Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Нова Фабия Фейслифт Комби - 1.4 MPI или 1.2 TSI


Vesko_Atamian

Recommended Posts

Здравейте, днес ходих на празника на Шкода, където се сдобих с новите ценови листи на Шкода Фабия Комби след фейслифта.

 

Истината е, че бях тръгнал за Фабия Комби 1.6 MPI, преди фейслифта, само че всичките им вече са изчерпани. Затова пиша тук, във форума, с молба за малко съвет и помощ кой от двата двигателя - 1.4 MPI или 1.2 TSI е по-добър. НА хартия е ясно, обаче 1.2 ми се вижда прекалено малък двигател за това турбо и в този ред на мисли питам доколко "безпроблемен" ще бъде в бъдеще, понеже искам тази кола да издържи по-дълго от предвидения гаранционен период.

 

Бих бил благодарен също така ако можете да ми препоръчате кой степен на оборудване е "задължителна" за Фабия Комби.

 

Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих бил благодарен също така ако можете да ми препоръчате кой степен на оборудване е "задължителна" за Фабия Комби.

Поне Амбиенте. Ако има възможност Елеганс. Защото базовия е ужасен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За оборудването колегата преди мен ти е е казал, за двигателите 1000000 % за 1.2 ТСИ, не разбирам какво те притеснява в него, двигателя е нов, високотехнологичен, икономичен, върви прилично, сравнително висок въртящ момент...няма нито една причина да предпочетеш остарелият 1.4 МПИ пред него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравей,Колега искам да споделя моето мнение за 1,4mpi 86к.с.,мотора е перфектен,елементарен за обслужване,не е с много голям въртящ момент 132NM,по голям ход на буталото 76,5мм,това е добре за по ниско износване,ниска степен на сгъстяване щади клапаните ,главата ,а и си има всички екстри,компютър,датчици за всичко,впръскване за малък разход,а за модела Ambiente е добро решение ...Дано да съм ти бил полезен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, макар и с Октавия, ще ти предам един разговор с продавач-консултант в шоурума на Шкода в кв. Надежда, преди близо 4 години, септември 2006, когато избирах каква кола да си взема и първоначално се бях спрял на Фабия. Тогава имаше само първа генерация от модела. Привлечен от сравнително достъпната за бюджета ми цена запитах за мнение за Фабия 1 с гореспоменатия двигател. Та думите на инж. Драгнев бяха - 1,4 86 к.с. е най непопулярния двигател и най-непродавания модел в сравнение с другите. Само с три хиляди лева (по тогавашни цени) е разликата му в цената от най-евтиния дизелов аналог, а харчи доволно, затова или 1,6 МПИ, или 1,4/1,9 ТДИ. В твоя случай - 1,2 ТСИ. :mrgreen:

 

Успех. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за препоръките. Ако ще е Фабията, та ще е 1.2 TSI със сигурност. Дано разбира се успея да събера още малко пари за Октавия със същия двигател :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя разбира от коли и от двигатели колкото аз разбирам от Органична химия! :mrgreen:

Според вас един МАГАЗИНЕР може ли да разбира от двигатели? Да си продава там и да не прави квалификации.

В момента не ми е под ръка маркетинговата стратегия относно двигателите монтирани във Фабия ІІ, но накратко там пише че се търси пазарен дял 17%, а при 1.6 MPI - 5%(по памет цитирам), а на HTP - 8% пазарен дял, което от своя страна ясно категоризира надежността на двигателите. Дизелите не ги коментирам, защото са изключително скъпи за поддръжка в един средно дългосрочен план от 10години. Ще кача документа тези дни да видите за какво точно става въпрос, НО със сигурност този "младеж" изобщо не е в час.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pigoff, нищо не ти разбрах, а ми стана интересно. Поясни, моля те.

 

За всички останали разбрах, че подкрепят TSI, щом човек не може да си позволи дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пояснявам

Аз, макар и с Октавия, ще ти предам един разговор с продавач-консултант в шоурума на Шкода в кв. Надежда, преди близо 4 години, септември 2006, когато избирах каква кола да си взема и първоначално се бях спрял на Фабия. Тогава имаше само първа генерация от модела. Привлечен от сравнително достъпната за бюджета ми цена запитах за мнение за Фабия 1 с гореспоменатия двигател. Та думите на инж. Драгнев бяха - 1,4 86 к.с. е най непопулярния двигател и най-непродавания модел в сравнение с другите. Само с три хиляди лева (по тогавашни цени) е разликата му в цената от най-евтиния дизелов аналог, а харчи доволно, затова или 1,6 МПИ, или 1,4/1,9 ТДИ. В твоя случай - 1,2 ТСИ. :mrgreen:

 

Успех. :smt017

Стратегията на Шкода, направена от маркетинговият отдел съвместно с инжинерният, е да изчислят надежността на двигателите, продавани тогава(края на 2006г), и според нея да преценят кой двигател да "лансират" като масов, затова цената на която го продават е близка до тази на HTP.

Материалите които имам са точно от ЕураТек и са на български, което означава че би трябвало да са наясно с намеренията на Чехите, но уви някой не си е написал домашното. А що се отнася до избора между MPI и TSI, то ще бъде неизгодно да предпочете човек MPI, затова аз съм за новите, икономични макар и с по-кратък живот, технологии - TSI

 

Ако нямахме такова скапано гориво в БГ smile096 , бих карал с удоволствие едно дизелче :smt0344 , но предвид това, за Българската реалност - БЕНЗИН за да ти е мирна главата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелите не ги коментирам, защото са изключително скъпи за поддръжка в един средно дългосрочен план от 10години.

 

Какво имаш предвид под изключително скъпи?

Преди 2 дни се върнах от морето с Фабия 2 1.4 TDI 80 к.с - средно натоварена (2-ма души плюс дете и много багаж).

Минах близо 1100 километра с един резервоар (не пълен даже) - среден разход 3.66/100.

Кое в поддръжката на дизела е толкова по-скъпо и не се покрива от разликата в разхода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при равни условия на натовареност (и двете модификации не стават за бързо каране):

 

3.66л * 2,3лв=8,42лв - нафта

8л * 1,1лв=8,8лв - газ(при това ако я карам на прага на възможностите за този мотор иначе 7л)

 

А какво ще стане ако си замине турбината и колко ще и бъде ремонта? - около 2000лв

На бензиновата кола клапаните с ремонта са около 500лв всичко. Инсталацията на газовата система се покрива от разликата в цената на колите - около 2000лв.

 

А какво е горивото в България?

И колко време ще изкара помпата и дюзите с такава нафта?

Дали си получаваш всички Нютон.метри при такава калпава нафта?

Колко струва горивна помпа на дизел? А дюзи?

(Баща ми кара служебен Хюндай Теракан и мога да ти кажа че сменява дюзи за 3 път и помпа за 2-ри само заради нафтата в България, независимо от бензиностанцията)

А колко ще излезне съединителя на дизела сравнен с този на бензин? разлика от около 500лв.

Колко по-често ще се наложи да се сменят тампони на двигателя и скоростната кутия заради вибрациите на дизела?

 

Мога да пиша още доста но на дали има смисъл. Изводите оставям за вас!

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, тези твои напълно основателни страхове важат при положение, че купуваш някой дърт таралясник на 15 години и отгоре. Когато купуваш нов или сравнително нов автомобил, не би трябвали да се притесняваш за тези работи. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам за поне 3бр. чисто нови Шкоди Фабия 1.4 ТДИ, които здадоха турбинки на по 70-80 000км. При това едната се караше доста предпазливо и икономично. Става въпрос за коли на строителна фирма "ГАЛЧЕВ". smile045

Следващите които взе знаете ли какви са? smile091

 

Нали обясних обстойно че става въпрос за експлоатация за около 10години. Всички примери дето дадох са за нови коли(на Баща ми тази е втора нова, сменяват ги на 500 000км с нови).

Това не са притеснения, а факти на които човек трябва да си отговори! ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрата кола е служебната :)

Не мисля, че служебните коли могат да са критерий...

Дайте мнение за частен автомобиил с нормалнаа експлоатация - 13-15 хиляди на година да речем.

За останалото:

 

- На газ излиза колкото дизела или даже по-ефтиино, съгласен, но с текущите отстъпки, не съм сигурен, че разликата в цените бензин/дизел покрива цената на читава газова уредба (монтирана от Еуратек, за да не загубииш гаранцията). Да не говорим за другите недостатъци на газта. Това беше опция, докато карах 25 годишен москвич - вече не. Дай сравнение за бензин...

 

- Горивото е скапано, но това важи и за бензина. Дизела в БГ отговаря (теоретично) на Евро 5 стандарт от началото на 2009-та. За бензина това май влиза 2011-та, ако не греша. А и със скапана нафта, разхода нямаше да е 3.66...

 

- Помпа и дюзии се скапват също толкова често (почти) и на бензинов инжекцион, пак заради горивото.

 

- Мощноста и нютон-метрите падат и при скапан бензин.

 

- Не знам цените на дюзите и помпата, вероятно е по-ефтино при бензиновите? С колко?

 

- Съединител, тампони... това са консумативи, които се сменят на всяка кола. На колко хиляди се сменят на бензиин и на колко на дизел? Колко по-скъпи са за дизела?

 

- Турбини - по-скъпа ли е турбината на дизел, от тази на бензинов двигател с турбо? С колко по-скъпа? По-често ли се скапва и защо?

 

- Клапани - това е валидно за стара кола или служебна дето ще навърти поне по 50000 на година. За нова кола в десет годишен перииод, карана като личен автомобил, не вярвам клапаните да са проблем.

 

С изводите засега ще изчакам - вероятно е по-скъпа поддръжката на дизел, но не мога да разбера с колко и дали по-ниския разход няма да я покрие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз например съм за всички да карат дизел, за да може цената на бензина и газта да намалява. Карайте дизели и ще видите как децата ни, ВСИЧКИ, ще имат резспираторни проблеми, защото:

1. Няма нафтова кола която да не бълва ПРАХ. Няма такава!

2. Ако не бълва в момента, то като се насъбере във филтъра го изплюва накуп.

3. Твърдите частици са канцерогенни и се събират във белите дробове.

4. За производството на "чист(екологичен)" дизелов агрегат се използва доста повече материал и енергия, която ние я поглъщаме така или иначе.

 

Не на последно място мога да кажа само следното:

Ако беше толкоз "еко" и икономически изгодно нямаше да има бензинови,газови и електирически вече автомобили.

Надявам се всички ние да проумеем какво означава да се използва масово дизел и до какви точно ползи води това използване? smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се всички ние да проумеем какво означава да се използва масово дизел и до какви точно ползи води това използване? smile159

виж клипа http://news.automedia.bg/read/8680.html smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз зададох конкретни въпроси и очаквах конкретни отговори... Разбрах, че не си фен на дизелиите, но освен общи приказки от типа: "това е добре, щото е добре, а онова е зле, щото е зле", друго не видях като аргументация.

Дизелите замърсяват повече, което е факт, но горят по малко, което също е факт. Дай сравнение за количествата изхвърлени боклуци на 1000 километра за бензин и дизел - сигурен ли си че 4 литра нафта замърсява повече от 6 литра бензин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този спор бензин-дизел няма да се реши нито в тази, нито в която и да е друга тема.Факт е обаче, че КПД-то на дизеловите двигатели е чувствително по-високо от това на бензиновите.

Пък и в края на краищата в многопостове тук се казва, че кефа цена няма, т.е. купи си каквато ти е на душата и по джоба.

И аз карах години бензинова кола на LPG и си знам огромните му недостатъци. Все не ти стига мястото в багажника, мощността е проблем точно когато ти трябва, постоянна профилактика и настройки на изпарители, поплавъци, магистрали, клапани какво ли още не и за капак горивото пък е с най променливото качество и др. и др.

Пък и феновете на бензина - що карате на газ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@skodafen Защо не пробваш на живо, да видиш дали е вярно? smile091

Тя и Кока-Кола дава живот! :smt030 ама само на тези които я произвеждат. smile048

 

Никакви аргументи немогат да останат необорени, така че... въпрос на преоритети.

Аз не споря за това кое е по-добро или по-лошо, а в това кое е по-енергоефективно на практика!

ЦЕНА:

- за производство

- за експлотация

- за рециклиране

- за вредни емисии

- за човешкият организъм като последици

- и още много други производни на последното...

 

Аз например карам автомобил, ЕВРО 4, харчещ 7.8л/100км газ (6.5л/100км бенз), и съм направил изчисления за себе си, като от 10 000км насам инвестицията за ГАЗ е изплатена от разликата и сега карам на по-малки загуби на средства (относително спрямо бензин и дизел).

За още 30 000км ще съм спестил пари за още една газова инсталация! около 2000лв

За какво точно КПД говорим - ФИНАНСОВО ИЛИ ИЗРАЗЕНА ТЯГА(в определен диапазон от обороти)?

Какво ще теглим с тази тяга? самолет ли?

Ако искате голямо КПД защо не си купите по един влекач и да се знае(сигурно ще бъде ефектно но не и ефективно) smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не съм против бензина,напротив предпочитам бензинова кола,взех дизел заради ниския разход,но това не значи че ме кефи повече от бензина,но в момента не мога да преглътна двойно по-големия разход на бензинова кола,а газ никога не бих сложил признавам си защото ме е страх

п.п не бих отказал и на една печка но задължително common rail

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво точно КПД говорим - ФИНАНСОВО ИЛИ ИЗРАЗЕНА ТЯГА(в определен диапазон от обороти)?

Какво ще теглим с тази тяга? самолет ли?

Ако искате голямо КПД защо не си купите по един влекач и да се знае(сигурно ще бъде ефектно но не и ефективно) smile126

Коефициентът на полезно действие (КПД) е характеристика, която отразява ефективността на система, служеща за преобразуване на енергия. Определя се като съотношението между изходящата полезна енергия и енергията, подадена към системата и представлява число от 0 до 1 (от 0 до 100%), т.е. колкото повече работа извършва една система с единица изразходвана енергия, толкова по-високо е КПД-то.

Като следствие на всико това идва и извода, че ефективността е по-голяма при по-голям КПД smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017

Ефективност какво означава тогава? smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърнете внимание на твърдите частици!!!

http://www.practicalenvironmentalist.co ... graphs.gif

Точно те водят до замърсяването с прах по градовете, водещо да по-често чистене на улиците, водещо от своя страна на хабене на много по-ценен ресурс - ВОДА.

Тук въобще не включвам какво се случва с белите дробове на хората, но ние си го виждаме всеки ден около нас и нашите близки - всички имат проблеми я с алергии, я с друг респираторен проблем. Това всичко се дължи на "ефективно екологично чистият" въздух който дишаме!

Ефективност занчи ЗДРАВЕ. Нищо друго! smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.