гуми и най-вече от тези които не са си купили баланс машина за товарни автомобили която струва мин 12 хил. лева. /само да поясна, че при товарните автомобили и автобуси се прави баланс само на предените гуми и до размер 22,5 цола./ при товарните автомобили нещата не са толкова прецизни както при леките автомоби и затова там става. Дебалнса на гума може да стигне до 300-400 гр.

Другото нещо е като демонтирате после гумата......само с прахосмукачка се сабира тази гняз, иначе става свинщина. И може би се сещате че има и ментета от тези неща които могат да повредят покритието на гумата отвътре заради триенето.

Последно съм чувал че има и такива на прах които полепват по гумата от вътре но като се замислим не е ли по-добре просто един нормален баланс?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи от прочетеното до тук ми стана ясно едно,препоръчително е за товарни автомобили!

Значи като се прибера ще го изпробвам на камиона,и без това имам нужда от баланс на някоя гума.

Очаквайте продължение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво правим при път с павете или при лек офроуд?

Теоретично тоа ще работи при европейски пътища и постоянна скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.