Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За гордите собственици на Фаворит и Фелиция!-info


plovdiv123

Recommended Posts

Уважаеми колеги!

Намерих нещо интересно, относно историята по създаването на модела "Шкода Фаворит",ето линка:

http://www.synlube.com/testcars.htm#1988 SKODA Favorit 135 SL

Сайтът е на някаква фирма за моторни масла. Обърнете внимание на последния абзац, може би е вярно, че във всеки слух има известна доза истина, която никак не е за пренебрегване! smile027

 

Ето и превода:

 

Тази кола е създадена през 1986 г. от дизайнерска къща Bertone за производство на SKODA в Чешката република.

Въпреки това, конструкцията на превозните средства е повлияна от SkoCar (канадският SKODA вносител) и

МИК Аутомотив (дилър на Bertone в Калифорния) и е първото превозно средство SKODA, разработено по чисто нова концепция за Северна Америка и по чисто американски стандарти за безопасност (САЩ & Канада).

 

Превозното средство е радикално ново за SKODA, които в продължение на много години са произвеждали автомобили със задно задвижване.

 

Тази кола е с 1350 куб.см. SOHC, 4-цилиндров двигател и използван нов дизайн за 5-степенната трансаксиална скоростна кутия.

 

Оборудванa с BOSCH EFI, тя е трябвало да бъде "по-добра" oт сръбското Юго поради факта, че „Yugo America Inc.” отказа да продава в САЩ.

 

Дизайна на колата използва много от характеристиките наЮго GVX.

 

 

Предварително е изработен прототип, който преминава през всеобхватни тестове за управление в Европа и Канада.

 

Над 200 хиляди километра (124000 мили) са изминати за по-малко от 9 месеца.

 

След това "експлоатираното” по този начин превозно средство е предоставено на журналисти от специализирани авто-медии за „тест драйв” и получава такъв небивал отзвук в Германия, че „Фолксваген груп” решава да купи целия завод на” Шкода” от Чешкото правителство за нищожната сума от 8 милиарда US долара.

След закупуването на контролния пакет в SKODA, VW реши да спре модела „Шкода Фаворит” за износ за Канада и анулиране на плановете за разпространение в САЩ на „Шкода Фаворит 135 LS”. Слуховете са, че модела VW Golf от 1988 г., който се продава на два пъти по- висока цена в САЩ, не може да се мери по комфорт, работа и издържливост, в сравнение с тези показани от Шкода Фаворит!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това незнам дали е точно така, но факт е, че LS серията е по-читава и е правена за "износ на Запад". Имал съм и LS и други и.. определено LS са по-качествени, възможно е наистина да са по-здрави от "средния Голф".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ами моята е LS закупена от Чехия в далечната 1992г .Аз я взех след една година от човека закупил я в Чехия.Минах 150 000км и мога да кажа с сигурност че е доста задрава кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тц, [-X

Фаворит/Фелиция са по-големи от Голф като купе, ти ги прати при мини-колите. smile175

 

(Ако говорим за Голф от 89-та г. , Голф 2, а не за голф 7 или докъдето там са стигнали)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Моята също е 135LS.

За издръжливост да не говорим...

Наще я взеха от 1-ви собственик 2004г. Тогава тя беше на 150 000км.Сега вече е над 400 000км и все още не пипа маслото и разхода и е много добър.Освен това е много издръжлива и при удари.

Единственото което и куца на тая кола е ОКАЧВАНЕТО , макар да и е почти ново.

Но за из къра става :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тц, [-X

Фаворит/Фелиция са по-големи от Голф като купе, ти ги прати при мини-колите. smile175

 

(Ако говорим за Голф от 89-та г. , Голф 2, а не за голф 7 или докъдето там са стигнали)

 

Да добавя - за гоУф 3 също не важи сравнението. Проверено: челно стъкло от Пежо 205 се побира в купето на голфа напречно между задните врати, докато при Фелиция ширината не е достатъчна, за да влезе [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За обема незнам, но се чудя защо отдалече външният вид прилича на Лада Самара, кой от кого е взаимствал ?!? Доколкото знам дизайнът на Фаворита е на Бертоне. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За обема незнам, но се чудя защо отдалече външният вид прилича на Лада Самара, кой от кого е взаимствал ?!? Доколкото знам дизайнът на Фаворита е на Бертоне. smile035

Руснаците са копирали разбира се,и други пъти са го правили именно Самара е била замислена като конкурент на Фаворит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, не е съвсем сигурно ;) Първият прототип на Самара е от преди 1980 г., нищо че колата се продава от 1984. А иначе по Фаворит започва да се работи 82-83. В продажба от 87... По това време клиновидният дизайн просто е на мода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз не виждам чак толкова прилики между Самара и Фаворит - както казва колегата повечето коли от този период са с подобен ръбат дизайн - със същия успех може да го сравняваме с кадетчето на бат' Сами /bega4kata/. Има обаче някои елементи на Фав-а типични за дизайна на Бертоне, които се появяват в по-късни модели, като специфичния вдлъбнат канал отстрани на цялото купе при Ситроен ХМ от края на 90-те, а също и при някои модели на Алфа - 155,164...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то по квадратна кола от моя дедо ....едва ли има :lol::lol::lol:

голф 1 и 2 го конкурира,но на кадета предното стъкро е много по-полегато

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не виждам нещо "дизайнерско" в Самарата. Просто е скована и пусната в производство първата лада с предно. Личните ми впечатления са от една служебна, на която и прегряхме мотора на Витиня заради менте-датчик на вентилатора, който се скъса да включва-изключва непрекъснато и накрая изгоря самия вентилатор.

Ако твърдим, че Фаворита е ненадеждна кола.. то за Самарата какво ли определение трябва да измислим незнам, въпреки че съм чел, че е минавала рали Париж-Пекин. Абе - за ладичка е ок, имаха една джаджа - икономайзер.. , вършеше някаква ртабота ;) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не бъркаме киополото с мармалада ,октавия е на платформата на голф ,а фабия на поло ,фелицията модела преди фабия ,и въобще не сравняваите разни лади и фаворити с голфа .също и фелицията въпреки че е приела 1,6 AEE и 1,9 дизела от голфа тя е много далече от него .Имам и двата автомобила и наи-добре правя разликата ,можем да си хвалим шкодите но не и да ги сравняваме с голф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук сравненията се въртят главно около дизайна, а не механиката... та от тази гледна точка голфа наистина издиша, като изключим може би 1-цата, ама тя си е италианска разработка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И по дизаина да ги сравняване като се съобразим с год . на производство излиза горе долу така- голф1 с шкода 105-120 ,голф 2-с шкода105-120 феислифт и началото на фаворит, голф 3 с фаворит и фелиция ,така че и по дизаин не може да има сравнение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как една масовка като Голф да е красива. За мен са и винаги ще си останат едни щайги. А и като се има предвид, че е нарицателно. Да - вярно познавам и хора, които не са малоумници и са голф-собственици, но все пак изключенията само потвърждават правилото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на вкус - някои си тачат визията на голфетката, пък и наистина не е толкова лоша /като изключим 2-ката, ама за подобряването и си има пернишки тЮнинК :lol:/, просто ни е омръзнала до втръсване точно щото е "масовка" smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От позицията на времето много неща ни изглеждат не особенно красиви ,но те са от друга епоха и за тогава са си били някакъв своеобразен връх ,не е добре само да правим сравнения между автомобили от различно времена, естествено е по новите да са взаимствали хубавите черти на по старите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.