Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Хюстън, имаме проблем: Пали като ракета, па спре и си почива


ogustav

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Изчетох голяма част от постовете във форума и понеже не срешнах подобен на моя проблем, реших да попитам дали някой не се е сблъсквал с подобно нещо.

Проблемът е следния: Шкода 120L (~1987). Звъртвам ключа и пали, като ракета. Работи стабилно и след (не)определно време ... кюф-кюф ... и загасва. Ако завъртя веднага с контактния ключ - нищо. Върти, но не пали. Изчаквам 3, 4, 5 мин. и без да пипам нищо, завъртам ... пали сякаш нищо не е било ... и после цикълът се повтаря ... Прави го и на газ, и на бензин, на електронно и на кондензаторно запалване.

Малко предистория.

Преди няколко месеца се случи, както си карам да загасне (в най-големия трафик, за радост на колоната зад мен). Първият път я избутах и се приготвих с клещи, отверка, пробник ... ама понеже всичко си беше наред - завъртях, запали и тръгна без проблеми. Преди месец пак се случи това, но само размърдах кабелите по бобината и запали. После май още веднъж. Реших, че клемите на бобината са хлабави и ги постегнах малко (абе не бяха). Миналата седмица, нещо загуби мощност и едва ходеше, та реших да видя какво има отзад. Чукчето беше пораснало от едната страна и си беше изкопало кратер отдругата (нормално - повече от година не съм го пипал). Както и да е, проблема беше, че една свещ беше прекъснала. Смених я и литна. Реших да сложа електронно запалване (от българските). Взех и нови ЧиН, свещи (сребърни, защото съм на газ). Подмяната стана лесно и безпроблемно. Майстора пробва на газ, на бензин - работи. Тръгвам си към къщи и на 300 м от нас - спря. Викам си толкова по "прехвалената българска електроника". Добре че вече бях в уличката между блоковете. Преминах с ключето (при изключен контакт) на кондензатор. Запали, тръгнах, изминах 50 м и пак загасна. Пак ръчках по кабелите, мерих всичко си беше наред, но не пали. Обадих се на майстора и той каза да не пипам нищо. След 30 мин. дойде, извади централния кабел от делкото и каза да завъртя, да види дали има искра. Завъртях и докато пусна ключа ... и запали. Майстора едва не ме наби, че съм го разкарвал, но не можахме да разберем защо изгасна и най-важното - защо запали. Карах 3 дни без проблем (около 70 км) и спря (по познатия начин), но понеже газта беше на свършване минах на бензин и отидох да заредя. Да, ама като излязох от бензиностанцията пак изгасна, тоя път на бензин. Ръчкане, мерене (всичко ОК), ама пали и след малко гасне и не смея да тръгна. Бандажирах кабелчето, което отива към чукчето вътре в делкото, кабелите се допираха до алтернатора - привързах ги да са по-далеч и май нещата се оправиха. Пред къщи поработи малко на празен ход и с форсиране и тъкмо реших, че всичко е наред ... угасна. Е след това 3 часа проверки, палене, гасене и т.н., докато установих, че просто трябва да изчакам 5-10 мин., за да запали, но вече почна гасне след 5 - до 30 мин.

Е те това е. Ако някой има някаква идея, да даде някаква насока, откъде да започна разкостването (сложил съм нова дръжка на големия чук и само чакам да спре да вали).

ПП: Предварително се извинявам за многословието, но се опитах да дам максимум информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си дистрибуторната капачка.Предполагам,че е спукана и искрата отива на маса.През деня това не се забелязва.Най-добре като се стъмни някой да завърти ключа на запалването,а ти да гледаш дали от капачката излиза дъга.

Това се сещам,дано скоро я оправиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смени си бобината , 99,9% като се нагрее малко пробива като истине се оправя имал съм такъв случаи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си дистрибуторната капачка.Предполагам,че е спукана и искрата отива на маса.През деня това не се забелязва.Най-добре като се стъмни някой да завърти ключа на запалването,а ти да гледаш дали от капачката излиза дъга.

Това се сещам,дано скоро я оправиш.

За съжаление, не е от капачката. Последните манипулации извършвах на тъмно с фенерче и нямаше искрене, пък е и нова - на 3-4 месеца. А и майстора първо нея огледа внимателно. Имам известни подозрения към бобината или вариатора и съм поръчал на съседа да вземе една, че не мога да стигна до магазина. Пък то ще се разчуе smile096

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смени си бобината , 99,9% като се нагрее малко пробива като истине се оправя имал съм такъв случаи

И аз си мислех нещо подобно, единствено ме смущава фактът, че е топла, но не е нагрята, а времето за изстиване е доста малко. Както и да е, благодаря за идеята. Вече съм я поръчал и ако ми я донесат - довечера ще я сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених бобината, но понеже падна акумулатора, не можах да запаля. На всичко отгоре заваля и дъжд, паднаха ми и батериите на фенерчето, та трябваше да се справям с габаритите, като осветление. Сега зареждам и утре ще се пробвам, но забелязах, че клапана за газта е студен и запотен. Малко и намирисваше. Явно изпуска. Възможно ли е от там да идва проблема с гасненето и може ли да се поправи, или ... нов?

Освен това, забравих да кажа, че електронното запалване е закачено до бобината. Въпреки че тя е с метален корпус, който екранира, все пак има някакво магнитно поле. Дали няма в електрониката нещо, което да се е намагнитизирало с времето и да стават странните ефекти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че ще си ок, щом го прави и на бенз и на газ, и на електронно и на кондензатор. За изпарителя не мога да ти дам съвет, никога не съм харесвал гаста... А това електронно е за мен абсолютно грешните пари. Вземи си Фаворитово делко и комутатор + бобина фаворит и ще ти дам линк за преработката ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох всички постове, но не видях съвет за проверка на палеца. В него има съпротивление против радиосмущения, което също може да прави номера. 2Макс: Ако се прекара българско електронно, пресвързваш на конвенционално и се прибираш. Ако се прекара фаворитово запалване - угасваш на банкета!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох всички постове, но не видях съвет за проверка на палеца. В него има съпротивление против радиосмущения, което също може да прави номера. 2Макс: Ако се прекара българско електронно, пресвързваш на конвенционално и се прибираш. Ако се прекара фаворитово запалване - угасваш на банкета!

Aз си карам делко и бобина в багажника, но това не е дерт, питай тея с многото електроники smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставени сами на себе си, нещата се придвижват от зле, към по-зле. Всеки опит за намеса влошава положението.

С чисто новата бобина изобщо не запали, и по този начин постигнах мечтата на майстора - вече имаме труп. Нямаше искра. След споменаването на някои близки роднини от женски пол на продавача (53 лева за неработеща бобина), се разрових и извадих една стара (българска, работеща) бобина без вариатор. Монтирах я, но резултатът беше аналогичен - и тя не даваше искра, а с пробната лампа всичко си беше ОК. Изкормих електрониката и сложих кондензатор. С пробната лампа при въртенето на коляновия вал от шайбата, всичко беше ОК. Светва при 10-15 градуса (както си беше). Ток на чукчето - има, а искра - няма. След доста ръчкане пробната лампа вече светеше непрекъснато - явно чукчето не затваря веригата, а трябва. Изрових едно старо, но запазено ЧиН и ги сложих. И чудото стана: появи се искра. Да, но след всички ръчкания акумулаторът падна. Колкото до ЧиК - при внимателно изследване видях, че пъпките се докосват само в единия край (ЧиК са чисто нови от магазина). С простото сечиво клещи и "вълшебните думички", контактната повърхност беше възстановена. На всичко отгоре и интернета изчезна (някакъв си суич станал съпричастен с Баба Шкода), така че си водя записки с известно закъснение. Днес сме петък вечер, всъщност събота, 01:30. Чакам да се зареди акумулатора и ще сляза да пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже сутринта беше хладничко, а и нетя още го нямаше, разглобих електронното запалване, за да видя какво има вътре. Тя електрониката явно си работи (българска е), но ключът беше китайски. При превключване, трябва да прехвърля два контакта. Да ама прехвърляше само долния ред и затова отказа тотално. Не прави връзка между кабелчето в делкото и кондензатора. Явно китайците са решили, че повече от десетина пъти ключа не трябва да се щрака, ама аз - щрак-щрак, и не са му издържали нервите, така че до смяна на ключето забравям за него.

Със заредения акумулатор кюфна и запали веднага, само за да загасне веднага. Оказа се кондензатор - чисто нов. Сложих друг, но с него изобщо не кюфна. И той менте. Това са тия, с малките кондензатори - голямо менте са.

Свалих от "електрониката" единствения работещ кондензатор с кабелчето, "превързах го" и Баба Шкода веднага изръмжа и зацъка, като швейцарски часовник.

Сложих новата бобина. Взимам си обратно думите към продавача, за неработещата нова бобина. Работи си (поне за сега).

Изтърчах до майстора на доклад и той ми даде един стар, но работещ кондензатор. Знае ли човек ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега Баба Шкода работи като змей, ама казва ли ти някой дали се е решил проблема. За мен е ключът на електрониката, с допълнителна екстра от калпаво ЧиН, но сменях и бобина. Изключил съм газта от бутилката, понеже затварящия клапан изпуска, но едва ли е от него. По-скоро ми мирише на тоци.

Навъртях около 30 км. Понеже бях на гости, като се прибирах към 1 часа, почти пред нас се опита да придърпа. Може и така дами се е сторило. Утре ще изследвам.

Нетя ми доде, та бързам да си кажа приказката, докато не е изчезнал пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е безконтактно фаворитово запалване. Вярно, че инвестицията е малко по-сериозно, но забравяш кондензатори, чукчета и боклуци. А и колата почва да върви като хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е безконтактно фаворитово запалване. Вярно, че инвестицията е малко по-сериозно, но забравяш кондензатори, чукчета и боклуци. А и колата почва да върви като хората.

Съгласен съм. Даже се бях замислил миналата зима, но ми се видя доста скъпичко. Да не говорим, че ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да си носиш в жабката и резервен комутатор, иначе въже или колесар ](*,) А чичо ми разправяше, че преди години се е прибирал картоф вместо кондензатор с московеца (от тия дето бяха правени от каски) smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ясно!

 

53лв за бобина, ощавили са те яко или са ти дали бобина за фаворит. това е нещо което се прецаква на 15год веднъж. Ти така като си бил почнал, да беше спазарил едно фаворитово запалване за тея пари!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега Баба Шкода навъртя към 150 км без видими проблеми. Лошото е, че от въртенето май съм скапал втулките на стартера, защото при сравнително добре зареден акумулатор се офлянква. Знае ли някой къде ремонтират стартери в София? Едно време имаше една купчина работилници на Раковски но отдавна не съм минавал оттам. Дали възстановяват някъде колекторите, защото са малко, като швейцарско сирене.

В събота ще сменям газовия клапан и мисля да кача електрониката. Взел съм ключе и остава само да го презапоя. За сега го нося в джоба и съм направил повече от 1000 щракания и поне десетина пускания на циментов под от 1 м. Работи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Дали възстановяват някъде колекторите, защото са малко, като швейцарско сирене....

Колектора пробвай да почистиш с фина шкурка. Ако са дълбоки язвите - дай го на стругар да му пусне една стружка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених втулките на стартера. Колектора беше ОК и сега, като врътна ключа, "мърка, като котенце" и после изревава, като лъв.

Обаче пак направи номер. На два пъти рязко загуби мошност и загасна, но като врътнах ключа - веднага запали и се правеше, че нищо не е било. Не съм сигурен, но май го направи по време на ускоряване. Мирише ми на делко. Авансовата плочка е доста разбита, ама си е така от 2 години.

Утре ще изследвам ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа, май най-накрая "спипах" проблема smile152

Върху бобината имам една "джувка", за усилване на искрата. Вече повече от година я ползвам. Двигателя работи доста по-стабилно, пали по-лесно и май и разхода е по-нисък. Вътре има активно съпротивление, което или работи - или не.

ДА, АМА НЕ ](*,) Явно, като позагрее и в един момент нещо вътре се разконцентрира и искрата минава, когато си иска.

Показвам "смутителят на спокойствието":

021146629-big.jpg

 

021146675.jpg

След последното спиране я махнах и оттогава не е имало изненади.

Всички останали повреди, са се явили, като допълнителна екстра от "разчовъркването".

Така че - за сега работи вече цяла седмица smile021

Извинявам се, снимките са малко са разфокусирани, но треперели ръчички.

Някой знае ли какво точно е това (неразглобяемо е)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, като капак на всичко (за да бъде гадостта пълна), в петък ходих да ми подпечатат гаранционната карта на акумулатора и акумулаторджиите казаха, че релето презареждало. Показваше 14.3-14.4 V без включено нищо (около 3000 об.), и около 13.9-14.1 V при парно и фарове, ама играело и това било лошо. Месното "светило" реши да оправи проблема и почна да огъва разни пластинки, в резултат на което светна "оная" лампа. Казах му, че се пипа само долу езичето на пружинката, но той каза да не го уча. Как да е, закрепи го на около 13 V и каза, че от това реле вече нищо нестава, и като го сменя - пак да им се обадя. То верно, че релето не беше първа младост, и щях да го сменям, ама аман от "специалисти" :smt0344

Наложи се екстремна смяна на реле, с електронно. То поне не се регулира.

Сега остана, да си върна обратно електронното запалване и ако не ме домързи, да сменя делкото и веригата ... и зимата може да заповяда \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе луд ли си, идеално ти е зареждането. ама защо даваш да ти пипат по колата бе, човек, така не се прави. знаеш че са капризни и ревниви момичета шкодичките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, като капак на всичко (за да бъде гадостта пълна), в петък ходих да ми подпечатат гаранционната карта на акумулатора и акумулаторджиите казаха, че релето презареждало. Показваше 14.3-14.4 V без включено нищо (около 3000 об.), и около 13.9-14.1 V при парно и фарове, ама играело и това било лошо. Месното "светило" реши да оправи проблема и почна да огъва разни пластинки, в резултат на което светна "оная" лампа. Казах му, че се пипа само долу езичето на пружинката, но той каза да не го уча. Как да е, закрепи го на около 13 V и каза, че от това реле вече нищо нестава, и като го сменя - пак да им се обадя. То верно, че релето не беше първа младост, и щях да го сменям, ама аман от "специалисти" :smt0344

Наложи се екстремна смяна на реле, с електронно. То поне не се регулира.

Сега остана, да си върна обратно електронното запалване и ако не ме домързи, да сменя делкото и веригата ... и зимата може да заповяда \:D/

 

Сега ако тия данни ги има записани при тях на оня му трясни един чук в канчето и му кажи да намери ново с такива стойности, или друго такова ново/а аз щи кажа как да постигнеш старите/ Това е перфектното зареждане. Нека ти купи ново и му фърли батерията в краката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.