Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Махат винетките


bat'Veso

Recommended Posts

""Монитор", 14 Октомври 2010, 4 стр.

Махат винетките, плащаме на километър

 

До две седмици в Министерския съвет ще бъде внесен проект за изграждане на системи за събиране на такси по пътищата на километър. Това заяви министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев, цитиран от агенция КРОСС. По думите му, „които карат малко, ще плащат малко, а тези, които преминават много километри, ще плащат повече”. Предвижда се тази система да бъде въведена през 2014 г. Според Плевнелиев системата е справедлива, но възниква проблем с ЕК. Проблемът е, че ако ние направим магистралите платени, Брюксел ще си поиска вложените в тях европейски средства, коментира той."

И тук възникват в мен няколко въпроса:

- чий GPS ще ползваме - на братята американци, новоразработвашия се европейски или руския :)

- колко ще струва удоволствието;

- как ще накарат тези, които сега са без винетки тогаз да са с ГПС?

- ... и още ред други, които се надявам да споделите тук

всичката я втасахме вече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сега приемам залагания :mrgreen: - след колко време ще отпадне поредната медийна изцепка на правителството. Не са лоши хора повечето, обаче много им иде отръки да говорят без да мислят, да преценят всички обстоятелства и да имат готовност да вкарат казаното в действие, затова след известно време се отказват от изговореното и прокламираното. Нещата датират така още от времето когато Дедо Господ беше министър-председател само на София. Кой е тоя път в БГ, дет да искат пари за него. И айде ще платим за преминаването, добре, а като влезем в дупката ко праим - с касовата бележка в съда или направо при министъра? Платени пътища в БГ с всичките им положителни страни като удобство и безопастност при пътуване - айде дано, ама кога наистина?

 

Поздрави.

 

P.S. Сетих се кога - когато спрат да се появяват такива теми из форумите. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително колите да са следени с GPS или пък да има контроли на магистралите както в Сърбия (за пример) . Може пътната такса да се включи в цената на горивото. Колкото повече караш толкова повече плащаш smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвижда се тази система да бъде въведена през 2014 г.

 

Бас държа, че до тогава поне 30 пъти ще сменят концепцията. :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще са забравили направо за какво е ставало дума. smile175

 

А в последствие ще се окаже, че пътният данък ще стане колкото една кола на старо. :) Още ме е яд, че моят данък на кола на 10 месеца е 10 пъти по-висок от 10 годишна кола с 10 пъти по-голям двигател и 10 пъти по-голямо "смрадоотделяне"! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че това е прозрачният начин. Както се убедихме досега, наливаме пари във винетки, а реално подобрение на инфраструктурата няма. Дали е лош мениджмънт или парите потъват в сиви структури - не ме интересува. Важното е, че резултати няма на фона на събраните средства. Искам да си плащам конкретно за магистрала Тракия, например, и да виждам как парите ми отиват за поддръжка и подобрения. Честно и прозрачно.

 

По-добре да връщаме пари на ЕС (което е логично - нали сме взели заем!), отколкото парите да влизат в мазния джоб на Божков и на още неколцина.

 

Ще бъде доволен и бай Спас, който е задължен да плаща грешни пари за винетка, за да може да ходи до бостана си или на риболов с москвича.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мисля че е заем

пари по някаква си програма, които за радост държавата успява да усвои

 

...иначе няма лошо да се плаща тол такса

примерно на най-натоварената магистрала Тракия има участъци за които не бих да и стотинка (неравностите около Пловдив)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички европрограми на практика са заеми. Няма безплатен обяд в Евросъюза.

 

Мислиш ли? Я питай византийците :) ?

 

Иначе по света има няколко системи:

 

1. Германия - не плащаш никъде нищо. :) Кеф. Само че на тях половината икономика им се крепи на автомобилното пройзводство, нормално е да го субсидират.

 

2. Голяма част от Европа - пътен данък за "нормалните" пътища и тол за магистралите.

 

3. По малка част от Европа - винетка за всичко.

 

На мен лично нашето най ми допада. Щото е най-справедливо - ако караш в града не плащаш нищо. Много хора пискат че плащали винетки а в София било пълно с дупки. Винтетките не са за София, за там си има Фандъкова. Който кара извън града си плаща винетка и толкоз. Вариант 2 не е много справедлив, защото тогава през пътния данък който плащат всички, ще се наказват тези които карат само в града. Но там са си решили, че солидарно през данъци ще плащат за всичко де що не е магистрала и така.

 

Според мен най-справедливо е винетка за стандартната пътна мрежа и тол за магистрала. Но незнам защо в ЕС това пък е забранено.... То тия бюрократи нищо смислено не могат да родят де.

 

Според мен това което рано или късно ще направят е да махнат винетките и да вкарат пак пътния данък. Щото е много по лесно за бюроподпирачите да събират пари от целокупния народ, вместо да измислят как да накарат хората които пътуват да си купят винетка. И пак ще плащаме същите пари. Само дето сега ако имам две коли и плащам винетка само за едната, щото само нея ползвам извън града, тогава ще трябва да плащам 2 пътни данъка, нищо че едната не ползва републиканската пътна мрежа. Но той социализъма е победил в Европа, а ние всячески копираме всички глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тъпото ще е ако направят такива толове по стар български обичай всичко ще е с главата на долу и за да преживеееш задръстването на подобно място ще трябва да си взимаш суха храна.

също така ще има и тарикати (депутати и друг вид крадци) които ще седят над тези неща :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за какво да вземат тол такси? Всичко на всичко до тогава ще има една изгрдена мгистрала до Бургас...

 

В Унгария е най-добре с електронната матрица. Плащаш и ти записват номера в информаионната система. По магистралата те снимат камери и ако не те открият в системата те спира полицията. Няма да лепиш стикерчета по стъклото, от които и държавата губи доста пари за да ги печата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...До две седмици в Министерския съвет ще бъде внесен проект за изграждане на системи за събиране на такси по пътищата на километър...

И как ще стане това? Ще ме задължат да си монтирам GPS? Дори и да се съглася - кой ще го следи? Ами системата (софтуерната)? Ами колите в гаранция - как ще вземат разрешение от автмобилния производител, за да важи гаранцията на колата? Да го боднат в запалката и да ми се мотае кабел - няма как да стане... Освен това всеки един GPS приемник може много лесно да бъде екраниран и да се окаже, че колата ми цяла година си седи в гаража... Пълен абсурд, смешници. За пореден път се опитват по всякакъв начин да съберат повече пари от шофьорите, а с нищо и по никакъв начин не показват какво се случва с до сега събраните пари. Ако с тях пътищата се правеха като хората и се окаже, че парите не стигат за довършването и поддържането им - съгласен съм да додам. Ама да видя, че има смисъл. А то какво - републиканската пътна мрежа цялото лято, когато най-много се пътува, е в дупки, есента най-накрая грубо ги закърпват, зимата се отварят отново и се появяват нови, следващото лято пак се друсаме - "омагьосан кръг"...

 

Сега и друго се сещам. По едно време имаше медиен бум около това депутатите по колко километра навъртали със служебните си коли. Уж при избирателите ходели, по работа пътували. С това предложение на господина Плевнелиев познайте от чий джоб ще се платят тези навъртяни километри...

 

Също преди време гръмнаха, че пътния данък не бил достатъчен за разходите по републиканската пътна мрежа. Хубаво, въведоха винетките. Някой от вас през всичките тези години да е усетил промяна? Аз да - дупките и вълнообразния асфалт се увеличиха...

 

И още нещо. Много хора плюят срещу Т. Живков, ама тези от вас, които помнят онези времена знаят, че тогава направеше ли се път, той беше като хората и не се разбиваше или накъдряше за няколко години. Между другото не малка част от добрите в момента пътища из страната са правени именно през онези години. А сега правят нов път и след има-няма 2-3 годинки - дупчици, след още 1-2 - дупки... Аман! Къде и за какво се харчат парите, които плащам ежегодно???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще ни сложат на всички апарати като на бакшишите, ще се самотаксуваме и ще си вадим касови бележки smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз никъде не видях да пише, че ще слагат GPS-и и сие. Хората са написали - който кара повече плаща повече. Просто на основните артерий се слагат пунктове и на влизане взимаш билетче, на излизане те отчитат и плащаш на км. Както по магистралите в Сърбия, Франция и сие. Друг е въпроса дали законово може да се вземат пари за нещо което е платено от ЕС.

 

Не мисля, че ще направят платени магистралите, но съм сигурен, че ако премахнат винетката ще намерят друг начин да ни накарат да плащаме...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За плащането на километър не е нужен GPS, понеже връзките с магистралата са неподвижни smile001 .

При тази система няма начин да се качиш на или слезеш от магистралата без да минеш през контролен пункт.

Разстоянието между точките на качване и слизане е известно, оттам и таксата, която се плаща при слизане от магистралата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...събиране на такси по пътищата на километър...

Така написано не включва само магистралите, за които е ясно, че няма нужда от следящо устройство - билетче в началото, билетче на всяко включване, съответно такса на всяко излизане. За това коментара ми в предишния пост беше свързан с републиканската пътна мрежа и не касаеше магистралите.

 

Сещам се и за друго. На всички ни е ясно в какво състояние са ни шосетата (не магистралите) и как (не) се поддържат. Ако или когато направят магистралите платени, част от трафика по тях ще се пренасочи по въпросните шосета, което означава още повече дупки при сегашната (не)поддръжка. Какво правим в този случай???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Сещам се и за друго. На всички ни е ясно в какво състояние са ни шосетата (не магистралите) и как (не) се поддържат. Ако или когато направят магистралите платени, част от трафика по тях ще се пренасочи по въпросните шосета, което означава още повече дупки при сегашната (не)поддръжка. Какво правим в този случай???

Е как какво? Стимулира се безнеса с гуми, автосервизи, пътна помощ, развива се местното производство на авточасти, хотелите за по нощувка, ресторантите (няма да си носиш сандвичи я), увеличава се потребяваното гориво (цената на 50% от което е държавни такси) и се увеличават парите за медицина от шофьори които си ](*,) и псуват "Ах защо ми трябваше да минавам оттук!!!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най-честно е всеки да плаща според това колко гориво е заредил общо за определен период от време. Като отидеш на бензиностанцията и си платиш горивото да ти се записват и трупат някъде литрите. Накрая на периода отиваш и си плащаш някаква определена сума според натрупаните литри. За превозните компании обаче трябва тарифата да е доста по-ниска, но да се прибави някаква такса според максимално допустимата маса на возилото и неговите кубици, ако е C или D категория. Така тежките камиони и автобуси ще плащат и за по-голямото износване на пътните настилки и за по-високото замърсяване.

Мисля, че някаква такава система би била доста по-лесна и удобна от отчитане на километри и залепяне и разлепяне на разни винетки, които изобщо не са справедливи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най-честно е всеки да плаща според това колко гориво е заредил общо за определен период от време. Като отидеш на бензиностанцията и си платиш горивото да ти се записват и трупат някъде литрите. Накрая на периода отиваш и си плащаш някаква определена сума според натрупаните литри..

 

Добре де, а като отида да си заредя бензин в туба, например за верижния трион/косачката и прочее, кво прайм? smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с литрите меко казано е невъзможно, защото колата харчи различно

едно е ако ме мързи неделя вечер да се прибирам към вкъщи друго е да закъснявам за театър и да слушам rage against the machine

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен - дойде едно писмо, пратено погрешка на адреса ни. Отворих го. В Швейцария ти закачват GPS модул за возилото и преди да излезеш от страната си длъжен да го върнеш. Машинката отчита къде си бил с колата си, колко си изминал, по кои платени пътища си минал и колко дължиш. Да де, ма нашенеца пропуснал тоя момент, да върне джаджата и пичовете от Алпите по номера на колата го открили тука в БГ и сега си искат устройството. Смятайте какво поле за кражби на GPS модули ще има тук, ако се въведе подобна система. Частна компания раздаваше GPS-ите, явно са подизпълнители на държавата.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително колите да са следени с GPS или пък да има контроли на магистралите както в Сърбия (за пример) . Може пътната такса да се включи в цената на горивото. Колкото повече караш толкова повече плащаш smile049

ее то хубаво да се вклучи в цената на горивото ама тея дето карат с гориво от тубата какво ще платят? smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най-честно е всеки да плаща според това колко гориво е заредил общо за определен период от време...

И какво честно виждаш в това предложение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.