Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

още една форумна Октавия


Recommended Posts

Привет колеги!

След дълго търсене най-накрая съм собственик на О1 1.9 TDI-ALH комби 2001г. - наистина са уникално добри автомобили! Очаквах да е малко мудна, но всъщност върви доста прилично като за 90-те си коня. Има някои забележки по външния вид, но смятам постепенно да ги отстраня за да се превърне наистина в автомобила който ще ме радва.

Сега ви подхващам с въпросите :smt034 :

1. Как да разбера дали имам фабрична аларма? Знам че въпросът е тъп но... Предишният собственик е имал сключено каско (за което се иска аларма). Ключовете са с дистанционно, вратите се заключват сами след определено време, има си мигащи диоди по вратите като се заключи, но от колата нито звук, нито стон... :? Възможно ли е да е свързано с това, че клаксонът ми не работи?

2. Гореспоменатият клаксон - някакви идеи къде да се насоча? Не е предпазителя - вече съм го проверил.

3. В момента съм с масло 10W40 мога ли да я пробвам с 5W40. Километрите са 160 000.

4. Как да сваля волана без да гръмна еърбега. Видях темата по долу, но доколкото разбрах се отнася за О2. От стария ми Ескорт съм свикнал с кожен волан и бих искал да претапицирам и този с кожа.

5. Дясното ми огледало е по-малко от лявото и освен че изглежда грозно, ми е доста неудобно. Намират ли се такива с нормални размери или ще трябва да търся от кола с десен волан? Ще има ли някакъв проблем с подгряването и управлението ако го сменя с такова?

6. И накрая, но не на последно място - как мога да се присъединя към клуба - свързано ли е с някакъв ритуал, завършващ с тежък тридневен махмурлук? smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

 

Честита придобивка. Завърташ волана на 90 градуса и с къса отвертка бъркаш през дупката от към таблото, като натискаш на страни щифта, докато освободи. След това на 180 градуса и освобождаваш другия щифт. Чудото вече е в ръцете ти. Изключваш куплунга му от самия него. Но преди всичко изключи акумулатора. Той гърми от ток, така че за по-сигурно го направи. Волана се сваля със шлиц (като торкс, но с 12 зъба). Не е на конус, така, че излиза лесно. Когато сглобиш всичко, оствяш колата на контакт и отиваш да включиш акумулатора. Иначе има опасност ако стане фал да те нарани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, аз имам същата :)

 

1. Фабричната аларма е само срещу разбиване през вратите. Т.е. няма шок датчик. И не квичи като я пускаш и спираш :) Така, че вероятно си е ОК, просто няма как да я предизвикаш. Това за застрахователя явно е било достатъчно.

2. Клаксона.... При мен едната тромба беше пълна с вода, другата изгоря след две седмици. :) Решението - морга. Стават и от други коли.

3. Тоя мотор трябва да се кара с масло "approved for VW 505.00". Поне така казва пройзводителя. Някой 5W40 са такива, други не са. 10W40 със сигурност не са (или аз поне не съм виждал). Със сигурност има такива масла на Castrol, Motul, Mobil (5W40 и 5W30). Не ме питай какво ще стане ако не е 505.00 - вероятно нищо страшно. :)

5. Мойте огледала са си еднакви. Значи явно има такъв вариант.

 

П.С. Ако не е тайна - как се сдоби с нея? Имам предвид от БГ и нов внос ли е? Щото точно за такива Шкоди (ALH, комби, 2001-2004) са с доста минорно представяне при търговците. Това че е ALH мотор е голямо предимство - нисък данък, много икономична, не e PD, подлежи на относително лесен и евтин тунинг с тази турбина. Общо взето са кът и аз доста я търсих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Как да разбера дали имам фабрична аларма? Знам че въпросът е тъп но... Предишният собственик е имал сключено каско (за което се иска аларма). Ключовете са с дистанционно, вратите се заключват сами след определено време, има си мигащи диоди по вратите като се заключи, но от колата нито звук, нито стон... :? Възможно ли е да е свързано с това, че клаксонът ми не работи?

 

5. Дясното ми огледало е по-малко от лявото и освен че изглежда грозно, ми е доста неудобно. Намират ли се такива с нормални размери или ще трябва да търся от кола с десен волан? Ще има ли някакъв проблем с подгряването и управлението ако го сменя с такова?

 

6. И накрая, но не на последно място - как мога да се присъединя към клуба - свързано ли е с някакъв ритуал, завършващ с тежък тридневен махмурлук? smile048

 

1. Това е фабричната аларма - питаш ли ме колко съм клатил колата, :lol: само и само да я накарам да се обади. Резултат - непоклатимо спокойствие и мълчаливо презрение. :mrgreen: Пробвай следното за да и чуеш гласчето на пищялката - отключи я с бутона от дистанционното, но след това я заключи само с ключа, без да натискаш нищо по дистанционното и след 20 сек ще изпищи така лошо, чееееее...........Трябва да имаш червено мигащо оченце на шоферската врата до бутончето когато колата е заключена, май също е част от заводското изпълнение.

 

5. Май допреди фейслифта са така огледалата, после стават еднакви.

 

6. Идвай по срещите, тва е, пиши и споделяй впечатления от колата си тука, честито, добре дошъл при сектантите на Шкода!!! smile027

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, при мойта заключване с ключ и през бутона на дистанционното са си равносилни. Т.е. все си се заключва, почва да мига червеничкото и не крещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твойта се е поуспокоила през годините, мойта е нервак още. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка и добре дошъл при сектантите колега. Да си караш колата с кеф и пътуванията ти да са удоволствие.

Самият факт ,че пишеш тук за сега е достатъчен да си част от нашето общество. За ритуали не споменавай, че глей кво стана в Стара Загора. :mrgreen: Попрочети малко раздела срещи и ще се засечем някъде.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, аз имам същата :)

 

1. Фабричната аларма е само срещу разбиване през вратите. Т.е. няма шок датчик. И не квичи като я пускаш и спираш :)

[-X Моята квичи ужасно :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите и пожеланията. Ще се радвам да се видим на някоя среща smile027. Наистина много ме радва колата - откакто я имам си търся възможно най-заобиколни пътища за прибиране от работа - само и, и само да я карам по-дълго. Жената разбира се хареса най-много подгряването на седалките и... огромният багажник smile049

 

Цецо, купих я от човек, който си я е вкарал от Германия за лично ползване. Не съм търсил специално ALH - просто уцелих случайно. Доколкото знам разликата с 110к.с.-AHF е само в разпръсквачите и евентуално софтуера?

 

pow, моята е фейслифтова с черното табло, голямата решетка на бронята и трапецовидните фарове. Направи ми впечатление, че лостчето за настройка на огледалата е малко по-различно от това което съм виждал на други О1

 

при мен позициите са разположени така:

 

[символ за подгряване]

L-R

R

 

а на другите октавии които съм виждал са:

 

L

[символ за подгряване]

R

 

Малко е неудобна настройката защото L-R движи едновременно и двете огледала. Искам да попитам има ли вариянт да се запамети различна позиция на огледалата при включване на задна. Мисля че съм виждал нещо подобно на VW Bora

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, за огледалата и аз съм псувал в началото, ма няма как - при мене е L, подгряване, R - и накрая му хванах цаката - слагаш на L, демек на твойто, шоферското, правиш го да ти е на сгода и чак тогава слагаш на R и си го нагласяш, Иначе за различните огледала - не говоря за фейслифта на таблото, има още един, след него почват да идват с две еднакви странични такива. А за двигателя - прав си - разпръсквачи и софтуеър - и си 110 коня. На някои места в справочниците показателите на ALH и AHF са дадени така: ALH/AHF и после следва инфото. Само ако седнеш да го правиш се консултирай с човек дет има представа за процедурите, тука имаме няколко такива.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега,

много безаварийни километри и само да те радва количката.

А кога ще видим снимки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно връткането на огледалата, нема да се плашиш. На мойта (2002) са :

 

L

[символ за подгряване]

R

 

И пак се движат заедно като мърдам лявото :) Каквото копче имали в Чехия, такова турнали :) Така и с огледалата.... Пък и явно с алармите е така. Последното вероятно може да се бъзика през OBD-то.... Ама едва ли има смисъл, тия аларми отдавна са фиктивна пречка за крадците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама едва ли има смисъл, тия аларми отдавна са фиктивна пречка за крадците.

 

С риск да те разочаровам ;) - точно крадци спря тая същата, фиктивната аларма, на 02.06 тая година, в 05:00 сутринта :smt030 Останах без стъкло, без брава, без контактен ключ, с две издрани врати, но не успяха да помръднат колата. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твойта се е поуспокоила през годините, мойта е нервак още. :mrgreen:

Явно и моята се е поуспокоила, защото така и не успях да я накарам да квичи... smile049

 

А кога ще видим снимки?

Снимки ще пусна като я измия - в момента е толкова мърлява, че изобщо не е за пред хора... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да те разочаровам ;) - точно крадци спря тая същата, фиктивната аларма, на 02.06 тая година, в 05:00 сутринта :smt030 Останах без стъкло, без брава, без контактен ключ, с две издрани врати, но не успяха да помръднат колата. smile021

 

Да съм разочарован? Що пък да съм разочарован.

 

Имал си късмет с пишман крадци. Всъщност по скоро си попаднал на вандали наркомани, а не крадци. Да ти счупят стъклото и бравата..... Що и двете бе джанъм? Те просто са били кретени. smile150 Не че ако я пипат "интелегентни" крадци, ще ти е по добре де. smile150

 

По принцип дистанционното централно заключване отдавна е хакнато като технология. Мобилайзера също. За О1 говоря. Троши се само контактния ключ и заключването на волана. И то не се троши, а се разпробива. Няма спасение. Освен в застраховката. И/или да сложиш нещо къстъм, измислено от теб. На дизелите има бая варианти да приспиш мотора с просто ключе скрито някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата беше нарочена за крадене - опитали се да отворят вратата със меча лапа - smile045 , опитали да разпробият патрона, намерих я с навит болт в ключалката - smile045 - вече трошат стъклото и са вътре - почват да разпробиват патрона на контактния ключ, ама алармата заключва волана и пуща пищялката. Скачам аз, Буба вие, до нея един огромен Мерк, светвам лампите, ония офейкаха, аз слязох с желязото и заварих гореописаното.

 

Ясно е, че са били пишман джамбази, от полицията казаха, че покрай акциите напоследък, като са прибрали основния контингент, са плъзнали секакви аматьори. За мен има значение факта, че колата е устояла като хардуеър и софтуеър, :mrgreen: евала на Шкода, евала на Октавия 1 и на заводското и оборудване. smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да ти кажа, добре е, че сте се разминали (ти с желязото и те де.)

 

Това което казваш е абсолютно вярно. В момента баш контингентите са наистина респектирани и седят по кротко. А и за тях коли от тоя чешит не са интересни. Обаче покрай кризата купища боклук остана на сухо и се чудят каква глупост да извършат. Лошото е че тия като цяло са много плиткоумни типове, често наркомани. И ако човек им налети незнае каква реакция да очаква. Със сигурност не като на нормален човек. Вадят ножове, пистолети и налитат не на бой, а на клане. Кретенска история....

 

Не, че трябва да се плашим и да ги гледам отдалеч как вършеят. Ама с едно на ум, щото имате не хора срещу себе си, а нещо с животински реакции. Може и да хукне да бяга, ама може и да тръгне фронтално и то със дива злоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега! Със здраве да си я караш и да те слуша! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на колицата. Каско и стикери по стъклата не са ли ги спрели?

 

Набит болт в ключалката ми говори за пълни аматьори. Тия хора за имобилайзер не са ли чували?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е невероятна. smile126 Той имобилайзера им е объркал нещата - иначе такова клане не бех виждал - врати, брави, ключалки, прозорец: http://podw.snimka.bg/automobiles/buba- ... 010.507514 smile150 - говеда. Врата не могат да отворят, седнали колата да палят. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пууу говеда. Аз по-некадърна работа не съм виждал. Направо хамалска.

Това в кой квартал? Лозенец?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам, на 200 м. от пл.Журналист. От всичките луксозни возила около нас, нашто Бубе беха избрали да крадат, ама не им стана номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.