Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 2, регистрирана 1+1 товарна


dude_BG

Recommended Posts

Колеги,

 

Дайте съвет какво мога да направя, защото вече два пъти за последните 2 месеца ме бръснат на сухо. Колата ми е регистрирана 1+1 товарна (на всеки му е ясно защо), но аз си я карам със седалките отзад. В малкия талон не пише колко места е, а също и в полицата на гражданската не пише. Снощи пак имаше издевателства, а и ченгето изпусна култово изречение:

"Да беше карал пиян, да беше минал на червено, да беше карал с превишена скорост - няма проблем, ама т'ва е документна измама - голямо нарушение и трябва да ти взема талона на колата!".

Дайте акъл, щото вече ми писнаха тия с техните събирания на пари отвсякъде, по всякакъв начин!

 

При пререгистриране в 4+1 какво ДДС се плаща - от сегашната стойност или ДДС от стойността при покупката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да разбирам много от материята :oops: , ако се продаде на роднина физическо лице, би следвало да плати ДДС само върху цената на сделката.

Навярно ще трябва да е изтекъл определен период от първоначалното закупуване, за да може да се отчисли като амортизация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също не съм много вещ, но мисля, че след 3 години от покупката на автомобила може да я прехвърляш. Но как стоят нещата с ДДС-то, питай някой счетоводител

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дължи се "спестеното" ДДС (т.е. данъчния кредит, който си ползвал при покупката, т.е. на база покупната цена). Пререгистрираш ли я като 4+1, то този кредит не ти се полага вече и трябва да го платиш на държавата.

Не съм счетоводител, но не вярвам той да ти каже нещо различно. По скоро го питай за колко години се амортизира колата (бидейки "Основно средство" във фирмата). После можеш да я продадеш на физическо лице. То ще си я преригистрира в КАТ и няма нужда да плаща ДДС, освен онова дето ти е платило по фактурата, скоято си му го продал.

Преригстрирането обаче как става? Май се ходи първо до Технотест? Там също се цакат парички под и/или над "тезгяха".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май се ходи първо до Технотест? Там също се цакат парички под и/или над "тезгяха".

 

 

Ходи се до "Технотест" - АД, като имате две възможности или в София или в Бургас. Ако Бургас ти е по близо звънни ми на GSM-а от профила. Сумата е 174лв. с ДДС. Под "тезгяха" /то даже ние и "тезгях" нямаме/каквото и да означава това// нищо не се плаща.

За ДДС-то питай счетоводител, има някои смели и не внасят при пререгистрацията ДДС-то изцяло, а само на неамортизираната част, но аз лично не съм съгласен с тях /мое мнение/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посъветвай се с юрист и счетоводител. В най-лошия случай врътката е да изкараш колата от страната като продадена зад граница и още на следващия ден да я вкараш. Предполагам че при такава схема ще отпадне плащането на допълнителното ДДС защото колата е "преоборудвана" извън България smile049 Пак казвам - най-добре да дискутираш със счетоводител и юрист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Дайте съвет какво мога да направя, защото вече два пъти за последните 2 месеца ме бръснат на сухо. Колата ми е регистрирана 1+1 товарна (на всеки му е ясно защо), но аз си я карам със седалките отзад. В малкия талон не пише колко места е, а също и в полицата на гражданската не пише. Снощи пак имаше издевателства, а и ченгето изпусна култово изречение:

"Да беше карал пиян, да беше минал на червено, да беше карал с превишена скорост - няма проблем, ама т'ва е документна измама - голямо нарушение и трябва да ти взема талона на колата!".

Дайте акъл, щото вече ми писнаха тия с техните събирания на пари отвсякъде, по всякакъв начин!

 

Колега няма мърдане в сегашната ситуация. Ясно е, че е на фирма колата. Освен, че трябва да нямаш задни седалки трябва и да имаш клетка – трайна преграда.

Аз ти предлагам вариант - търпиш и чакаш да ти се амортизира и от фирмата я прехвърляш на ФЛ и той тогава си я пререгистрира пак в нормална. При прехвърляне ще го направиш по остатъчна стойност на несвързано лице.. иначе по пазарна оценка на другите (съдружник, упавител, работник и тн). Другото е - в момента предполагам, че си водиш стриктно пътни листи и доказваш, че използваш колата за икономическата дейност на фирмата? Щото хем ще си карал 1+1 и хем после ще връщаш спестения данък от колата, горивото и материалите с лихвите на куп :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че се водят пътни листове. Колата, колкото и да е чудно, се ползва за работа на фирмата. Доколкото ми е известно движими активи се амортизират за 4 години и то не с еднакви суми за всяка година, а с по-големи суми за първите години. Сега колата е на малко повече от 2 години. Ще се прехвърли на частно лице по остатъчна стойност и чак след това ще се пререгистрира като 4+1. За съжаление Бургас ми е на 300 км и това трябва да стане в София. Благодаря ви, колеги, за мненията и помощта. Мисля, че темата ще е полезна и за други в моето положение, затова моля не я трийте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пререгистриране в 4+1 какво ДДС се плаща?

Има по малко истина във всички по-горни мнения. Помиси обаче върху следната идея, която вече е отработена и няма легален и практически проблем:

Единствения начин да си регистрираш колата отново като 4+1 е да я продадеш /може и фиктивно/ или да направиш нов Технотест. И в двата случая обаче се дължи ДДС. При теб обаче, след като а-ла е ползван повече от 2 години /амортизационната норма е 15%/год./ можеш да направиш оценка на ДМА от лицензиран оценител /ще ти струва около 100-150 лв./, при която вещото лице да ти даде пазарна стойност под отчетната /балансовата/. Тогава вече, можеш да продадеш колата за сумата, която ти е дал оценителя, като ДДС се дължи на тази продажна сума. Пример: купил си колата за 40 000 лв., към момента би трябвало отчетната ти стойност да е около 20-25 х.лв. Вещото лице ти дава обаче оценка 10 000 лв. /той знае как/, правиш продажба /няма значение на кой/ на 10 х.лв. и плащаш ДДС 2 000 лв. Вярно, плаща се някакво ДДС, но при по - "вещо" вещо лице можеш да намалиш сумата драстично и всичко е абсолютно изпипано.

Ако не направиш това, а прехвърлиш колата сега /на каквато и да е цена/ данъчните ще приемат, че продажната ти цена е минимум отчетната стойност и ще извършат корекция на данъчната основа, като изчислят дължимото ДДС по специален коефициент - т.н. определяне на данъчна основа в специални случаи. При това положение, ако продадеш колата сега, по мои груби сметки ДДС-то ще ти е около 6 000 лв. Има и доста други варианти при сегашното ти положение, но на теб проблема ти е КАТ, а не с НАП :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 Точно така ще се развият нещата, само изчаквам удобен момент да си я изплатя, за да мога да я прехвърля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.