Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Външно износване на гумите !?


Grace

Recommended Posts

При смяната на летните със зимните за пореден път ми прави впечатление, че гумите са износени от външната страна доста повече, отколкото от вътрешната. На какво се дължи това?? Реглаж? Баланс?

 

За съжаление не мога да кажа дали само предните, защото ги разменяме всеки път според това, кои са по неизносени (отпред) и ефекта е на лице на всички 4.

 

Ето снимка на едната лятна - От външната страна TWI индикатора е почти изравнен, докато от другата е доста навътре... :? Не личи много добре но има разлика от може би поне милиметър...

 

021120101944small.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяната на летните със зимните за пореден път ми прави впечатление, че гумите са износени от външната страна доста повече, отколкото от вътрешната. На какво се дължи това?? Реглаж? Баланс?

Стенд Преден мост. "Затворена" предница. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се провери на стенд,макар,че мойта е перфектна и пак има едно подобно износване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Информативно колко струва реглаж на преден мост? Нямам опит...

В Пловдив - 15лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бургас пък е мин. 25лв! smile049

Ми то зависи в какъв сервиз ще попаднеш. Цени разни. Може и в Пв. да има по 25лв. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неправилен реглаж в съосието или хлабина.При ускорение се събира предницата.

 

колегата е напълно прав.

Когато разстоянието между предните краища на колелата е по-малко от разстоянието между задните краища, говорим за така наречената "затворена предница". В този случай се изтрива по-бързо външната част на протектора на гумата.

разбира се виждал съм такива случаи и при каране с меки гуми.

препоръчвам ти да намериш добър сервиз в който да си направиш реглаж, не гледай къде е най евтино, важното разбира се е да се направи правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Когато разстоянието между предните краища на колелата е по-малко от разстоянието между задните краища, говорим за така наречената "затворена предница". В този случай се изтрива по-бързо външната част на протектора на гумата.

разбира се виждал съм такива случаи и при каране с меки гуми...

Само едно уточнение в интерес на истината. Когато се кара системно с меки гуми, те се износват еднакво и от двете страни по периферията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А вярно ли е, че се прави (или е редно да се прави) само с нови гуми? На доста места го прочетох...

Не е задължително. С нови гуми предницата няма как да стане по- малко крива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А вярно ли е, че се прави (или е редно да се прави) само с нови гуми? На доста места го прочетох...

Не е задължително. С нови гуми предницата няма как да стане по- малко крива.

 

Разбира се, но явно с оглед на по-точен реглаж може би.... нямам представа - прочетох го на доста места - дори крайни изказвания от сорта, че няма почти никакъв смисъл да се прави с износени (неправилно) гуми, тъй като като се сложат нови пак ще е наложително...

 

нямам идея как се прави, за това питам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление възможностите за реглаж на страничен наклон на Фабията не са големи. Може да се регулира само от болтовете на шарнира. Ако са скапани големите тампони е възможно да ти износва гумите. Луфтове в шарнирите се усещат доста добре, така, че това няма да е при теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Grace,

Исках да кажа, че за стенда няма значение. И в двата случая ще покаже едно и също отклонение от нормата./ако го има/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луфтове в шарнирите се усещат доста добре, така, че това няма да е при теб.

 

Как по-точно?

 

Не съм забелязвала нещо ненормално по време на път извън:

 

1. леки вибрации във волана при натискане на спирачката при скорост над 120-140 км/ч (предполага се, че леко криви дискове... но си е така от както съм я взела). Както казах обаче само при натискане на спирачката.

 

2. Леки вибрации при скорост над 180 км/ч .... но това го приемам за нормално....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луфтове в шарнирите се усещат доста добре, така, че това няма да е при теб.

 

Как по-точно?

 

 

Предницата тропа и то доста. :) Като разклатиш гумата също се усеща, но е по-добре при вдигната кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... На какъв пробег са гумите? :-k

 

Неизвестен. Бяха си с колата - аз ги ползвам вече 2 сезона (което ще рече около 15 хил км общо)

 

Колебая се дали бих могла да изкарам с тях (или поне с 2 от тях като задни) още един сезон (т.е. 7-8 хил км) или не...? :-k

 

Вътрешната страна ми изглежда съвсем ок за още един сезон... обаче външната е малко над маркера :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... На какъв пробег са гумите? :-k

 

Неизвестен. Бяха си с колата - аз ги ползвам вече 2 сезона (което ще рече около 15 хил км общо)

Ако това неравномерно износване /което за мен е незначително/ се е получило в продължение напр. на 30 000км. няма да имаш проблем с предницата. Но профилактично иди на стенд. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това неравномерно износване /което за мен е незначително/ се е получило в продължение напр. на 30 000км. няма да имаш проблем с предницата. Но профилактично отиди на стенд. ;)

 

Напълно възможно е - минимум на 3 сезона са, вероятно 4... при мен са минали около 15 хил км... по груба преценка трябва да са на между 22-23 и 35... (според това дали са на 3 или 4 сезона... ако не и на повече)

 

Подобно е положението и със зимните, макар че те имат солиден грайфер все още, но и те са на минимум 3 сезона (при мен). Вероятно на 4.

 

Т.е. да не се притеснявам (разликата е в около милиметър!)? А дали бих могла да изкарам с тях цял сезон още (7-8 хил), отчитайки цялостното износване, или да сменя поне 2? Всичките 4 са на такова дередже....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А дали бих могла да изкарам с тях цял сезон още (7-8 хил), отчитайки цялостното износване, или да сменя поне 2? Всичките 4 са на такова дередже....

Такава отговорност за съвет, не бих поел! Всеки си решава! Преценка само на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А дали бих могла да изкарам с тях цял сезон още (7-8 хил), отчитайки цялостното износване, или да сменя поне 2? Всичките 4 са на такова дередже....

Ааа, такава отговорност не бих поел! Всеки си решава! Преценка само на място.

 

Разбира се :) въпросът беше за лично мнение без отговорност :)

 

Благодаря за информацията все пак, при следваща възможност ще дам да прегледат реглажа. Доколкото разбирам обаче не е нещо спешно или критично?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.