Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Електролит от акумулатора ?


krasipask

Recommended Posts

Колеги , в неделя установих че има изтичане на електролит от акумулатора . Досега не бях забелязъл да има подобен проблем - макар че още при купуването на колата (карам я от 1г. и 3мес.) имаше доста ръжда под акумулатора и по капака на двигателя (над самия акумулатор) , но смятах че е имала подобен проблем който е решен. Вчера карах и следях постоянно обаче нямаше никакъв проблем . С мултицета ми показа 13.0 на фарове и 14.2/3 с изключени консуматори . Възможно ли е при определени условия да презарежда .....само да вмъкна :в деня когато ми направи проблема си регулирах оборотите .Няма връзка, но знам ли..?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти тези 14+ волта си ги мерил при включен двигател, нали? ;)

Тях ти ги дава алтернаторът (добре ти работи, щом поддържа 13В натоварен), но ако искаш да наблюдаваш акумулатора, го мери на изключен алтернатор. По принцип нивото на електролит трябва да е такова, че да покрива електродите в клетките и трябва да е еднакво във всички клетки. Ако ще доливаш, те съветвам да си долееш електролит, а не дестилирана вода, макар да съм го правил и с вода и резултатът да е пак същият. И накрая: не смятам, че има някаква връзка между регулирането на оборотите на колата и напрежението на акумулатора - просто при по-ниски обороти, алтернаторът се товари повече, за да компенсира консумацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... Ако ще доливаш, те съветвам да си долееш електролит, а не дестилирана вода.....

 

 

Абсолютно недопустимо е да доливаш електролит. Не го прави, ще изхвърлиш акумулатора. Доливай само с дестилирана вода и то до необходимото ниво, а не докато прелее от отворите. Необходимото ниво обикновено е показано с една пластмаска /като човка/ вътре в отвора. Доливаш, докато нивото на електролита стигне до хоризонталната част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , в неделя установих че има изтичане на електролит от акумулатора . Досега не бях забелязъл да има подобен проблем - макар че още при купуването на колата (карам я от 1г. и 3мес.) имаше доста ръжда под акумулатора и по капака на двигателя (над самия акумулатор) , но смятах че е имала подобен проблем който е решен...

Спукан е акумулатора. Обикновено е дъното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че се презарежда и кипи. Парите които излизат от вентилационните отвори на капачките образуват ръждата над акумулатора, а ако кипенето е много се стича и отива под него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно недопустимо е да доливаш електролит. Не го прави, ще изхвърлиш акумулатора. ....
Колега, при условие, че електролитът изтича според наблюденията на Краси, ето какво пише в умните книги: "Нивото на електролита трябва винаги да е 10 - 15 мм над плочите. Атмосферният кислород лесно пробива по-тънкия слой електролит и влиза в химическа реакция с активната маса на плочите. Ако пък електролитът спадне дотолкова, че горният край на плочите се покаже над

повърхността му, акумулаторът много скоро ще се повреди непоправимо.

Всичко това налага нивото на електролита да се проверява поне веднъж на две седмици.

Особено внимателни трябва да бъдете през лятото, когато водата се изпарява по-интензивно.

Акумулаторите с прозрачна кутия имат в горната си част две линии с надписи “Мин”

(минимум) и “Макс” (максимум).

Нивото на електролита трябва да се поддържа по-близо до горната линия и в никакъв случай да не се допуска да спадне под линията на минимума.

При акумулаторите с непрозрачна кутия нивото на електролита се измерва със стъклена или

прозрачна пластмасова тръбичка с вътрешен диаметър 3 - 5 мм. Тя се потапя в електролита, докато опре в предпазната решетка на плочите. Отворът на тръбичката се затиска с пръст и тя се изважда отвесно. За да не се преценява “на око” нормално ли е нивото, добре е предварително да се направят две резки на тръбичката (с остър ръб на пила - на 10 и 15 мм от долния й край). При изпаряването на водата нивото на електролита спада, а гъстотата му се увеличава. Електролит с повишена гъстота е също опасен за “здравето” на акумулатора. Затова нивото на електролита трябва да се възстановява, като се долива дестилирана вода.

Нов електролит се долива, само когато една част от оригиналния се е изляла по някаква

причина от акумулатора!

Долятата в клетките дестилирана вода се смесва твърде бавно с електролита. При ниска

температура долятата вода може да замръзне и образувалите сд ледени кристали да разрушат плочите на акумулатора. За да се предотврати това, през зимата водата трябва да се долива при работещ двигател или непосредствено с електролита. Тя не се разпределя навсякъде в клетките. Преди всичко водата прониква в порите на гъбчатата активна маса и се “полепва” по плочите. Представете си сега, че имате съвсем нов акумулатор, в който при минусова температура сте долели дестилирана вода. Тя бързо ще замръзне в порите на активната маса и около плочите, където, увеличавайки обема си (превърнала се в ледени кристали и парчета!), започва разрушаването им. Новият акумулатор се превръща в кутия за изхвърляне! Спаднало ли е нивото на електролита при студено време, снемете акумулатора (ако колата ви не е в топъл гараж), долейте дестилираната вода вкъщи. Идва след 4 - 5 часа може да го изнесете навън, т. е. за това време водата вече се е смесила с електролита и опасност от замръзване няма. Препоръчва се през това време да включите акумулатора да се зарежда. Ако тръгвате на път зимно време, този проблем отпада. Долейте дестилираната вода непосредствено преди пускането на двигателя. Макар и .рядко, но стената, която отделя две клетки една от друга, също може да се пукне. Електролитът от двете клетки се смесва и разноименните плочи се свързват “накъсо”. Плътността на електролита в тези клетки спада, а плочите сулфатизират и се изкривяват. Общото напрежение на двете клетки вече не е 4, а 2 волта. Ако в една от тях се долее догоре

дестилирана вода, нивото скоро започва да спада. При пукната междинна стена акумулаторът трябва да се занесе на ремонт."

Във "виртуалната ни библиотека" има цяла статия по въпроса с поддръжката на акумулатора, ако на някой му се чете, файлът се казва "All models - Akumulator.pdf", ако на никой не му се чете, тва вече е друга бира ;)

поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо, не се пали толкова. Внимавайте с тия доливаници на киселина. Моят съвет е също да се долива дестилирана! вода, ако изобщо се долива нещо. Или другия вариант е - да се занесе при "акумулаторджия" , тоя да си му смени електролита направо ако прецени. Колега готви се за смяна на акумулатора принципно. А каква марка е? да не би съвсем случайно да е Монбат ? smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да благодаря за отговорите!

Акумулатора е "Varta 45Ah" ....изтичането за което става въпрос беше от самата капачка на акумулатора (от където се долива )... Вчера привечер свалих акумулатора да видя нивото на електролита ,но същата капачка нещо неможах да я махна .Напънах и забелязах ,че има вероятност да я счупя и се отказзах....На други акумулатори съм се оправял без проблем.. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ви кажа ,че май се поизложих малко .. :oops: Току що установих че уплътнението на капака( на двигателя )пропуска вода от едно място и капе точно в/у акумулатора . Ако се окаже ,че това е истинският проблем казвайте как да го решавам . Получи се малко неграмотно от моя страна , за което се извинявам !!! ](*,) :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е., ми ОК - значи АКУ-то си е тип-топ най-вероятно. Водата трябва да я спреш, гадно си е - според мен обикновено повечето пожари по колите стават именно от течове и проблеми около акумулатора, прескачане на искри и т.н. А откъде идва водата -най вероятно от дъждовете отгоре, но има вероятност и отдолу , както и от системата за миене на стъклата. Така че разбери откъде идва точно и спирай притока. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е., ми ОК - значи АКУ-то си е тип-топ най-вероятно. Водата трябва да я спреш, гадно си е - според мен обикновено повечето пожари по колите стават именно от течове и проблеми около акумулатора, прескачане на искри и т.н. А откъде идва водата -най вероятно от дъждовете отгоре, но има вероятност и отдолу , както и от системата за миене на стъклата. Така че разбери откъде идва точно и спирай притока. ;)

 

Тези дни се надявам да отстраня проблема . Подлизва някъде от горе (само при дъжд) точно това ме беше заблудило, защото имаше вода около клемите все едно се стича от капачката на акумулатора... Иначе за пожарите си прав трябва много да се внимава . Палил съм се два пъти ....... на 120-ската на магистрала Тракия ми се извади бензиновия маркуч в движение (извади се със все тръбичката ,която е набита в карбуратора ) .....докато отбия ,понеже замириса на бензин колата се запали .... отзад направо се чу пукот като се възпламени бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.