Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Слабо работещи спирачки Octavia I


allroad

Recommended Posts

Събраха ми се няколко проблема в последно време с моята Octi, но явно съм влезнал в серия... :(

Проблемът е следния - колата спира изключително трудно, в критични ситуации е повече от несигурна. Педалът на газта е в нормалното си състояние - нито много твърд, нито мек. Предните дискове са сменени преди 30 000 км, с нови накладки съм, задните са също нов комплект. За марка не мога да говоря, защото ги сменях преди 2 години (предните) в Хеед 91, а във фактурата не пише марка, а само BG3036. Течността също е сменена. Миналия месец минах на общ преглед в ЕТ, където споменах за проблема, но ми казаха, че всичко е ОК. ABS на практика не се е задействал при мен от много време, а изкуствено съм предизвиквал поводи за намесата му. Ако има нещо друго, което трябва да погледна отново или да подменя, моля ви, споделете.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гумите

Чисто нови Pirelli Cinturato P7 smile049

Преди бях с Michelin Pilot - пак беше такова поведението при спиране.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мокро като скочиш в/у спирачката включва ли се ABSa? А на сухо? Ако не - започни със смяна на накладките. Диска за 30к км надали е здал багажа.

 

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нито една ситуация не ми се активира ABS. Исках да видя какви са дисковете, за да мога да видя евентуална съвместимост с различните марки накладки, но и това няма да мога да направя. Ще купувам накладки на сляпо... :(

Сегашните са BCP или някаква такава абревиатура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си TEXTAR от вносителя http://www.vdauto.com/bg/index.php аз съм с такива и съм много доволен цената им беше към 86лв к-т

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си TEXTAR от вносителя http://www.vdauto.com/bg/index.php аз съм с такива и съм много доволен цената им беше към 86лв к-т

За твоя, и за други колеги, полезна и актуална информация - 82.80 комплект предни, 54.00 задни накладки Textar за AHF 110 hp. Мисля да инвестирам в това още тази седмица. Проблемът е, че не съм сигурен в крайния резултат...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На една моя стара алфа ромео имах подобен проблем - оказа се помпа на сервото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На една моя стара алфа ромео имах подобен проблем - оказа се помпа на сервото.

 

Това обикновено е съпроводено с твърд педал на спирачката. А колега изрично споменава, че няма такова нещо smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен педалът беше по-мек от обикновено. Даже прекалено мек.

Но е хубаво да се почне със смяна на предните накладки, че като знам какви ментета продават...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

За изчерпателност и пълнота на темата - проблемът беше отстранен след подмяната на маркучите на вакуумната помпа. На практика спирачките са работели на чисто механичен принцип, благодарение на все пак някаквото притискателно усилие, прилагано от накладките. Затова и ABS-ът не можеше да бъде активиран при никакви обстоятелства. Допълнително смених накладките и дисковете с Textar и сега всичко е наред. "Старите" дискове не са износени, но с комплекта на една марка съм убеден, че ефекта ще е оптимален.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, че такъв дефект трябва да прави яко впечатление. На мен ми е отказвало сервото (на друга кола) и ефекта е потресаващ, няма начин да го сбъркаш :) Както казаха колегите по горе, педала така се одървя, че в екстремна ситуация имаш чувството, че натискаш върху заварена желязна конструкция, а колата си върви и не ебава да спира:)

 

Може би маркучите не са били съвсем фира и е имал все пак някакъв вакум, та затова не те е "втрещило" и си се чудил какво е. Щото ако ти умре съвсем сервото вярвай ми ще знаеш че е от него :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точно казано - работила е помпата, но не пълноценно. Имало я няколко "нареза" по маркучите. Педалът беше леееко по-твърд от обикновено, но трудно беше да направя разлика с нормален такъв. Но сега вече е осезаемо по-мек, което означава, че спирачките не са реаботели нормално отдавна и плавно са губели силата си.

Може би е уместно да спомена, че по време на дните на Шкода в ЕТ ходих на безплатен преглед и на бланката при получаване на колата се подписах под графа, в която пишеше, че всичко по спирачната система е ОК. Мога да го сканирам и публикувам тук. Вие си правете изводите....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.