Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

проблем с Фелиция


rkk

Recommended Posts

Здравейте,

имам проблем с Шкода фелиция 1,3 карбуратор 1994 г. Проблемът се появи миналата година - колата вървеше без никакви проблеми, докато в един момент не почна да гасне. Гасне в движение обикновено, но понякога и на място. Сменихме бензинова помпа и маркучи, бушони, свещи, бубина, датчик на хол, проверена е дистрибуторна капачка, почистен е карбуратора, сменена е иглата на карбуратора, почистена е сонда в резервоара, прегледани са кабелите и всичко по тока, сменен е клемореда на контактния ключ, накрая сменихме 3 пъти комутатора. След последната смяна на комутатор /сложихме метален и съвсем различен от предишните, които бяха пластмасови и караха по 1-2 месеца/, колата не гаснеше 5-6 месеца /около 1500 км, вкл. градско и извънгрдаско/. И отскоро проблема отново се появи. Няма закономерност в гасненето и в работенето. Гасне и при сухо, и при влажно време, на загряла, и на студена кола. Понякога когато загасне, пали веднага, друг път - трябва да се изчака известно време /между 5 мин. и 1,30 час/. Колата беше при няколко различни майстора, включително и в Еуратек в София и никой не може да разбере от къде е проблема.

Ако може да ми дадете съвет какво може да бъде.

Много благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем първи - + на карбуратора изчезва ... възможно е да има или скрит имобилайзер към алармата или лоша връзка .

Проблем втори - клапана за малки обороти прекъсва .

Проблем трети - губи се масата на комутатора .

Кой от всички може да е smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от София съм, колежка съм :D

Колата е на баща ми, но и аз я карам доста често. Карахе я повече от 2,5 години и не е имала такъв проблем.

Сменихме всичко, което ни казаха за възможно различните майстори и различни хора, с които говорихме. Днес пак ще я карам, защото ми казаха и за вариант, в който е запушена някаква цедка или нещо такова в резервоара. Ще кажа и за тези проблеми, за които сте ми писали и дано да стане вече, че така е просто ужас.

Благодаря за насоките

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колежке,за да запре колата причините са две.Или липса на бенДзин,или липса на ток.

Вижте кое не е налично от двете като угасне мАтора,а не сменявайте части на хаос.

Гледам всичко сте сменили,но е възможно проблемът отново да е в комутатора,поради лоша маса както е писал колегата по горе.Междо другото комутаторът когато не е замасен в повечето от случаите изгаря.

Не бързайте да изхвърляте този металния ,който последно сте сложили,тъй като подлежи на ремонт.

Засега толкова мога да Ви кажа. smile049

Успех с ремоната и докладвайте незабавно за развитието по сагата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Колега,

колата винаги има бензин. Най-малкото след това пали и няма никакъв проблем понякога минава 100-200 км без да се зарежда. Токът също никога не изчезва.

 

...

 

Предишните пластмасови комутатори не са изгорели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мое мнение е , че има някъде скрито реле , което се бъзика с тока на бобината , но за да сте сигурни , че е точно това проблема с едно кабелче и два щекера в жабката и щом угасне скубвате плюса от бобината ( мисля , че е черния кабел ) на негово място кабелчето директно от плюса на акумулатора и ако запали веднага почвате да ровите и да намерите релето на имобилайзера и съответно къде е прекъснат кабела на бобината ... ако не запали със същото кабелче , но от минуса на акумулатора към корпуса на комутатора и ако запали нов хубав кабел от минуса на акумулатора към едно от закрепващите винтчета и готово ... ако проблема е по захранване на карбуратора пак със същото кабелче давате плюс на клапана за празен ход и ако се чува отчетливо щракане значи търсите проблема по захранването на карбуратора и последния вариант карбуратора да губи маса и така по метода на пробите и грешките ще откриете виновника ... за да сте 100% сигурни трябва колата да си прояви дефекта .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Предишните пластмасови комутатори не са изгорели

Това че работят в момента, не означва че са читави.В смисъл точно такива проблеми създават,които ти описваш.

Все пак.... не гарантирам че при теб той е проблемът.

Както казва колегата,хватката е когато не иска да запали да се види какво липсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак - за да приключим с бобината, от която съм патил преди години именно с подобни симптоми, отидете на едно нещо което майсторчетата му викат "елкон" - там ще ви замерят електрическата високоволтова част. Общо взето представлява един осцилоскоп. Може бобината да дава "слаба искра", как да се изразя по-образно. По каталог - трябва да вдига 18 киловолта(примерно), а пък тя милата прави само 7. Причината - окъсила частично..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

благодаря на всички за отговорите, но тези неща са правени вече /някои от тях по няколко пъти/. Продължавам да търся проблема, но колата не е гаснала вече близо 200 км.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

благодаря на всички за отговорите, но тези неща са правени вече /някои от тях по няколко пъти/. Продължавам да търся проблема, но колата не е гаснала вече близо 200 км.

smile027

 

бъдете така добра и послушайте колегата "thebestforman",и аз съм имал подобрен проблем при фаворите -оказа се нагоряло реле на алармата което прави същите симптоми описани от Вас smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moят съвет е да продадете колата в момент на "ремисия", когато не прави този проблем... разбира се не на някой колега от форума :) . Макар да карам ежедневно абсолютно същия модел вече не ми се струва разумно наливането на толкова средства, време и нерви в подобна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moят съвет е да продадете колата в момент на "ремисия", когато не прави този проблем... разбира се не на някой колега от форума :) . Макар да карам ежедневно абсолютно същия модел вече не ми се струва разумно наливането на толкова средства, време и нерви в подобна кола.

 

Точно това обмисляме вече, макар че не се знае кога ще бъде точно моментът на "ремисия" :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип лесно може да се установи, ако колата е с оборотомер. По време на движение, ако колата гасне, и оборотомера падне на "0" това е проблем с тока. Ако по време на движение понякога стрелката волно се мести рязко това значи че някоя от жиците някъде опира на минус и също се отнася до проблеми с тока. Като обикновено, ако тока прекъсва изцяло, колата си гасне, докато ако прекъсва нещо, примерно комутатора, ще се чуват детонации от неправилното запалване.

 

Вариантите са няколко, като варианта за недостиг на гориво за мен е 0.01%

 

1Ви вариант - Ебава се бобинката в самото делко, след като вече сте сменили 10000 други неща абсолютно безмислено, смени и нея, тя не е скъпа

 

2ри вариант - Пишеш ми 1 лс, подарявам ти делко за 120 ка, като ти трябва да си купиш само чукче и наковалня за него(5-6 лв), и си решаваш проблемите за някоя и друга година напред.

 

3ти вариант - Ако има и се ебава релето на карбуратора, аз мисля че то е само за празен ход, но отвива се реже му се опашката която затваря и се навива пак, то е излишно.

 

4ти вариант - На фелицията + за бобината и минава през скапаната фабрична аларма, която не мога да опиша как хейтвам, гледа се в нета или в ръководство, Pinout на жака на тая аларма и между пина където отива + към бобината и този който подава + през контакт се прави мост. Ако е толкова трудно да се намери Pinout на жака, се мери с мултицета по кой кабел идва + през контакт и кой отива на бобина.

 

По въпроса с продажбата - Това е Ш*б*на Фелиция, не се шашкай колата си е ок, проблемите се появяват от това, че не се натиска педала, който е най - отдясно, достатъчно рязко, достатъчно често, достатъчно до долу smile035 В момента в който пробиеш пода с педала на газта, всичко се нарежда прекрасно и какъвто и проблем да е имало, той се превръща в усмивка на лицето при гледката на фаровете осветяващи така бързо изнизващите се, в тъмнината на нощта, ленти на магистралата, по която се движи. Представяш си горивната камера и как благодарение на теб се изнизват детонация след детонация, под звуците на никога неостаряващата Ace of Spades, докато от време на време поглеждаш зелените стрелки на таблото си който естествено сочат в дясно ... но естествено никога не е достатъчно, затова ..... да малко се отнесох и утре пак ще има ЛС от мод :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moд-а препоръчва откриването на нов поетичен раздел на форума :smt034 А колкото до настъпването рязко до ламарината добре знаеш, че при тоя модел няма особен ефект върху ускорението. И по този повод един анекдот - Защо не сe произвеждат фелиции с кожена тапицерия? Защото няма опасност на някой вътре да му прилошее от високата скорост и да я оцапа :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, последното беше повече лирично отклонение. Не ми е още много ясно защо не вървят много 135 фелициите, идеята беше повече да кажа, че не бива да се продава защото гасне. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...
E, какво стана с въпросната фелиция? С интерес чакам да разбера.

 

Не гаснеше известно време след като по някакъв кабел към алармата беше изчистен нагар и сега започна отново :(:(:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да взема да се обадя и аз,че да запиша първи пост у Форума .Аз като гоУфаджия с 10 годишен стаж си мислех,че една фелиция 1,3 карб 2000г няма да ми се опре,ама нейсе.Та не знам от къде да почна с ядовете (тоооо ядове щото е била таксиджийска милата,а шофера е бил повече от душманин),та взех я,но ме споходи нещастие(почина родител два дни след това) и изстървах убавото време да я стегна,захладня и се почна еднааааа ..... върви два дни и после кют-пат,спира тръгва,ужас.Че карбуратора беше оакан,беше.сваляне,здраво чистене,здраво ама оня я карал само и единствено на газ,всичко клей,сгллобявам и се моля да тръгне.Е,тръгна,ама пак за два дни.Хм,викам си,делко,капачка,палец ще да е,а и са си консумативи.Айде капачка и палец(е,преди това смених и комутатор и бобинката на делкото де).При смяната ми се видя,че има луфт в оста на делкото(луфт,т.е. ходи по дължината си около 5 мм :o ).Я,делкото доло,ремонт(как ли да гообясня- шплинта в долния край на оста не беше обран луфта с шайби,разбрахте ме де),почистване,сглобяване,монтиране.Паля,пробна обиколка,добре.Качам се до апартамента,слизам ииииии ....изненада,все едно някой е разместил кабелите на свещите.Познайте какво установих

 

Може да е отговора и на твоя проблем

 

Палеца се измъква от оста на делкото,остава на върха и и къде превърта къде не,къде остава в една никаква позиция,и да си призная още е с някакво временно решение и не ми идва на акъла как да се преборя сигурно с тоя проблем (да,да ще кажете решението е на магазина),Та закрепих палецаи бях готов да видя има ли още проблеми.Както се очакваше минаха се 2 дни.Все пак при първото сваляне на карба делкото не беше У ред,та от там и карба не беше добре настроен.Сваляне,отваряне, и вътре потече бъквално мътилка.Всичкия клеи се беше размекнал и разтворил.Тоя път си плюх на ръцете,здраво изчистих карба,като направих:

проверка на вакуум регилатора на втората клапа(не съм виждал такъв пробит де :-k )

проверка на ускорителната помпа - установено скъсана дръжка на гуменото чадърче,не е болка за умиране ама малко нерви да го виксирам,платното здраво.

проверка на другата джаджа с платната (иконо...нещо си май беше ),е все пак здрави платната

проверка на електрическия жигльор-аааа,е тука вече имаше ядове.Отначало помислих че е сдал багажа,но се размина работата след почистване(външно),че беше ръждясал.Но не беше само това,впоследствие се загледах и ми се видя че иглата не изскача достатъчно добре за да уплътни,щом изключи.Тук някой каза,че този елемент е ненужен ... а кое ще спре бензина от карба да не се изтече във всмукателните тръби,после карба празен,после въртене на стартер като луд докато качи бензин и после производителите на акумулатори смотани .

Може би отговор

Докато ми правеше мизерии,взимаше захранване (+),бали го откъде,но един път има,дръг път няма и ми кипна и пуснах друг кабел,той жигльора не е капризен,получи се.При отремонтирането на самата джаджа,казах че иглата му не затваряше добре,даже при разтръскване иглата му хлопаше нагоре надоло.Такааааа ли билооо,с клещи и парцал(за да не нараня бронза)хванах там дето нема резба,а има жлеб и размърдах(НЕ се държи на резба,а просто е вклинено) и извадих,под иглата има нежна пружинка,поразпънах я (но съм прекалил,та после се наложи да отрежа 1-2 навивки,но не е проблем),сглобих и стана .При голфа точно на тоя ел,жигльор се беше прекъснала самата жица вътре в самото кабелче,кабелчето си стои само на пластмасовата броня,а жицата вътре ту прави контакт ту прекъсва от вибрациите и ми беше скъсало нервите,докато за пореден път се ровех за да отстраня повредата не го открих случайно като го бутнах с лакътя си.

 

Не подценявай съветите за масата на карба,има доста гарнитури,и макар че през горивото дава неква си маса,то тя се губи.Ако не е трябвало е нямало да я сложат.

 

При обслужването на карба отначало не сметнах да прегледам мрежестия филтър за горивото(намира се във входящия щуцер на горната част на карба),но го извадих и добре съм направил-пълен с нещо като люспи и песъчинки почти целия(а уж преди него филтри,филтри и пак филтри и утайници

 

Така погледнато все малки и незначителни неща,а симптомите като твоите

 

И не на последно място да се прегледат маркучите на вакуум регулаторите.

 

Сега се сетих,че и въздушната клапа на автоматичния смукач беше наместена от "специалист" и в нормално положение беше затворена напълно(буквално напълно),много хора си мислят че му разбират,а в крайна сметка става и по зле.Аз не че не мога да си го настроя,но предпочитам да имам един вакуум по малко(точно този вакуум се пуква най-често),та за това съм изолирал смукача,т.е. нямам смукач.Решението е сезонно -напролет леко удушавам оборотите,а на есен леко ги увеличавам от ограничаващия винт на клапата на първа камера на карба.Защо съм го махнал ли - в цялата машинария "автоматичен смукач" има една биметална пластина на която номерата хич не са малко,а и толеранса и е доста голям и настройката и е игра на нерви и време.Ако крачето което е вързано за биметалната пластина е откачено и се мандахерца (баси думата smile048 ) ,въздушната ти клапа се движи как си ще и като нищо дави колата,слизаш,след теб тръшваш вратата и тя се върнала в нормалното си положение,а ти отваряш капака и зяяяяяяяпаш ли зяпаш и се почесваш по главата,затваряш,сядаш зад волана,пали и на следващото кръстовище(ако стигнеш до него,а може и след 10 да е)аре пак същото.

 

Охоооооо що нещо съм изписал,а едва два-три проблема засегнах.Ако напиша книга ще засенча Хайнес

 

Успех и да не ме ругаете много за дългия пост

п.п и за парното имам много истории ама ще видя да питам в подходящата тема smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....тоооо ядове щото е била таксиджийска милата,а шофера е бил повече от душманин...

 

Е това ти е обяснението на всички проблеми. Таксиджията е човек, който може да раздели стотинката на шест равни части. То и моята е била таксиджийска, но поне шофера е бил човек!

 

Успех с ремонтите!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Охоооооо що нещо съм изписал,а едва два-три проблема засегнах.Ако напиша книга ще засенча Хайнес

smile004

 

Ами напиши де, може и да изкараш нЕкой леФ, но лично аз няма да си я купя, щото ако я прочета цялата сигурно ще ме хванат дяволите и ша зема да я бутна моята Фела у некое дере... та предпочитам да си остана блажен непросветен, поне докато не опрат тия проблеми и до моята глава :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.