Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

По какво да разпознаем един качествен amplifier?


Recommended Posts

Принципно не трябва да гледаме колко тежи, ами в каква норма е измерена мощността му. Ето вариянтите:

 

P.M.PO. - Peak Music Power

На кратко казано това е най-евтината норма, която в лабораторни изследвания дава едва 10% от написаната стойност.

 

DIN-NORM - немска индустриална норма (което при нас е БДС)

Тук вече нещата придобиват по-сериозен вид. Основно се среща в немските усилватели и някои японски, въпреки че тук има широко поле на действие, което не винаги се използва правомерно.

 

R.M.S. - Root Mean Squared

Тук сме вече при истинските измерителни норми. Среща се най-често при американските производители с добавката 20Hz - 20kHz, максимално 0,1% THD (или по-малко от 0,1) при 4 Ohm, при не повече от 14.4 Волта. Тези стойности са минимално изискване и в практиката биват от топ-производителите доста надминати.

 

IASCA** R.M.S. - по-висша степен на R.M.S.

За да може на пазара да се разделят истинските топ-производители от средния клас е създадена тази норма. Обозначено е често IASCA-Standard и намира приложение само при the best of the best. Стойността на смущение (THD) е принципно не повече от 0,05% и напрежението е 12 Волта

 

Ето и един заключителен пример:

P.M.PO 2 x 400 Watt

DIN-Norm 2 x 150 Watt

R.M.S. 2 x 75 Watt

IASCA-R.M.S. 2 x 18 Watt

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно полезно инфо, на практика безполезно, защото изключително малко производители пишат реалните данни за усилвателите си. Особено ниския клас - завишавания са двойни и тройни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Може да се погледне и предпазитела на кутйката например 10А са си мошност 10х14.4 В

144 вата Така китаеца и да пише 300W немоо му верваш При различните класове усилватели едно време бяха А ,В ,АВ и клас Д има различен коифицент на полезно деиствие и там е малко игра с мошностите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно не трябва да гледаме колко тежи

 

Грешка! Точно с теглото се почва. Няма безплатен обяд в електротехниката и много ватове от малък мрежов трансформатор няма как да се изсмучат без магия. Останалите неща са верни - гледайте изходната мощност RMS!

 

Китайците са хитри и дават PMPO мощност на първата честота, която удари пика. А дали стъпалото вади 400 вата на 15 килохерца, това никой бас маниак не го грее, при условие че при 20 херца клипва на 15 вата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се погледне и предпазитела на кутйката например 10А са си мошност 10х14.4 В

144 вата

грешка :D даже по-малко от 144в.

щото на толкова ще изгори предпазитела :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно се познава като се отвори отвътре! Иначе теглото и цената също помагат. Ето пример. Единия усилвател е от моите другия е един масов от 200-300лв. Познайте кой кой е ;)

 

post-85-138453272128_thumb.jpg

 

post-85-138453272163_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

според мен най добре е да се ориентираш по предпазителите(бушоните)колкото повече амера сатолкова повече мощност подава усилвателя>ама замислетесе колко мощност можете да подадете на самия усилвател че какво търсите от него.пример аз имам усилвател с 3 бушона по 40 ампера -3Х40А=120А 120А Х 12V= 1440W дотук добре ама акумолаторат ми е 75А и какво правим от там нататък 75A Х 12V=900W ами колата нали има консумация динамото колко зарежда.сега някой ще каже ама аз имам кондензатор.И добре ама колкоса хората който знаят за какво се ползва той и кога ще помогне на мен веченемисе обясява моля някой друг дадовърши http://mihailstoianov.snimka.bg/auto-racing/shkoda-s-bor-2010.500168.18667892.big

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.