Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

ПРОБЛЕМ С ТОКОВЕТЕ Favorit-ка 93 година


tomibank

Recommended Posts

:smt0344 Здравейте колеги ,

Сдобих се по ненадеен начин с една доста запазена Фаворитка в убииствено син (а според мен си е лилав , но няма значение) цвят , и понеже моята кола я бях разчастил за известен период , докато я събера карах тази красавица и всичко си беше наред , ОООООООбаче...оставих я известно време (около месец може би) на паркинга , и въпреки , че преди да я взема не беше вървяла много време , сега реши да ми направи проблем , слагам акумолатора от Аудито (62 Аh), а Шкодичката е 1,3 , и давам контакт светва таблото и като завъртя да запали ..........ИЗНЕНАДА ...няма ток ...закачих мултицета на акумолатора и гледам....показва 12,8 V , давам контакт - става 9,5-10V ....ЯСНООООО ......има някъде проблем.... ](*,) и се почна...откачих кабелите (всичките ) от стартера , давам контакт пак пада на 9-10V....викам си да не е от контактният ключ, изгърбих се и изкарах кабелите от ключа и пак нацелвам кои са за да дам контакт , давам този път без да играе контактният ключ и пак 9-10 V....

И викам няма начин ако питам може и по-бързо да стане....

 

П.С. Пропуснах да кажа ,че като закачих кабелите от другата кола и дадох ток и запали , и меря алтернатора -около 14 показваше , работи без проблем ....и като я загася и няма повече запалване..,пак съшото , все едно няма ток в акумолатора.....някъде яко е укъсило .... ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога пада на 9.5-10 V, когато е на контакт или на стартер? Ако е на стартер е нормално, консумацията е голяма и напрежението пада. Но ако е само на контакт - кофти. Като идея ми идва да махаш един по един предпазителите и ако (д)ефекта изчезне да търсиш причината във веригите на съответния предпазител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не стана ясно, кои точно кабели откачаш от стартера и как после имаш ток и кои кабели от другата кола, къде закачаш, за да запали. Истината е някъде по средата. Виж кабела, който тръгва от ключа и влиза в шалтера. Той не минава през бушон. Може да е другия кабел, който захранва ключа, но не ми се вярва, защото казваш, че токовете ти изчезват когато подадеш контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е че пада на 9,5-10 когато е само на контакт , а не когато завърти стартера, той изобщо не завърта.....а кабелите имам предвид че закачам кабели за ток от друга кола ии по тях давам ток на моя акумолатор и пак трудно но все пак пали...а кабелите на стартера са 3 , един който идва от акумолатора и два малки с кабелни обувки , и точно тези 3 кабела откачам...а за варианта с откачане на всички предпазители един по един и аз си го мислих и май към него ще трябва да се ориентирам.. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми излежда като акумулатора от Аудито да е тръгнал да дава фира, защото ако не е така, то при даване на контакт и да пада с 2-3 Волта - представяш ли си какъв ток е това - 100% отнякъде щеше да ти замирише на изгоряла инсталация. А и сам казваш, че си успял да запалиш с ток от другата кола.

Според мен - вземи премери утечката от акумулатора принципно - нали знаеш как - с Амперметър още преди да подадеш контакт. Предположението ми е, че имаш голяма утечка (примерно от аларми, но може и от друго) и акумулатора ти се разрежда. Като отидеш сутринта - съответно няма никой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе от акумолатора нее със сигурност защото с него карам всеки ден и пробвах и с нейният си и с него съм карал и с още един пробвах , не е от това , а че има оттечка и на мене ми е ясно ама въпроса е как да я хвана ...а и голямата консумация е само като дам контакт , тоест някъде където има захранване на ток само след като дам котакт , което си е почти всичко без музката май..: smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... голямата консумация е само като дам контакт , тоест някъде където има захранване на ток само след като дам котакт , което си е почти всичко без музката май..: smile035

Като дадеш контакт, имаш захранване на: запалване, мигачи, чистачки, вент. на парното, подгрев задно стъкло, ел. магн. клапан на карбуратора и уредите на таблото.

Но всичко това/без запалването, клапана и уредите/ минава през ключове, така че е някъде преди тях.

Абе и аз не знам къде е!

...Виж си масата от акумулатора към купето. Включи друг консуматор, напр. габарит/без контакт/ и мери с уреда какво ще покаже на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измери по-подозрителните - нагревател на задния джам , фарове за мъгла , ей такива разни, но по принцип е кофти, защото може на омметър да не ти даде късо, ама като получи 12В и да пробива и да окъсява. Ама много е това - 9-10В. Прегледай и замасяванията на купе и двигател. Просто няма от какво друго да се получава тоя ефект. Можеш да почнеш да разкачаш едно по едно консуматорите, които не са през бушони - аз не се сещам за други освен фаровете и нагревателя на задното стъкло и стартера, ако някой се сеща да каже ;). Прегледай си внимателно и всички предпазители, да не би там някакво прехвърляне да се получава, защото платката е малко кофти, кородира и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 12 на 10V напрежението пада, когато завъртиш стартера. Такъв пад на напрежение предполага стотици ампери (ако както твърдиш акумулатора е перфектен). Ако има окъсяване по инсталацията да е пламнало до сега или поне да е замирисало на печени жици. А кабелите, с които са ти подали ток щяха доста да загреят, че дори и да прекъснат, защото при съществуваща такава отечка + необходимия ток за стартера = Flame-04-june.gif Според мен нещо връзка се губи. Я маса, я хлабава клема или кабелна обувка.

Проверка на консумацията можеш да направиш лесно с мултисета. След като измериш консумацията без контакт, включи на контакт и виж дали наистина има толкова голяма консумация, но внимавай защото ако има жиците на мултисета ще се стопят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито кабелите с които давах ток загряха (не и повече от обикновенно , а съм давал ток много пъти :D , нито на мултицета на кабелите има някакви поражения , но има едно реле което ми се струва , че нещо не е като хората , като дам контакт точно то щрака , и като я запалих и го извадих и оборотомера спря да работи , и всички останали стрелки по таблото загаснаха и светна само лампата за акумолатора , но най-интересното е че мултицета си седеше на акумолатора и показваше близо 14V , после си го закачих пак и всичко си тръгна , и обороти си показваше и бензин и температура.....мисля да сменя кабела на масата за акумолатора , въпреки че той е един кабел който тръгва от мотора и посредата е хванат на купето и продължава до минусовата клема , и ако нямаше хубава маса на мотора едва ли щеше да запали , такъв проблем с масата на мотора имах с Алфата и дори не беше прекъснат а само корозирал доста и беше като мъртвец нямаша запалване , смених го и запя ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е добре... пробвах всичко , откачам кабели , махам бушони и какво ли не откачих и пак има огромна консумация като завъртя стартера, и не по малка дори само като дам на контакт... ](*,) :smt0344 утре ще взема да сменя кабела на масата на акумолатора и на двигателя и ако нищо не се получи... smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, че не е по темата, но

Предположението ми е, че имаш голяма утечка (примерно от аларми, но може и от друго) и акумулатора ти се разрежда. Като отидеш сутринта - съответно няма никой.
колко трябва да е консумацията? Изкарвам го 80mA. при мен.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, че не е по темата, но
Предположението ми е' date=' че имаш голяма утечка (примерно от аларми, но може и от друго) и акумулатора ти се разрежда. Като отидеш сутринта - съответно няма никой.[/quote'] колко трябва да е консумацията? Изкарвам го 80mA. при мен.

Множко е. За да ти подпишат гаранцията за нов акумулатор се иска консумация в покой под 50 mA (пише го в книжката). При мен съм го мерил миналата година и беше около 5 mA. С включена аларма - някъде около 15 mA (ама зависи от алармата).

Сметни го: 24 х 80 = 1920 mA/ден (~1.9 А/ден), в комбинация със студен зимен ден + ненай-нов акумулатор = непалещ автомобил. Ако я оставиш един месец така - няма да имаш и грам ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ставам много нахален, къде да търся причината или при какъв майстор да ида: в сервиза за акумулатори откъдето наскоро си купих или при "Стартери и алтернатори"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ставам много нахален, къде да търся причината или при какъв майстор да ида: в сервиза за акумулатори откъдето наскоро си купих или при "Стартери и алтернатори"?

Ако перефразирам Йоан Златоуст: "Тук без жичкаджия няма да мине".

Иначе, сваляш всички бушони и с мултицета проверяваш.

Ако консумацията е паднала - добре. Закачаш един след друг бушоните и мериш. Все отнякъде ще излезе.

Ако консумацията си я има - зле. Почваш да откачаш от веригата консуматорите един след друг. Виж дали няма някои "подобрения" в инсталацията. Обикновено отоплението на задното стъкло, аларма, музика ..., че даже и запалката (един приятел се запали оня ден от "добре вързана запалка" в сервиза).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък все си мисля, че до 100mA е нормално, тия 50 mA са си 5 свеТоИдиода..

0.6 вата да имаш някъде включени и си готов за 50 mA

За 80mA - това са точно 0.96 Вата - при мен не съм сигурен дали примерно радиото не консумира толкова в покой.

 

Toshiro - според мен продължавай да мериш , виж къде точно ти е консумацията , на коя верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък все си мисля, че до 100mA е нормално, тия 50 mA са си 5 свеТоИдиода..

0.6 вата да имаш някъде включени и си готов за 50 mA

За 80mA - това са точно 0.96 Вата - при мен не съм сигурен дали примерно радиото не консумира толкова в покой.

Не си прав. За да не се повтарям, виж какво пише в гаранционната карта на акумулатора, кога няма да ти признаят гаранцията:

021206530.jpg

 

Радиото ти в покой, едва ли консумира повече от 1-2 mA, колкото да поддържа чипа с настройките. Горе-долу толкова е и консумацията на компа в покой (когато го има). Около 150 - 200 mA харчи осветлението на багажника (което трябва да загасне, като го затвориш). Аплиците в купето май бяха по около 100 mA.

Един акумулатор е 52 амперчаса (примерно). Като падне под 70% и вече няма паленката smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без CD и аларма - 15mA, със CD, без аларма 60-70 /уреда се колебае/ и със CD и аларма 70-80. Убеден съм, че CD-то е подвързано както трябва. Явно е не-много-хубав Пайнер. А и не разбирам много от ток, но все си мисля, че на акумулатора му пада напрежението при консумация и от там по закона на Ом намаля и протичащия ток, та тая сметка на колегата, че за един месец съм без акумулатор не мога да я разбера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид, че ако не си палиш колата един месец (по ред причини) при 0.08 А/час за 24 часа ще глътне 1.9 А, а за 30 дни - 57 А. Капацитета на акумулатора ти е някъде там. И 70Ач да е - пак ще се е разредил достатъчно.

Иначе с алармата разхода си е ОК. Явно CD-то харчи повече в покой. Ако я караш десетина километра всеки ден - няма проблем, защото акумулатора се зарежда и компенсира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A ако вземем плюса от веригата на контактния ключ по добре ли ще е :?

Ако CD-то ти е без код, може. Ще работи, само когато двигателя работи (по-точно, когато си дал контакт). Ако е с код обаче - кофти. Всеки път ще трябва да го въвеждаш.

Ако е на шейна, по-лесно е да го вадиш в началото вечер, докато оправиш връзките. Погледни нещата от хубавата страна: няма да ти счупят стъкло за 500 лв., за да ти откраднат CD за 200 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.