Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Изгорял компресор на климатик О2, търся съвет :)


Aleks

Recommended Posts

Привет на всички.

 

От много време следя форума, но уви днес се случи нещо неприятно и ми трябва съвет, какъвто съм убеден че ще намеря тук.

 

Компресора на климатика изгоря и от официалния сервиз искат 1700 лева за да извършат смяната с нов. Уви, толкова пари накуп нямам в момента, нито мога да ги събера. Дали има друго решение - компресор втора ръка или такъв от друг модел кола, който е съвместим? И също така дали е удачно да се прави такъв вариант в дългосрочен план. Ако може да ми препоръчате и майстор който да извърше въпросното обслужване ще бъде добре. Официалния сервиз отпада, тъй като казаха че това е цената и толкоз.

 

Незнам каква точно информация трябва да ви дам за да ми помогнете, опитах да потърся темите за подобни проблеми но неуспешно.

 

Модела както казах е Октавия (двойка), произведена е 2006та година април-юли месец някъде.

Нивото на оборудване е Елеганс, което мисля че беше най-високото и климатизацията е с климатроник.

Двигателя е 1.6 MPI (бензин)

 

Ако е необходимо още нещо като спецификации, ще се опитам да го предоставя възможно най-точно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи това е стандартната диагноза на ЕураТек. Раздават я "компетентно" на килограм - жалко, че не разбрах кой тиквеник е майсторът по климатици там за да се запозная лично smile096

 

На мен ми казаха същото и ми поискаха 1700 лв, след което намерих добър майстор, който ми смени комбинирания вентил/датчик на самия компресор с нов и ремонтът ми струваше 250 лева. Компресорът е абсолютно здрав и е почти невъзможно да бъде убит, особено ако е японски.

 

Тук съм написал координатите на човека, свържи се с него:

 

viewtopic.php?f=2&t=19096

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мин.месец бяха извършени такива процедури на колегите -лудия и михаилстоянов и сега им е февруари в купето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.bgmaps.com/map.aspx?sid=d5de ... f525&tip=1

 

Мястото, означено като паркинг е един двор. Влизаш там и търсиш Стенли. В рамките на 2 седмици оправи климатиците на трима приятели и е доста компетентен.

 

Станислав Москов (Стенли) тел. 956 90 96; моб. 0888 892305

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен проблем. При мен се оказа някакъв клапан на компресора, целия ремонт ми излезе около 400лв., много съм доволен от момчетата, личи си че си разбират от работата.

Това е сервиза:

http://gabelaservice.com

 

Успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за количеството информация и скоростта с която я предоставяте :)

Още утре ще закарам колата да видим какво му е на компресора на Убавицата. Направо свят ми се зави като ми казаха че трябва нова част и не ги оправят.

 

ВъзмУтен съм от българските вносители и надценките им. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на нас в ЕураТек-София ни поискаха 1530лв за нов компресор на Октавия II :-k

Диагоназа бе -блокирал компресор, смяна с нов...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ако позволите нека и аз да споделя своя опит от фирма Габела Сервиз или "Последна надежда", който уж правел невъзможното...

Беше ни блокирал компресора на климатика 1K0 820 803N. След проведени разговори с шефа на фирмата г-н Григорий Желев ни бе заявено, че нашия блокирал компресор може да бъде отремонтиран/рециклиран. След една седмица г-н Желев ни предложи компресор втора употреба за 850лв без никаква гаранция под претекс, че ремонта на стария бил много скъп и продължителен... :-k

На нашата забележка, че в ЕураТек новия компресор е 1530лв с гаранция г-н Желев ни заяви, че ЕураТек продавали рециклирани части за авто климатици и нямали нищо общо с това което първоначално се вгражда в заводите на Шкода.

В крайна сметка купихме от Аутотехника (VW) нов с гаранция за 1300лв(ползвахме 30% отстъпка като редовни клиенти) -имаха наличен на склад и ремонта стана за 2часа, а в ЕураТек искаха 1месец за доставка от Чехия.

Най-големият парадокс в Гебела Сервиз бе, че за втора употреба датчик/пресостат за фреон 1K0 895 126A ни бяха поискани 90лв при положение, че същия чисто нов с гаранция в ЕураТек е 84лв с ДДС.

Дано на никой от колегите не се налага да ремонтира климатик на Октавия, но единствено срещнахме разбиране и пълно съдействие от Ти Ай Ай - Ауто Пловдив, т.032/680925 -Тихомир който ни предложи аналог на електрония модул за управление на компресора 1J0 919 506K за 155лв. Същият модул в ЕураТек е 250лв.

Не искам на никого да правя антиреклама, ала нека всеки сам да си прецени къде и за какво ще си остави парите. Успех колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега през лятото много колеги имат проблеми със своите стари климатици и фирмите занимаващи се с ремонт на климатична техника спекулативно надуват цените като по време на жътва :)

Примерно четох по-горе, че на колегата evin са взели 250лв за подмяна на един датчик на фреона :-k

Ами този датчик за Octavia I е 85лв в ЕураТек... Втора употреба такъв може да си вземете за 40-50лв от Golf 4, Пасат или Ауди... Върху датчика трябва да има зелена точка, което показва че той е за фреон 134.

Този датчик следи налягането на фреона, той е напреженов . Датчикът подава сигнал към електрония модул за у-ние на компресора и той вкл. компресора за климатичната с-ма и перките за охлаждане на водния радиатор.

Ситуацията е не е сложна, ако имате необходимото налягане в системата (мери се с уред -много хора имат станции за зареждане с фреон 134) просто помолете някой с Октавия I и работещ климатик да ви отслужи временно със своя фреонов датчик. Датчикът е на резба и се сваля с обикновенно ключе като преди това се отсъединява куплунга който е отгоре. Завийте работещият датчик на вашата климатична с-ма, проверете бушоните отляво на таблото и ако управляващият Ви модул е здрав -Вашият климатик трябва да работи :smt017

Ето още пояснения -датчика на фреона е най-отгоре върху алуминиевата тръба отляво пред пластмасовата кора на чистачките. Монтиран е вертикално, като отгоре му е вкл куплунг с три разноцветни жила. Датчикът е с игличка, която при монтажа натиска малка съчма и мери налягането в затворена система.

Модулът за управление на компресора е монтира в предната част под Вашия акумулатор. Хванат е с 2 къси винчета. Към него се подключват 2 куплунга, един за у-ние на компресора а втория за у-ние на вентилаторите на водния радиатор. Още един съвет -не си мийте мотора, съществува пряка опасност Вашия управляващ модул за компресора да излезе от строя и да не Ви работи климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно четох по-горе, че на колегата evin са взели 250лв за подмяна на един датчик на фреона :-k

 

Говоря за т.нар. датчик/пресостат, който се намира на самия компресор, не този на фреона. Този на компресора регулира двата кръга на системата и цялата работа на компресора и цените му почват от 200 лв за неоригинална част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчикът, за който споменах е 1K0 995 126A -85лв в ЕураТек...

Предполагам, че има разлика в изпълнението на климатичната система на Октавия II...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Така е колега -има разлика м/у О1 и О2

Разлика има при климатичните с-ми cъщо и спряма бензинов или дизелов двигател.

Датчика, за който аз споменах е за високото налягане. Когато налягането на фреона се вдигне над определена граница, този датчик не разрешава да се вкл. компресора.

Датчика, за който ти говориш е за ниско налягане и той е на самия компресор.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката за управление на климатика - има датчик за налягане на фреона, който трябва да е затворен ако е ОК, датчик за околна температура (също), датчик за температура на изпарителя (също). Всички те трябва да са затворени за да може да се включи компресора, т.е. може и последователно да се навържат. Освен това трябва и да е включен вентилатора в купето и да е натиснато някое от 2те копчета разбира се. Втората секция на датчика за налягане включва вентилатора на втора скорост. Винаги когато е включен климатика трябва вентилатора отпред да върти на първа скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Браво на колегите относно споделените знания и пробелми относно климите.

Утре ще ходя са моята Фабиета да видим защо не ми работи климатика. Ту работи ту не работи. Момчето което ми го пълни каза че е електирчески проблема. Опасявам се че е някой от датчиците ! Ще пиша после какво стана ! :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали този няма да ти свърши работа?

 

http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... f=7&t=2100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

привет отново,

днес ме разсипаха с диагнозата. При диагностиката откриха че температурния датчик на дифузера за входящ въздух на климатика дава отклонения. Бил вътре в таблото. ЦЕНА НА ДАТЧИКА + ТРУД = 300 лева. Направо ми омекнаха коленете.

Някой имал ли е този проблем ?

](*,) :?

 

съжалявам че се намесих в темата ако прецените ще я пусна като нова !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам странен проблем от известно време и ще използвам темата:

 

Както си карам на изключено охлаждане (ECON свети) и примерно зададени 20-21 градуса, изведнъж започва да духа врял въздух, все едно навън е -10 градуса. Регулирането на градусите не дава ефект. Включването на LO или на охлаждане нормализира нещата. Това ми се случи досега 2 пъти при външна температура над 25 градуса.

 

Някой има ли идея кой датчик прави въпросната магария? VAG COM ще каже ли нещо по въпроса?

 

В ЕТ не желая да ходя, защото "майсторът" им по климатици е абсолютен некадърник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звъннах на Стефан от wv club и той пое работата.

Ако искаш звънни му. Форумниците са много доволни от него.

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.