Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Скърцане на страничните стъкла - шъ полудея


evin

Recommended Posts

Колеги, дайте акъл как се бори скърцането на страничните стъкла (шофьорско и отсрещното) при сваляне и вдигане, че просто не се трае - все едно карам Волга от 1965-а година! Чак пешеходците ме заглеждат по светофарите. Не мога да хвана точно откъде е, но подозирам, че е от уплътненията/водачите на стъклото в горната част на вратите. Особено в жегите и като е сухо е някакъв АД. Като се намокрят вратите, настава тишина. 10х!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избърши хубаво уплътненията от пясък и друг шит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисти са до блясък, може би това е проблемът :-k

Пробвах да ги намажа със силиконова смазка - млъкнаха за кратко, но ми омазаха стъклата

Не се сещам за друго хем смазващо, хем неомазващо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, преди 2 години ходих в ЕТ със същия проблем и казаха, че скърцането идва и от механизмите за повдигане на стъклото т.е. сваля се кората и се гресират. Издръндиха ме към 70-80 лв за двете предни врати, разбира се не ми казаха кое точно се гресира и дали се налага да се сваля и металния капак под кората на вратата (този който е с нитове, при мен не се вижда да са го сваляли). На този капак има сервизни отвори, не знам дали става само през тях, внимавай да не попадне смазка на стъклото че ставало вечно мазало. При мен вече 2 год. е ОК, чак сега долавям нещо при крайно сваляне на прозореца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това звучи кофти, представях си го по-евтино решение

Обаче ако е от механизмите защо при намокряне на вратите и уплътненията звуците млъкват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това звучи кофти, представях си го по-евтино решение

Обаче ако е от механизмите защо при намокряне на вратите и уплътненията звуците млъкват?

 

Ами защото водата донекъде смазва - поне моментно. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се разскърцаха и то само ляво предно и ляво задно.Почистването на уплътненията не помогна.Явно наистина си трябва грес! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се за един виц по повод многото използване на стъклата водещо до прискърцване:

 

Кметът на община Варна пита:

-Другарки и другари кой работи най-много в тази община?

Следва мълчание, след което секретарката промълвила с възторг:

-Вие Другарю Директор.

-Не.-казал Кметът.

Мълчание и учуда!

-Абе Другари, АСАНСЬОРЪТ. Нагоре надолу по цял ден!

 

Извод:

Техниката иска "смазка" неще "ласка"!

 

Разглобявате смазвате Фнимателно и си свиркате... smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви се намира PDF със снимки как се разглобяват предните и задните кори на вратите? Явно ще се наложи сериозна намеса :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви се намира PDF със снимки как се разглобяват предните и задните кори на вратите? Явно ще се наложи сериозна намеса :-k

Тук бях пуснал малко снимки по друг повод, може да са ти от полза (това е за предните, задните не са много по-различни) :

viewtopic.php?f=46&t=18924

само в третия пост забравих да кажа, че преди да се разкачи жилото на бравата трябва да се освободи държача на жилото, има пластмасова контра която се освобождава и се дърпа в посока към бравата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисти са до блясък, може би това е проблемът :-k

Пробвах да ги намажа със силиконова смазка - млъкнаха за кратко, но ми омазаха стъклата...

Ако имаш някаква полираща паста/вакса под ръка, пробвай с нея да минеш стъклата (от външната им страна). Но целите, а не само в краищата. Работи се аналогично на пастирането на автомобила - нанасяш, съхне, лъскаш. Ако това помогне, можеш да си купиш вакса за стъкла на "Търтъл вакс" - полира и почиства перфектно. Но с нея недей да минаваш предното стъкло ако имаш по него следи от камъчета - тя ще ги запълни в бяло и е доста дразнещо.

Пиши за резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Ще пробвам с вакса първо после минавам към етап разглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш вакса/паста под ръка и трябва да купуваш за опита, се сещам за друго - намокри стъклата с влажен (не капещ) парцал - колкото да направиш едно филмче по тях без да има стичане на вода във вратата (или ги напръскай със спрей за стъкла). Свали ги докато са влажни. Ако скърцането изчезне, значи с почистване с вакса/паста на стъклата си решаваш проблема и той не е предизвикан от механизми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи скърцането изчезва със сигурност (1) когато вали дъжд, (2) когато измия колата и (3) когато навън е хладно (примерно под 15 градуса) :-k

 

Най-страшно скърцат когато е стояла колата цял ден на слънце. Предполагам детайлите се разширяват от топлината и допълнително уплътняват.

 

Но не мога да преценя количеството вода, което се стича във вратите и дали мокри механизмите. Ще намокря само стъклата без да се стича вода вътре за да видя дали е точно от уплътненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е има разлика в скърцане на стъкло в гума и скърцане на метал в метал (механизмите). Трябва да го усетиш само на слух без проблем.

 

Щом ти скърцат като се нагреят - вероятно е гума. Което е лошо, защото трайно решение което да не е свързано с мазнотия - няма май.

 

Честно казано не мога да си представя подбна дивотия - гума на няколкогодишен автомобил да се одърви. Нашата шкода е О1 и там такива ядове няма. На 20 годишното ауди пък подобни неща никога не са се чували.

 

Не ви знам как ги смело купувате тия O2. Нямам такава кола, но само като гледам темите във форума - то стъклото отпред менте, уплътнения скърцат, хронични тропания тук-там, вода в багажника... След О1 следващата кола май няма да е Шкода. Много бързо се научиха на китайски тарикатлъци, за съжаление. То и при повечето от другите е така де.... ама това да скърцат уплътнения.... абе да го чуя за китайска кола, ама за Шкода.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали си виждал уплътненията, но не са гумени, а са нещо като кече. На звук е трудно да се определи какво се трие, защото не е гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе изглеждат като кече, ама е нещо като пореста гума, поне на мен на това ми прилича. Няма начин основата да не е нещо базирано на каучук. С разни модерни добавки като "силикон" например :) Всъщност може и да бъркам. Може да са измислили някаква нова химия, заместител на добрия стар каучук и ей го на резултата.

 

Братче, за да си сигурен, махни кората и карай така в някой "скърцащ" ден. И ще видиш от къде е. Ще си прежалиш малко комфорта, ама науката иска жертви.

 

Щото ако е самото уплътнение - аз поне доколкото имам опит с уплътнения - нямаш много шанс да намериш трайно решение. Има препарати против стареене, но те всичките цапат и не са подходящи за стъкло. Има разни други нецапащи дето ги продават за "подмладяване" на пера на чистачки, ама ефекта обикновенно е до седмица-две и после пак "одъртяват".

 

Виж ако се окажат механизмите - ми тогава лубриканти на пазара колкото щеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Колеги, дайте акъл как се бори скърцането на страничните стъкла (шофьорско и отсрещното) при сваляне и вдигане, че просто не се трае - все едно карам Волга от 1965-а година! Чак пешеходците ме заглеждат по светофарите. Не мога да хвана точно откъде е, но подозирам, че е от уплътненията/водачите на стъклото в горната част на вратите. Особено в жегите и като е сухо е някакъв АД. Като се намокрят вратите, настава тишина. 10х!

 

Е като караме ШКОДИ ще трябва да свикваме с тези недостатъци на евтиния автомобил smile048

Аз моите просто не ги отварям .... smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мои наблюдения тези и подобни срамни недостатъци ги няма и при по-евтините автомобили от Октавия.

Не коментирам там какви други сериозни проблеми има...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде бре колега, кажи резултат има ли от някоя манипулация, че и при мен е същото. Пробвах с какво ли не и не става...Качвам някоя мацка в бегачката и се изчервявам напрао като си свали джама..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, след като сте сигурни , че проблема не е в уплътнителите следва сваляне на корите и пръскане тук-там със спрей против скърцане .... Работа за 30 мин .... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление проблемът Е в уплътнителите! Механизмите във вратите работят безшумно. Последните ми наблюдения са, че скърцането почва при температура над 20 градуса и сухо време. При 30 градуса пек плаша пешеходците и разплаквам бебета. Явно сглобката на вратите е много стегната и въпросните уплътнения се разширяват от температурите и почват да търкат в стъклото. Засега дислоцирах най-скърцащото - това, което е острани на вратата, от страната на бравата, в което се движи вертикално стъклото. Проскърцва и долното уплътнение, в което се прибира вертикално стъклото, но страничното е най-гадно.

 

Като последна интервенция съм намислил да намажа страничното уплътнение със силиконова грес - и ще споделя дали има ефект. И да омаже стъклото ще е само отстрани в малък участък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай първо със силиконов спрей да напръскаш, или пък, сега се сещам - с течн парафин - има го по аптеките - с него се мажат виниловите табла на старите коли за да не се напукват, също и уплътненията по вратите и всички гумени части - за да остават меки... Пробвай, първо - около левче е шишенцето, и няма да е толкова брутално засрано като с греста ;)

Интересен е този шкодов проблем, на 15 годишната ми корейска кола (евтина при това) стъклата гък не казват... :-k Всъщност за пръв път чувам за скърцащи от уплътненията стъкла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убеден бях, че проблема е в търкането на стъклото. Щом се проявява само при топло време, логично е да е от гума или производните/подобните й. А какво стана с полирането на стъклото, опита ли? Можем да се видим някой ден и да експериментираме. Имам вакса за стъкла и мисля, че с нея ще решим проблема. Не те съветвам да мажеш с каквито и да е спрейове или препарати, целящи смазване. Проблема при тях е, че събират много прах и мръсотия, което ще доведе до издиране на стъклото по ръбовете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.