Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Още един щастлив нов собсвеник с Фелиция :)


Geru__

Recommended Posts

Здравейте колеги, малко със закъснение ви се хваля,но сега нямах никакви въпроси около колицата и за това не съм се регистрирал.

Та в крайно мнение преди 2-3 месеца закупихме на майка фелиция да си се вози из града и до вилата.

Попринцип разбирам доста от коли и огледа беше сериозен (колите винаги са ми адски подържани и гледани) малко пазарлък с един врачански джамбаз и ето вече имаме фелиция в семейството.

Колата е 1.6 една червеничка згодна, няма климатик, но пък е с 4 еърбега фаза 2 2000 година е. Когато я карам аз си пада малко калпазанка защото на това малко купе си се стрелка с 1.6 :lol:

Малко да почнем с историята, като я взехме веднага и смених всички ремъци и ролки с масло и всички филтри с неоригинални части,но гледах да са качесвени. Майка си брамчи с нея и никакви проблеми. Скоро сменихме задни амортисьори,че единият беше така ръждясъл,че щеше да се счупи.

Започнал съм офанзива по защита на цялото купе отдолу със шегрен който не се боядисва отгоре, но за сега съм напръскал само подкалниците, но преди зимата ще я напраскам и отдолу. Търся си предни подкалници защото липсват.

Горе доло гледам да не я изяде ръждата.

Сега на проблемите и мойте констатации.

-Качвам се един ден след като не бях я карал повече от 2-3 седмици и гледам бре тая кола все студена върви,това след оплакване от майка,че припушвала.Констатация веднага термостата е фира сменихме го ОБАЧЕ! - искам да ви питам: Тази кола за колко време е нормално да загрява, след като сменихме термостата загрява,но пак бавно мам*му

тук преди няколко дни когато беше студено вечерта я изкарах заграя чак след 7-8км извънградско каране. Което за мен съвсем не е нормално другата ми кола Рено Сафран 2.5 бензин докато слеза да затворя вратата на гаража и се кача вече е отлепила стрелката.Въпроса е как е нормално да работи и може ли да се реголира термостата при каква температура да отваря и затваря.

-След като сменихме термостата колата спря да пуши, но ауспуха е като кумин и докато е студена плюе "масло" през ауспуха (маслото е в кавички защото като пипна капките не са мазни просто са черни, което значи че просто влагата се цапа от черния ауспух) Проверих маслото за 5к км е изгорила има няма 200-300мл. Какво да правя с този проблем,да сипя просто 15W40 при следващатата смяна или? сега е 10W40 на ОМВ някакво.

-Има един момент в който как да го кажа леко подаваш газ ама почти не да кажем я държа на малко над 1000 оборта и се получава придръпване,сеца се и се чуди гас ли да даде или да отбива скороста. Какво да гледам жило на гаста,дроселова клапа или?

-Някой пък като е студена са и малко нестабилни оборотите,но като загрее работи мазно проблем ли е?

 

Попринцип съм педант по отношение на колите,но с фелицията се сблъсквам с едно такова мърляво отношение към колата,попринцип си купувам части от официални вносите и ги сменям при един познат добър майстор без да го затруднявам много сам си диагностицирам проблемите нямам доверие на гаражни майстори за другите коли.Но за шкодата си викам се трябва да и разбират,обаче на тези описаните проблеми за нестабилната работа и продръпването ми казаха,че нищо немогат да направят да ида на диагностика, и както гледам и термостата не са го доизкусурили.

 

Кажете вашите мнения по мойте проблеми и евнтуално някаде добър сервиз където могат серизно да ми обърнат внимание,някой който ги разбира има компютър за диагностика,че не ми се ходи в шкода за фелицията.

 

Поздрави! smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало,честито!

Много безаварийни километри и само да те радва фелата.

Сега,хубаво е да напишеш от къде си,къкъв точно е двигатела(код) и ако пуснеш някоя друга снимчица на автомобила ще е от полза,не за друго ,а за да няма излишни въпроси от колегите.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора най-вероятно ще е 1.6АЕЕ 55кW. :smt034 Пусни някоя снимка да видим колата smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да мотора е 1.6 АЕЕ

Снимки през уикенда защото съм в София пък колата движи в Ботевград. Сервизи са подходящи в София и София Област, но ако има някой гуру, не е проблем да ида и по надалече ако ще си заслужава.

 

Нещо отнсно питанията ми smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да нови и пак да дават ядове ... аз съм сменял свещи на 1000 км. заради некоректна работа точно при преминаване от ниски към високи обороти ... с гледане не става трябва си мерене smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ето една тема относно термостата и температурата http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=18140. Явно наистина си е слаба страна при Фелициите, защото отново лятото редовно ми вдигаше температура по 110 градуса и тогава се включваше перката, а сега на ниските температури стрелката стои на 75-80 градуса и то чак след 10-15 мин работа smile049 Пожелавам ти успех !!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам Октавия със същия двигател и загрява за 4-5 км градско. Мисля, че твоята вече е наред.

Погледни дроселовата клапа и я почисти с WD40, вътре гърловината, без да я сваляш. Няма да навреди.

Купето може да го намажеш с "Ларопласт", доста добър материал на "Лакпром". Консервирай кухините - това е най-важното! Използват се препарати на парафинова основа. Важното е да е наблъскана навсякъде, за да бяга влагата. Както ти е известно, ръждата върви отвътре навън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Здравейте колеги. Шкодата си брамчи, но дойде ред да питам и аз някои работи.

 

Направих и 10к км. и трябва да сменя маслото. Но за тези 10000км. доливам 2 пъти масло. Първия път към 500грама. втория на 8000км. 1литър (беше малко под минимума). От тук си правя изводи,че шкодака погорва масълце,защото в гаража няма капки от нищо( с теракот ми е гаража все пак :mrgreen: ) Парвия път както знаете я оставих на майстора и той сипа ОМВ-масло което мисля,че вобще не е стока. Сега мисля да си купя хубаво масло (Лики Моли),но се чудя 10W40 ли да взема или както го погорва да си му сипя вече 15W40. Като се има предвид,че зимните стартове са от гаража така,че не са твърде студени мисля,че 15W40 ще и дойде по-добре. И колко точно литра масло събира този двигател.

 

Мисля да сменя и маслото на скоростната кутия и прочетох,че трябва да е 75W80,но пък видях тук един колега да съветва да се сипва 75W90. Та какво масло да избера за скоростите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако смениш гумичките на клапаните няма да сбъркаш и да продължиш да си караш с 10W40 , а маслото в скоростите ако си сигурен , че е оригинално и не вие кутията по - добре не го пипай , защото с това 75W90 зимата има голяма вероятност да береш ядове ( не съм сигурен , но оригиналното мисля , че е някаква синтетика 80 ) с прекомерно сгъстяване .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диференциалното масло по всяка вероятност ти е за смяна. Ако решиш да го сменяш смени го задължително с качествено синтетично защото трябва да е синтетично. Компромис с качеството му може да доведе до повреди и шумове в скоростите.

 

Ето на какви спецификации е допустимо да отговаря диференциалното /трансмисионното/ масло според книжката на колата:

http://picbg.net/u/48572/42766/545003.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така... :D Какво представлява смяната на гумичките на клапаните като севризна интервенция, тоест трудоемка и скъпа ли е и средно добър майстор ще се справи ли? Какви са горе долу цените на тези гумички?Ако не е някоя безумно скъпа интервенция с удоволсвтие бих я направил, да се подмажем малко на шкодата и без това ни служи безрезрезвно.

 

Маслото в скоростите определено ми е за смяна, на ниски обороти вие на 3-та и на 5-та. Понеже никога не съм купувал масло за скорости различно от АТФ (за автоматик) при 75W80 шкода каква марка масло препоръчва?

 

Има ли някой представа каква е цената на един съединител оригинален от Еура Тек за моята шкода,защото този е здал багажа и за такъв важен възел мисля да си взема оригинален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото в скоростите определено ми е за смяна, на ниски обороти вие на 3-та и на 5-та. Понеже никога не съм купувал масло за скорости различно от АТФ (за автоматик) при 75W80 шкода каква марка масло препоръчва?

(75w90-синтетика FUCHS препоръчвам) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.