Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Octavia минава на ток


sauro

Recommended Posts

Чехите също се включват "зелената" вълна, която залива автомобилостроенето през последните няколко години. Във френската столица Skoda показа първия си изцяло електрически прототип. Изпитания на Octavia Green E Line в реални пътни условия започват догодина, за да се събере допълнителна информация са бъдещото серийно производство на колата.

 

Прототипът е базиран на конвенционално комби и се задвижва от електромотор с постоянна мощност 60 кВт (80 к.с.) и пикова стойност 85 кВт (114 к.с.). Както при всички агрегати на ток, въртящият момент от 270 Нм е наличен от 0 оборота в минута.

 

Електрическата Octavia ускорява до 100 км/ч за 12 секунди, а максималната скорост е ограничена на 130 км/ч.

 

За захранването на мотора се грижи 26.5-киловатчасова батерия, съставена от 180 йон-литиеви клетки. Тежи 315 кг и се намира в средата и задната част на пода, навлизайки честично в багажника. От Skoda обаче твърдят, че почти не влияе на вместимостта му.

 

Напълно зареден, акумулаторът осигурява пробег от 140 км.

 

 

 

http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/oc ... a-tok.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Време беше и нашата марка да се изяви! И го прави по много оригинален начин, незнам дали има друг електромобил с такава мощност на двигателя. А и батерията си я бива! Дано да пробие! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато има нефт и всички търговски интереси, свързани с наличието му, всички такива "зелени" автомобили са обречени... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега чисто електрическите автомобили не са рационални :? .

Освен тези, при които не се зарежда акумулаторът, а се сменя изтощения за зареден.

Да, ама в този случай в пунктовете за подмяна ще поемат значителен риск при подмяната на акумулатор на цена примерно 10000 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ЗЕЛЕНИ АВТОМОВИЛИ"......... ала бала.

що никой не казва колко се замърсява за да се произведе този ток?Какъв е масовия начин за производство на ток /превръшане на една или друга енергия в ток/ и при който има загуби /кпд не повече от 80%/ след което има пренос при който също има загуби около 10% ,отново имаме ниско кпд по време на зареждане на акумулаторите в идеалния случай 90% и накрая се получава едно голямо нищо.

 

п.п.не е ясно дали въпросния "зелен" автомобил не замърсява дори и повече в сравнение с един замърсяващ.

 

п.п.п.това е моята гледна точка за електромобилите на този етап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ЗЕЛЕНИ АВТОМОВИЛИ"......... ала бала.

що никой не казва колко се замърсява за да се произведе този ток?Какъв е масовия начин за производство на ток /превръшане на една или друга енергия в ток/ и при който има загуби /кпд не повече от 80%/ след което има пренос при който също има загуби около 10% ,отново имаме ниско кпд по време на зареждане на акумулаторите в идеалния случай 90% и накрая се получава едно голямо нищо.

 

п.п.не е ясно дали въпросния "зелен" автомобил не замърсява дори и повече в сравнение с един замърсяващ.

 

п.п.п.това е моята гледна точка за електромобилите на този етап.

А,колко енергия е необходима за направата на батериите????За направата на батериите се замърсява много повече околната среда,отколкото би замърсил един средностатистически съвременен автомобил през целия си жизнен цикъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ЗЕЛЕНИ АВТОМОВИЛИ"......... ала бала.

що никой не казва колко се замърсява за да се произведе този ток?Какъв е масовия начин за производство на ток /превръшане на една или друга енергия в ток/ и при който има загуби /кпд не повече от 80%/ след което има пренос при който също има загуби около 10% ,отново имаме ниско кпд по време на зареждане на акумулаторите в идеалния случай 90% и накрая се получава едно голямо нищо.

 

п.п.не е ясно дали въпросния "зелен" автомобил не замърсява дори и повече в сравнение с един замърсяващ.

 

п.п.п.това е моята гледна точка за електромобилите на този етап.

 

Мите, некои глави учени са напълно съгласни с тебе и с Майстор Сами: http://autoblog.bg/Dizelovite-avtomobil ... d7159.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, Жоре, покажи малко съпричастност и подкрепа и ти, де, толкова време се разнасяше с дизел, и ти си от нашата партия, нищо че се задяваш сериозно с мощните бензинки. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бре аз още дълго ще се "разнасям" в града с SDI-то,макар че съм хвърлил око на чудесния 1.2TSI 105HP!

Идеята е друга!За един градски автомобил - електрическия е перфектно решение!Да наистина това което казват за тях е така в момента,но да не забравяме,че е важно въздуха в града да е чист.На мен една такава електрическа Octavia би ми вършила перфектна работа.С едно зареждане ще си я карам от понеделник до петък.Петък вечерта си я зареждам и е готова за съботно-неделна обиколка по морето!Неделя вечерта пак си я зареждам и така!Ясно е,че за дълъг път няма да става.В момента май само TESLA правят електромобили с доста по-дълъг пробег.

Друго си е електрическия двигател.КПД над 90% и максимален въртящ момент при всякакви обороти!

Да се надаваме,че производството на електроенергия от ВЕИ ща нараства с големи темпове, както и усъвършенстването на акумулаторните батерии!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ЗЕЛЕНИ АВТОМОВИЛИ"......... ала бала.

що никой не казва колко се замърсява за да се произведе този ток?Какъв е масовия начин за производство на ток /превръшане на една или друга енергия в ток/ и при който има загуби /кпд не повече от 80%/ след което има пренос при който също има загуби около 10% ,отново имаме ниско кпд по време на зареждане на акумулаторите в идеалния случай 90% и накрая се получава едно голямо нищо.

 

п.п.не е ясно дали въпросния "зелен" автомобил не замърсява дори и повече в сравнение с един замърсяващ.

 

п.п.п.това е моята гледна точка за електромобилите на този етап.

 

Може ли аз да кажа, може ли ? smile001

 

Казваш, КПД-то на ел. централата е 80% и ти се струва ниско? Ми да го сравним с бензиновия двигател (24-25%) или с този на дизеловия (32-35%) (инфото от ТУК). Казваш 2-3 пъти по-високо КПД е лошо? А какво ще кажеш колата ти да харчи два пъти по-малко при същата динамика?

 

Относно замърсяването на околната среда за производство на ел. енергия - ами има алтернативи - слънчева енергия, ВЕЦ, термо централи и т.н.

 

Загубите за пренос от 10% няма да ги коментирам. Така им изнася на ел. разпределителните дружества за да си вдигнат печалбата.

 

КПД по време на зареждане - 90%. Дори да приемем, че е така, пак имаш над два пъти по-високо КПД.

 

Само от горните неща излиза, че електрическия автомобил е два пъти по-икономичен. А за да станат нещата още по-интересни ще добавя и една "екстра" - рекуперация при спиране. При нормалните автомобили натискане на спирачката е само отопление на околната среда. При BMW (EfficientDynamics) част (ама малка!) се използва за зареждане на акумулатора ... и твърдят, че свалят разход с до 15%!

 

Накратко - електромобилите имат сериозно бъдеще. Остава само да се измисли начин за бързо зареждане на акумулаторите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никола Тесла, преди 100 год. е открил и разработил революционен метод за практически безплатна и незамърсяваща околната среда енергия ! Обаче нали се сещате, че енергйните лобита няма как да допуснат това да се доразвие и внедри в експлоатация smile009

Иначе звучи много добре, разхода на захранвана с такава ел. енергия кола на 100 км. да е раван на да речем 1-2 лева (амортизация) smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За цената в случая нещата са следните:

 

Капацитет на батерията: 26.5 kWh

КПД на заряд: ~90%

КПД на AC/DC конвертора: ~95%

Потребена мощност от електрическата мрежа: 31 kWh

Цена на 1 kW/h: ~0.17 лв/kWh

Цена на пълен заряд: 5.27 лв.

Пробег: 140 км

Цена на 100 км: 3.76 лв.

 

За сравнение, цената за 100 км при:

Бензинов автомобил: 17 лв.

Дизелов автомобил: 12 лв.

Автомобил на ПБ: 11 лв.

Автомобил на метан: май някъде около 7-8 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Никола Тесла, преди 100 год. е открил и разработил революционен метод за практически безплатна и незамърсяваща околната среда енергия ! ......

И какъв е този метод?

Направо ми наостри вниманието .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.