Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Алтернатор - Felicia '97 1.3 MPI


Recommended Posts

Здравейте Колеги,

 

Имам някакъв проблем с алтернатора. Не зарежда достатъчно.

Едвам качва 13.6/13.7 волта без включени консуматори.

Засега, през лятото може и да е добре, но зимата с пуснато парно и фарове, ще увехне.

 

Според разни капацитети проблема е в диодния изправителен блок.

В магазина на Симеоновско струва 88 лв.

Някой да има идея къде може да се намери по-евтино и дали въобще може.

Звънях на 2-3 места (около сточна гара) където правят алтернатори, но няма такъв изправителен блок.

 

Алтернатора е МАГНЕТОН 50А

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....
Стига бе - за 90 кинта ще си намериш цял алтернатор, макар и втора употреба :smt0344 не помня за колко пари смених моя диоден блок (имах същия проблем като твоя - единият диод просто беше заминал), ма сега питах Алекс (на баня "Мадара") - 85 лв с поръчка.... тия хора чуват ли се... виж на "Монтевидео" - там човекът не е чак такъв "цифроман"...в краен случай пусни съобщение, че търсиш втора ръка алтернатор - все ще се намери за по-малко пари...че тия продавачи се самозабравиха - нали не си изкарват със собствените ръце тия 80-90 кинта и им е все тая... ](*,)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти се занимава разкачи диодите и виж кой е изгорял и смени само него ( около 3 лв. мисля , че беше бройката на Сточна гара ) ... вземаш по един от двата вида и минаваш метър , но е хубаво да провериш връзката между акумулатора и алтернатора ( мери се напрежението на изхода от алтернатора и на + на акумулатора и ако има повече от 0.5В разлика пускаш още един дебел кабел )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

 

Имам някакъв проблем с алтернатора. Не зарежда достатъчно.

Едвам качва 13.6/13.7 волта без включени консуматори.

Засега, през лятото може и да е добре, но зимата с пуснато парно и фарове, ще увехне.

 

Според разни капацитети проблема е в диодния изправителен блок.

В магазина на Симеоновско струва 88 лв.

Някой да има идея къде може да се намери по-евтино и дали въобще може.

Звънях на 2-3 места (около сточна гара) където правят алтернатори, но няма такъв изправителен блок.

 

Алтернатора е МАГНЕТОН 50А

Имаш ЛС. Дано съм ти бил полезен .Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мене /99г.мпи/бяха изгорели диоди,мастора каза -диодите струват 3лв,труда 67лв.ако искаш.и ми изработи нова диодна плочка,демонтаж и монтаж на алтернатора и си готов.малко кофти се маха и слага понеже Фелка е с климатик и само рекък да смениш си е майсторлък.ремъка е доста дълък...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мене /99г.мпи/бяха изгорели диоди,мастора каза -диодите струват 3лв,труда 67лв.ако искаш.и ми изработи нова диодна плочка,демонтаж и монтаж на алтернатора и си готов.малко кофти се маха и слага понеже Фелка е с климатик и само рекък да смениш си е майсторлък.ремъка е доста дълък...........

 

Що си мисля, че диодния блок си се вади съвсем елементарно, без въобще да е необходимо да се вади алтернатора :roll: / поне при мен е така - не съм сигурен точно с какъв алтернатор съм, но Фелата ми е 1,3 MPI с клима /

Но го оправяй, че недозареждането е по-малкия проблем . Виж ако не дай си боже започне да презарежда и не се усетиш навреме става "малко" напечено за компа.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти се занимава разкачи диодите и виж кой е изгорял и смени само него ( около 3 лв. мисля , че беше бройката на Сточна гара ) ... вземаш по един от двата вида и минаваш метър , но е хубаво да провериш връзката между акумулатора и алтернатора ( мери се напрежението на изхода от алтернатора и на + на акумулатора и ако има повече от 0.5В разлика пускаш още един дебел кабел )

 

Премерил съм го. Не кача над 0.17 В. Връзките са добре и почистени - това беше първото. Просто алтернатора не си зарежда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами лампата не свети, след като запалиш двигателя.

Но, ако пуснеш къси и парно, напрежението пада под 13.6 В, независимо от оборотите на двигателя.

При изключени консуматори се качва до 13.8 В.

Купих си нов акумулатор - и ми казаха, че ми е ниско напрежението.

Трябвало да бъде най-малко 13.8, а при мен е 13.5 и надолу с включени консуматори.

 

В понеделник, ще нося алтернатора на друг майстор да го върти и тества и да каже тежка дума.

 

Има нещо друго - скоростомера ми не работи, докато не удариш таблото отгоре с ръка.

И се включва. Както и една-две осветителни лампи по таблото се включват след удар.

 

От друга страна съм проверил пада на напрежение между алтернатора и акумулатора и пада е под 0.2 В, което трябва да означава че кабелите/връзките са добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, Одисеята продължава.

 

Днес свалих алтернатора, разглобих го, проверих всички диоди с уред. Всичко е наред.

Е има малка вероятност някой диод да се прецаква само под силно натоварване, но едва ли е това.

Няма следи от нагар, прекъснали намотки или каквото и да е.

Гледах и четките - не са в първа младост но и там всичко е наред.

Перфектен.

 

След това се фокусирах върху проблема с арматурното табло.

С почуквания в горната част на таблото се пускат подсветката на километража, на копчетата на парното и т.н.

С различни по вид удари се пуска различна лампа на подсветката.

 

Докато правих това, забелязах, че на волтметъра, който бях закачил на акумулатора напрежението падна на 12.3 В и зареждането спря.

 

Продължих да удрям тук там, но едиственото което успях да направя е да накарам лампата на батерията да се пуска и гасне по таблото,

което просто значи, че тази лампа си свети когато си иска и не е ясно кога зарежда кога не и т.н.

 

Очевидно целия проблем е някъде вътре в таблото, странно как е прекъснало на много места.

От ляво за километрежа и лампата за зареждане, посредата за подсветката на копчетата на парното.

Забелязах, че единия пластмасов панел към колоната на предната лява врата не е напаснат, изглежа да е свалян.

Явно някой е бъркал там. Може би таблото е хванато с болтове за каросерията, които служат за маса и не са дозатегнати?

Знам ли?

 

Интерсено е, че след като изгасих колата и оставих 5 минути да почине - пак почна да зарежда.

 

Ефекта гаснене светкане на подсветка е случаен, обикновено нещо гасне след като изключа светлините,

след това се пуска с почукване. Хаос.

 

Някой разглабяй ли е табло на Фелиция? От къде може да идва този проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.