Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Traction Control 1.8T


ipm

Recommended Posts

Здравейте,

"Проблема" на моята Октавия е, че незнам дали има тракшън контрол или няма. Когато ми прибоксува се чува един скърцащ звук отпред, все едно че върви по пясък, което ме навежда на мисълта, че има тракшън. Поне на други коли, които имат така се чува, но и светва една лампа на таблото, като се задейства тракшъна. При мен не светва нищо. Как да разбера има ли или няма такова чудо без да чакам снеговете и да го тествам?

Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаш ли копче ASR?Ако да-значи имаш.

това не е така! аз имам бутон ASR, но нямам ESP. :idea:

най-лесно ще се разбере по номера на рамата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаш ли копче ASR?Ако да-значи имаш.

това не е така! аз имам бутон ASR, но нямам ESP. :idea:

най-лесно ще се разбере по номера на рамата.

Наличието на ASR не значи наличие на ESP!

По принцип може да се каже, че ESP е най- високото ниво в системите за сигурност и включва всички (или почти всички) трибуквени съкращения. В това число и ASR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаш ли копче ASR?Ако да-значи имаш.

това не е така! аз имам бутон ASR, но нямам ESP. :idea:

най-лесно ще се разбере по номера на рамата.

ASR си е система против пребоксуване .ESP е против поднасяне.Човека пита за системата,която блокира превъртане на колелата-поне аз така разбрах. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тракшън контрола е баш Anti Slip Regulation. И да, ако имаш ASR, трябва да имаш копче на средната колона. За О1, е над радиото (един от четирите големи), за О2 е под климатика/вентилацията, пак един от бутоните. А самия ASR е една програмка която редуцира газта, дори и да си залепил педала до пода, докато намерят сцепление колелата и тогава плавно дава на дроселовата клапа да си достигне заданието от педала. И в същото време командва и ABS, дори и да не си натиснал спирачка. Звука кайто си чул, най-вероятно е от ABSa.

А ESP е надстройка на ASR и АВS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR блокира превъртащото колело чрез спирачките. Задължително има бутон ASR или ESP.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш, дари и при изключен АСР, АБС продължава да се мъчи да блокира боксуващото колело. Това ти е EDSа. А ASRа редуцира оборотите на двигателя, като променя газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EDS е част от ABSа. И винаги е включен. Самоизключва се при скорости над 40 км/ч и при загряване на накладките и спирачните дискове, заесно с ABSa, например зимата, ако много се налага да работи. Самия ASR е една малка програмка, сваляща оборотите на двигателя при боксуване и не позволяваща да подадеш пълна газ при потегляне. Един вид изпреварващо действие за предотвратяване на боксуването. Мигащата светлина, означава, че стандартните настройки не помагат и програмата се адаптира в този момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо стана малко кръчмарска история :) Всеки обяснява в две три думи, прекъсвайки останалите. :)

 

Я някой да напише систематизирано що е то:

 

1. ASR

2. ESP

3. EDS

 

За да има смисъл от темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-рязко потегляне при навит волан и ако една от гумите пробуксува(включване от малка уличка на натоварена главна улица например), се чува дразнещ - "чаткащ" звук от колелото, което буксува.

Помислих, че е каре, но приемчика от Еура Тек изпробва автомобила и каза, че е от ABS-a. Нямам никакви копчета с ASR или ESP. Никакви лампи не светват по таблото. Колата е О1

 

Някой може ли да обясни за какво става дума???

 

Възможно ли е колата да има някоя от тези системи, без да е обозначено ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS-а действа при спиране , а не при рязко потегляне . На мен ми звучи като КАРЕ. Приемчика нещо те е омотал - не му се е занимавало. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом няма бутон, а и се случва само при навит волан, работата отива на външно каре.

И в двете посоки на волана ли се случва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ми прибоксува се чува един скърцащ звук отпред, все едно че върви по пясък, което ме навежда на мисълта, че има тракшън.

 

 

Незнам какво е но И при моята го има това без значение дали волана е навит или прав. Когато превърта леко гумите се чува. Не е каре със сигурност. Ако някой има идея да каже!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ми прибоксува се чува един скърцащ звук отпред, все едно че върви по пясък, което ме навежда на мисълта, че има тракшън.

 

 

Незнам какво е но И при моята го има това без значение дали волана е навит или прав. Когато превърта леко гумите се чува. Не е каре със сигурност. Ако някой има идея да каже!

EDL :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е каре, защото приемчика в ЕТ беше вторият компетентен който прегледа колата.

Първият е майсторът при когото си обслужвам колата(масла, филтри, ремъци, окачване) - човекът с това се занимава от 15 години.

Когато му казах, че имам съмнения за каре, той разгледа окачването на канал, кара колата, тества я в различни ситуации и каза, че каретата са ОК.

 

Същото казаха и в ЕТ. Там правих профилактичен преглед на окачването. Откриха тампони и биалетки за смяна, но нищо не казаха за каретата, въпреки че ги бях помолил специално да проверят.

 

И така имаме чаткаме при буксуване на ляво и надясно, като изключваме каретата.

 

Някакви идеи? Явно не е само при мен има и други колеги със същото оплакване.

 

Система против буксуване например, без да е обозначена по таблото с лампа или на бутон???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно никой не е в състояние еднозначно да ми каже що е то... Не се терзайте повече. Ще я тествам на сенга и ще стане ясно. Че не е каре не е - сменени са. Че не е АБС не е - АБС-а действа само при натискане на спирачка. Това си действа винаги при потегляне на асфалт, пясък или кал при подаване на повече газ и прибоксуване. Същия звук го чувам и на БМВ 318, ама на него винаги светва една лампичка на таблото и това всеки път, като почне да "чегърта и стърже".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не трябва нищо да чегърка или трака или каквото там чувате-ИМАТЕ ПРОБЛЕМ

но така през нета ,няма как да го чуят тези които евентуално могат да кажат от къде е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не трябва нищо да чегърка или трака или каквото там чувате-ИМАТЕ ПРОБЛЕМ

но така през нета ,няма как да го чуят тези които евентуално могат да кажат от къде е

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.