Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Проблем с климатроника О1


dedeff

Recommended Posts

Здравейте колеги,надявам се ви намирам в добро здраве.Днес ми се случи следният проблем.Пътувам за Велико Търново от Стара Згора и на подбалканската магистрала с скорост от около 130 км се чува внезапен удър от долу под колата,в сеундата си помислих камък но не се разминах с тая лекота,спирам на отбивка и след като вдигам капака установявам,че ми липсва гайката с електромагнитните плочки(съединителят) на шайбата на компресора на климатроника.Въпроса ми е къде мога да немеря тази част,и дали няма да се продава направо с нов компресор,че ме е страх да си помисля,и каква може да бъде причината(климатроника не работеше)Колата е Октавия 2003г 1.9 tdi 74кв.Благодаря предварително.Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам какво ще стане ако се включи климатика с висока скорост. Аз моя си го включвам както ми падне изобщо не се съобразявам с обороти или скорост. Каква е връзката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удар! Това се получава. Относно шайбата - това е доста ценна част и съответно - трудно намираема. Остта се износва и шайбата излита. Може и да си чукнал някъде в дупка/камък самия компресор и да е изкривил остта - пак излита шайбата след време. Ако си се усетил да събереш чарколята - можело е да ти ги направят и фиксират със специално лепило за целта. Ако имаш кора под двигателя - може да са останали там. Но най-сигурно е - спираш в някой сервиз за климатици и питаш. Чарковете са същите като при другите VAG колички, така че...има шанс.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво, какво? Ако пуснеш с висока скорост (130-150км/ч) климатроника, какво ставало? И разликата между простия климатик и климатроника, не е ли само в това, че се регулира сам по температурата или? Аз не съм имал климатроник, затова питам. Нима той може да запалиш колата, да му кажеш 18 градуса и да почне да духа лед-студено веднага или обратното - през зимата 30 градуса и да тръгне, без да чакаш колата (до колкото знам, на това му викат "печка" натам-насам)?

 

Благодаря за отговора!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво, какво? Ако пуснеш с висока скорост (130-150км/ч) климатроника, какво ставало? И разликата между простия климатик и климатроника, не е ли само в това, че се регулира сам по температурата или? Аз не съм имал климатроник, затова питам. Нима той може да запалиш колата, да му кажеш 18 градуса и да почне да духа лед-студено веднага или обратното - през зимата 30 градуса и да тръгне, без да чакаш колата (до колкото знам, на това му викат "печка" натам-насам)?

 

това което си описал е действието на климатроника

но при скорост примерно 120 км имаш обороти на двигателя и

когато пускаш климатроника той трагва със удар и се кривят оси

и т.н. с две думи при пускане трябва да бъде на празен ход на двигателя

а действието на климатроника е да подържа температурата която си му задал

като сам пуска ту топло ту студено при климатика не е така той пуска

или топло или студено

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което си описал е действието на климатроника

но при скорост примерно 120 км имаш обороти на двигателя и

когато пускаш климатроника той трагва със удар и се кривят оси

и т.н. с две думи при пускане трябва да бъде на празен ход на двигателя

а действието на климатроника е да подържа температурата която си му задал

като сам пуска ту топло ту студено при климатика не е така той пуска

или топло или студено

поздрави

 

Ахааа... Значи, трябва да го пуснеш при по-ниски обороти или на празен ход, за да го завърти плавно, а не с тяга и изведнъж... Разбрах идеята :) Благодаря! Следователно, дали няма някаква защита точно от такива случаи? Би трябвало да се направи отделен двигател да се синхронизира някак... Сигурно ще е и скъпичко.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НА О2 компресорът е зацепен постоянно - няма електромагнитен привод. Можете да го пускате и спирате при всякакви обороти. При О1 трябва да се внимава обаче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НА О2 компресорът е зацепен постоянно - няма електромагнитен привод. Можете да го пускате и спирате при всякакви обороти. ...

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при климатика не е така той пуска

или топло или студено

поздрави

 

[-X В грешка си колега.

Т.нар. "аутоклима" или климатик, както ти го наричаш, също е с термостатично регулиране, но няма зонално разделяне и дисплей. Градусите са на врътката.

Сори за офтопика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при климатика не е така той пуска

или топло или студено

поздрави

 

[-X В грешка си колега.

Т.нар. "аутоклима" или климатик, както ти го наричаш, също е с термостатично регулиране, но няма зонално разделяне и дисплей. Градусите са на врътката.

Сори за офтопика...

 

 

Искаш да кажеш, че в момента както е моят, въртя му 20 градуса и ако стане прекалено студено ще почне да си духа топло? Или ще си продължи духането на същите градуси? Аз пък си мисля, че е настроено така: "когато си на степен N духай 3 градуса, за да добие купето температура такава и такава. А когато си на степен N+1 духай с такива градуси..."

 

Не е ли така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Искаш да кажеш, че в момента както е моят, въртя му 20 градуса и ако стане прекалено студено ще почне да си духа топло?

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За О1 няма регулиране на температурата. Климатика винаги духа с едни същи градуси. На Ф1 и май и С1 климатика има задаване на градусите, като когато се включи климатика, врътката спира да управлява електрически клапата за парното и служи като потенциометър за градусите. Действителен случай, настроил съм климатика на 18 гр., понеже беше едно тежко време пред дъжд, за да намаля влажността на въздуха в купето и в момента в който започна да вали, оклната температура падна под 18 и баз да пипам каквото и да е, от рефлекторите задуха топъл въздух.

За О1 ако искаш регулиране, може да пуснеш леко парното и така да променяш температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ръчен климатик, автоматичен климатик и климатроник.

 

При първия температурата се променя като чрез ръчна клапа се балансира между топъл и студен въздух.

Няма термостатиране, при промяна на външната температура се променя и вътрешната.

Т.е. при едно и също положение на врътката и различна външна температура има различно охлаждане.

Този климатик няма разграфени градуси.

 

При автоматичния климатик има термостатиране, т.е. клапата не е ръчна и се адаптира към условията за да се постигне зададената температура.

Има само датчик за температурата на въздуха в купето.

При него има разграфени градуси.

 

При климатроника, освен термостатиране са прави и контрол на влажността.

Управлението на всички въздуховоди е автоматизирано, в много редки случаи се налага да се пуска в ръчен режим.

При по-новите поколения има и инфрачервен датчик (или повече от един) за да се компенсира слънчевата радиация.

Например в О2 има два инфрачервени датчика - вътрешен (в средата на копчето за скоростта на вентилатора), измерващ температурата на дрехите на возещите се на предните седалки, и външен (на таблото под челното стъкло), следящ за ъгъла под който падат слънчевите лъчи в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

При автоматичния климатик има термостатиране, т.е. клапата не е ръчна и се адаптира към условията за да се постигне зададената температура.

Има само датчик за температурата на въздуха в купето.

При него има разграфени градуси.

 

При климатроника, освен термостатиране са прави и контрол на влажността.

Управлението на всички въздуховоди е автоматизирано, в много редки случаи се налага да се пуска в ръчен режим.

При по-новите поколения има и инфрачервен датчик (или повече от един) за да се компенсира слънчевата радиация.

Например в О2 има два инфрачервени датчика - вътрешен (в средата на копчето за скоростта на вентилатора), измерващ температурата на дрехите на возещите се на предните седалки, и външен (на таблото под челното стъкло), следящ за ъгъла под който падат слънчевите лъчи в купето.

 

другото,което мога да допълня е,че компресора при тези два климатика си регулира хода на буталата и от там мощноста според потреблението,което води до икономия на гориво,температурата на изходящия въздух е с по-малко делта Т и по този начин се постига и по-малко изсушаване на въздуха и по-голям комфорт.

температурата на изходящия въздух се определя от делта Т-то на зададената температура и температурата в купето,както и се коригира и от датчика за слънчева радиация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[другото,което мога да допълня е,че компресора при тези два климатика си регулира хода на буталата и от там мощноста според потреблението,което води до икономия на гориво,температурата на изходящия въздух е с по-малко делта Т и по този начин се постига и по-малко изсушаване на въздуха и по-голям комфорт.

температурата на изходящия въздух се определя от делта Т-то на зададената температура и температурата в купето,както и се коригира и от датчика за слънчева радиация.

:smt017 Важно допълнение!

 

Например в О2 има два инфрачервени датчика - вътрешен (в средата на копчето за скоростта на вентилатора), измерващ температурата на дрехите на возещите се на предните седалки.

Въпрос относно климатроника: Измерва ли нивото на естроген на навигаторката :?: :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за регулиране на изходящото налягане е в сила за О2 и С2, защото при тях не е просто зацепване на електромагнитна шайба, а електромагнитен съединител . А за регулирането, всички почиват на едни и същи принципи: компресор нагнетява охлаждащия агент, при което се увеличава температурата му; загрятия флуид се охлажда в радиатор зад основния на двигателя; ако има регулиране следва една клапа която пропуска определено количество флуид, за двузонни са две, за четиризонни са четири и след това охладения флуид се разширява в изпарителя (или два изпарителя или четири ...), като при процеса засмуква околната топлина. И трябва само включена степен на вентилатора за да вкара охладения въздух в купето. Клапата като определя количеството флуид повишава налягането в системата преди себе си. И при охладена кола, компресора се изключва и включва колкото да поддържа налягането преди клапата в някакъв хистерезис. И оттам идва икономията.

Колегите от Нисан форума са по изчерпателни

http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=6224

 

А за включването при обороти на празен ход, нека някой обясни как в система в която още не е вдигнато налягането се получава удар при нормални обороти. При движение извън града нали същия този компресор се включва и изключва и при това под налягане? А шайбата/компресора може да се прецака от пренатегнат ремък. А и ремъка също може да приплъзне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А за включването при обороти на празен ход, нека някой обясни как в система в която още не е вдигнато налягането се получава удар при нормални обороти.

...

 

Иво,

 

при изключен климатик електромагнитния съединител е изключил, т.е. единственото което се върти от климатика е шайбата. При включване на климатика се задейства съединителя и се развъртат и останалите чаркове (т.е. буталата). Да де, но нали те досега са се въртяли с 0 (нула) оборота, а след 0.5 секунди трябва да се въртят с 2000 (примерно)! В случая налягането няма значение, а само този момент на бързо развъртане, което дефакто си е удар. Затова и никога не включвам климатик ако не съм на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за регулиране на изходящото налягане е в сила за О2 и С2, защото при тях не е просто зацепване на електромагнитна шайба, а електромагнитен съединител . А за регулирането, всички почиват на едни и същи принципи: компресор нагнетява охлаждащия агент, при което се увеличава температурата му; загрятия флуид се охлажда в радиатор зад основния на двигателя; ако има регулиране следва една клапа която пропуска определено количество флуид, за двузонни са две, за четиризонни са четири и след това охладения флуид се разширява в изпарителя (или два изпарителя или четири ...), като при процеса засмуква околната топлина. И трябва само включена степен на вентилатора за да вкара охладения въздух в купето. Клапата като определя количеството флуид повишава налягането в системата преди себе си. И при охладена кола, компресора се изключва и включва колкото да поддържа налягането преди клапата в някакъв хистерезис. И оттам идва икономията.

Колегите от Нисан форума са по изчерпателни

http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=6224

 

А за включването при обороти на празен ход, нека някой обясни как в система в която още не е вдигнато налягането се получава удар при нормални обороти. При движение извън града нали същия този компресор се включва и изключва и при това под налягане? А шайбата/компресора може да се прецака от пренатегнат ремък. А и ремъка също може да приплъзне.

 

 

аз искам само да уточня някой неточности:

 

на климатика радиатора /кондензатора/е винаги най-отпред,защото иначе няма да може да се втечнява фреона.

изпарителя е един,а регулирането за различните зони става чред смесване на студен и топъл въздух в зависимост от нуждата .

при истинските климатроници ,едни от които са нашите /VAG/ компресора изключително рядко изключва и включва,защото,както казах той си регулира производителноста,за разлика от по-старите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм... Като говорите за удар, аз съм забелязал нещо интересно при моята. Когато съм на празен ход и като кликна климатика и се усеща как двигателя точно претриса, същото като удар (троп) за много кратък, ама много кратък момент и след малко почва да духа студ. Ако го изключвам същото нещо се получава, сякаш изключваш от скорост и се чува едно "тъ-дъм"... Но колата никога не е вдигнала оборотите, нито съм засичал разход с климатик, но знам, че ми гасне на светофар, ако тръгвам плавно и леко (1000 оборота, не повече) с включен климатик (над 1000 вече зацепва) smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

esto прав си. Преди време гледах схема с четири изпарителя, но сега не мога да я намеря. Попаднах на тази на Туарега с четиризонов и той е само с два изпарителя.

http://www.bentleypublishers.com/vw/touareg/2004-2009/VW-Touareg-Heating-Ventil-SSP/gallery-1670-3.html

 

Пепи има едно малко уточнение. Само твърдо свързани механични системи тръгват веднага. При задвижване с шайба и магнитен включвател, винаги има лекичко приплъзване. Освен това всички климатици имат защита от замръзване, защита от високо налятгане, което също изключва компресора. Това не значи че ви изгасва бутона A/C. Затова и при обикновенните или автоматичните при включен климатик винаги трябва да е включена най-ниската степен или климатика изключва. Един вид разрешение за работа на климатика. А ако околната температура е близо до зададената в купето, когато вътрешната температура падне под заданието, ще не ще климатика ще изключи. Налягането което нагнетява трябва да отиде някъде. И компресора изключва, подобно на компресорите на домашните ви хладилници или климатици. Е тогава дали ще има удар при първоначално включване е без значение, защото компресора тъй или иначе ще се изключва и включва и след това. А първоначалния удар се избягва до известна степен, като се намали натоварването на компресора, за автоматичните климатици това става като се зададе по-висока вътрешна температура и постепенно се свали до желаната стойност. Разсъгласуванито с което трябва да се бори климатика е по-малко и така нататък.

 

shaft компресора е няколко киловата, без значение от оборотите на двигателя, а двигателя си стига киловатите по документи на някакви обороти. Затова потеглянето е трудно, на равно все едно потегляш от наклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо,

 

Сам знаеш, че защита се слага срещу аварийно състояние, а не за очаквано! Т.е. изключването на климатика поради високо налягане и/или ниска температура не е нормално явление и не се случва непрекъснато в процеса на работа.

 

И си прав - приплъзване има. Но! При 800 оборота на двигателя приплъзването ще е оборот-два. При 1600 ще е поне двойно. И удара при по-високи обороти ще е по-голям и по-продължителен.

 

Както и да е. Не ми се спори. Просто споделих моите виждания. Може и да не съм прав smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо,

 

Сам знаеш, че защита се слага срещу аварийно състояние, а не за очаквано! Т.е. изключването на климатика поради високо налягане и/или ниска температура не е нормално явление и не се случва непрекъснато в процеса на работа.

 

И си прав - приплъзване има. Но! При 800 оборота на двигателя приплъзването ще е оборот-два. При 1600 ще е поне двойно. И удара при по-високи обороти ще е по-голям и по-продължителен.

 

Както и да е. Не ми се спори. Просто споделих моите виждания. Може и да не съм прав smile049

прав си-не е добре хич да го праскаш на вис.обороти
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.