Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Геометрия, май...


stefan l

Recommended Posts

Понеделник сутрин, на път към работата, усещам че няма мощност около макс. въртящ момент (където е и максималният кеф :D ). Викам си - студена сутрин. На връщане - всичко нормално.

Вторник - същата работа, но и на връщане не се оправя. Спрях, яко газ на място - оправи се.

Сряда - пак проблем, пак я изфорсирах, пак се оправи, ама тоя път си викам - я да си направя една бърза екскурзия по магистралата до разклона за Нови Хан. Гасссссс....и днес сутринта, за щастие, никакви проблеми, изтегля си още от 1500 оборота.

Та така, до следващото продухване (кога ли ще е?)

А има и там няква джаджа актуатор ли, аКуратор ли...

Ето го и лога:

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 66040 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 11:11:16

 

Freeze Frame:

RPM: 2205 /min

Speed: 115.0 km/h

Load: 100.0 %

Voltage: 14.67 V

Bin. Bits: 00101000

Absolute Pres.: 2295.0 mbar

Absolute Pres.: 1540.2 mbar

 

Readiness: 0 0 0 0 0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ognjano

    13

  • stefan l

    13

  • bega4kata

    9

  • legaltk

    5

Най-много писали в темата

това не е лог файл

прочети как се прави и го постни във форума,като преди това го преобразуваш с CSVConv,и с принт скрийн го постнеш във форума-защото не се подържат тези формати на лога от форума.Тогава ще ти кажа със сигурност какво става и кое трябва да се поправя или чисти и т.н.

направи лог на 8,10 и 11 канали-и да не връщаш газта по време на лога

8-ми ми трябва да гледам оборотите в случая

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефане,явно яко продухваш,щото вчера даже не ме видя,като се разминахме в Казичане! :) smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефане,явно яко продухваш,щото вчера даже не ме видя,като се разминахме в Казичане! :) smile117

smile091 Видях ти Пасата, Ники и ти махнах, ама бяхме на завой и не си видял. После ми прищрака, че трябваше да щракна аварийките.

В интерес на истината в последните няколко дни, като карам само за гадния проблем мисля, кога пак ша се появи(прояви). По нататъшните ми действия от това зависят.

Поздрави! (отново благодаря и Пасата дано да не се сърди за лайсните)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Огромни благоарности на Боби Доктора и Бегачката smile126

Отивай да ти почистят AGR-a :smt032
Това и направих! Майстора, обаче, никога не беше виждал чудото 2.0 ТДИ. По мое настояване отвори капака на задвижването на дросела и пружината, която държи дросела в отворено положение, изхвръкна. А сега де! На колко навивки се натяга пружината? Аз изпаднах в прединфарктно състояние, представяйки си как, за да нагодим нужното натягане, ще трябва няколко пъти да слагаме и махаме дросела, а има едно много гадно винтче (до тръбата, която влиза в АГР-а), развиването и завиването на което ни отне половината от времето на цялата операция...

Обаждам се на Боби, той ми дава телефона на Бегачката, който пък веднага ми даде необходимата информация, въпреки че никога не сме се виждали, нито пък чували, за което отново благодаря.

Та така...Понатиснах я на трета по баира към телевизионната кула (по Яворов) и АСР-а замига, като цветомузика в дискотека от 80-те :D След това (около 16 ч.) от Семинарията до Кривина и обратно до центъра (Оборище) – 4,0 при ср.ск 58км! Какво повече му трябва на човек :D

Само дето не ми стана ясно на какво се дължи това убиване на мощността м/у 1500 и 2300 оборота. Може би клапанчето не е отваряло на студено :?: И в такъв случай как газове от изп. генерация, влизащи отново във всмукателната през АГР-а, толкова повишават мощността в гореспоменатите обороти? А може би ключът от бараката е другаде ... И тоя дросел – наистина ли оказва влияние само при гасене на мотора? Е.а ли га

Утре сутрин (на студено(то па едно студено)) силно се надявам да няма проблеми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тоя дросел – наистина ли оказва влияние само при гасене на мотора?
не,той работи в синхрон с агр-а и съобразно педала на газта,налягане в с.мата,обороти на мотора и т.н.-ако беше само за гасене щеше де е само с вакум като на старите с евро 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги архивирах два Лога и разчитам на вашето компетентно мнение, за да реша проблема веднъж завинаги. Искам да отбележа, че файловете ги правих на тези места на магистрала Хемус, където обикновено забива турбината, този път smile049 колата не влезе в авариен режим, но впечатлението ми е, че при пълна газ на 4-та от 1500-те оборота, има замисляне, докато се ускори. О1 ТДИ 110 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лога е направен и конвентиран перфектно!!!!

Налягането на турбото е добре,дебитомера е проблема

не зная защо ти влиза от пренадуване в серв.режим-на лога се държи добре,като изключим лекото закъснение,което може да се дължи на дебитомера.Вижте задължително АГР-а дали е затворен!!!!!Може да е от него

какви грешки записва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лога е направен и конвентиран перфектно!!!!

Налягането на турбото е добре,дебитомера е проблема

не зная защо ти влиза от пренадуване в серв.режим-на лога се държи добре,като изключим лекото закъснение,което може да се дължи на дебитомера.Вижте задължително АГР-а дали е затворен!!!!!Може да е от него

какви грешки записва?

 

 

:) Благодаря, за пръв път правя лог.

 

Две грешки са, от три години имам колата, досега не са чистени:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

2 Faults Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1570 - 35-00 - Please Register/Activate

 

 

утре ще се опитам да изчистя АГР-а и входящия колектор и в неделя ще направя нов лог.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчистих ЕГР-а и колектора, колектора го обгорих отвътре с газова горелка, като преди това го напоих с нафта и газ. Отвътре изпадаха, големи парчета обгорели сажди, награя с водоструката го измих отвътре.

Ако е останало някое парче в колектора и попадне навътре в камерите след колектора, какъв проблем би се получил???

 

Щото по едно време се замислих да не би да си вкарам автогол с чистенето на колектора, а навътре да запуша някои дюзи.

 

Успях да направя само един лог на 3, 8 и 10 канал, където стойностите на дебитомера са се повишили, турбината пак не заби, но определено не почуствах някакво подобрение в пъргавостта на колата както едно време.

 

Ето Егр-а преди почистването. Извинявам се за лошото качество на снимките.

 

Качил съм и единя лог, за компетентно становище. Втората таблица!

post-1646-138453242166_thumb.jpg

post-1646-138453242167_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами би трябвало да е по-добре,както виждаш след почистването стойностите на дебитомера са се повишили с почти 100 единици.Пробвай с друг де,не познаваш ли съфорумци да ти услужат за едно кръгче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май заглавието на темата ще се оправдае... С други думи май ключът от бараката е точно там - геометрия и актуатор. Много "май" станаха...

Попрочетох туй-онуй http://www.myturbodiesel.com/1000q/a4/V ... adjust.htm и днес, сутринта, качих октито на канала и около 1 минута обливах актуатора с ВД40.

И - о чудо - само след 1 км колата започна отново да "дърпа" още от 1500 оборота (както е написал в неговата тема в "Проекти" Искрен (BlackPearl)).

Преди 5-6 дена "затапих" АГР-а:

Затапих го защото миналата седмица (сряда), майсторът почти нищо не чисти по клапана, а не чисти просто защото нямаше почти нищо за чистене. Аз пък си мислих, че всичко трябва да е лъскаво и за да елиминирам вероятността от неизправност на АГР-а (незатваряне), го "затапих", въпреки че в свалено положение се убедих, че затваря перфектно.

Както и да е, днес цял ден (без сутринта) си карах безпроблемно и с кеф :D

АГР-а мисля да го :D оттапя :D , защото Бегачката споменава за по-бавно загряване при затапен.

Има и друга причина:

1 Fault Found:

001025 - EGR System: Insufficient Flow

P0401 - 000 - - - Intermittent

Грешката е от преди 4 дена (200 км) и, до колкото разбрах, в някои режими налягането се разтоварва през АГР-а

Та така... лошото е, че проблемът се проявява на малко км (68000), а хубавото е, че все пак май има решение...

Като стана дума за канал (имаше скоро подобна тема):

 

Който шкодаджия иска да се любува на колата си изотдоле - да заповяда. :) Работно време :) - всеки делничен ден от 9 до 11. Важно уточнение - релсите съм ги оразмерил за ширината на октавийката и супърба.

 

 

Ето и карта:

0888541355 - Стефан

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефане,явно след затапването на AГР-а,Октито много върви!Днес те видях в действие м/у Кривина и Казичане,здраво я настъпваш,едвам смогнах да ти присветна! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маскиран беше, ама те видях (вече съм постоянно с очила - старческо далекогледство).

АГР-а не е имал нищо общо с проблемите ми. Причината за "голямата турбодупка", която ме тровеше последния месец, с еднаква вероятност можеше да се търси както в АГР-а, така и в зацапана геометрия, така и в трудно подвижен актуатор. Оказа се последното, макар че геометрия и актуатор са взаимно свързани и като се прецака едното, обикновено се прецаква и другото (най-общо казано).

От четвъртък до днес - никакви проблеми, а АГР-а го "оттапих" още в петък - гледката на жълта иконка на мотор, светеща на таблото, поне за мене е непоносима :)

Та така ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, купих нов дебитомер на БОШ, оказа се че има разлика в това ДАЛИ дебитомера е за СЕДАН или за КОМБИ при еднакви параметри на двигателя - О1-1.9 ТДИ 110 к.с. За комбито е 300 лв, какъвто ми трябваше, а на мен ми дадоха за седан - 150 лв., щото ми казаха, че са взаимозаменями, макар че ако бяха, нямаха да са различни номера и при монтажа имаше видима разлика в решетката мІу стария и новия, както и в разположението на термопластината.(и в английския и-бей са дадени различни за седан и комби) След смяна, параметрите на МАФ-а от лог-а се подобриха над 850 в целия диапазон, само към 4200 об. падат под нормата, не знам дали е нормално, прикачил съм и ЛОГ-а, но турбината не забива.

 

Обаче след чистенето на ЕГР-а и колектори, като че ли леко се спъна и ТОВА МНОГО МЕ ТОРМОЗИ...

Ще ми се да изчистя и турбината и интеркулера, но за турбината не знам технологията на сваляне, както и дали е необходим специален инструмент... Ще ви бъда благодарен, ако ми помогнете със съвет.

 

Извинявам се на колегата, че му превзех темата, но проблемите ни са сходни и надявам се ще ме разбере... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак заби турбината, магистралата Хемус по наклона нагоре при Ябланица. Постепенно я натоварих и отпуснах и след това пак, и след това пак от отпуснат педал на газта, започнах постепенно с педала да ускорявам до ламарината и заби, влезе в сервизен... Забравих си кабела иначе щях да се върна да направя и лог.

 

Така:

До сега:

Изчистен ЕГР

Изчистен всмукателен колектор

Сменен дебитомер

 

Дайте съвет моля. :idea: :idea: :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Отново същата грешка:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

 

Направих същото упражнение описано в горния ми пост.

Опитах се на два пъти да направя файл, докато турбината ми забиваше, но точно когато влизаше в сервизен режим, връзката с лаптопа се прекъсваше-може и да е случайност, може и да не е, не знам. ](*,)

Прилагам файла, за който съм сигурен, че секунда след последния запис влезнах в сервизен режим-падна мощността.

 

Сами, от този файл може ли да се направи някъкъв извод? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лога не е добър

дал си пълна газ съвсем в края му?????

обърни внимание на

вакумните маркучи

клапан н75

актуатор

почистване на геометрията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте.

Прегледах вакуум маркучите, както и проверих доколкото ми беше удобно отгоре дали лоста на актуатора се движи.

Обаче, след като я подкарах усетих странни ЗВУКОВИ вибрации, или нещо като ручене, или буботене, не мога да то определя, но този звук се чува само когато подам газ и колата ускорява /се натоварва/. При установена скорост и подаване на газ, за да поддържам скоростта всичко е перфектно, турбината се чува с обичайния си звук..

 

Какво може да е, или нещо съм разместил, докато бърках към актуатора.

Дайте съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:arrow:

Сами! Някаква идея???

 

Смятам, че не е от изпускателна с-ма вдигахме я на крик, пробив не открихме.

Буботенето се чува най-много около 3000 об. при ускорение и натоварване. На място звука идва между двигателя и купето, но не може да се хване... Пръскаха около всмукателните колектори със спрей на Вюрт, но двигателя не промени оборотите.

 

В купето се чува отвратително буботене, за 100 км. път слезнах с главоболие...

 

както казах преди да чуя за пръв път това буботене, лоста на актуатора го раздвижих с ръка нагоре-надолу... да не би нещо да съм пробил там.... турбината си вие идеално, ускорение има, дори откакто го има този звук върви и ускорява по-добре.... разбира се от интеркулера сълзи масло, но пък нивото в двигателя видимо не мърда...

 

в момента съм на 180к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.