Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Оборудване на леки автомобили пред КАТ


mil3n

Recommended Posts

Здравейте колеги, позволявам си да пусна тази тема след като не намерих нужната информация във форума /може и да съм пропуснал/. Информацията е благодарение на gorogoro от subaruclubbg и мисля, че ще бъде полезна.

Ако има допълнителни актуализации, за които знаете, моля допълвайте. Така аз преди дни разбрах за изискването за пожарогасителите, че трябва да са прахови /1кг/ и ежегодно да минават проверка, а никой като че ли не предупреждава за това: при покупка, при годишен технически преглед ... къде, как става, друг е въпроса изобщо проверяват ли се или просто се прибира по някой лев. При покупка тези пожарогасители имат нещо като срок на годност ... това освобождава ли ги от такива проверки до тази дата?

 

Във всеки един автомобил задължително трябва да присъстват някои атрибути като:

1. Пожарогасител

Не открих някакви специални изисквания за автопожарогасителите. Важното е всяка година да се проверява изправността му!

2. Аптечка

Актуализация на съдържанието на автоаптечка съгласно Иструкция № 1 от 20.02.2008г. на МПС – ДВ. Бр. 27/11/03/2008г. със следните материали:

1. Стерилен марлен комплект 10см/10см 4бр.

2. Стерилен марлен комплект 40см/60см 1бр.

3. Цитопласт 3см/6см x 4бр. 2бр.

4. Санпласт 2,5см/2,5см 1бр.

5. Триъгълна кърпа 96см/96см/136см 2бр.

6. Разтвор на водна основа за дезинфекция на ръце и ранени повърхности 200мл.

За автомобили с повече от 8 места за сядане без мястото на водача, аптечките трябва да съдържат двойни количества (две аптечки)

1. Еластична лента за кръвоспиране (по есмарх, 5см/1м) 1бр.

2. Марлен бинт 5см/5см 2бр.

3. Марлен бинт 8см/5см 2бр.

4. Марлен бинт 10см/5см 2бр.

5. Пакет медицински памук 25гр. 1бр

6. Стерилен марлен комплект 10см/10см 4бр

7. Стерилен марлен комплект 40см/60см 1бр.

8. Цитопласт 3см/6см x 4бр. 2бр.

9. Санпласт 2,5см/2,5см 1бр.

10. Триъгълна кърпа 96см/96см/136см 2бр.

11. Стерилни полиетиленови ръкавици, голям размер 2 чифта 2бр.

12. Безопасни игли 6бр.

13. Разтвор на водна основа за дезинфекция на ръце и ранени повърхности 200мл.

14. Ножица с тъпи върхове 1бр.

15. Уред за обдишване 1бр.

3. Светлоотразителен триъгълник

ЗДП Чл. 94(4) Предупредитителният светлоотразителен триъгълник се поставя на разстояние не по-малко от 30 метра от повреденото пътно превозно средство, в пътната лента, заета от него, и срещу посоката на движение на заобикалящите го пътни превозни средства. На автомагистрали и пътища с разрешена скорост на движение над 100 км/ч предупредителният светлоотразителен триъгълник се поставя на разстояние не по-малко от 100 метра.

При теглене на автомобил с неработещи светлини трябва да се постави на задното стъкло.

4. Въже за теглене

Препоръчителна дължина м/у 4.5 и 6 метра. Желателно е да има поне 2 тона статична якост. Желателно е да има червени парцалчета на него.

5. Резервна гума, крик и ключ.

Ако гумата е тип "патерица", ограничението е до 50/80км/ч

6. Светлоотразителна жилетка

7. Резервни крушки

За къси светлини и габарити поне по една.

Това бяха задължителните.

Допълнителните неща, които возя в автомобила ми и са били полезни в нужда са: малко инструменти, брадвичка, фенерче, работни ръкавици, нож, изолирбанд, свински опашки, кибрит, бутилка с вода и няколко други течности.

За зимния период мисля да добавя и: сгъваема лопата, малко пясък и морска сол.

Веригите не прецених в коя категория да поставя, но и не мисля да нося ..... за сега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-k ,какви лопати,какви торби със сол.Аматьорска работа.

 

Как какви, не го очаквам от теб този въпрос. Чичо ми навремето имаше специални места за закачане на кирка и лопата в каросерията на Жука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-k ,какви лопати,какви торби със сол.Аматьорска работа.

 

Как какви, не го очаквам от теб този въпрос. Чичо ми навремето имаше специални места за закачане на кирка и лопата в каросерията на Жука.

....И торбичка сол за размразяване на стъклата. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И една манивела за палене,ако случайно откаже стартера или се сговни акомулатора. smile091

(важи за космич,запорожец,волга,някой модели на шкода и жигула)

Жорка,остави солта за салатата,спирта за горене върши по добра работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Жорка,остави солта за салатата,спирта за горене върши по добра работа.

Бисерчо, едно време наистина беше така. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне в КАТ София при първа регистрация никой не гледа пожарогасителя... което е жалко. Едно време се проверяваше и замерваше стриктно, имаше специална будка на входа на КАТ.

 

Пожарогасителят е много важен уред и поне аз държа да бъде винаги в изправност и винаги купувам най-скъпия.

 

Друга много полезна джаджа за колата е фенерът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-k ,какви лопати,какви торби със сол.Аматьорска работа.

 

Не мога да разбера защо като увеличавате броя на постовете си с тъпи изказвания мислите, че правите нещо.

Човека е отбелязал задължителните. Отдолу е упоменал някой, които той смята за полезни. Колегата, който напомня за прожектора също му се е налагало.

 

Като не си толкова аматьор ще те видя, ако ти се наложи да ползваш лопата, а нямаш /не ти го пожелавам/. Защото мене миналата зима ми се наложи и успяхме да изкараме двама души колата, а не да викаме помощ в 2 през нощта. След като предните гуми заораха в канавката целите в сняг след като ми беше излязло куче на заледения път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лопатка имам, не съм я сложил в багажника още. Към допълнителните лично съм си добавил четка тип метла (преди си имах истинска метла, която покъсах, подлагайки я под превъртащо колело) със стъргалка за лед - мнооого полезно; кабели за ток - взех си ги веднъж, когато палих с пътна помощ (преди 2г), оттогава са неразделна част от оборудването на автомобила ми. Течности избягвам да нося, понеже се пукат бутилките и става мазало. Преди си носех и моментно лепило, веднъж ми се е налагало да го ползвам, и не съжалявам - изминах 150км. с пробита тапа на блока със залепена (!) монета от 5ст върху капачката! Парче тел също е доста необходимо понякога (еех, манталитет!) Мнението ми е, че носенето на предмети, които и веднъж биха ти помогнали да се измъкнеш от ситуация, е смислено. Всичко с границите си, разбира се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще кажа :

-лопатите са за аматьорите!

ikonoma,верно е че ЕДНО ВРЕМЕ беше така,но сега е 2010г.,а и аз карам товарен автомобил модел 2008г. с доста екстри, но и шкодата ми не ме е оставяла миналата година в големия сняг във Варна.

mil3n: бих ти отговорил на последния пост,но най-добре да замълча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Ей това са ти разпоредбите!!! Разликата е в количеството на материалите, а не във вида им!!!

Чл. 1.

(1) Аптечките на движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни средства съдържат:

1. еластична лента за кръвоспиране (по Есмарх, 5 см/1 м) - 1 брой;

2. марлен бинт, 5 см/5 м - 2 броя;

3. марлен бинт, 8 см/5 м - 2 броя;

4. марлен бинт, 10 см/5 м - 2 броя;

5. пакет медицински памук, 25 г - 1 брой;

6. стерилни превръзки за повърхностни рани, 10 см/10 см - 4 броя;

7. стерилни превръзки за повърхностни рани, 40 см/60 см - 1 брой;

8. пластири за рани, 3 см/6 см x 4 броя - 2 броя опаковки;

9. адхезивен пластир за прикрепване на превръзка, 2,5 см/2,5 м - 1 брой;

10. триъгълна кърпа, 96 см/96 см/136 см - 2 броя;

11. стерилни полиетиленови ръкавици, голям размер - 2 чифта;

12. разтвор на водна основа, подходящ за дезинфекция на ръце и раневи повърхности - 200 мл;Ей това е неоткриваемо по аптеките

13. безопасни игли - 6 броя;

14. ножица с тъпи върхове - 1 брой;

15. уред за обдишване - 1 брой.И това е неоткриваемо по аптеките, но аз случайно го открих. Не бъркайте с амбу!!!

(2) Всички медицински изделия, посочени в ал. 1, следва да са в срок на годност.

 

Чл. 2.

(1) Аптечките на автомобили, предназначени за превозване на пътници с повече от 8 места за сядане без мястото на водача, съдържат двойно количество от превързочните и помощните материали, посочени в чл. 1, ал. 1.

(2) Аптечките на автомобили, предназначени за превозване на пътници с повече от 30 места за сядане без мястото на водача, съдържат тройно количество от превързочните и помощните материали, посочени в чл. 1, ал. 1.

 

Чл. 3. Съдържанието на аптечките се поставя в подходяща чанта, която позволява правилното съхранение на превързочните и помощните материали, обозначена с надпис "Аптечка".

 

3. Светлоотразителен триъгълник

ЗДП Чл. 94(4) Предупредитителният светлоотразителен триъгълник се поставя на разстояние не по-малко от 30 метра от повреденото пътно превозно средство, в пътната лента, заета от него, и срещу посоката на движение на заобикалящите го пътни превозни средства. На автомагистрали и пътища с разрешена скорост на движение над 100 км/ч предупредителният светлоотразителен триъгълник се поставя на разстояние не по-малко от 100 метра.

При теглене на автомобил с неработещи светлини трябва да се постави на задното стъкло.Да пробват да го поставят на комби с щора

4. Въже за теглене

Препоръчителна дължина м/у 4.5 и 6 метра. Желателно е да има поне 2 тона статична якост. Желателно е да има червени парцалчета на него.

5. Резервна гума, крик и ключ.Дори за Фабия 1, фабрично може да е оборудвана с комплект за поправка на гуми (спрей). Това не е задължително!

Ако гумата е тип "патерица", ограничението е до 50/80км/ч

6. Светлоотразителна жилетка

7. Резервни крушки

За къси светлини и габарити поне по една. И това не е задължително!

Това бяха задължителните.

Допълнителните неща, които возя в автомобила ми и са били полезни в нужда са: малко инструменти, брадвичка, фенерче, работни ръкавици, нож, изолирбанд, свински опашки, кибрит, бутилка с вода и няколко други течности.А аз навремето освен това, носех и резервна водна помпа, нов термостат и един без клапа, стара капачка за радиатора, капачка без ключ за горивото, ремъци, старите силови кабели, резервна разпределителна капачка, чукче, свещи, по един спирачен маркуч за отпред и отзад, спирачна течност, масло, антифриз и още неща които съм забравил вече. А сега е 2010 и това е ненужно.

За зимния период мисля да добавя и: сгъваема лопата, малко пясък и морска сол.

Веригите не прецених в коя категория да поставя, но и не мисля да нося ..... за сега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги си нося стария пистов ремък. Рядко се къса, но не е невъзможно. Разпечатал съм и рисунка как е монтиран/прекаран по ролките.

 

Друго ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖНО нещо е ключето за жилата на вентилите на гумите smile048

Случи ми се веднъж да ми се разхлаби жилото и вентилът почна да изпуска и нямаше с какво да го стегна и се наложи да слагам резервна гума. "Ключето" всъщност е една стара метална соц капачка за вентил от старата ми лада

 

И третото много важно нещо са свинските опашки. Успешно заменят: тел, канап, тиксо, лепило, чорапогащник smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Метро продават едни комплекти с пожарогасител, аптечка, триъгълник и светоотразителна жилетка, пише че отговарят на изискванията на КАТ. Мисля че от там излиза най-евтино. Миналия месец купих за Йети-то преди регистрацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе smile175 . Пожарогасителя спрей, а аптечката беше с изцяло пластмасова ножица, която е безопасна и за малко дете да си играе с нея, камо ли да режеш с нея нещо. А триъгълника, нямаше опора и ми е чудно как ще го задържиш изправен. Поне това беше в посления комплект, който видях купен от Метро. Провери си комплекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо тва спрея полицаите ич го не уважават,пък и нее работа да се разчита на него.

Във Врачанския КАТ миналата година като регистрирах колата ме върнаха точно заради такъв спрей,та се наложи да вземам от колеги читав пожарогасител за да ми уважът прегледа.

Междо другото гледат стикера на годноста на пожарогасителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

 

12. разтвор на водна основа, подходящ за дезинфекция на ръце и раневи повърхности - 200 мл;Ей това е неоткриваемо по аптеките

 

 

 

Tова е 3%-ен разтвор на водороден пероксид или т.нар. кислородна вода. Не знам по какви аптеки си ходил.

Специално за аптечките мога да посъветвам да си вземете готови автоаптечки на Медика /струват около 15 лв./ и са окоплектовани.

 

P.S. С това спирам да коментирам по темата и съжалявам, че я постнах. Идеята ми беше, който е решил да намери някаква информация относно изискванията за задължително оборудване пред КАТ - да буъде улеснен. Повечето се хванаха за принадлежности, които са въпрос на личен избор и уточнения в кой век и коя година живеем. Темата доста се разводни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имате възможност купете си немска аптечка. С колата ми дойде такава и по-добре заредена аптечка с по-качествени материали не бях виждал досега! Всичко е стерилно! Цялата аптечка тежи сигурно 2 килограма. Единствено нямаше уред за обдишване, който добавих. Ще я снимам някой ден.

 

Българските и китайските аптечки са направени с идеята да минеш през КАТ. При нужда не вършат никаква работа. Същото е положението и с пожарогасителите и триъгълниците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Информацията ти не беше правилна. Има закони и наредби, които можеш да постнеш, а не свободни тълкувания на колеги от други форуми. За кислородната вода, не знам дали е тя, въпреки че като се замисля отговоря на условията.

Има обаче един много по-сериозен проблем. Законово не е уредено, че си защитен от последващи искове при оказване на първа помощ. Например, ако при катастрофа извадиш човек и в последствие се окаже, че има наранени прешлени, които доведат до парализа, той има право да те съди, за причиняване на телесна повреда. Да не коментирам случайте с настъпване на смърт. Пожарникари, лекари имат застраховки професионална отговорност (или поне на запад е така).

Има още един проблем. Попадам на обърната на страна кола в канавката след дъжд между отклонението за Понор и Белидие хан, това е когато се спускате от Петрохан към Сф. Прав участък, две ленти за изкачване, една за спускане. При преминавена покрай обърната кола, мернах с периферното зрение движение в купето. Веднага наковах спирачки, върнах се (тия който току що бях изпреварил, естесвено не спряха) и се оказа че вътре има мъж и жена, само с повърхносни порезни рани. Пасажерската врата я задържах, помогнах на жената и мъжа да слязат. И двамата категорично отказаха да се вика линейка и кат. Спряха междувременно още коли. Дадох им бутилка вода 1.5л, един друг отиде за аптечка и като се обръщам, всички вече палят колите и да ги няма. Дадох им и един бинт. Костинброд е на няколко км и на изхода при асфалтовата база се разминах с линейката (явно все пак някои се беше обадил) и след нея и бясно караща патрулка, която изпревари линейката и продължи нагоре.

Така, беше лято, аз бях с къси панталони, тениска и сандали. Реално първа помощ не съм оказвал, но въпреки това се оказа, че имам следа от кръв на тениската, вероятно от пръст и слава Богу не беше преминала плата. А сега си спомни ER, Спешно отделение, защо аджеба са в найлонови еднократни престилки, защо слагат пласмасови визьори, очила и т.н. Нали се сещаш, че този на който помагаш, може и да е ХИВ позитивен? Не че се замисляш, първосигнално се втурваш да помагаш. Но и една капка заразена кръв е достатъчно да попадне на открита рана, за да се заразиш. Да си видял лекари от Бълза помощ облечени като мене? И ми разправят, че едните ръкавици са достатъчни. Смях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-съдържателният пост, който съм чел в последните 5 години smile027

 

Аз лично не бих пипнал да вадя от кола пострадал при ПТП точно заради опасността от гръбначни травми. Единствено бих рискувал, ако колата гори или има изтичане на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще кажа :

-лопатите са за аматьорите!

ikonoma,верно е че ЕДНО ВРЕМЕ беше така,но сега е 2010г.,а и аз карам товарен автомобил модел 2008г. с доста екстри, но и шкодата ми не ме е оставяла миналата година в големия сняг във Варна.

mil3n: бих ти отговорил на последния пост,но най-добре да замълча.

Добре де, какво значение има, че сега сме в 2010? Или факта, че вали по-малко. Нито пътищата се чистят по-добре, нито нищо. Колкото и да ти е модерен камиона си остава с едно голо задно предаване и рече ли да забуксува освен да се окопае нищо не можеш да направиш. Една виетнамка с двойното предаване и самоблокиращите диференциали ще го "сложи в малкия си джоб".

Например улицата до нас, която води до единия ни гараж е невъзможно да бъде преодоляна в големия сняг, който в Габрово достига 1 метър, но не навяване, а плътна покривка! Налага се човек да поработи с лопатата.

В началото на 90-те години чичо ми беше в командировка в Силистра и на сутринта целия Жук е бил покрит със сняг до тавана на кабината след снегонавяване. Ако не е въпросната лопата даже няма да можеш да го откопаеш от снега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще кажа :

-лопатите са за аматьорите!

ikonoma,верно е че ЕДНО ВРЕМЕ беше така,но сега е 2010г.,а и аз карам товарен автомобил модел 2008г. с доста екстри, но и шкодата ми не ме е оставяла миналата година в големия сняг във Варна.

mil3n: бих ти отговорил на последния пост,но най-добре да замълча.

Добре де, какво значение има, че сега сме в 2010? Или факта, че вали по-малко. Нито пътищата се чистят по-добре, нито нищо. Колкото и да ти е модерен камиона си остава с едно голо задно предаване и рече ли да забуксува освен да се окопае нищо не можеш да направиш. Една виетнамка с двойното предаване и самоблокиращите диференциали ще го "сложи в малкия си джоб".

Например улицата до нас, която води до единия ни гараж е невъзможно да бъде преодоляна в големия сняг, който в Габрово достига 1 метър, но не навяване, а плътна покривка! Налага се човек да поработи с лопатата.

В началото на 90-те години чичо ми беше в командировка в Силистра и на сутринта целия Жук е бил покрит със сняг до тавана на кабината след снегонавяване. Ако не е въпросната лопата даже няма да можеш да го откопаеш от снега.

Започвам с отговорите по ред:

-дадох за пример годината и камиона който карам за да го сравня с Жука на чичо ти.

-Виетнамката която даваш за пример,може да я използваш в гората или в силно пресечена местност(където аз изобщо нямам работа с моя камион или с шкодата)

-и последния ти пример,там също нямам работа с камион(100% има знак за забрана за товарни автомобили).

А сега ти ми обясни какво ще направиш с лопатата като снега достига 1м. плътна покривка smile091

Като казах аматьори,в това число влизат и хора с многогодишен стаж зад волана ,но без мозък в главата.За да ме разбереш ще ти дам твоя пример с улицата до вас,а именно няма да влизам при такъв сняг.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе лопатата си е ценна. Примерно цял ден ме е нямало с колата, а през това време е паднал здрав сняг. Връщам се и паркомястото ми е затрупано с 50-60 см сняг. Лопатката влиза в идеална употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, хора, като гледам коментарите по-горе, аз ако взема да напиша какво возя постоянно с мен (в нов автомобил), на някои от вас ще им стане смешно или ще махнат с ръка. Но пък съм на мнение по-добре да имам и да не ми затрябва, отколкото да ми трябва и да нямам. Мога и снимки да направя \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе лопатата си е ценна. Примерно цял ден ме е нямало с колата, а през това време е паднал здрав сняг. Връщам се и паркомястото ми е затрупано с 50-60 см сняг. Лопатката влиза в идеална употреба.

Абсолютно си прав! Но си взимам лопатката от вкъщи ,изчиствам си за да изкарам колата и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто се смени времето- много полезен уред ми е диодния челник - и двете ръце са свободни а пред мен е светло точно накъдето гледам. От Конрад си го взех. Малко приличам на миньор с него. :) А и с едни батерии изкарва годината, на тва консумацията му е нищожна. В големите градове може да не върши работа щото е осветено почти навсякъде, ами при нас е като в гората. smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.