Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с Октавия1


RusenManev

Recommended Posts

Здравейте на всички !

Горд притежател съм на Октавия1 1.6,75кс.АЕЕ-мотора. Като цяло съм влюбен в своята шкода но от година и половина сме в една полемика от към ремонти и проблема си стои . Сумати майстори и сервизи посетих но никой не можа да се справи с нея,даже някои вече не искат и да я видят.

Та проблема проблема е следния. Когато колата е на свободен ход (работи на мясо) както си стои на 800 оборота и стрелката започва да играе , има случаи в които пак на свободен ход държи твърдо 1500 оборота. Не мога да хвана никаква зависимост кога и при какви ситуации го прави . Единият ден е безупречна а на другия може да загасне 5 пъти за два светофата ( когато е на свободна - заклаща оборотите и гасне ). Имам и пълен газов инжекцион на Фобус (така си я купих ) а там проблема е 100 пъти по голям в момента в които я оставиш на свободна и е загаснала, а във високите обороти е пушка.Първоначално мислих че проблема ми е само на гаста като я закачиха обаче всички газаджии ми казват че газовия комп си показва всичко в нормите а проблема бил на бензин и се копирал и на гас самоче, е доста по изразен защото гаста била по капризна и.т. и ме изпратиха да я оправям първо на бензин.

Бях в АВТОУНИОН в Пловдив прочетоха я отстраниха и някви грешки и и направиха базови настроики на дросела. Направих едно кръгче и проблема пак се появи.Върнах се закачиха я пак на компа и майсора ми каза че не приемала базови настройки на дросел т.е. приема ги но след това ги губи. Лекувало се с 800 лв и нов дросел. После бях до БОШ пак в Пловдив и те нищо не направиха сменяха кабели свещи ровиха из компа и вдигнаха ръце от нея и си ми я върнаха казахами пак че може да е дросел но не са сигурни и можело да са пари на вятъра. Един приятел има същата барачка сменихме си дроселите при което неговата работи с моя а мойта с неговия си прави пак същите парчета. След това отидох при един маистор дето се занимавал с подобни проблеми разглоби дросела почисти моторчето (а то беше много мръцно) и и направи някви настройки с ваг-ком- колата се позакрепи проблема си остана самоче на бензин се караше вече поносимо и като сравнително по малко клати оборотите.На гас проблема си беше същия и пак ми казват че всичко ми е ОК по газовата система и пак да съм търсил проблема на бензн.В момента колата си е в движение проблема обаче пак си стои,самоче на гас за маршрута Пловдив -София ми гълта 20 литра гас в едната посока а това е абсурдно. Сменени са филтрите и я закачиха на компютъра -всичко било нормално ! Да ама не 140км = 22л гас.

Та както казах много си я обичам ама ми писна. Не знам вече къде да я карам да я видят. И по скоро при кой да я карам при газаджия ли първо или при майстор за бензина.Луда работа!!! Та преди да съм я засилил в някоя канавка,ще съм ви благодарен за някакви идеи и съвети. Мерси предварително и приятно шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички !

Горд притежател съм на Октавия1 1.6,75кс.АЕЕ-мотора. Като цяло съм влюбен в своята шкода но от година и половина сме в една полемика от към ремонти и проблема си стои . Сумати майстори и сервизи посетих но никой не можа да се справи с нея,даже някои вече не искат и да я видят.

Та проблема проблема е следния. Когато колата е на свободен ход (работи на мясо) както си стои на 800 оборота и стрелката започва да играе , има случаи в които пак на свободен ход държи твърдо 1500 оборота. Не мога да хвана никаква зависимост кога и при какви ситуации го прави . Единият ден е безупречна а на другия може да загасне 5 пъти за два светофата ( когато е на свободна - заклаща оборотите и гасне ). Имам и пълен газов инжекцион на Фобус (така си я купих ) а там проблема е 100 пъти по голям в момента в които я оставиш на свободна и е загаснала, а във високите обороти е пушка.Първоначално мислих че проблема ми е само на гаста като я закачиха обаче всички газаджии ми казват че газовия комп си показва всичко в нормите а проблема бил на бензин и се копирал и на гас самоче, е доста по изразен защото гаста била по капризна и.т. и ме изпратиха да я оправям първо на бензин.

Бях в АВТОУНИОН в Пловдив прочетоха я отстраниха и някви грешки и и направиха базови настроики на дросела. Направих едно кръгче и проблема пак се появи.Върнах се закачиха я пак на компа и майсора ми каза че не приемала базови настройки на дросел т.е. приема ги но след това ги губи. Лекувало се с 800 лв и нов дросел. После бях до БОШ пак в Пловдив и те нищо не направиха сменяха кабели свещи ровиха из компа и вдигнаха ръце от нея и си ми я върнаха казахами пак че може да е дросел но не са сигурни и можело да са пари на вятъра. Един приятел има същата барачка сменихме си дроселите при което неговата работи с моя а мойта с неговия си прави пак същите парчета. След това отидох при един маистор дето се занимавал с подобни проблеми разглоби дросела почисти моторчето (а то беше много мръцно) и и направи някви настройки с ваг-ком- колата се позакрепи проблема си остана самоче на бензин се караше вече поносимо и като сравнително по малко клати оборотите.На гас проблема си беше същия и пак ми казват че всичко ми е ОК по газовата система и пак да съм търсил проблема на бензн.В момента колата си е в движение проблема обаче пак си стои,самоче на гас за маршрута Пловдив -София ми гълта 20 литра гас в едната посока а това е абсурдно. Сменени са филтрите и я закачиха на компютъра -всичко било нормално ! Да ама не 140км = 22л гас.

Та както казах много си я обичам ама ми писна. Не знам вече къде да я карам да я видят. И по скоро при кой да я карам при газаджия ли първо или при майстор за бензина.Луда работа!!! Та преди да съм я засилил в някоя канавка,ще съм ви благодарен за някакви идеи и съвети. Мерси предварително и приятно шофиране.

 

...Може би е така, защото я караш на гаС. Сигурно, ако и сипеш гаЗ ще тръгне по-добре. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D ОК схванах :D .Самоче тва е проблема че нито на гаС нито на гаЗ върви и двете съм ги пробвал :D .Колата се караше по принцип градко на бензин а извън градско на гас(з) а сега само на бензин. Мерси за коментара все пак smile126
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво толкова не могат да разберат из сервизите незнам колега. Този двигател е доста известен и стар. Дроселите им се скапват като натрупат километри и се налага смяна. Не струват 800лв. По евтини са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш приятел със същия мотор смете си и дебитомерите за проба ... не е гаранция , че ще се оправи , ма поне ще можеш да изключиш още 500 лв. от сметката .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странен проблем. Заинтересува ме:)

Сигурен съм, че ще чуеш предложения да смениш какво ли не. Предполагам си чул повечето от тях вече. Не бързай със смените

По това поведение кото описваш, изглежда че горивната смес не е с постоянно качество. И на бензин, и на газ. Естествено влошено на газ защото е по-капризна, както сам си разбрал. Ако на тестер не са открили явни грешки, записани в компа за неработеща електроника или механика, то има вероятност просто всичко да си е ОК. Предполагам, че колата ти засмуква въздух от някъде, в съвсем малки количества. Въздуха влиза във всмукателния тракт след дебитомера, поради което автоматично той не отчетен като маса и температура. Предполагам че зимата това поведение на двигателя ти е по-ярко изразено, защото тогава въздуха е свит и успява да влезе в по-големи количества и с по-големи температурни разлики.

Така че търси "пробойна":). Със сигурност няма да дупка с кръгло сечение от 10 милиметра:) По-скоро гледай за напукан или сцепен маркуч за вакуум или някакъв въздух включен във всмукателния колектор след дебитомера. Друго невралгично място при теб е там където са поставени газовите инжектори. Ако не са добре уплътнени или пък се разместват от вибрации по-време на работа може да пуснат въздух. По-малко вероятно е да е от уплътненията между колектора и блока. Гледай за някакви предишни интервенции по колеткора - лепено, раместено... Лесен начин за откриване на процеп е да запалиш двигателя и поливаш с шише с вода върху съмниталните места, ако засмуче вода през евентуален процеп ще прекъсне и хлъцне мотора, но този начин не е гарантиран на 100% при малки цепки. Последното за което се сещам свързано с въздух е картерните газове. Не знам дали при теб е така, но някои двигатели имат имат директна връзка с картра или обема над разпределителния вал и всмукателния колектор. Това е един гумен маркуч. Не знам оригинално каква му е идеята, може би екология като изгарят маслени пари!?!? Та ако имаш например износване на сегмент или гумички около клапани, при работата на двигателя може да "духа" от там и да вкара в колектора. Това също не се случва постоянно, а е различно в различните моменти на работа на двигателя, като зависи от температура, натоварване и кой знае още какво. Това лесно може да го решиш като просто махнеш гументо съединение и затапиш сигурно колектора. Другият край идващ от двигателя не те съветвам да затапиш, а му намери място, като важното е да не го пуснеш да виси някъде и от там да влезе вода в картера например.

Това е кофти проблем. Ако от време на време двигателя работи идеално , то е защото компа на шкода-та е умен успява благодарение на многото датчици и сензори да регулира гориво-въздушната смес в приемливи за работата граници.

Идеален начин е ако имаш познат с такъв двигател да ползваш части от него и по метода на изключванто да отметнеш съмнения в хардуер, като датчик за положение на дроселова клапа, потенцимер за празния ход, датчик за вибрации, свещи, кабели.......

Питай ако има нещо неясно.

Пиши ако има напредък:):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове. Този двигател няма дебитомер. :idea: Пак казвам, макар че така по форума само гадаем - най-вероятния проблем е дросела, поне при тези симптоми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесен начин за откриване на процеп е да запалиш двигателя и поливаш с шише с вода върху съмниталните места, ако засмуче вода през евентуален процеп ще прекъсне и хлъцне мотора, но този начин не е гарантиран на 100% при малки цепки.

Не искам да влизам в спорове... Но - дали си чувал за хидравличен удар...??? Аз съм виждал глава след нахлуване на вода през въздушния филтър. За метода съм ПОЧТИ съгласен. Само, че... Чак да полива с шише smile159 Виждал съм, например да се пръска леко и ВНИМАТЕЛНО с пулверизатор (флаконче от течност за миене на стъкла, пълно с вода).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.