Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

металическо чукане откъм клапаните при студено палене


fileman

Recommended Posts

Здравейте,

от три години съм собственик на Skoda Roomster с двигател 1.6 MPI. В момента автомобилът е на около 32000 км и като цяло доскоро нямаше никакви грижи. От около два месеца обаче забелязвам странно механично чукане при палене на студен двигател, което се усилва като продължителност с течение на времето, особено когато сутрин е по-хладно. След като колата загрее не се чува повече въпросното тракане, но ми се струва притеснителен фактът, че проблемът не съществуваше до момента, а започва да се проявява всеки път, когато двигателят е изстинал. При спонтанно повишаване на оборотите на празен ход (до 3500-4000) и отпускане на газта, при намаляване на оборотите отново се долавя, но в по-лека степен чукането.

Проверявам редовно нивото на маслото, над средното е. Колата не показва индикации за повреда. Сервизното обслужване е провеждано по предписание всяка година в Еуратек. Ще се радвам, ако ме посъветвате дали явлението е нормално или трябва да се обърна към сервиз.

Благодаря предварително за вниманието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравей,Колега добре е да се обърнеш към ЕТ,защото проблема не е съвсем дребен,бензиновите двигатели на Vw са с хидравлични повдигачи на клапаните,което е защита при скъсване на ангренажен ремък,но при запушване на някоя от маслените магистрали в двигателя те остават празни без масло и чукат,а може да се получи и ако масленият филтър не е двуклапанов,маслото пада ниско в картера и при студен старт клапаните работят сухи,докато се раздвижи маслото,а може и да сложили по гъсто масло например 10w 40.....трудно пълни малките отвори на повдигачите......Причините са доста и моят съвет е ако е в гаранция ЕТ....Дано съм ти бил полезен с инфото..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

което е защита при скъсване на ангренажен ремък,
smile091

 

моя съвет е първо да си смениш маслото и масления филтър-но да го сменят пред теб или отиди в сервиз на който имаш доверие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам същото 4укане сутрин появи се на 24-25 к километра ходих в ЕТ от там ми казаха 4е това било нормално и няма за какВо да се притеснявам ( САМО ДА ОТБЕЛЕЖА МОЯТА СУТРИН ЗА ОКОЛО 5-10 СЕК ГО ПРАВИ) маслото ми е кастрол от ЕТ тогава го сменях (имам предвид на 24000 км) сега сам на 33 к км и някои пат се 4ува някои пат не не мога да разбера на какво се далжи ( затова сутрин я оставям 2-3 мин да загрее и ход) пак каквото стане smile035,забелязах 4е като отпусна саединителя спирас да го прави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
моя съвет е първо да си смениш маслото и масления филтър-но да го сменят пред теб или отиди в сервиз на който имаш доверие

А преди това да "измиеш двигателя" със специална добавка (пак там където ще ти го сменят)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.