Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Разход на масло О1


miro_vtu

Recommended Posts

Здравейте колеги! Извинявам се ако въпросът ми е глупав... та към него.

Имам Октавия 1 1.6, 101к.с. и карам с масло 10W40! Нормално ли е този мотор да харчи масло (по принцип знам, че нито един двигател нетрябва да харчи,) защото за 5000км долях 1 литър, а не виждам никъде течове по мотора, та това ме навежда мисълта, че го гори! Какво е вашето мнение по въпроса? Благодаря! :):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допустимо е 1 л. на 1000 (хиляда) км :mrgreen:

Разходът е нормален, няма място за тревоги

 

 

Toва с 1л на 1000 км не ми се вярва много! Извинявай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ИЗВИНЯВАЙ, evin, моя е грешката ](*,) ! Обаче незнам дали да сменя гумичките на клапаните!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А охладителна течност доливаш ли :?: От аспуха излиза ли бял дим като я настъпиш или не :?:

Може да е необходима смяната и на сегментите + гумички клапани :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е нормално 1л. за 1000 км. тогава за 10к ще съм долял 10л.?? ..................значи тогава сменям маслен филтър и

продължавам smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смешно, но факт. И при пежо е така например. Производителите си връзват гащите по този начин. Пък разчитай на 2-3-5 години гаранция после smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е несериозно, даже на баба ми Москвич-а не може да се похвали с такъв разход на масло. smile049

 

Факт. Ама в книжките така пише smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А охладителна течност доливаш ли :?: ...Може да е необходима смяната и на сегментите :idea:
По-скоро такъв проблем говори за сдухана ГАРНИТУРА (спукана глава) Но той не споменава нищо за антифриза.

Не се кахъри, колега. И на лично ти го написах. При мен също похапва за 15 000. 1 - 1.5 л. Гумичките на клапаните са решението.

П.С. Ааааааааа-а-а-а-а-а. И да не те плаша, ама с този двигател се готви (ЕВЕНТУАЛНО) за:

1. Скорости (диференциал) ](*,)

2. Дебитомер.

3. Дроселова клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А охладителна течност доливаш ли :?: ...Може да е необходима смяната и на сегментите :idea:
По-скоро такъв проблем говори за сдухана ГАРНИТУРА (спукана глава) Но той не споменава нищо за антифриза.

Не се кахъри, колега. И на лично ти го написах. При мен също похапва за 15 000. 1 - 1.5 л. Гумичките на клапаните са решението.

П.С. Ааааааааа-а-а-а-а-а. И да не те плаша, ама с този двигател се готви (ЕВЕНТУАЛНО) за:

1. Скорости (диференциал) ](*,)

2. Дебитомер.

3. Дроселова клапа.

 

Вярно, сяма второто не е толкова чест проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А охладителна течност доливаш ли :?: ...Може да е необходима смяната и на сегментите :idea:
По-скоро такъв проблем говори за сдухана ГАРНИТУРА (спукана глава) Но той не споменава нищо за антифриза.

Не се кахъри, колега. И на лично ти го написах. При мен също похапва за 15 000. 1 - 1.5 л. Гумичките на клапаните са решението.

П.С. Ааааааааа-а-а-а-а-а. И да не те плаша, ама с този двигател се готви (ЕВЕНТУАЛНО) за:

1. Скорости (диференциал) ](*,)

2. Дебитомер.

3. Дроселова клапа.

:smt017 идеално си описал проблемите :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една 10 годишна кола със съвсем изправен двигател може да харчи от 10 грама до 1 литър масло на хиляда километра. Просто си зависи от стила на каране. :)

 

Ако взимаш за 4 часа София-Варна с почивка за кафе - е нормално да ти яде такива количества :) Виж ако караш човешки и хапва толкова много - най вероятно ще трябва да ходи на лекар тая кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги за бързата реакция smile159 smile159 smile159 smile159 , значи ще сменя гумичките на клапаните и ще пиша! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една 10 годишна кола със съвсем изправен двигател може да харчи от 10 грама до 1 литър масло на хиляда километра. Просто си зависи от стила на каране. :)

 

Ако взимаш за 4 часа София-Варна с почивка за кафе - е нормално да ти яде такива количества :) Виж ако караш човешки и хапва толкова много - най вероятно ще трябва да ходи на лекар тая кола.

 

Колега, моята Октавия е 10 годишна 1.8 Т + чип, но не гори повече от 200-300 мл. на 10к. без значение как я карам. По-нататък ще видим но за сега с супер.

 

Колегата наистина трябва да отиде в сервиз за да проверат къде отива маслото преди да е станало късно.

 

поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моята Октавия е 10 годишна 1.8 Т ...

При колегата става въпрос за съвсем друг двигател.

(Което е от съществено значение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Литър на 5000 км съвсем нормален разход на масло. Втелясвате се...

Смяна на гумички на клапаните няма да навреди, но и не е наложителна според мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах същият проблем, но след смяна гумички на клапаните всичко се оправи.

Преди ремонта доливах по 3-4л на 10 000, а сега не пипа.

Дано и при теб това да е проблема.

 

П.С. Двигателя е същия 1.6, 101к.с. (AKL)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм имал щастието да покарам AKL мотор за 8 месеца . Беше монтиран обаче на Бора '2001 . Моторчето си го бива , малко високооборотно , ама масло не е барвало...Дори на 2 пъти ми се наложи да ми изпомпват по 200 гр масло. Моят AKL не харчеше масло , напротив - добавяше. :o

Понякога имаше проблем с повторно палене - примерно палиш, вадиш от гаража , гасиш и чакаш жената 10 мин пред блока.Идва жената 1,2 ...пали от втория път винаги.... :D Като загрееше добре не държеше обороти намясто - периодично слизаха до 500 и след това пак се връщаха на нужните.Струваше си обаче някой да го бутне ( скоростта да стане различна от 0) - оборотите ставаха const. .

 

...така е с новите коли ... колкото по-нова , толкова по-проблемна smile175 ползва се бая алуминий и пластмаса , даже и водни боички ... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблема в новоста на колите и материалите!!!И старите генерации горят масло от вложките.Проблема е в начина на експлоатация.Направени са по-принцип да работят "топло" за да са икономични,но при небрежност-замърсяване на охладителната с-ма,или "ленив"термостат,гасене на колата след натоварена експлоатация в топло време-температурата в главата доста се покачва и гумичките се втвърдяват постепенно.За това някои коли имат датчик който включва вентилатор който чрез въздуховод ако се налага охлажда главата след като колата е огасена и е топло.Примерно Рено 19-16в

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.