Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Нов член на клуба - Octavia 02 facelift 2.0 TDI PD L&K


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

След известно четене по форуми и ходене по showrooms, минах и аз към Шкода (От Mitsubishi Carisma Comfort 1.9 DID 115 HP като текущ автомобил) като съм горд собственик на нова Octavia 02 facelift 2.0 TDI PD L&K брилянтен сив металик.

 

post-7175-138453261333_thumb.jpg

 

post-7175-138453261508_thumb.jpg

 

post-7175-138453261517_thumb.jpg

 

post-7175-138453261528_thumb.jpg

 

Колата я взех в Понеделник и съм и навъртял към 150км в града вече като впечатленията са ми чудесни:

 

- много добре изпипан интериор

 

- огромен багажник

 

- качеството на Bolero-то ме изненада доста прятно - в старата кола съм с Alpine player висок клас + предна и задна линия на Focal + subwoofer Focal и STP в корите на вратите - Шкодата има малко по-малко детайл но свири по-силно и по-плътно

 

- двигателя си върви екстра и си има доволно мощ, като за сега се въздържам да вдигам повече от 3000 - 3500 оборота каквито са предписанията за първите 1500 км

 

Сега имам няколко въпроса, на които ще се радвам ако мога да получа отговор:

 

- Колата ми е с променливи интервали на обслужване, някой с подобна може ли да сподели кога му се обажда да ходи за обслужване ? Също е много интересно с въздушния какви са интервалите за смяна ? Аз карам предимно градско в София и текущия ми опит е че на 7-8 хиляди километра филтъра е за нов.

 

- За какво служи втората мрежа от комплекта в багажника ? - първата е ясна окачваш я и я ползваш като джоб :)

 

- Варианта за дневни светлини при ксенон е през халогените доколкото четох ? Ако се направи така, намалява ли се осветеността на таблото и климатроника както ако се включат късите/габаритите от ключа

 

- Могат ли да се сложат 15" джанти на колата ми за зимата, тя идва със 17" лети джанти с летни Bridgestone Potenza и идеята ми е да взема втори чифт 15" или 16" стоманени или лети неоригинални джанти за зимата. В Еуратек казаха че се съмняват че ще станат 15" заради спирачните апарати - те различни ли са при L&K ?

Интересно ще ми е да видя и каква ще е возията с по-висока гума, от 17"-ките съм доволен по павета и по софийските улици, но при дупки си е твърдичко :)

 

- От допълнителните екстри, които се отключват с VAG COM освен за заключването на вратите при тръгване и пускането на дневните светлини, нещо друго така полезно има ли ?

 

- Възможно ли е да се увеличи силата на звука при отключване и заключване на алармата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Боби Доктора

    3

  • димон

    5

  • shaft

    9

  • ruark

    15

Най-много писали в темата

Поздравления за добрият избор. :smt017

не разваляй визията с 15" остани на 17"

И аз така мисля. Моята L&K ще си я карам с летНите :) джанти 16-ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Колата ми е с променливи интервали на обслужване, някой с подобна може ли да сподели кога му се обажда да ходи за обслужване ? Също е много интересно с въздушния какви са интервалите за смяна ? Аз карам предимно градско в София и текущия ми опит е че на 7-8 хиляди километра филтъра е за нов.

 

Ами с нашата хубава нафта, приблизително 60:40% градско:извънградско, последните 2 разчета на компа ми бяха за 20000 км. Аз не го чакам и си сменям масло на 10-12000 км, имам си моя философия по въпроса :)

 

Въздушен филтър сменям веднъж в годината и е нормално мръсен. Може би би изкарал и един променлив интервал, но накрая наистина ще прилича на парцал. Колата ми не е в гаранция. Това, че твоята е в гаранция, не значи, че не можеш да ходиш по всяко време в ЕТ и да поискаш да ти сменят някой консуматив предварително.

 

- За какво служи втората мрежа от комплекта в багажника ? - първата е ясна окачаш я и я ползваш като джоб :)

 

За пода на багажника би трябвало да е, задържа товарите. Или е горната мрежа за над щората. Ти за голямата или за малката питаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качих и някоя друга снимка :) Следващите дано да са от клубни срещи вече smile035

 

За зимните гуми не мисля да оставам със 17ки и ще мина на 16ки.

Чудя се дали да взема лети или стоманени джанти ? Читави не фабрични лети джанти имате ли идея като здравина кои са добри ?

Гледам Риал се хвалят във форума, но не можах да намеря, кой ги продава в София.

 

@evin - Благодаря ти за отговора!

За мрежата, става въпрос не за мрежата под кората, ами за една квадратна еднолицева мрежа с 4 куки която явно идеята е да я разпънеш по целия багажник и да слагаш предметите отдолу доколкото разбирам ?

 

По другите въпроси, които съм питал някой баш Шкода master няма ли да ме осветли ? smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Честита да ти е! Много красива! Пази си я, доколкото може...

 

...

- много добре изпипан интериор

...

Страшно удобно е разположението на всичко, а да не говорим за дизайна - като погледна аудита от ново поколение или бмв, че да не говорим за мерцедес - те сякаш са дялкани в час по ръчен труд.

 

...

- огромен багажник

...

Определено, да. Доказано е - поради стечение на обстоятелствата се наложи да събера гардероб, спалня, офис стол и едно малко бюро - всичко това е разглобено, нали, но го събрах на един курс със спуснати седалки. Задницата дори не се опита да клекне. Хечбек пауър! Това ще го напрвиш във седан - ама друг път smile045

 

...

- двигателя си върви екстра и си има доволно мощ, като за сега се въздържам да вдигам повече от 3000 - 3500 оборота каквито са предписанията за първите 1500 км

...

Има си мощ, да. Аз дори я карах с максимална скорост 80-100км/ч 2000-2500 оборота, докато не й чукнах 3500км - след това малко понастъпвах до 140-160км/ч - над 2500об... Аз сега съм на 20 000км (за 10 месеца) и вече 4500 са й малко.

 

...

- Колата ми е с променливи интервали на обслужване, някой с подобна може ли да сподели кога му се обажда да ходи за обслужване ? Също е много интересно с въздушния какви са интервалите за смяна ? Аз карам предимно градско в София и текущия ми опит е че на 7-8 хиляди километра филтъра е за нов.

 

С променливите интервали, доколкото разбрах, чакаш на таблото да си ти светне лампата (на макси дот дисплея ще ти изпише да сменяш маслото) и отиваш да сменяш - първото е на 23 250км (на моята така беше настроено). Но това е за хора, които се качват и карат, които нямат никакво желание да пазят колата и културата им е доста ниска, а след като ти гледам въпросите - не си от тях.

Идеята ми е, че първото масло е хубавко да си го смениш на 10 000км, че дори и на по-малко, ако ще пазиш тая кола. Като начало няколко довода: двигателя се разработва, има стружки, боклуци и редица други неща. Караш си я кротко, докато улегнат хубаво елементите и това цапа всичко вътре, защото горивата са ни страхотни, та затова първото масло е за смяна раничко. Моето си го смених на 11 110км, което е двойно по-малко от това на таблото. Когато отидох да го сменя ме гледаха учудено, но някак си момчетата в сервиза ми казаха, че постъпвам правилно. Нулира се интервала след смяната на маслото и продължаваш да караш пак. Например сега моята показва още 600 дни или 17 500км - това значи че сега съм на 20 000км + 17 500 - 37 500км трябва да отида да сменям маслото - това няма да е така, разбира се, а след максимум 3000км сменям масло и всички филтри - на първата смяна не смених въздушният филтър и този в купето, заради липсата на средства, но сега ще се наложи.

 

- За какво служи втората мрежа от комплекта в багажника ? - първата е ясна окачваш я и я ползваш като джоб :)

Можеш да погледнеш в оригинални аксесоари на сайта на шкода - ако мрежата ти е като тази мрежа - голямата, която е показана - тя е за отгоре на багажа, т.е. да го натисне, че да не мърда, да го покриеш с нея :)Оригинални аксесоари pdf (на страница 10 има една мрежа, която се слага отгоре - такава ли е?).

 

- Варианта за дневни светлини при ксенон е през халогените доколкото четох ? Ако се направи така, намалява ли се осветеността на таблото и климатроника както ако се включат късите/габаритите от ключа

 

Моите DRL са през фара за мъгла. Нямам никаква подсветка на таблото и всичко друго - така съм избрал да е. Момчетата са ме питали, дали искам да ми пускат светлините, но отговорих отрицателно. Идеята ми е, че през деня не ми трябва да ми светят някакви джвъчки, защото е достатъчно светло. Когато пусна габарит всичко си ми светва - това е само на смрачаване вечер или сутрин преди изгрева (карам на габарит само).

 

- От допълнителните екстри, които се отключват с VAG COM освен за заключването на вратите при тръгване и пускането на дневните светлини, нещо друго така полезно има ли ?

 

Може да ти се активира ръчната сама, когато спреш, а когато включиш на скорост да се махне, редица глупости от сорта. Разгледай темата "Недокументирани функции О2 - VAG-COM" - има много неща. Полезни според мен са - активирането на десният стоп за мъгла (мисля, че и хардуерно си трябва (т.е. с "жица"), но не съм проверявал още). Въобще много са нещата - стига да се сетиш какво не ти харесва и какво би било полезно за тебе - тогава питаш. Например задната чистачка може да минава още един път след Х секунди или ако има останали капки по стъклото и такива глупости. Мигане на аварийките, ако се наложи да спреш рязко от висока скорост...

 

 

- Възможно ли е да се увеличи силата на звука при отключване и заключване на алармата ?

Най-вероятно е възможно. Вероятно ще е възможно да стане с компютър и необходимият софтуер, който ще препрограмира модула. Вероятно ще ти трябва някой по-компетентен.

 

Много ме кефи снимката ти отпред, виж моята:

DSC00188.JPG

 

Прекрасни са! Браво! Въобще много хубава кола си избрал и нивото на оборудване ме кефи!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звукът на алармата не може да се увеличава , може да се спира !

Колицата е готина , харесва ми . Да ти е четсита !!! smile159

 

и аз имам едно питане : защо FL-ките стоят по-ниско от нашите ? Нещо по окачването ли е пипано ? :-k

 

п.п. не дръж ароматизатора в близост до корите - разяжда ги . Остави го да виси някъде поне на 5 мм от нещото...

 

С shaft живеете на подобни улици , с десни тротоари ..., само че при товарищ shaft преобладават папратовидните растения :D ! Ба си подобните снимки !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

С shaft живеете на подобни улици , с десни тротоари ..., само че при товарищ shaft преобладават папратовидните растения :D ! Ба си подобните снимки !!!

 

Товарищ Димончук, викаш спираме на десния бряг - smile126 При мене папрата е защото съм в хаваи :D Като излизах сутрин и ги гледах и все търсех моренцето... (ский, к'ва иконка си намерих - naughty.gif )

 

Не знам за окачването, но знам, че купето е бая изкривено спрямо вашите. Аз срявнявах оня ден с на колегата от банката до нас. Бяхме спрели един до друг - гледам, че капаците са леко различни, по-издут стои нашият, калниците, за да паснат на фаровете и задницата е преработена малко спрямо предните.

 

Абе, убавка е, аз имах избор между сива и зелена, та си избрах зеленката :P

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е по-ниска, просто на старите са им черни двете брони в си долната част, и това оптически вдига колата smile049 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е по-ниска, просто на старите са им черни двете брони в си долната част, и това оптически вдига колата smile049 .

 

Моята стои доста по-вирната от FL-ките . Съмнява не , че имат малко по-ниско окачване , може дори да е само 1см .

Ей ся гледах бая снимки на FL , моята е пред прозореца и ми стои с вирната задница като кайряшка мравка . :D Отпред също отзява бая повече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е по-ниска, просто на старите са им черни двете брони в си долната част, и това оптически вдига колата smile049 .

 

Моята стои доста по-вирната от FL-ките . Съмнява не , че имат малко по-ниско окачване , може дори да е само 1см .

Ей ся гледах бая снимки на FL , моята е пред прозореца и ми стои с вирната задница като кайряшка мравка . :D Отпред също отзява бая повече...

 

 

За задницата си много прав! Аз съм го забелязал същото! По-ниски са фейските. Може би затова в оная тема за "как да направим по-стабилна задницата" аз споделих, че при мен няма никакъв проблем с поднасяне - никога до сега не го е правила, само веднъж, де, на едни трамвайни релси при завиване и се хлъзна по релсите.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога дори си мисля , че съм с пакет за лоши пътища , макар че не съм поръчвал :D Дали пък нямам наистина - как може да се разбере ?

 

 

021320296.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли - не се надявай много :D

 

Ето доказателства от първа ръка с фотошопски пиксели. Открийте разликите...

 

Пикселите съм засичал от пунктир до пунктир.

 

o2.jpg

 

o2fl.jpg

 

 

На спецификация няма измерена височината отдолу, само цялостната - те съвпадат. Т.е. измерена е от земята до тавана - те са еднакви 1м и 46см.

 

 

Я сега товарищ Димончук си кажи къде си правил снимката, та да покажа и моята от същия изглед :) Изпроси си го :P

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо честито, да те слуша и никога вече да не си купуваш кола с ръчни скорости smile092

 

Не зная как ги постигат тези огромни интервали на смяна на маслото колегите от форума. Моята е с Шел от ЕураТек и първият път те ме накараха да го сменя на 15000. Факт е, че според компютъра имаше още 1000 км. На втората смяна компютърът изпищя след 17500 км, тогава за първи път смених трите филтъра - на първата смяна ми отказаха от ЕураТек, сменяли се през един сервиз. Както и да е, за третия интервал компютъра още от самото начало ми показва под 20000 км, като от опит вече зная, че интервала намалява с минаването на километри, предполагам че пак ще изпищи около 17-18к. накрая.

 

Готина екстра е навеждането на огледалата, като ръгнеш задна - един приятел го има, ама не зная дали е фабрично или се пуска допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към shaft :

 

Нямам предвид пейзажа , геометрията на колата не е пипана с "шопове" , просто тази снимка ми попадна . На нея добре си личат разстоянията от гумите до ръба на калниците ...Така си е по рождение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към shaft :

 

Нямам предвид пейзажа , геометрията на колата не е пипана с "шопове" , просто тази снимка ми попадна . На нея добре си личат разстоянията от гумите до ръба на калниците ...Така си е по рождение.

 

 

Абе кажи къде си я снимал деее... Защо така увърташ сега? :D Имаше един манастир над река към враца май беше, това ли е?

 

Иначе аз ти разбрах идеята, просто ми хареса пейзажа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога дори си мисля , че съм с пакет за лоши пътища , макар че не съм поръчвал :D Дали пък нямам наистина - как може да се разбере ?

Ако си с метална кора под двигателя, значи имаш пакет "Лоши пътища".

Както и да е, за третия интервал компютъра още от самото начало ми показва под 20000 км, като от опит вече зная, че интервала намалява с минаването на километри, предполагам че пак ще изпищи около 17-18к. накрая.

Няма такова правило, километрите и дните могат и да намаляват, и да се увеличават, в зависимост от условията на експлоатация. При мен например тръгнаха от 16000, качиха се до 20000, сега пак намаляват.

Готина екстра е навеждането на огледалата, като ръгнеш задна - един приятел го има, ама не зная дали е фабрично или се пуска допълнително.

Навеждане на огледалата има само при електрическа седалка с памет на шофъора.

---

Не знам защо трябва да се умува толкова за клиърънса... Отдолу няма разлика преди и след фейслифта smile049 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли - не се надявай много :D

 

Ето доказателства от първа ръка с фотошопски пиксели. Открийте разликите...

 

Пикселите съм засичал от пунктир до пунктир.

 

 

 

На спецификация няма измерена височината отдолу, само цялостната - те съвпадат. Т.е. измерена е от земята до тавана - те са еднакви 1м и 46см.

 

 

Я сега товарищ Димончук си кажи къде си правил снимката, та да покажа и моята от същия изглед :) Изпроси си го :P

 

Поздрави

 

може и да има разлика в пружините за БГ м/у фл. и преди това,а що се отнася до сравняването на снимките относно височината,аз мисля,че не е правилно,защото тези снимки са от каталозите,а там колите винаги са по-ниски за да изглеждат по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

може и да има разлика в пружините за БГ м/у фл. и преди това,а що се отнася до сравняването на снимките относно височината,аз мисля,че не е правилно,защото тези снимки са от каталозите,а там колите винаги са по-ниски за да изглеждат по-добре.

 

Май си прав. Остава живото сравнение на някоя от срещите и готово.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно височината,аз мисля,че не е правилно,защото тези снимки са от каталозите,а там колите винаги са по-ниски за да изглеждат по-добре.

:smt017 :)

А и доста по-елегантна изглежда заради черната лайсна на вратите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.