Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Автоматични фарове


turbobiit

Recommended Posts

Здравейте колеги.Тъй като от 1 ноември се кара задължително на фарове,а аз често ги забравям днес решех и си направих 2 релета за автоматично включване на фаровете,само че аз вързах халогените и стоповете за мъгла.Дано чичко полицаи да не се заяжда ,че през деня карам на халогени :lol: Неможах само да свържа кабела ,които взима + от генератора .Въпроса ми е каде точно от самия генератор трябва да изкарам +.А и за да пускам нова тема искам да питам за някакъв препарат против изпотяване на стъклата,че сутрин кото се качим 4 човека и докато колата загрее през прозорците не се вижда нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стъклата - климатик имаш ли?

 

Аз така като става сутрин, пускам климатика на максимални градуси - пак си духа нужната топлина (т.е. не охлажда), но премахва влажният въздух, който прецаква нещата :) Така, че за отрицателно време съм свалил потните прозорци навсякъде ^^

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стъклата - климатик имаш ли?

 

Аз така като става сутрин, пускам климатика на максимални градуси - пак си духа нужната топлина (т.е. не охлажда), но премахва влажният въздух, който прецаква нещата :) Така, че за отрицателно време съм свалил потните прозорци навсякъде ^^

 

Поздрави

 

 

Ам то и аз така ги лекувам,ама си викам ,че с препарата ше се получи някакъв защитен слой или се лъжа ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или си смени филтъра за купето. Вероятно е запушен и все едно си на вътрешна циркулация.

А за халогените за мъгла, чичко полисмен не знае, че това са ти фаровете за мъгла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за фаровете от няколко години омувам да сложа копче от газува уредба.Онези с електрониката които може да настроиш на колко оборота да се включи.Но вместо газово да включва фаровете.Казвам понеже някой може да го е правил и да сподели.иначе според мен идеята е готина понеже може да си влюваш опцията през зимата или когато те кефи а когато искаш може да го изключваш без компютри и тем подобни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-ценното за мен е това,че не пускаш и спираш фаровете по 30 пъти на ден,аз поне карам много градско - гася , паля често и има голяма вероятност да прецакам ключа.Иначе на пролет прекъсвам захранването от генератора с обикновени кабелни букси/мъжко и женско/.Така веригата се прекъсва до ноември :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или си смени филтъра за купето. Вероятно е запушен и все едно си на вътрешна циркулация.

А за халогените за мъгла, чичко полисмен не знае, че това са ти фаровете за мъгла.

 

 

 

Филтъра на купето ми е чисто нов,но пак се запотяват.Авно цяла зима ще карам на климатик smile091 .

 

 

 

Най-ценното за мен е това,че не пускаш и спираш фаровете по 30 пъти на ден,аз поне карам много градско - гася , паля често и има голяма вероятност да прецакам ключа.Иначе на пролет прекъсвам захранването от генератора с обикновени кабелни букси/мъжко и женско/.Така веригата се прекъсва до ноември :)

 

 

Въпроса ми беше от каде след запалването на двигателя да взема + и да сработят релетата.След дълго мерене намерих идеалното решение.От долу под таблото има клемореди много релета.След запалването на двигателя на първата жица(доста е дебела)идва +.От този плус през цк клуче захраних релетата и сега всичко е тип топ. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко може да се реши с едно реле за време

това е схемата и печатните платки

b41e148713e05acf.jpg

 

Необходими елементи:

допълнителен монтаж на стабилизатор за напрежение 7809 с два кондензатора 100 мф на входа, защото ис 555 много се влияе от странични консуматори. Това не е дадено на схемата

 

Съпротивление

R1 150k - с това съпротивление се постига закъсненение от около 20 сек. ако желаете да увеличите времето просто поставете по-голямо съпротивление/или съответно по-малко за да да го намалите времето/

R2 50k

 

Електролитни кондензатори 25V

C1 - 100µF

C2 - 10µF

 

Керамични кондензатори

C3, C4 100nF

Tранзистор

T1 BC556

 

IC NE555

Цокъл за ИС

 

Диод

D1

Реле с нормално отворен контакт 12V /за да включите фаровете от акумулатора/

 

захранването се взема след подаване на контакт, като е хубаво да минава през реле с нормално затворен контакт, като бобината на релето се включва към минус и към плюса на габаритите. така при подаване на габарити от ключа на фаровете в купето, към релето отива захранване и то разпада връзката с която захранваме платката. В този случай се използват заводските светлини на автомолила.

Май малко сложно го обясних, но ако имате въпроси - питайте. Тази схема я изплозвам от 2006 година когато влезе в сила закона за движение с включени светлини и нямам никави проблеми. Като себестойност е около 6-7 лв без релетата. За монтаж може да използвате и универсална платка. За включването към габарите и към късите светлини съм използвал сини експресни съединители

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има готови модули 15 лева само за предни фарове,20 лева заедно с габаритите ,40 лева с фотооко.

 

 

 

http://www.lesibg.com/index.php?main_pa ... 9lumskbac6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си карам и чичко полицай ме спира и вика нали знаеш,че от днес се кара задължително на фарове?Знам викам аз ,моите са си автоматични.А кото са автоматични защо не светат?Останах като гръмнат.слизам ,а те форовете наистена не светат.Ислушах една лекция и ме пуснаха с предупреждаение,че следващиа път прошка няма.Значи както писах по горе мотрихас си релета за автоматични фарове.Хванах токот клемореда под таблото от наи дясното болче(на него има = след запалване на мотора).Спирам пред работата,гася колата давам контакт и какво да видя не ми светва индекацията за акомулатора.Паля двигатела фаровете светват.Изфорсирам мотора и чувам едно реле се задейства и фаровете загасват.При запалването лампата на акумолатора премигваше.Погледнах от долупод таблото релето ,което се задеиства при изфорсиране на мотора е с надпис 103.Свалих го отворих го всичко си е наред.Откачих фаровете и закачих пробна лампа за въпросният болт.При изфорсирането на мотора релето се задеиства,лампата загаснаи при отпускането на газта лампата пак светна.Някои да знае за каво е това реле?След консултациа с един приятел по телефона,които се съмняваше,че генератора се е прецакал нещо,измерих зареждането на акумолатора.Показваше си 14.4v.След всички тези неволи и нерви които ме сполетяха днеска,аз пак си нямам автоматични фарове,а и лампата на акумолатора не ми свети.Моля някой който е на ясно да даде идеи какво да направя,за да си заработи лампичката на акумолатора и каде по дяволите да вържа тези релета.Вкарах се в голям филм май а? ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо не отиде някой който разбира и се занимава да я свърже

няма ли схема на свързване

п.п.-не съм изчер всички постове ,извинявам се ако пропускам нещо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се замислих колко ли е сложно да се направят и на по старите каручки "дневни светлини". От ония в проценти :)

 

Май само трябва да се намери подходящ транзистор. Ама те не са евтини и лесни за намиране. Другото е лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

От там купих на един приател модела с фотооко.Работи перфектно.

 

 

 

Защо не отиде някой който разбира и се занимава да я свърже

няма ли схема на свързване.

 

Работих по схема,която бе пусната в една друга тема:

 

Най-обикновено реле (40 А). - 2 бр.

Клема "85" на маса и на двете.

Клема "86" на възбудителната намотка на алтернатора "+" и на двете

Клема "87" на "+" на акумулатора през бушон 15 А и на двете

Клема "30" на едното реле - на единия фар. Примерно ляв (кеф ти на фара за мъгла, кеф ти на късия).

Клема "30" на другото реле - на другия фар. В случая остана десния.

 

Пред мен се появи идеално предизвикателство :lol: .Викам си тази схема много проста,ей сега ще я направя и я направих.Всички знаете резултата.Въпроса е как да се поправи стореното от мен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възбудителната намотка е захранена само при заряд, ако акумулаторът е зареден там няма напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работих по схема,която бе пусната в една друга тема:

 

Най-обикновено реле (40 А). - 2 бр.

Клема "85" на маса и на двете.

Клема "86" на възбудителната намотка на алтернатора "+" и на двете

Клема "87" на "+" на акумулатора през бушон 15 А и на двете

Клема "30" на едното реле - на единия фар. Примерно ляв (кеф ти на фара за мъгла, кеф ти на късия).

Клема "30" на другото реле - на другия фар. В случая остана десния.

 

Пред мен се появи идеално предизвикателство :lol: .Викам си тази схема много проста,ей сега ще я направя и я направих.Всички знаете резултата.Въпроса е как да се поправи стореното от мен?

Тази схема, май Боби я беше пуснал. Е какво не ти е ясно от нея? Защо не откачиш + от възбодителната намотка, така поне ще видиш дали колата продължава с магариите? А после търси нова точка за присъединяване, ако е от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работих по схема,която бе пусната в една друга тема:

 

Най-обикновено реле (40 А). - 2 бр.

Клема "85" на маса и на двете.

Клема "86" на възбудителната намотка на алтернатора "+" и на двете

Клема "87" на "+" на акумулатора през бушон 15 А и на двете

Клема "30" на едното реле - на единия фар. Примерно ляв (кеф ти на фара за мъгла, кеф ти на късия).

Клема "30" на другото реле - на другия фар. В случая остана десния.

 

Пред мен се появи идеално предизвикателство :lol: .Викам си тази схема много проста,ей сега ще я направя и я направих.Всички знаете резултата.Въпроса е как да се поправи стореното от мен?

Тази схема, май Боби я беше пуснал. Е какво не ти е ясно от нея? Защо не откачиш + от възбодителната намотка, така поне ще видиш дали колата продължава с магариите? А после търси нова точка за присъединяване, ако е от това.

 

 

Да схемата е негова.По схемата няма неяснотии.+ от възбодителната намотка не сам закачал,тъй като не можах да открия тази точка,Точно нея издирвам. Колата я певедох в оригенален вид,веднага след като установих проблема,но магариите продължават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е релето?[attachment=0]New Bitmap Image.JPG[/attachment]

 

 

Реле 12

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

възбОдителната :)

 

Корена на думата е възбУда! Да не се изложите пред някое гадже с такъв правопис, ей :)

 

По темата - дайте ми препратка към електрическа схема на О1 ако може. Съжалявам, че ме мързи, ама ще черпя виртуална бира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

възбОдителната :)

 

Корена на думата е възбУда! Да не се изложите пред някое гадже с такъв правопис, ей :)

 

По темата - дайте ми препратка към електрическа схема на О1 ако може. Съжалявам, че ме мързи, ама ще черпя виртуална бира :)

 

 

spam, spam, offtopic: Брееей, ти пък ще кажеш, че не се пише с О, а с У!!! smile004 Може па корена да не е възбУда, а бОдната. smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, неграмотник съм си. :mrgreen:

Иначе по темата, релетата не е сигурно, че ще ти дава + само при запален двигател. Има Хреле, което захранва, когато завъртиш ключа. И лампата за акумулатора, като дадеш на контакт, светва ли или мига?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, неграмотник съм си. :mrgreen:

Иначе по темата, релетата не е сигурно, че ще ти дава + само при запален двигател. Има Хреле, което захранва, когато завъртиш ключа. И лампата за акумулатора, като дадеш на контакт, светва ли или мига?

 

 

Лампата не свети въобще на контакт.Понякога когато се опитам вече да запаля мотора съвсем леко премигва ,все едно има отечка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.