Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Равносметка, да караш FELICIA 80000 км.


momcho2000

Recommended Posts

Колеги бъдещи и настоящи собственици на автомобили от марката SKODA, искам да кажа че не пиша тук за да се оплаквам или да обиждам марката, кой каквото поиска това да си мисли, прави и купува!!! Първата ми шкода беше 120L, доста по здрава и измина повече километри от фелата, без ремонти, сега за фелата колата е 2001 година 1.3MPi карам я от около две години и за тия две години съм сменил и правил по нея:

 

Ауспух (няколко пъти)

Рейка

Накрайници и шарнири (доста пъти) Но това си е от пътищата така че мисля че не е виновна шкодата

Тампони на двигател и ск. кутия (някой от тях)

Г-ра капак на клапани (два пъти)

Тампони макферсони + лагрчета с фтулки

Тампони на носачи (ляв + десен носач)

Жило километраж

Червяк на километража

Жило съединител

Маншони карета (доста пъти)

Маркуч спирачен

Съединител (три пъти)

Конзолата с педалите (два три пъти)

Карета външни (ляво + дясно)

Ремонт ел. мотор на чистачките

Планка на бобината

Термостат

Лагер главина

Ремонт на скоростния механизъм (щангите)

Стартер

Дюза на инжекциона

Ремонт на някакви релета, нещо по токовете (нямаше ток никъде и нищо не светеше по нея)

Водна помпа

Датчик за маслото

Скоростна кутия

 

Парите дадени за частите са на обща сума около: 1398 лева +/- 50 лева

 

Парите дадени за сервизи, стругари майстори преправяне и побългаряване: 440 лева

(Като доста от нещата съм си ги правил и сменял аз, така че доста е спестено и от това!!!

 

В резултат от всички смени и ремонти по нея: Педала на съединителя е твърд, като загрее колата включва трудно, раздрънкали са се всички пластмаси в купето, по предницата имам някакви почуквания (леки), скорстния лост ходи из цялото купе, ауспуха е много зле!!! Хубавите и страни са че частите и са сравнително ефтини, доста е икономична, двигателя и е в отлично състояние, , общо взето това е от мен!!! smile159 smile159 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел,ти ще ме побъркаш.Толкова много работи си сменил и то само за 2год.Ти към SPIDY ли работиш.Аз я имам същата,беше на 46к сега на 73к след 4год.,но освен верига/щото ме дразнише звука/,гърне задно,диоди на динамото,и датчик на темп.на водата другото е само ''газ и ляв мигач''.Но колата е като динята и жената...не знаеш какво ще ти се падне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всичко прочетено дотук едно нещо е сигурно - смени сервиза! Не е колата виновна че 3 пъти са ти сменяли съединител и все калпав са ти слагали. Качествените издържат по 100-150к на таксита дори ;) От некадърния съединител са ти и проблемите с жилото и конзолата с педалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

 

Колега,ти на такси да си се возил по евтино да ти е излязло.

То и аз хвърлих 850лв. за ремонт на служебната,но тя е "държавна" и друг плаща. smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо се плаша!!! Мойта е на 41000 /купена е от нова/ и е на 9г. сменени са маншони на външне карета, задно гърне, двуцевка /преди 200км./, комутатор, свещи, термостат, палец на делкото, другото са консумативи, но дори и накладките са още оригиналните и имат около 1/2 живот! Колата върви на пушка, не тропа, съединителя е перце, скоростите са локум и т.н. Просто не знам как си се видял в такива ремонти, а три пъти съединител за 80 000км. вече е прекалено. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо се плаша!!! Мойта е на 41000 /купена е от нова/ и е на 9г. сменени са маншони на външне карета, задно гърне, двуцевка /преди 200км./, комутатор, свещи, термостат, палец на делкото, другото са консумативи, но дори и накладките са още оригиналните и имат около 1/2 живот! Колата върви на пушка, не тропа, съединителя е перце, скоростите са локум и т.н. Просто не знам как си се видял в такива ремонти, а три пъти съединител за 80 000км. вече е прекалено. :-k

 

Всичко е много относително.Зависи много автомобилът в какви ръце е бил и е. :!:

Също и сервизът, или онзи който го ремонтира :!:

На "моята" фела на 260000км за първи път и се сменя съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелеее и мене ако ме чака същото ,още утре я продавам :lol: На 107000км е и е с ориг. шарнири и съединител само веригата смених и това е но съединителя май вече е за смяна :-k но колата си е общо взето безпроблемна smile126 .Дано след всичките ти маниполации да не я буташ дълго време :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек аз си мислех че съм си карък , ама трябва да ти кажа , че ти направо в тъмното си я намерил тази Шкода...честно незнам как си имал нервите да го направиш всичко това за две години smile091 кога имаше време да я караш :lol: ама явно си много упорит .

П.С. И понеже не съм запознат но на няколко места го прочетох това , защо се сменя цялата конзола с педалите , каква е причината , че чак 3 пъти да я сменяш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също я имам от две години и някъде около 15000 км са от мен.Реалните не ги знам колко са .

до тук съм със :

сменени маншони на карета;

предни дискове

накладки,

2 бр. термостати,

сменена водна помпа,

заварен блок на двигателя,

свщи- на 2 пъти,

ремонт на климатик

пистов ремък

някаква ролка около ремъка

ремонт на километраж

(масла, филтри,антифриз,чистачки, гуми-не ги смятам)

в сметката ще си сложа обаче злощастието от миналата година , че на два пъти ме обираха - на двете врати ключалки х2 ; пренареждане на патронниците;счупено малкото триъгълно стъкло на задна врата

грубо около 2000лв съм дал за всичко до сега по колата за части и труд заедно с консумативите

предстои ми

дроселова клапа,

амортисьори,

ангренажна верига

да се справя с километраж и клапите на въздуховодите.(нещо за което намерих но все още на съм ги купил от колегата)

тас- от една седмица ми изпадна единия :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги колата е била при мърляч преди да я купя аз, но като я взех започнах да я стягам и поправям стари повреди пък както виждате излизаха и нови, но и аз я карам както се казва на уволнение, не я оставям да диша, не я жаля хич!!! Съединителите два пъти на сервиз но съм бил там докато се сменяваха и се си е същия, после реших сам с баща ми за да си го прегледаме всичко как си му е редът, всичко си е ок ама пак си няма съединител като хората, дори от него ми се прецака скоростната кутия та после и нея смених!!! Съединителите са закупени от ЛЮСИ-ШКОДА гр.Пловдив http://lusiskoda.hit.bg/za%20nas.html марка SACHS цена на притискателният диск 65лв. феродов 45лв. аксиален лагер 16лв. но лагерите са големи боклуци и на последната смяна купих отново SACHS за 64лв. И пак нямам съединител като хората!!! ](*,) ](*,) ](*,) Държа да отбележа че имам двама приятели с същите шкоди и се оплакват от почти същите повреди а съединителите ни са на едно ниво, въпреки смените, затова сега съм решил направо да сменя колата (не да я продам) давам я на баща ми и му взимам SUBARU-то. smile152 Ако някой си е сменявал съединителя и е доволен от покупката и изминатите километри да ми каже от къде е закупен комплекта!!! Преди шкодата съм имал всякакви коли ама тази кола ме разтресе из основи!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги колата е била при мърляч (1) преди да я купя аз, но като я взех започнах да я стягам и поправям стари повреди пък както виждате излизаха и нови, но и аз я карам както се казва на уволнение (2), не я оставям да диша, не я жаля хич!!! ...

Това са неща (1 и 2 от твоя пост), които дават много отговори.

На моята аз съм трети собственик. Колата е закупена от ЕТ през далечната 95та г. Блъсната е челно, оправена, карана 180 к км и продадена на втория собственик (мой колега). Той я кара около 20 к. км, но само я кара и после аз я купувам от него м. Май 2006. Освен тенекиджийския ремонт по тази кола технически почти нищо не беше оправяно, а това са все пак 208 к. км. От там, вече моя се почна:

1. На първия месец, веднага след като монтирах газ - термостат, ангренаж, реглаж на клапани. Повече там не съм пипал. Ново предно стъкло, щот ми го откраднаха.

2. Спирачни дискове (бяха оригиналните), накладки, тампони на макферсони, предни лагери. И там не съм пипал повече.

3. Тенекии - прагове, вежди, ремонт задна врата.

4. Гумички на клапани, генерация от край до край, задни накладки, задни спирачни цилиндърчета, датчик за заден ход (щот сам си го счупих).

5. Десен шарнир, маншони на карета, маншони на кормилната рейка, почистване на моторчето на парното.

6. Комутатор - подменихме с бат Гена пластмасовия с оригинален.

7. Лостова система - ремонт - описано е с картинка в друга тема. Цена на този ремонт - 6,80 лв. и сега лоста ми се движи кат на ново Ауди.

8. Преди 2 седмици - задни лагери. Тук очаквам проблема да се повтори, защото заради кризата сложих някакви PowerDrive за 13 лв. комплекта. Ако изкарат до Нова Година, значи стават горе долу, но във всички случаи ще трябва да си купя читави.

До тук аз поне все си мисля (Краси може да се изкаже по-компетентно от мен), че сменям само консумативи по тази кола. Съединител, поне по информация от предишните собственици не е пипан. Единственото, което съм повторил като ремонт е смяна мембраната на ускорителната помпа. В момента има още 2 мембранки за смяна (виж тема "Бензин се лее изведро") и съм си наумил да сменя най-накрая антифриза с червен G12 и то не по друга причина, а защото колата е карана над 200к км със син, чета тук и ми назрява някакво притеснение. Иначе антифриза е толкова бистър, колкото когато го смених миналата година зимата.

От там нататък съм се занимавал и съм давал пари за разни глезотии - плюшени седалки, лети джанти, халогени, барче, нова задна врата (втора употреба), China made ксенони, въздухозаборник на радиатора от Опел Корса, предна броня (която след моя монтаж има нужда от ново сваляне и тотална преработка, щот изпокъсах болтовете и сега е навързана със свински опашки), маска, ляви фар и мигач (щот ми е толкоз акъла и боднах една G класа отзад, а на него на компа му изписа "New hardware detected").

Вярно е, че съм я карал само 50к км като моя, но предишните 208к поне по моя преценка за тази кола са минали само в движение, без ремонти. По тази причина за до тук изброеното + глезотиите съм похарчил около 2000 лв. Т.е. като сметна, че я купих за 2800 лв през 2006-та, колата ми стъпва на цената на О1 от 98 г., което аз поне си мисля, че не е толкова зле и също така си мисля, че ако си бях купил О1 в такова състояние щях да съм дал поне 4 пъти повече пари за горе описаните ремонти, освен че през 2006 г. щях да броя поне 7000 лв. за нея.

Като заключение - колата ми е безобразно евтина за поддръжка и сега за сега напълно отговаря на социалния ми статус. Определено бих я препоръчал като вариант на бъдещ купувач с ограничени финанси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега радвай се на СУБАРОТО докато е здраво,и се моли да не разваля защото поддръжката на AWD автомобил и то японски е толкова СКЪПААА :!:че чак ще те заболи главата ](*,),затова карай си Шкодата и си гледай живота smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю,ще бъда кратък. Служебна кола. Движи се в Монтана,Враца иВидин регион.Получил на 140х. издал на 198х.км. Сменен шарнир , тампон на носач и термостат.Прави си извода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм съгласен че е добра колица фелата. като се замисля около моята каквото съм препатил всичко си е било около това че съм попаднал на кофти поддържан автомобил от собственика преди мен. От както съм я взел си нося едни и същи стари дертове и ново не е изкачало ДА ЧУКАМ НА ДЪРВО

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята дизелундра и смених левия носач с тампоните и шарнирния болт за 37лв, на 181000км съм 96година фелата, за година 16000 км съм минал, през големия сняг ме домързя да изчистя предното стъкло и в резултат моторче за чистачки втора ръка 30лв, гумите взех от самарата, че бяха на 20000км, 250 лв общо отидоха за ремонт на генератора(смяна на ролката му,нов ремък, нов антифриз, демонтаж/монтаж труда), гърнета средно и задно на АСПО 90лв, и то това е май. Другото е нафта, и регулярна смяна на маслото на 10000км, макар, че в дебелите книги пише да се сменя на 7500.Що е така хабер си нямам. Абе не е дал много пари, щото харчовете си вървят, то е като да държиш любовница, ходиш/не ходиш при нея имаш разходи. Като се замислиш - за десет години каране или около 150000км да речем трябва сумарно разхода за гориво плюс цената за покупката на колата плюс сумите за ремонти и данъци, винетка и прегледи да се изравнят. пример със самарата ми бившата - 8000лв нова в мототехника 98година, аз купувам на старо 9 годишна за 2000лв(в далечната 2000г), карах я 10 години - 100000км пробег, газ и бензин 9000лв, 4000лв дадох за ремонти и в крайна сметка ми излезе като да си бях купил една ваз 2110 за 16000лв. Може един да каже претаковал си се, друг ще си замълчи. Ама то си е като женитбата, едни нямат грижи, други на боклук жени попадат, айде, че много се разфилософствах :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но колата е като динята и жената...не знаеш какво ще ти се падне.

.. ее това е мнооо вярно.И само да допълня(за колата,жената и динята) много я чукат,ама само един я взима ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че има доста неостатъци и капризи, Фелиция, оборудвана с този мотор е един много здрав и надежден автомобил. "Няма безплатен обяд." С коя кола втора ръка, произведена след 2000г. ще изминеш 80000км и ще дадеш по-малко пари за обслужване? smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Нека и аз да споделя своя опит от обслужването на Фелиция 1,3 карб. 95г. за 167хил.км са подменини следните части -ангренажна верига на 112хил., задни и предни амортисьори, ел. двигател за парно, термостат, двуцевка, свещи, нов комплект кабели за свещи, задно гърне, четки на стартера и бендикс.

Фелиция, оборудвана с 1,3 мотор е един много здрав и надежден автомобил :smt017

Никога не съм оставал с нея на пътя и винаги съм стигал до там за където съм тръгнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята фела я купих 2008г на 78000км колко е вярно не знам ,модела е 1,6 glx, до сега съм сменил ,ремък ,ролка ,двата тампона на амортисорите, маншон на карето,разпределителя на антифриза(поради немърливост на газаджиите)и и сложих газ .изминал съм 20000км, мисля че не е зле, предната ми кола беше голф3 и беше много по зле, поне досега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Е сега кво - този месец съединител смених 190лв SACHS, като се поогледах водната помпа протекла и нея 70лв.И като удрих калема - на 185 500км вече почти всичко се обади. Този продавач си е направил сметката, даде ми кола, която вече в Австрия ще бъде чест гост на сервиза, а там е скъп труда, частите са на една цена. Сега чекам честитка, щото ангренажната шайба прискърцва при първоначален запуск на Шкодерията, тя е 200лв,кво му плащаш smile091 . След време амортисьорите заради шупли - и те ще се сменят, а и веждите се подуват също. Равносметка до сега: Покупка1900лв (700евра+500лв да я докарам от Австрия), ГО за двете години+ винетка+екотакса+ номера транзитни и редовни+ данъци=744,части+труд за ремонт 1370лв,гориво и масла за 16-17000 км 2120лв. Общо към 4700. Поне сега колата е със сменени: съединител, ляв носач,шарнир и тампони(сваления беше с нитове),ролка на генератора,ангренаж+ролка обтяжна,водна помпа, средно и задно гърне,шарнир на скоростния лост. Добре, че не си взех от автокъща някой таралясних за 5000лв, че от там нататък щях да сумирам. И за капак гледам, че 6 годишният ми син е направил на морето снимки на колата , та вижте за какъв зюмбюл става дума-уточнявам снимките са на детето, да няма коментари smile011post-4849-138453296107_thumb.jpg

post-4849-138453296281_thumb.jpg

post-4849-13845329632_thumb.jpg

post-4849-138453296327_thumb.jpg

post-4849-138453296332_thumb.jpg

post-4849-138453296339_thumb.jpg

post-4849-138453296346_thumb.jpg

post-4849-138453296351_thumb.jpg

post-4849-138453296352_thumb.jpg

post-4849-138453296355_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че Ви харесва, ще стане кукла! Майтапа настрана, нокато бях малък голям мерак имах за Москвич, че чичо ми все майстореше своя на двора. Купих си като студент 13-годишен бял Московец, карах го 50000км и го подарих на един циганин от село.След това гледах Самарите -92 година бяха много модни, купих си една 8 годишна карах я 90000км и пак на един циганин подарък. Тази Шкода ще я стегна, ама няма на никой да я подарявам. Шкода-фенforever smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Еее , хора какво ме направихте.Аз си купих фелата на 12000 км и досега само 2 амортисьора, датчик за температура на водата, термостат и 2 лагера на главините съм сменил.А съм и навъртял минимум 100 000 км.и само да кажа че мразя да пазя поведение на вещи.Е да ако се хване някой прилежен да я гледа 2 листа а4 с косури ще намери, че тропат пластмаси и разни други дреболяци има.Но майстора който ми поддържа колите откакто карам (14 години) ми е казвал да не сменям оригинални части защето те с проблемите карат повече отколкото нови ментета.Веднага давам пример:срещнах една дупка по време на дъжд и ми замина десния амортисьор.Смених и двата с чисто нови от люси и единия неможа да изкара и 4 месеца.Добре че е с гаранция че ми го смениха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.