Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Профилактика / Ремонт на ключ за фарове на Фабия 1


warfather

Recommended Posts

Скоро ми се случи когато включа на габарит или фарове да ми светва и лампата на задната крушка за мъгла или халогените. При огледа се оказа че наистина си работят без ключа да е на тези позиции и когато размърдам ключа се изключват но при преминаване през някоя неравност пак се включват. Заинтересувах се и се оказа че този ключ е златен (фирма от Варна го продава за 320 лева) или цените са над 100 лева меко казано. И така извиках неволята:

 

1. Демонтаж на ключа от мястото му

2. Демонтаж на самия ключ

3. Откриване на дефекта

4. Отстраняване на дефекта

5. Монтаж на ключа

 

1. Демонтажа на ключа от мястото му изключително лесен и става за секунди. На снимка 1 е даден целия ключ с регулировката за височината на светлините. Панела на който са изобразени позициите за дадените светлини е отделно от самия ключ и се сваля като се подпъхне тънка права отверка межу него и таблото и лекичко се напъне навън и панела излиза от щифтчетата които го държат. На таблото остава самия ключ който седи в гнездо закопчан от едни щифтове. За да освободите самия ключ натиската врътката от която се включват светлините навътре и завъртате надясно при което щифтовете се отключват и издърпвате ключа навън. Изваждате буксата с кабелите от гнездото им и ключа е освободен.

2. Демонтажа на самия ключ е по процедурата от клип 1. Освобождавате външния панел с въртока за светлините които са със щифтчета 4 броя с леко повдигане с отверица и завъртане на ляво за да се намести оста в отвора които я освобождава. След като извадите 1 панел виждате платка със светодиоди която на клипа я няма. Тази платка е захваната на пластините тип клещи и с леко дръпване се изважда. Клип 2 Остава самия ключ които погледнат е чисто механичен. Захваща се в предната част основния елемент и с повдигане на 4 щифта се освобождава от глездото си и се издърпва. Пред вас е вече основния елемент където търсим повредата. Клип 3 Този елемент е състваен от медни пластини които при завъртане на коляновидната ос се повдигат и вкл/изкл дадените светлини. Една по една повдигаме внимателно медните пластини без да ги огъваме защото загубват своята еластичност и оглеждаме за проблеми в точките на допир с основата. При продължителна употреба се поевява нагар или самите пъпки на пластините изгарят от където идва и проблема. Почиства се внимателно с препарат и шкурка а пъпките които правят контакт АЗ допълних с калай ( ако някой има друга идея да сподели ). След тази процедура се сглобява по обратния ред. Ако имате късмет като мен ще си работи нормално и ще спестите някой друг лев.

 

Снимка 1

kluch.jpg

Клип 1 http://vbox7.com/play:7183dd55

Клип 2 http://vbox7.com/play:7b0a7c3a

Клип 3 http://vbox7.com/play:05d8b806

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

колега, а пластините като е изваден ключа трябва да са в долно положение, прилепени /в контакт/ или да са повдигнати от основата под тях. Зачистих пъпките и основата, като плъстините са отделени от основата, но нещо файда няма, дори стана по-зле, нямам сега къси изобщо и изключени фарове също, общо взето стана боза... ПОМОЩ!

 

ПП Някой да е срещал схема на този ключ с разяснение, коя пластина каква роля има и какви са положенията на отделните светлини?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • 6 месеци по-късно...

Е , да я бях прочел тази тема ... да не бях разглобявал и сглобявал на две коли корите под волана , за да извадя този ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Почиства се внимателно с препарат и шкурка а пъпките които правят контакт АЗ допълних с калай ( ако някой има друга идея да сподели ).

Здравейте! Адмирации към колегата за усърдието и подробната тема. Обаче имам някоя и друга забележка....

това с запълването на накопаната долна пластина с калай не е най-доброто решение.Калая е мек,в тая верига текат големи токове и след време пак ще се накопае и ще се оформи дупка.

Преди седмица ремонтира ключа на фаровете на SEAT ,сглобката е същата.Имаше добре оформена "дупка" на долната контактна пластина на една от секциите.А на горната пластина , местена от гърбиците , липсваше почти пъпката.Наложи се подмяна на износената пъпка. За тази процедура се налага сваляне на цялата пластина, разнитват се 3 медни нита в срещуположния край на пъпките.Нова пъпка оформих от бронзов винт,с помощта на дремел и подходящ накрайник оформих контактната пъпка, старата се отстранява от пластината.Новата естествено я занитих - получи се като оригиналната.

Долната пластина с накопаната дупка обработих пак с дремела с подходящ накрайник.Всъщност изпилих внимателно "ямката" до ниво да се заглади, без ръбове да е .Гледах да не отнемам прекалено много , че не е ясно колко е дебела тая пластина и да не изтънее прекалено .После сглобяването на горната пластина с пъпките осъществих с три винта 2мм. и гайки. За да се завията обаче , се налага да се " сцепи" самия ключ.Стягат се винтовете с гайките и след това се събира ключа.Проверява се работата на вала с гърбиците в полу събрано положение ,да се видят отлепят ли и контактуват ли в двете положения - габарит и къси и ако всичко е наред се събира окончателно ключа .Проверка с мултицета дава ли верига в положение - къси ...на две от широките пластини , на единия ред , трябва да дава верига .Ако е така , то ключа е наред .

Монтира се на колата и се тества, ако всичко е наред , трябва да си има къси светлини на при включване на ключа на положение - къси .

Съжалявам че не съм направил снимки иначе бих ги постнал.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Аз така и не можах да нагодя пластината на късите светлини и тъй като влезе в сила изискването за задължителни светлини си я извих така, че да дава постоянен контакт с основата - и сега вече имам постоянно включени къси светлини. \:D/

Притеснявах се да не изтощавам акумулатора, но май при палене компютъра прекъсва всички тоци... Поне се надявам, че е така де! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

Не ходете на ул. Симеон  в "Автохит" и другите сателитни (в непосредствена близост) магазини. Цените са завишени от 5 до 10 пъти над нормалните. Търсете коректни търговци в кварталите. Колегата коректно е посочил цена 28.00лв (за китайски ключ).Немският ключ е 39.00лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...
На 19.07.2018 г. at 22:06, Damyanich написа:

Не ходете на ул. Симеон  в "Автохит" и другите сателитни (в непосредствена близост) магазини. Цените са завишени от 5 до 10 пъти над нормалните. Търсете коректни търговци в кварталите. Колегата коректно е посочил цена 28.00лв (за китайски ключ).Немският ключ е 39.00лв.

Здрвейте някакъв адрес за талова магазинче може ли че тая сутрин и аз осъмнах така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.