Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чип на Felicia 1.3MPI


Recommended Posts

Имам Felicia 1.3MPI 50kW,обаче идва слабичка в определени моменти.По принцип карам много спокойно и равномерно,стига обстановката да го разрешава.Но понякога се налага да изпревариш нещо по-дълго като камион,автобус и когато колата е натоварена това се превръща в проблем.Трябват и на количката няколко киловата в допълнение за да не се изпотява толкоз според мен.Попаднах на това - http://www.digitaltuning.bg/tuning/skod ... /1.3-68-cv .Според вас тези стойности наистина ли биха се постигнали,или това е просто поредната лъжлива реклама?Гледам за Фабия 1.4МПИ 68к.с. дето мотора е модифициран шкодов - цената е същата,покачването на мощността - също.Вреоятно се касае за един и същи чип.Някой от колегите ползвал ли е услугите на тази фирма и какви са отзивите за работата им - ''стават ли"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да те разочаровам, но подобрението на малък атмосферен двигател като твоя ще е минимално и ще се "усеща" само в подсъзнанието ти, защото често ще си казваш "Колата е чипосана, трябва да има подобрение от преди!" :?

 

Колите с турбо могат по-сериозно да бъдат манипулирани и там ефект гарантирано има, но атмосферните агрегати са бита кауза.

 

Диджитал са ок, но повече покрай изграденото си име през годините, не защото наистина са трепач-тунери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте,

 

Моят въпрос е следния. Карам Фабия 2 2008 1.4 МPI 16V 86 к.с . Това което ми се иска е да направя шкодичката с около 20-тина конски сили повече. Понеже съм нов в форума и доста неук , искам да попитам дали може да се сложи чип , и преди да се сложи трябва ли нещо да се прави по комп-а.

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Моят въпрос е следния. Карам Фабия 2 2008 1.4 МPI 16V 86 к.с . Това което ми се иска е да направя шкодичката с около 20-тина конски сили повече. Понеже съм нов в форума и доста неук , искам да попитам дали може да се сложи чип , и преди да се сложи трябва ли нещо да се прави по комп-а.

 

Поздрави :)

 

Съветвам те да погледнеш горният пост на Wizi. Няма особен смисъл да харчиш пари на вятъра, според мен. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам Felicia 1.3MPI 50kW,обаче идва слабичка в определени моменти.По принцип карам много спокойно и равномерно,стига обстановката да го разрешава.Но понякога се налага да изпревариш нещо по-дълго като камион,автобус и когато колата е натоварена това се превръща в проблем.Трябват и на количката няколко киловата в допълнение за да не се изпотява толкоз според мен.Попаднах на това - http://www.digitaltuning.bg/tuning/skod ... /1.3-68-cv .Според вас тези стойности наистина ли биха се постигнали,или това е просто поредната лъжлива реклама?Гледам за Фабия 1.4МПИ 68к.с. дето мотора е модифициран шкодов - цената е същата,покачването на мощността - също.Вреоятно се касае за един и същи чип.Някой от колегите ползвал ли е услугите на тази фирма и какви са отзивите за работата им - ''стават ли"?

На тази база с МПИ-то повече няма на къде, а това че вдигат мошноста с 11к.с и намалят разхода smile045 , затова си карай самолетчето и остови реактивната тяга за друга кола smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Интересно песимистите тук имали ли са някога тунинг на атмосферния си мотор или са прочели, е някой не е доволен от някого си и айде вече всичкото атмосферка не става за чипване. :) Аз твърдя обратното на всички. Чипа се усеща и се усеща както усещате климатика когато е включен през лятото в горещините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен разкликата се усети в това,че колата стана малко по-пъргава в диапазона между 2000 и 3000 оборота.Но при всички положения максималното теоретично покачване на мощността на атмосферен бензинов двигател е до 9 - 10 процента.Просто толкова е оставено от производителя като софтуер.Това се прави с цел автобомила да е по-приспособим към различното качество на горивата в различните региони!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сместа и аванса са настроени добре трябва да усетиш разлика в целия диапазон. 10 к.с. са си точно колкото климатика дърпа лятото в жегата. Точно това трябва да усетиш като разлика след чип. Един климатик разлика :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва а бъда по-точен,промяната се усети от 1500 об./мин. нагоре,но при 1500об./мин не толкова осезаемо,колкото над 2000об./мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно е ,усеща се и на атмосферката,но разликата е ,че разхода се вдига в доста по-голям процент,спрямо увеличението на мощноста.И освен това разлика се усеща повече на вентилирани двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно е ,усеща се и на атмосферката,но разликата е ,че разхода се вдига в доста по-голям процент,спрямо увеличението на мощноста.И освен това разлика се усеща повече на вентилирани двигатели.

 

И това не е вярно. И на мотори с по 2 клапана на цилиндър пак се усеща добре, и това за разхода не е вярно. В най-лошия случай може да бъде с 0.5/100 повече, обикновено обаче или се запазва същия или е на долу. Зависи как се кара колата и как е настроена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това не е вярно. И на мотори с по 2 клапана на цилиндър пак се усеща добре, и това за разхода не е вярно. В най-лошия случай може да бъде с 0.5/100 повече, обикновено обаче или се запазва същия или е на долу. Зависи как се кара колата и как е настроена.

Колега, не че нещо, ама тука си намери майстора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тунингар да ти каже, че ще ти падне разхода... е лоша реклама за въпрония тунингар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 не съм чувал на някой да му качват конете и да му пада разхода, без значение атмосферка/турбина или бензин/дизел!!!!

Значи какво? Чипът, пуска повече гориво а мотора става икономичен smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, ако караш с 80-90-100.....има някакъв вариант да ти се е намалил разхода с 0.2 (айде 0.5л), но ако я настъпиш над 140км да кажем, ще видиш нагледно как си харчи стабиларски въпросното возило. (без значение марка и двигател)

Тя и моята барака харчи сега 5.5 със зимните гуми, ама като я настъпя стига 8ка, че и го подминава!

За летните гуми- няма да говоря.........

 

П.С: Лично мое мнение е, че чип(препрограмиране) може да ти даде по нисък разход, само е икономично каране, а не стъпка! Никой не карам да се съобразява с това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, ако караш с 80-90-100.....има някакъв вариант да ти се е намалил разхода...

 

Така е!

например: Голф 4 1.9 ТДИ 101к.с., колкото и да го настъпвам повече от 5.5 - 6 л/100 км. не дава!!!! слагам "ЧИПС"-а и почвам да го карам с 80-100 км/ч, и си викам - ей вЕрно икономия :lol:

 

После ми писва от икономията и почвам да го карам както преди и хоп 7-8 л на 100км smile049

 

п.п. да ви е честита новата цена на дизла - 2.60 :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че икономията след "чипосване" е чисто психологически обоснована.

 

Чипосания се стреми да докаже на себе си и околните, че колата му видиш ли е станала по - икономична и просто кара по - икономично. Преди това, щото колата му не върви я настъпва на ламарина и тя резонно харчи повече.

 

Като искаш да върви, се примиряваш, че ще харчи и толкова. И аз искам 400nм и разход 4,5 на 100.... ама няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Чипосания се стреми да докаже на себе си и околните, че колата му видиш ли е станала по - икономична и просто кара по - икономично.

 

Така е, и всеки който е сложил "ЧИПс" няма да отрече.

 

 

 

И аз искам 400nм и разход 4,5 на 100.... ама няма.

 

4,0 л/100 км. реален разход а не по комп, го постигам с 1.9 SDI - 125 Nm smile049

 

Ай стига с тоя разход, че и тая тема я обърнахме на "колко малко ми гори" smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че икономията след "чипосване" е чисто психологически обоснована.

 

Чипосания се стреми да докаже на себе си и околните, че колата му видиш ли е станала по - икономична и просто кара по - икономично. Преди това, щото колата му не върви я настъпва на ламарина и тя резонно харчи повече.

 

Като искаш да върви, се примиряваш, че ще харчи и толкова. И аз искам 400nм и разход 4,5 на 100.... ама няма.

:smt017

Абе някой разглеждал ли е карта на горивото на чипосаната си кола.В никоя карта няма намаление на впръскваното гориво при нски и срени обороти,а във високите само да е повече smile091 smile091 smile091 Излагате се.Ако има зададени по-ниски стойности от заводските, в който и да е диапазон от обороти ,този на който меу е направена колата ще каже-Ами тя върви по-малко от преди. Няма как с въздух/вдигане само на налягането на турбото/ да тръгне колата.Айде тея тедо пренадуват на 1.8 и са със същото горива вървят ли повече.Неможе да накараш една кола да върви повече с ПО-БЕДНА ГОРИВО ВЪЗДУШНА СМЕС.Глупави ли сте какви сте...как неможе да го разберете това нещо.Надуйте турбото на 2 бара без да пускате повече гориво да видите какво ще стане :lol:

Приказките за оптимизиране на горивния процес,авнси на впръскване и тем подобни измами ги забравете.Дизеловия двигател си е измислен и проектиран да си работи с бедни въздушни смеси-то за това и кпд-то му е високо.При бензиновия пък ако намалиш принципно богата смес не само няма да върви по-добре ами ще се топят бутала.

При чипването колата тръгва от повечето гориво.А въздуха се увеличава за да може това гориво да изгаря-иначе ще пуши дизела и горивого ще изаря в турбината и ще и разказва играта. При бензина ефекта е до увеличаване на горивото до степен от 10% което неможе да изгори ефективно -тоест се зеносва. Но това е равносилно на много голям разход ,а малко по висока мощност над заводската,която се постига със смес от около средно 12.5:1. Тоест трябва пак да се вкарва въздух.При тубото е ясно как,а при атмосферката са няколко вариантите-по-вис.обороти/по-леки бутала ,биели/,по големи фази на отваряне на клапаните/спортни разпределителни валове/,по-големи клапани,по-големи портове в главата включително и в интейка и изпускателната с-ми.

Те мнооого умни хора години наред с опит са мислили как да направят двигатела оптимално от завода и в един момент бай ти тунер прави вълшебства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука много лесно ще те оборя.Изпускаш фактора предварение или аванс-много коли са предвидени да се карат с ниско качество бензини-просто защото навремето е нямало други-например Сл се кара с 91/95.Колата може да поеме без проблем няколко градуса,без поява на детонации,да не говорим ако не е проблем да се сипва 100тица.

Относно възможните модове за малко пари-1.Олекоти си колата като разкарасх всички лайна и сложиш леки джанти.2 разкарай катализатора 3.Купи си читави свещи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От много години предварението се държи на границата на възможното и се адаптира към използваното гориво.

Всъщност всички двигатели с детонационен датчик работят на този принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкода Ок1- 1.8 турбо примерно ,както и твоята Владо има корекция по аванса.Като обеднее сместа по някаква причина(да не ги изреждам сега),си връща аванса до -58 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.