Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Теч на антифриз


Spartan

Recommended Posts

Уставоних теч на антифриз в средата на купето и съгласно книжката за обслуване намерих канал и с един приятел свалихме капака и установихме че една от скобите която прихваща парчетата маручи между желязните тръби е скъсана от ръжда /20 години!!!/.Сменихме я с нова червячна защото тези лентовите вече май не се намират.Да,теча намаля но не спря съвсем - 5-10 капки на ден.Другите 3 скоби бяха здрави,макар и ръживи.Дали пък не е пукнат някой от тези два къси маркуча?Моля ако някой е срещал тази беля да сподели опит.Дали ги има тези маркучи за 120 по магазините?Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно другите скоби не уплътняват добре или някой маркуч е скъсан в следствие на презатягане на скоба.Третото нещо е самия маркуч от годините да е станал твърд и вече да не уплътнява добре към тръбата.По принцип там се натрупва доволно ръжда и когато съединението не се бара няма течове и сълзене.Като се разбута и почва да сълзи.Маркучите ги имаше нови по магазините преди година и половина - смених ги като монтирахме 5-степенната кутия.Късмет е че проблема се е оказал там,а не са изгнили тръбите,какъвто е бил случая на Green_Witch.Ако нещо те интересува по темата,пита я - вече се е сблъсквала с мизериите на охладителната система на Шкода 120 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега според мен дори и да са стегнати въпросните маркучи със читави скоби, техната гума вече е доста втвърдена от темепературата и годинките , както и колегата преди мен е писал и ще се реши проблема с нови маркучи, не е проблем да си набавиш такива от магазините за части, важното е все пак да издържат на температурата и да са с точният диаметър, ако се сложи при монтажа и малко силикон няма да навреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уставоних теч на антифриз в средата на купето и съгласно книжката за обслуване намерих канал и с един приятел свалихме капака и установихме че една от скобите която прихваща парчетата маручи между желязните тръби е скъсана от ръжда /20 години!!!/.Сменихме я с нова червячна защото тези лентовите вече май не се намират.Да,теча намаля но не спря съвсем - 5-10 капки на ден.Другите 3 скоби бяха здрави,макар и ръживи.Дали пък не е пукнат някой от тези два къси маркуча?Моля ако някой е срещал тази беля да сподели опит.Дали ги има тези маркучи за 120 по магазините?Благодаря!

Знам, но няма да ти кажа/то е ясно, че и без мен ще се оправиш ;) /! От постовете ти досега съм забелязал, че: задаваш въпрос, получаваш отговор от колегите и край! До там! Никакъв отговор от твоя страна! - Какво си направил? Дали си се справил с проблема или не? Няма я обратната връзка! Това е неуважение към всички, които се стараят да помогнат по някакъв начин!... А и не само към тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми joro-120L!

Така ще се държа след като още с влизането си във форума преди 4 години бях изкаран едва ли не най-големия примитив от многознайковците.Тогава споделих как съм решил проблема си със смазването на кормилната кутия като без да разглабям половината предница просто впръсках със спринцовка през гумените маншони на кутията по 100 мл. ЕР 90.То бяха подигравки,то беше присмиване,то беше обявяване във пълна некадърност...!Аз съм със 35 годишен стаж на машинен инженер и въпреки всичко не всичко ми е ясно,затова питам.А колкото до кормилната кутия тя не тече и кормилото се върти леко и няма никакви поражения от пробождането на маншоните с иглата на спринцовката.За сметка на това не си правих хамалогията да свалям кажи речи всичко по кормилото за да смена греста с нова.Маслото разреди греста и тя вече не затруднява кормилото.А маншоните не текат защото дупките от иглата се затвориха веднага.Правил съм го и не на автомобили и никога не е имало лош резултат.Да ама многознайковците тогава ме развалиха на дребни стотинки-затова не публикувам резултатите.А ще питам защото не считам себе си за всезнайко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей.

Ако все още губи от антифриза и е така, както казваш - "По няколко капки.", то тогава разглоби пак съединенията и намажи тръбите отвън и съединенията отвътре с турския почистваш гел "TEST". След като загрее колата, въпросния гел "спича" и уплътнява мястото. Няма да имаш повече ядове с това съединение. Препоръчвам го за всички водни съединения, защото надали има возило на тези години, което да няма проблеми с течовете. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първи път чувам за това и ти благодаря!То ще да е от рода на извесния преди у нас "херметик",макар да се използваше за други цели-уплъняване на гарнитури.Ще опитам и ще отговоря за резултата.А маркучите ще сменя-навярно им е дошло времето при тази стара кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почистваш гел "TEST". smile159

 

И с грес може, даже май по-добре става. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и от менhttp://www.skodaclub-bg.org/forum/posting.php?mode=reply&f=11&t=21173#

Молекулата на антифриза е много по малка от водната и изисква качествени уплътнения.

По добре смени четирите скоби със червячни. При ремонта може да разбуташ останалите

и да протекат. Сложи новите така както са ориентирани старите. Аз ги правя по следния начин: Свалям всичко и краищата на тръбите ги шкуря със шкурка около номер 80 .

Задължително. Премахват се изпъкналостите на корозията. Борбата със язвите по тръбите

е задължително със силикон. Мажат се само тръбите. При малка практика ако се намажат

съединенията при вкарването на тръбите ръба им обира силикона и го вкарва вътре

/при много силикон/. Може да сложиш и по една /свинска опашка/ от външната страна

на скобите. При качествени скоби няма нужда но ако е менте опашката спира силния

теч и имаш време да реагираш. Скобите ги затягай бавно като ги редуваш /съединенията

са по твърди /. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми joro-120L!

Така ще се държа след като още с влизането си във форума преди 4 години бях изкаран едва ли не най-големия примитив от многознайковците.Тогава споделих как съм решил проблема си със смазването на кормилната кутия като без да разглабям половината предница просто впръсках със спринцовка през гумените маншони на кутията по 100 мл. ЕР 90.То бяха подигравки,то беше присмиване,то беше обявяване във пълна некадърност...!Аз съм със 35 годишен стаж на машинен инженер и въпреки всичко не всичко ми е ясно,затова питам.А колкото до кормилната кутия тя не тече и кормилото се върти леко и няма никакви поражения от пробождането на маншоните с иглата на спринцовката.За сметка на това не си правих хамалогията да свалям кажи речи всичко по кормилото за да смена греста с нова.Маслото разреди греста и тя вече не затруднява кормилото.А маншоните не текат защото дупките от иглата се затвориха веднага.Правил съм го и не на автомобили и никога не е имало лош резултат.Да ама многознайковците тогава ме развалиха на дребни стотинки-затова не публикувам резултатите.А ще питам защото не считам себе си за всезнайко!

Значи, такава била работата. Не знаех! И то от преди 4 години?! :-k ....Имаш добра памет! ;)

....Ами шарен свят, хора всякакви. Не го вземай толкова присърце! Едно от най- добрите качества е човек да умее да прощава!

А сега по въпроса:

Виж какво ти е написал колегата Nik Sevin. Само ще ти кажа, че вместо силикон можеш да използваш стария изпитан метод - с грес. Става перфектно!

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С грес така ще запече, че не искам да си го представям ако му се наложи след време да го маха. Да не говорим за качеството на съвремемнните гумени водни съединения и вредата от греста върху тях. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що за тема ... в скоро време аз смятам да пусна тема от рода "Колата ми е мръсна, но съм чул че от водата ръждясва. С какво да я измия?"

Spartan се сърди, че не му се кефим толкова. Не знам не съм го виждал никога, не го познавам ...

 

 

По темата - Да сблъскал съм се с проблема, по скоро при сваляне на тъпия резервоар.

Решението - Режа с флекса скобата, режа с ножа маркуча, слагам нов и забравям! (нямах на разположение такъв, затова "похабих" 2 маркуча за отзад при мотора.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С грес така ще запече, че не искам да си го представям ако му се наложи след време да го маха. Да не говорим за качеството на съвремемнните гумени водни съединения и вредата от греста върху тях. smile159

 

Странно, на 1000МВ-то никога не съм имал проблеми с водните съединения, а не е като да не съм ги мазал с грес(преди мен баща ми също). НИто са запичали като съм ги свалял, нито са се разяждали от греста smile049.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е. Аз ги правя по следния начин: Свалям всичко и краищата на тръбите ги шкуря със шкурка около номер 80 .

Задължително. Премахват се изпъкналостите на корозията. Борбата със язвите по тръбите

е задължително със силикон. Мажат се само тръбите. При малка практика ако се намажат

съединенията при вкарването на тръбите ръба им обира силикона и го вкарва вътре

/при много силикон/. Може да сложиш и по една /свинска опашка/ от външната страна

на скобите. При качествени скоби няма нужда но ако е менте опашката спира силния

теч и имаш време да реагираш. Скобите ги затягай бавно като ги редуваш /съединенията

са по твърди /. Успех.

 

Може да забъркаш течен метал(покси-пол) след като си почистил старателно язвите

(аз лично почиствам с телена четка),да нанесеш върху тръбата и след това да оформиш с парче шкурка.

Така направих на тялото на термостата дето влиза маркуча.

Теч-никакъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, нека погледнем използването на грес от друг ъгъл.

По враме на експлоатацията на нашите коли многократно се налага да се правят

съединенията на термостата, водната помпа, парно, радиатор и какво се получава ако

се използва грес. Горещата вода отмива маслените компоненти и ги отлага по охладителната

система. Да предположим че трябва да пътувате от София до Варна и подържате 3500 оборота

на двигателя. Умножете ги по 60 и получавате оборотите на един час. Полученото умножете

по толкова часа колкото смятате че ще пътувате примерно 4. Резултата умножете по 8

/за един оборот на двигателя буталата правят 8 възвратно-постъпателни движения/.

И какво се получава - за да се дотътрят до морето правят над 6 милиона хода.

Защо първи се разваля четвъртия цилиндър? Та той е само със няколко градуса по горещ

от другите. Отлагането на маслени съединения по ох. система е много вредно за нашите

коли. Особенно при отваряне на главата. Задължитолно е промиването на сисистемата.

Защо всеки иска да му е чист салона, ароматизиран естетически красив а най-големите

труженици БУТАЛАТА тънат в пот и мизерия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, това вече е друга гледна точка. Не смятам че някой слага чак толкова много грес на съединенията. smile049

 

Но все пак, не съм приърженик на идеята за грес по охладителната система и то в гумените съединения. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, нека погледнем използването на грес от друг ъгъл.

По враме на експлоатацията на нашите коли многократно се налага да се правят

съединенията на термостата, водната помпа, парно, радиатор и какво се получава ако

се използва грес. Горещата вода отмива маслените компоненти и ги отлага по охладителната

система....

Какво значи многократно да се правят съединенията...

За 20г. експлоатация не ми се е наложило да сменя нито едно водно съединение на 120ката.

Въобще не са напукани и си имат еластичност. Само съм сменял скобите отдолу на тръбите, щото бяха изгнили. Чехите открай време се славят с качествените си каучукуви изделия.

На който му прави впечатление, разбира се! ;)

А за греста не ми се спори.

Имам си мнение за ползата и никой не може да ме убеди в противното! А и не е необходимо.

Само ще посоча един факт: Когато преди години се произвеждаха гарнитури за глава без силиконов ръб, задължително преди монтажа се мажеха тъъънко с грес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гогата е напълно прав за греста - прави чудеса - на първо място попълва неравностите , което пряко има връзка с херметичността , после не дава на металните части да кородират , трето залепва съединението и намалява шанса от самоотпускане. не на последно място много по- лесно се надява маркуча .

 

п.с. маже се с грес само металната част след като се изчисти с шкурка , не гумената .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си реших проблема като разкарах сълзаящите тръби и сложих нови съединения навсякъде + нови скоби.

До колкото разбирам нямаш пробойни по тръбите - влизай в първия магазин за части и си набави нови съединения. Старите може и да са здрави, но все пак са на 20 години. Отдавна са се изплатили.

 

Честно казано, в моя случай гумените съединения не са мазани с нищо. Просто са стегнати добре с новите скоби и проблема изчезна. Нямам никакви загуби на антифриз. Но, понеже съм горяла - имам една тубичка с концентрат за всеки случай. При този "водопровод" не се знае - знае ли се.

 

Ако имаш проблеми с тръбите - свикни с мисълта, че трудно се намират. Нови - няма от години. Старите - не се знае в какво състояние са. На Донора, който купих за да си оправя моята, една от тръбите беше с пробойна и стария собственик й беше намерил "майстора". Просто беше "облякъл болното място" с гумено уплътнение и го беше стегнал със скоби - по същия начин, както и връзката между предните и задните тръби.

 

Това съм виждала като решение - това зная.

 

Поздрави и успех! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата пак ще протекат, не се притеснявай.

 

Е, що така злорадо?! :smt018 smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата пак ще протекат, не се притеснявай.

 

Има такава опасност. Все пак говорим за стари тръби. Общо взето е Божа работа дали ще е тази зима или след 5 зими. smile049 Обещавам ти да си първият човек, който ще разбере дали моите тръби са протекли. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята съм забелязал, че наистина зимно време и то ако не се кара колата почват леко да сълзят съединенията - по- точно тези около двигателя, но туй да е проблема.. Иначе когато си подменях маркучите на парното (то преправяно жигулско и под жабката имам едно кранче за топлото, откъдето тръгват тия маркучи) - стана с нови маркучи (макар и не точно такива каквито трябваше), накиснати във вряла вода да омекнат, понеже това го правих зимата, мазане с гресчица на щуцера и стягане с нови скоби. 3 години беше перфе, сега гледам, че пак прокапва по- малко, явно няма как да се направи веднъж завинаги да не тече.

п.п. Ако някой слага стари маркучи според мен силиконът ще уплътни по- добре нещата от греста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.