Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна предни дискове на О1


Recommended Posts

Операцията е сравнително проста и отнема 1:00h ... ако знаеш какво правиш. Ако не знаеш - 2:30h (поне на мен толкова ми отне).

 

Консумативи:

1) Дискове

2) Накладки

 

Необходими инструменти:

1) Ключ за гуми

2) Кръстата отверка (по-големичък размер) за сваляне на самия диск

3) Шестограм за сваляне на спирачния суппорт - размера е някакъв странен, аз лично си приспособих. Нека по-разбирачите да кажат точния размер.

4) Тънки клещи - помагат при слагането на новите накладки

5) Спринцовка за изтегляне на излишната спирачна течност

6) Дървен/гумен чук или нормален чук и тънка дъсчица

 

Дествия:

1) Сваля се гумата

2) Отваря се казанчето на резервоара за спирачна течност и се отнема известно количество (общото отнето при мен беше към 20ml за цялата операция)

3) Леко се придърпва суппорта навън с цел освобождаване на спирачката. Аз лично използвах гаечен ключ като рамо между средната част на диска и външната накладка. Така поосвободих 1-2мм луфт. При това придърпване е желателно да се следи нивото на спирачната течност в казанчето за да не прелее

4) Ако се прави на лявото колело се откача куплунга на датчика за износване на накладките

5) Махат се тапичките на гумените тампончета за болтовете на спирачните суппорти

6) Развиват се болтовете

7) Спирачния суппорт пада настрани

8) Внимателно се доразтварят двете накладки. Отново използвах гаечен ключ за разделянето, но подложих пластмаса 2-3мм за да не нараня накладките ... въпреки, че така и така отиват в кошчето smile049 . Внимание: При тази операция да се следи нивото на спирачната течност!

9) След като суппорта е отворен максимално се свалят старите накладки. Те са на пружинки и като се натиснат навътре сами падат.

10) Развива се винта на диска

11) Диска се сваля. Ако не падне леко (при мен единия си падна с махането на винта) се почуква от вътрешната страна с дървен/гумен чук през 120 градуса докато отлепи. Ако няма дървен/гумен чук се ползва нормален като се слага дъсчицата в/у диска от и се почуква с чука в/у нея.

12) Слага се новия диск и се стяга винтчето. Не е лошо докато се затяга винтчето леко да се развърта диска да да напасне най-добре.

13) Новите накладки се минават леко с шкурка по контактната повърхност.

14) Новите накладки се поставят по местата им. Понеже на мен ми костваше доста усилия използвах тънките клещи и леко прибрах пружинките при монтажа (вижда се на снимките)

15) Суппорта се монтира обравно и се завиват болтовете. На ляво колело е добре да се внимава за кабелчето за датчика за износване да не се омота в апарата ... както ми се случи на мен smile049

16) За предно ляво колело се закача датчика за износване

17) Слагат се тапичките на двата болта на суппорта

18) Натиска се внимателно два-три пъти спирачката докато педала престане да потъва. Да не се натиска спирачката силно!

19) Монтира се обратно гумата

Горните точки се повтарят и за другото колело

20) Проверява се нивото на спирачната течност и ако е под максимума се долива.

21) Слага се обратно капачката на резервоара за спирачна течност

22) Прави се внимателен test drive. ВАЖНО: първите 10-20км спирачката лови много слабо и в никакъв случай не трябва да се натиска силно! Периода на разработка на новите дискове и накладки е към 500км градско каране (извънградското изобщо не се брои!), но моя съвет е дори към 1000км да се има едно на ум. При test drive-а не трябва да има неравномерно спиране, т.е. притрисане и/или дърпане на една страна. Ако се установи някоя от споменатите аномалий се свалят гумите и се оглежда за неравномерно износване (т.е. нарушаване на повърхностния слой) и за неправилен монтаж. Ако не се установи причината за аномалията най-добре колата да се закара на сервиз за да я прегледа специалист. Все пак говорим за спирачки!

 

Това е от мен. Фото материала не е кой знае какво, но се надявам да допълни написаното.

 

Поздрави и безаварийно.

post-203-138453224317_thumb.jpg

post-203-138453224321_thumb.jpg

post-203-138453224323_thumb.jpg

post-203-138453224325_thumb.jpg

post-203-138453224328_thumb.jpg

post-203-13845322433_thumb.jpg

post-203-138453224332_thumb.jpg

post-203-138453224335_thumb.jpg

post-203-138453224337_thumb.jpg

post-203-138453224339_thumb.jpg

post-203-138453224342_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега (25км) оплаквания нямам. Но и те още не са се напаснали де. Пък и колко да тресат? Повече от оригиналните надали smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам принципно - при какъв външен ръб се налага да се сменят дисковете? Досега на няколко коли съм сменял накладки при дискове с ръб и проблеми няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръба не е толкова страшен. Всеки производител дава минимална дебелина на диска в най-тясната му част. Това е важно да се следи. В моя случай ръждата е яла диска отвън навътре с което намалява контакнтата повърхност, т.е. ефективноста на спирачките намалява. Все пак е далеч от критичната стойност, но ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази процедура я извърших и аз онзи ден.При мене положението беше следното:

при каране с висока скорост(100км.) и натискане на спирашка ,волана ми разбиваше ръцете.Мислех си че дисковете са много криви,но реших да им мина един "вятър" на струг.Оказа се ,че само единия е изкривен.След струга всичко си дойде на място.За сега спестих 100-200лв.,ама до кога ,ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега не съм тествал със 100, но до 70 проблем няма. Ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
Тази процедура я извърших и аз онзи ден.При мене положението беше следното:

при каране с висока скорост(100км.) и натискане на спирашка ,волана ми разбиваше ръцете.Мислех си че дисковете са много криви,но реших да им мина един "вятър" на струг.Оказа се ,че само единия е изкривен.След струга всичко си дойде на място.За сега спестих 100-200лв.,ама до кога ,ще видим.

 

А накладките поне смени ли? Щото на мен в магазина ми препоръчаха да го направя, понеже и те се деформирали от триенето в кривия диск и ако не сменят можели да прецакат и новия /в твоя случай разстъргания/. Дргугия вариянт предполагам е да се изшкурят старите за да се изравнят повърхностите, ако не са много износени де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впечатления след 1200-1300км пробег. Накладките засега са много добри. Спирането е мазно и равномерно. Дисковете нямат биене, въпреки лекото прегряване което преживяха. Т.е. определено не са спортни, но са добри. Повече впечатления след още 1000-2000км smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Поостаряла тема, но все пак ...

Как се сменя спирачна течност и може ли това да се извърши на "полеви условия" пред блока? И за да не пускам нова тема искам съвет за марка спрей за боядисване на спирачните апарати.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачна течност сменят за 20лв. Принципно може и пред блока но операцията е супер досадна. Трябва ти буркан, маркуч и втори човек да помпа. Процедурата е следната:

1) Изтегляш старата спирачна течност от казанчето и доливаш с нова

2) Вдигаш най-отдалеченото колело (т.е. задно дясно).

3) Слагаш шлауха на винта за обезвъздушаване

4) Втория човек напомпва 5-6 пъти и задържа спирачката

5) Отвиваш винта за обезвъздушаване. Внимавай течноста да минава по шлауха в бурканче. Спирачната течност е силно агресивна и разяжда за норматив!

6) Завиваш винта и тоя в колата отпуска спирачката

7) 5 и 6 се повтарят докато протече новата течност. Внимавай казанчето в колата да не остане на сухо че тогава следва и обезвъздушаване!

8) 5-7 се повтарят и за останалите колела в ред задно ляво, предно дясно, предно ляво

 

Операцията отнема около 2h и много помпане. Аз лично предпочитам да ми я сменят в сервиз ... за 15 мин smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете са AP EXTREME - 105лв/брой

Накладките са FERODO PREMIER - 75лв комплекта

 

Дисковете не са лоши, но при по-екстремно каране прегряват smile049 Май по-добрия вариант са Open Parts RADIANCE S - около 120лв/брой

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля за Техтаr? Ама в момента ги няма никъде в Сфия. А за марката Bendix някой може ли да каже нещо?

Textr си вземи от вносителя http://www.vdauto.com/bg/index.php аз ти препоръчвам дискове Zimmermann плътни,много съм доволен в комбинация с накладки Textar

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля за Техтаr? Ама в момента ги няма никъде в Сфия. А за марката Bendix някой може ли да каже нещо?

Textr си вземи от вносителя http://www.vdauto.com/bg/index.php аз ти препоръчвам дискове Zimmermann плътни,много съм доволен в комбинация с накладки Textar

 

Няма и там в момента, но пък други ми казаха че Текстара били турски ментета и ми говорят за ТРВ или АТЕ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След препоръката на skodafen и bega4kata си поръчах спирачни дискове Textar. Да, в момента нямат, но с поръчка ще дойдат до 2 седмици. Моите ги чакам в края на следващата седмица. Изключително доволен съм от обслужването на място и по телефона от служителките! Ако повечето фирми работеха така...

На място правят 15% отстъпка, т.е. цената за диск на Octi I 288 mm ще е около 74 лева. А за оригинални - да, такива са. Ще влезеш в склада им и ще се убедиш.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Тъй като и на мен ми предстои тази процедура в конбинация със смяна на предни лагери на главината и монтаж на втулки на амортесиора,за повдигане на предницата. Питам някой имали впечатления от дикове феродо и накладки феродо?Втулките са изработени от полиамид.Стругара ме обеждаваше ,че това е изключително здрав материал и нямало да се счупи от тежената на купето.Да му вярвам ли или да направя нови от стомана?Как се свалят предните лагери,има ли някаква особеност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Привет!

 

Ето и първия ми пост :oops:

 

Ам...търсачката ми крашна няколко пъти и не успях да погледна дали има подобни питания. Ако случайно има, трйте коментара и ми пратете линк на лично.

Отскоро карам Фелиция 1.3 мпи комби. 97ма година

Предстои ми смяна на накладки. Искам да го направя сам.

Разбрах за предните принципно как става. Поне на пръв поглед спирачните апарати на Октавията и на Фелицията изглеждат еднакви.

А отзад на барабаните?

 

Мерси предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

028620710.jpg?r=0

Всякакви други снимки за разни смени можеш да видиш ТУК

Ако нещо друго не ти е ясно в раздел Фаворит/Фелиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Операцията е сравнително проста и отнема 1:00h ... ако знаеш какво правиш. Ако не знаеш - 2:30h (поне на мен толкова ми отне).

 

Консумативи:

1) Дискове

2) Накладки

 

Необходими инструменти:

1) Ключ за гуми

2) Кръстата отверка (по-големичък размер) за сваляне на самия диск

3) Шестограм за сваляне на спирачния суппорт - размера е някакъв странен, аз лично си приспособих. Нека по-разбирачите да кажат точния размер.

4) Тънки клещи - помагат при слагането на новите накладки

5) Спринцовка за изтегляне на излишната спирачна течност

6) Дървен/гумен чук или нормален чук и тънка дъсчица

 

Дествия:

1) Сваля се гумата

2) Отваря се казанчето на резервоара за спирачна течност и се отнема известно количество (общото отнето при мен беше към 20ml за цялата операция)

3) Леко се придърпва суппорта навън с цел освобождаване на спирачката. Аз лично използвах гаечен ключ като рамо между средната част на диска и външната накладка. Така поосвободих 1-2мм луфт. При това придърпване е желателно да се следи нивото на спирачната течност в казанчето за да не прелее

4) Ако се прави на лявото колело се откача куплунга на датчика за износване на накладките

5) Махат се тапичките на гумените тампончета за болтовете на спирачните суппорти

6) Развиват се болтовете

7) Спирачния суппорт пада настрани

8) Внимателно се доразтварят двете накладки. Отново използвах гаечен ключ за разделянето, но подложих пластмаса 2-3мм за да не нараня накладките ... въпреки, че така и така отиват в кошчето smile049 . Внимание: При тази операция да се следи нивото на спирачната течност!

9) След като суппорта е отворен максимално се свалят старите накладки. Те са на пружинки и като се натиснат навътре сами падат.

10) Развива се винта на диска

11) Диска се сваля. Ако не падне леко (при мен единия си падна с махането на винта) се почуква от вътрешната страна с дървен/гумен чук през 120 градуса докато отлепи. Ако няма дървен/гумен чук се ползва нормален като се слага дъсчицата в/у диска от и се почуква с чука в/у нея.

12) Слага се новия диск и се стяга винтчето. Не е лошо докато се затяга винтчето леко да се развърта диска да да напасне най-добре.

13) Новите накладки се минават леко с шкурка по контактната повърхност.

14) Новите накладки се поставят по местата им. Понеже на мен ми костваше доста усилия използвах тънките клещи и леко прибрах пружинките при монтажа (вижда се на снимките)

15) Суппорта се монтира обравно и се завиват болтовете. На ляво колело е добре да се внимава за кабелчето за датчика за износване да не се омота в апарата ... както ми се случи на мен smile049

16) За предно ляво колело се закача датчика за износване

17) Слагат се тапичките на двата болта на суппорта

18) Натиска се внимателно два-три пъти спирачката докато педала престане да потъва. Да не се натиска спирачката силно!

19) Монтира се обратно гумата

Горните точки се повтарят и за другото колело

20) Проверява се нивото на спирачната течност и ако е под максимума се долива.

21) Слага се обратно капачката на резервоара за спирачна течност

22) Прави се внимателен test drive. ВАЖНО: първите 10-20км спирачката лови много слабо и в никакъв случай не трябва да се натиска силно! Периода на разработка на новите дискове и накладки е към 500км градско каране (извънградското изобщо не се брои!), но моя съвет е дори към 1000км да се има едно на ум. При test drive-а не трябва да има неравномерно спиране, т.е. притрисане и/или дърпане на една страна. Ако се установи някоя от споменатите аномалий се свалят гумите и се оглежда за неравномерно износване (т.е. нарушаване на повърхностния слой) и за неправилен монтаж. Ако не се установи причината за аномалията най-добре колата да се закара на сервиз за да я прегледа специалист. Все пак говорим за спирачки!

 

Това е от мен. Фото материала не е кой знае какво, но се надявам да допълни написаното.

 

Поздрави и безаварийно.

А нужно ли беше смазването на водачите на спир.апарат?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.