Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаворит '94 135B карбуратор Жиков ЛЕКР 28 - пали трудно


Recommended Posts

Здравейте Колеги,

 

преди да напиша каквото и да е - искам да кажа - че прекарах 2 часа в четене из форума, но не намерих решение за моя проблем. Пиша с надеждата някой да помогне.

Проблема:

Колата, пали трудно на студен двигател, но само ако е стояла 3-4 дни в гаража.

Ако е стояла по-малко, например 24 часа - няма проблем с паленето.

 

Извършени процедури:

- карбуратора е свален, почистен и проверен. Преди това изчетох почти всичката налична литература на руски и английски.

Оказа се, че вакумната клапа за автоматичния смукач не работи. Нямах нова затова сглобих карба както си е. По-надолу, ще опиша защо мисля, че проблема не е в тази вакумна клапа (pull-down клапа).

- всичко друго си му е наред, вклучително, биметална пластина, ел. магнитен клапан за свобдоните обороти.

- жигльорите са проходими, поплавака не е спукан.

 

След тези умозаключения, просто реших, че спада нивото в кладенеца с гориво (изпарява се). Затова, днес преди да запаля, след 5 дневен престой, вкарах 2 спринцовки по 20 кубика бензин, директно в кладенеца - през отдушника.

Резултат никакав. Върти стартера яко (акумулатор на 2 седмици, нов, стария беше зле и от там тръгнах с ремонта), не пали. След известно въртене - през първичната дроселна клапа, изтрелва залп бензинови пари и стартера мъчително превърта до следващия оборот, след което пак се почва.

 

След достатъчно продължително въртене, евентуално колата пали. Преди да запали напълно, се опитва на няколко пъти да припали и кюфка. Последния път реших, че се е задавила, успях да запаля с полунатиснат педал на газта и бях застопорил клапата на смукача да е отворена на 3мм.

 

До преди няколко часа си мислех, че наистина е тъпата вакумна клапа, но после помислих:

- добре, ако е от клапата, защо след 24 часа, след като двигателят е напълно изстинал, колата пали без проблем, а след 4 дни не пали. С други думи, тази клапа има значение когато двигателя е студен и биметалната пластина е още студена.

 

АКо беше от нивото в кладенеца, 2 по 20 кубика спринцовки трябва да са достатъчни. Пък и после изхвърлянето със залп на облак бензинови пари е признак за задавяне (може би)

 

Друго ми направи впечатление, нивото на гориво в бензиновия филтър е много ниско. Дори, след като колата е напълно загряла, нивото във филтъра е ниско. Не се пални дори на половина цилиндърчето на филтъра, което е хоризонтално разположено при мен, и мисля че така трябва да си е.

Това ниво нормално ли е? Дали не е проблем в горивната помпа?

 

С две думи, ако колата престои 3-4 дни без да се пали - после се пали наистина трудно. Ако е стояла 24 часа се пали нормално. Това ме кара да мисля, че проблема не е свързан с температурата на двигателя, смукача и други, тъй като двигателя изстива напълно в рамиките на 24 часа. Но знае ли човек?

 

Моля някой да сподели за горивна помпа и ниво на гориво в горивния филтър. Как се проверява най-лесно горивна помпа?

 

И още - съдчето, закачено на карба за улавяне на изпаренията - от там може ли да идва такъв проблем? Въпреки, че съда не е спукан - визуално проверен - и с надуване с уста изглежда пропуска само в определената за това посока.

 

Ей, на - дълго и широко обяснение.

Мисля да пробвам следващия път с 3 х 20 кубика спринцовка в кладенеца да видя какво ще стане.

 

Благодарности, на всички които могат да помогнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тоз карбуратор нивото е фабрично зададено и не подлежи на реглажи тъй , че ако иглата е читава и поплавъка е здрав нивото трябва да е нормално ... незнам за коя вакуумна клапа говориш , но ако е таз горе в дясно си е проблем т.к. тя връща дросела на смукача при форсиране и отделно смуче въздух двигателя повече от колкото му трябва ... ако е електрическото клапанче от ляво може просто да го изключиш - то играе роля първите 30 сек. ... нищо не написа за искрата - палец , свещи , кабели .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тази клапа е, която връща дросела на смукача, посредством вакмуна маркуче. Тя е вързана към този електрически клапан, който важи първите 3 секунди с един маркуч, а с друг маркуч е вързана директно към карба, от където смуче вакум през смукателния колектор.

 

Но въпросът, ако наистина проблема е тази клапа, тя би трябвало да прави един и същи проблем при студен двигател, независимо дали е студен след 24 часа или 3 дни.

 

Също, така, както споменах, бях застопорил дросела на смукача със шестограм 3мм, което горе-долу симулира, все едно клапата е дръпнала смукача.

 

Някаква идея какво трявба да е нивото на гориво в горивния филтър - докъде трябва да епълен той при нормална работа на двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди палене, за да се напълни карбуратора, подкачи ръчно на бенз. помпа, докато й "омекне" лостчето!

Иначе при хоризонтален филтър е нормално да е пълен до половината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо една корекция, двигателя не е135B както съм написал в заглвието, защото не е моно инжекция. Просто си е 135.

 

Горивната помпа няма лост за напомпване.

Нивото на горивния филтър не е и до половината, а може би 1/4 или по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах, колата в движение си върви и има мощност. Нали?

Следователно горивната помпа и филтъра са добре.

Аз също мисля, че след по- дълъг престой, изветрява горивото от поплавъковата камера на карбуратора и затова върти по дълго време, докато помпата го напълни. Като го напълни със спринцовката, провери ли ускорителната помпа дали пръска?

Помпата можеш да я пробваш, като се свали маркуча от карбуратора, сложи се в бутилка, за да се събира бензина и някой помощник завърти на стартер/щото няма лостче за ръчно/, а ти наблюдаваш дебита.

Махни центр. кабел от бобината!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... нищо не написа за искрата - палец , свещи , кабели .

Колега провери ли наистина токовете как са.

Има и още нещо, което на мен ми демонстрираха и останах кат гръмнат. Имобилайзер. Има ли вариант и при теб да е свързан, ама ти да си убеден, че такова нещо няма на твоята кола. В моя случай бях убеден, че никой не би си играл да връзва алармата и имобилайзера. Оказа се обаче (за щастие при майстора на стенда за диагностика), че това нещо не само го имам от алармата ами беше и прилежно вързано и скрито. Съответно нагорели контакти на релето в и....в моя случай тотално отказа да пали.

Провери да не би и при теб да я има тая изненада.

Ако не е там - провери токовете.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

благодаря за отговорите.

1. Имобилайзер не знам да има колата, тъй като няма аларма.

Всъщност имала е аларма отдавна, като я купих беше вече свалена. Аз лично след това съм махнал всички кабели които бяха прекарани към запалването. Това беше преди години и колата не е правила проблеми от тази операция, така че изключвам варианта, аларма имобилайзер.

2. Ускорителната помпа пръска - пробвах я.

3. Колата има мощност, дори на 5-та, докрай натиснат педал на газта, по стръмните части на магистрала Хемус си поддържа скорост или ускорява.

 

Наистина проблема трябва да е свързан с някакво изпарение от поплаваковата камера.

Може да е комбиниран проблем - изпаряване плюс неработеща вакуумна клапа на смукача.

 

Следващия път ще бодна 3 спринцовки бензин в поплавъковата камера да видя какво ще стане. Цялата работа е, че проблема е труден за решаване тъй като трябва да се чака по 3-4 дни преди всеки опит и колата да не се пали през това време, т.е. работата върви бавно.

 

Всъщност ще пробвам след 2 дни изчакване.

 

Между другото карбуратора го продухвах и чистих с ВД-40 по препоръка на един приятел. Няма съществена разлика преди и след чистенето в запалването и работата на двигателя. Само карба е по-чист. После пък някой ми каза, че не трябвало с ВД-40, ама засега няма проблеми.

 

Жигльорите са чисти тъй като са продухани и проходими отделно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоците не съм ги гледал, но като запали веднъж работи - мокро, сухо, работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.