Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Невероятен харч, ще го преборим ли?


maxrpm

Recommended Posts

От някакво известно време колата харчи 15+/100 и не мога да я издържам. Когато пали на студено пуши като трабант, но не гори масло повече от 1/1000, по - скоро тече от картера едно стабилно количество.

Това не е важно. Махнах въздушния филтър, ефект няма. След това реших че мотора е издухал, тъй като духа през капака на клапаните, но на всички цилиндри има 10 компресия, като на 3ти и 4ти не удря толкова силно в ограничителя на манометъра но все пак стрелката стига до към 10.

Сутрин като палим обикновено искаме или смукач или много помпане, а след като загреем на 50-60С, често се случва примерно на светофар, да подам газ рязко и тя да заглъхне.

За вървене върви, ама то при тоя разход как няма. По свещите има черни сухи сажди, като на 2 от цилиндрите се забелязва и лек керемиден цвят в средата.

 

Вариантите върху който можем да мислим са

- Нов маркуч за сервото,

- нов карб,

- просто напролет нов мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще да е от 105ичковата глава :mrgreen:

 

Сериозно:

Чисто и просто богата смес на бенз...

Регулирай карбуратора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има описан някакъв начин в книгата за 100с, но той при мен не действа, ако отпусна винта на опорната клапа докрай както пише, гаснем, а този за качеството на сместта както и да го въртя разлика няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни си поплавъка и нивото. Ти с еднокамерния карбуратор ли беше. Къв е тоя разход винта за регулиране на сместа да не си го загубил някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и според мен проблемът ти е в карбуратора, и моята като студена пали дими много от ауспуха, но позагрее ли димът става безцветен. Можеш профилактично да си провериш някои неща, като центровка, луфт на клапаните и чукчето и наковалнята.

Чисто и просто богата смес на бенз...

Регулирай карбуратора!

Колега, ще съм ти благодарен ако обясниш как става това, аз единственият реглаж, който му правя на карба е на празният ход от един винт, чувал съм, че имало и друг винт за състава на сместа, който обаче не се пипал, защото автомобилът ставал доста "неекологичен".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше,

 

Почни с реглаж на карбуратора. Не знам последно дали си със 100s-ов или друг, но поне при 100S въртиш докато започне да глъхне мотора (навиваш, т.е. обедняваш сместа). Това при загрял двигател де.

 

На 120 така и не се оправих с карбуратора и си ходих на майстор (то веднъж де) и повече проблеми не съм имал.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото си спомням, нивото се регулира от пластината на поплавъка, която натиска иглата.

Първата ми 120-ка (1980 г.) даваше 7,5 на градско (трафикът тогава беше доста по-различен от сегашния), втората (модел 1985 г) какви ли реглажи не и правих, 10 пъти разглобявах карба, така и под 8 не успях да я сваля. А и не вървеше толкова, колкото първата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето на баща ми колата беше почнала по същия начин да харчи 20-25 на 100, оказа се че е пробит резервоара, провери от това да не е, а за заглъхването се оказа от маркуча за бензина идващ от резервоара към бензиновата помпа, беше се задръстил с боклуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... чувал съм, че имало и друг винт за състава на сместа...

Той също участва в регулирането на празния ход и по-точно - за качеството на сместа. При неправилно регулиране на този винт, смеса може да бъде бедна или богата.

С него търсиш макс. обороти на празен ход и това е. Тогава съотношението гориво/въздух е точно. След това ако оборотите са високи, ги намаляш с винта за количеството на гор. смес, който го знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... ...

Той също участва в регулирането на празния ход и по-точно - за качеството на сместа. При неправилно регулиране на този винт, смеса може да бъде бедна или богата.

С него търсиш макс. обороти на празен ход и това е. Тогава съотношението гориво/въздух е точно. След това ако оборотите са високи, ги намаляш с винта за количеството на гор. смес, който го знаеш.

Благодаря за информацията колега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От някакво известно време колата харчи 15+/100 и не мога да я издържам. Когато пали на студено пуши като трабант, но не гори масло повече от 1/1000, по - скоро тече от картера едно стабилно количество.

Това не е важно. Махнах въздушния филтър, ефект няма. След това реших че мотора е издухал, тъй като духа през капака на клапаните, но на всички цилиндри има 10 компресия, като на 3ти и 4ти не удря толкова силно в ограничителя на манометъра но все пак стрелката стига до към 10.

Сутрин като палим обикновено искаме или смукач или много помпане, а след като загреем на 50-60С, често се случва примерно на светофар, да подам газ рязко и тя да заглъхне.

За вървене върви, ама то при тоя разход как няма. По свещите има черни сухи сажди, като на 2 от цилиндрите се забелязва и лек керемиден цвят в средата./quote]

 

Провери свещите и реглажа на карба/мисля е карб/,не е нормално при 50-60с да върнеш смукача. При шкода смукача не е на клапа като другите и е добре да държи 1000-1200 на смукач докато загрее в норми. При мен е същото с малки разлики. На студена пали от раз с пушилки и все едно липсва цилиндър. След леко връщане на смукача се стабилизира обр. Докато не загрее глъхне при подаване на газ без смукач, харчи 7/100, но има една разлика много патка в аспуха като е без газ от 7000-5000обр. :D иначе си върви без да дава евала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, значи просто ще сменя карбуратора. Тоя винт за сместа колкото и да го въртя си гасне. Резервоара Май 2009 е слаган нямаше ръжда отвън и е грундиран и боядисан, маркуча е нов. Не мога да се оправя явно аз с 100с карбуратора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго решение за съкращаване на мъките ама няма да ти хареса произхода на горивото smile048. Сега ще трябва да сменяш и колектор предполагам или ще минаваш на друг 100С карбуратор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, ще чакам дядо Коледа да ми подари, засега карам отвреме на време щом се наложи и си наливам бенз и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей.

Цялата работа която предстои не е малко но ти си решаваш.

Във момента карам 120л със 100с карбуратор глава 105. Разход на бензин не съм

засичал но е около половината на твоя. Проблема който имах е аналогичен на твоя гореше

много. Оказа се че подкачващата помпа създава по голямо налягане и 100с карбуратор

не може да подържа необходимото ниво - но не преливаше бензин на вън. Няма как да се

следи нивото на този карбуратор по време на работа. Аз направих следното:

свалих помпата, разглобих я и отрязах част от пружината /от нея зависи налягането на бензина/. Освен това нагрях останалата част за да направя пружината по мека. Това е "тънката" част - колко да режеш и колко да нагрявяш ако се решиш. Пружината /голямата/

има 5 навивки.По спомени отрязах около 30 % от нея. Нагрявях цялата пружина със запалка.

Постепенно. Нагрявам малко чакам да истине /задължително на въздух/ и проверявам колко

е по мека от оригиналната твърдост. Наистина се иска опит със пръсти да определиш колко

е омекнала но не е голяма философия. В крайна сметка силата със която натискаш лоста

който опира във разпределителния вал трябва ОСЕЗАЕМО да е по малка. Дебита на

преработената помпа се намалява но е достатъчен да храни мотора. Регулирай нивото

както е описано в ръководството. Провери жиглъора за празен ход /намира се отдясно

там са два два - по малкия/. Ако всичко е както трябва регулатора за качеството на

сместа на празен ход трябва да работи. Има и още но за начало е достатъчено че стана

голям пост. Ще следя темата.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че в помпата може да е причината за такъв огромен разход? 1000МВ-то до последно се караше със 120-кова помпа и оригиналния му карбуратор, и никога не е имало такива проблеми заради това smile049.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че в помпата може да е причината за такъв огромен разход? 1000МВ-то до последно се караше със 120-кова помпа и оригиналния му карбуратор, и никога не е имало такива проблеми заради това smile049.

 

 

Да. Карбуратора който сложих на 120 е от старата ми 100с която карах 20 години.

Но това е частен случай. При колегата не работи винта за регулиране на празен ход

което е друга повреда но подхода ми е последователно премахване на причините за

големия разход. Подържането на нивото е най важна част от работата на карбуратора.

Затварянето на клапана от поплавъка е постепенно и завършва чак при пълното му

потапяне. При мен беше точно този частен случай - карбуратора подържаше високо ниво

по време на работа. Преди да намаля налягането прегледах, коригирах и полирах конусния

клапан за нивото но ефект нямаше. Не съм се ровил да проверя има ли разлика в налягането при новите и старите серии помпи но тези карбуратори вече са на много

години /износен конус/ и със сигурност не подържат нивото като нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

не искам да пускам нова тема, защото въпросът е за харча :-).120Л.

290 км. с пълен резервоар (който по книжка следва да е 37л). Смесено каране (100км градско и 190 извън) ще рече около 12,5 л. на 100 км. Много ли е според Вас колеги? Да добавя, че при извънградското не съм слизал под 90 км/ч (освен в населено място - там според правилника) и колата е след скорошен шлайф на глава, сменени сегменти и една от ризите - трети цилиндър, нови свещи, струва ми се и лек теч от щуцера на карба (май захранващия маркуч е една идея по голям диметър) на пипане е мокро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намаляване на налягането от бензиновата помпа може да се получи и по по-прост начин - подлагайки по-дебела изолационна плочка между помпата и блока. За колегата бам бам дидо - разхода е повече от голям при положение, че 2/3 от изминатото разстояние е извънградско. Теч на бензин от щуцера на карбуратора може да има и от развъртане на месинговия щуцер спрямо алуминиевия капак. Такава повреда съм имал и на карбуратора и на щуцерите на бензиновата помпа. За момента съм решил проблема с обмазване на щуцерите и капаците с поксипол. На помпата този ремонт държи вече около година. Преди мазането да се обезмасли хубаво и да се надраска с шкурка тръбичката и капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен изброените от колегите причини повишен разход на бензин може да идва от:

-меки гуми

-замърсен въздушен филтър

-теч на бензин/оглед на резервоара и маркучите/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

такааа, опитно се установи, че резервоара съвсем не е 37л., а 32. 5 литра тубичка + 27 на бензиностанцията :-) (ядосах се и реших че сега е момента да разбера колко точно събира :-) така и така бе изсмукан до дупка :-). Това води до разход 11 на сто, но май пак е множко.

 

за Щуцера - old man май е прав наистина е хлабав - въртисе нагоре надолу. ще пробвам малко да го стегна и после ако не стане ще видим :-) ама да се стопли малко, че е кучи студ:-). като се замисля тези щуцери на резба ли са или са набити в основата????

между другото отнякъде покрай бензиновата помпа хвърля нещо, май масло (защото не мирише на бензин) но пък колата не губи масло грам от последната смяна, нивото по щека е едно и също.

обаче на предпазната ламарина отдолу редовно е мокро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери връзките на маркучите с тръбите за парното,като нищо може да се окаже че мокрото е антифриз!

А относно резервоара - не погледнах с колко скорости ти е колата,но ако е с 4 скорости е 38л до преливане на гърловината и ако е с 5 скорости - 35л. до преливане от гърловината.Това колко наливат бензиностанциите е друг въпрос.Не им вярвай безрезервно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.