Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

разработка на мотор 1,8TSI


krasy

Recommended Posts

Моля, колегите с бензинов мотор 1,8TSI да споделят какви са особеностите при разработване на този двигател.

На моето питане от ЕураТек ми отговори, че мотора е "студено разработен" и няма никакви ограничения при неговата начална експлоатация, единствено само да се ползва качествено гориво и масло :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш предвид как се разработва нов двигател, наистина от Еуратек са прави че мотора е разработен в заводски условия и не са необходими специални отношения към него.

Аз лично ако взема нов автомобил бих го карал по-умерено поне до пъвата смяна на масло. А за горивото си е повече късмет, макар че в Еуратек обичат да се оправдават с лошо гориво за повечето им проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката си пише - до 1500км без да се натиска повече от 80%. Желателно е дори повече (3-4к км) да се пази.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както сподели колегата, виж какво пише в книжката, има доста полезна информация там. Страница 195 от този наръчник.

 

https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/en/Superb/06-2010/Manual/B6_Superb_OwnersManual.pdf

 

Избягвай твърде високи или твърде ниски обороти. Като минеш 3000 км пак не е желателно да караш на 2-ра предавка със 100 smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен посоченото от колегите считам за логични указанията, които получих от ЕТ в Пловдив – до 1 500 км да се избягва включването на 6-та предавка и използването на системата за круиз контрол. Последното важи най-вече при изкачване на наклон.

Двигателят трябва да се поддържа в обороти. В книгата е посочено, че при ръчна скоростна кутия на следваща предавка се преминава при достигане на 2 000 оборота, но с цел по-малко натоварване на двигателя в началото е добре това са става при 2500 – 3000 оборота. Последното противоречи на указанията на борд-компютъра за най-подходяща предавка, но те са свързани с икономично шофиране, а не с разработване на двигателя.

Относно горивото човек може да направи една елементарна сметка – километрите изминавани средно на месец * разликата в цената между „гориво” и „качествено гориво”. Ако сумата не е проблем, определено е за препоръчване „качественото гориво”.

Също от ЕТ ме предупредиха, че около 7 500 км пробег реално ще се почувства, че двигателят е разработен.

Дано съм бил полезен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

masterOne,

 

Колкото повече, толкова повече smile049 То най-лесното е да си разсипник и да настъпиш колата още с взимането. Но пък и колата рано или късно си го връща. Затова се старая да не издевателствам над техниката. Като това не означава, че не я понатискам! Просто го правя в разумни граници и то след като е достигнала необходимите работни параметри. А иначе мойта я разработвах 15к км smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не забравяйте, че и много ниските обороти не са за препоръчване. :smt034 При ниски обороти на двигателя и висока предавка се натоварват много шийките на лагерите на коляновия вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR,

Изках да разчупя малко сериозноста на темата а и не мисля че чак толкова стриктно ще спазвате тези няща. Аз също си пазя много автомобила и не издевателствам с него. Препоръчвам на всички колеги да не си товарят моторите дори и след 15к км. но не стигайте и чак до такива крайности. Колкото и да си пазиш мотора все пак с нашите горива, масла, консумативи и псевдо майстори е възможно да се случат и неприятни неща. Затова не правете компромиси с евтините стоки за да не ви излезне през носа.

 

В кръга на шегата /ако пък всичко ви е наред няма ли да ви е скучно така?/

 

smile056 поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не може да се каже че съм пазил чак толкова, но първите 2 хил. км гледах да не вдигам повече от 4000 оборота.

За момента (малко над 15 хил.) видим проблем няма, даже може да се каже че след 12 хил. усетих

чуствително намаляване на разхода :) не знам дали карам по-бавно но редовно на дълъг път средния ми разход

е под 7л по борд компютър. При внимателно каране (макс 90-100) по междуградски път даже под 6.5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към момента при изминат пробег 800км, на извънградско не мога да смъкна разхода под 8л/100км :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към момента при изминат пробег 800км, на извънградско не мога да смъкна разхода под 8л/100км :-k

В норма си, Супърба до 3 000 км. даваше 9 извънградско, а Октавията 8-8,5 и то при нормално каране. После разхода постепенно се оправя, ама май и от бензина си зависи :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

С моя вече съм на 8000 км и не знам дали си внушавам, но след 5000-6000 ния км. разхода на дълъг път спадна...... София-Бургас - 7.1......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че става дума за друг мотор да си кажа - 1.9 PD-TDI си омекоти звука между 9300 и 9700 км. Просто започна да чука по-малко. Промяна в разхода не съм забелязал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

И Румстера даваше с повече от 1 литър по-висок разход в началото, но към 10 000 км вече му беше спаднал до посочените от производителя.Иначе и за него ни казаха, че заводски е разработен, но трябваше 2000 км (ако не се бъркам за километрите) да не се вдига над еди каква си скорост заради спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И Румстера даваше с повече от 1 литър по-висок разход в началото, но към 10 000 км вече му беше спаднал до посочените от производителя.Иначе и за него ни казаха, че заводски е разработен, но трябваше 2000 км (ако не се бъркам за километрите) да не се вдига над еди каква си скорост заради спирачките.

 

Толкова ми казаха и на мен от ЕТ като взимах Фабиана - първите 2000-3000 км. да не се вдига над 120 км/ч и освен тва да не се вдигат над 3000 оборота/мин, което така или иначе на тоя нов дизел комън рейл трудно ще постигнеш, ако не си умствено увреден пингвин и не го изпържиш жестоко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И Румстера даваше с повече от 1 литър по-висок разход в началото, но към 10 000 км вече му беше спаднал до посочените от производителя.Иначе и за него ни казаха, че заводски е разработен, но трябваше 2000 км (ако не се бъркам за километрите) да не се вдига над еди каква си скорост заради спирачките.

 

Толкова ми казаха и на мен от ЕТ като взимах Фабиана - първите 2000-3000 км. да не се вдига над 120 км/ч и освен тва да не се вдигат над 3000 оборота/мин, което така или иначе на тоя нов дизел комън рейл трудно ще постигнеш, ако не си умствено увреден пингвин и не го изпържиш жестоко.

Айде затвори го тоз капак,че ще създадеш грешно впечатление у хората разглеждащи форума! smile004 smile092
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде затвори го тоз капак,че ще създадеш грешно впечатление у хората разглеждащи форума! smile004 smile092

 

Хаха, слушам, ся ше сменя аватара, оня ден я мих красавицата и й направих една хубава фотосесийка, ся ше си сложа някоя снимка от тогаз :)

 

П.С. Сори за офтопик-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.