Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Равносметка на 100 000, 7ма смяна на масла,филтри,съединител


PRR

Recommended Posts

Днес "станахме" на 100 000км smile049

 

Равносметката:

Изминати километри: 100 000

Заредено гориво: 5802.22 (в резервоара има за поне още 500км)

Разход: 5.80

Цена на изразходваното гориво: 11003.66лв

Други разходи (това включва обслужване, гуми, фарчета и сие): 6015.625лв

Общо разходи: 17019.29

 

С други думи 1км излиза на цена 17ст smile048 или 17лв/100км smile027

 

За справка пускам снимки от интериора за ориентир как изглежда отвътре кола на истински 100к км! Не е лошо да се знае като се купува втора ръка.

 

Пускам и снимка на фактурата за обслужването и съединителя.

 

И ВЪПРОС: Нормално ли е на стария притискател да липсва едното перо? На вид не изглежда като счупено, но някак несиметрично ми стои и ...

post-203-138453220154_thumb.jpg

post-203-138453220156_thumb.jpg

post-203-138453220159_thumb.jpg

post-203-138453220161_thumb.jpg

post-203-138453220163_thumb.jpg

post-203-138453220165_thumb.jpg

post-203-138453220167_thumb.jpg

post-203-138453220169_thumb.jpg

post-203-138453220171_thumb.jpg

post-203-138453220173_thumb.jpg

post-203-138453220174_thumb.jpg

post-203-138453220176_thumb.jpg

post-203-138453220178_thumb.jpg

post-203-13845322018_thumb.jpg

post-203-138453220182_thumb.jpg

post-203-138453220184_thumb.jpg

post-203-138453220187_thumb.jpg

post-203-138453220189_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я..., посмали , Манго !!! :mrgreen:

1км= 17 ст.

10км=170 ст=1.70 лв

100км = 17.00 лв

Абе , нещо не ми се връзва ...диезела на 1,70 ли го смятуваш или лева на 10 МАРКИ го вързуваш ??/ :-k

Дори на въздух да караш , разхода ще ти е по-голям от 2,00 лв ...

 

А ..., и още нещо ... smile001 , да не даваш на някоя женска да ти кара колата ?!!!... Ба си !!!...Или имаш дълги нокти на лявата ръка . Ми ...., цялата дръжка на водача е ужасно изподрана ... Terrible, Horrible, ...Awful....

 

p.p. Ми прахтът :D по горната част на волана и по горната част част на таблото ...., лошо ПРР , лошо ... smile159 , може и по-добре !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е пазена колата както е в твоя случай на 100к интериора не трябва да е мръднал. Изтърквания по педалите и волана се появяват чак след 150к :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я..., посмали , Манго !!! :mrgreen:

1км= 17 ст.

10км=170 ст=1.70 лв

100км = 17.00 лв

Абе , нещо не ми се връзва ...диезела на 1,70 ли го смятуваш или лева на 10 МАРКИ го вързуваш ??/

 

Дори на въздух да караш , разхода ще ти е по-голям от 2,00 лв ...

 

А ..., и още нещо ... , да не даваш на някоя женска да ти кара колата ?!!!... Ба си !!!...Или имаш дълги нокти на лявата ръка . Ми ...., цялата дръжка на водача е ужасно изподрана ...

 

p.p. Ми прахтът по горната част на волана и по горната част част на таблото ...., лошо ПРР , лошо ... , може и по-добре !!!

 

Ех Димоне, Димонееее.... Тома неверни smile004

 

Погледни извадката. Април месец 2006та година цената на дизела е била 1.61лв! Средната цена на горивото което съм сипал е 1.98. При среден разход от 5.8 излиза 11.484лв/100км. Останалите до 5.5лв/100км са "консумативи". Дали ти/ви се вярва или не си е ваша работа. Важното е че тефтерчето не греши smile048

 

За дръжката на вратата - причината е часовника.

 

Праха - ами колата е чистена точно преди 10 дни. В София като караш всеки ден е така smile049

 

За карането - ами 40/60 градско/извънградско по груби сметки ...

 

 

PS: Оффф, схванах! Писал съм 17ст/км и след това съм сложил една грешна запетайка та е станало 1.7 вместо 17. Случва се smile049

post-203-138453220194_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи,с тая таблица ме разби......,нямам думи.....! :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста интересна таблица. Искам малко разяснения как я попълваш. Ника ми е ikonoma от икономичност, а нямам такъв тефтер. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами първата "екстра" на колата беше едно тефтерче със спирала. В спиралата вкарах една химикалка и почнах да записвам къде (where), колко (fuel), на каква цена (price) и кога (date) съм заредил. Към това добавям показанието на борд компютъра за среден разход (CompCons). Последното е с цел засичане на разликата между реални и компютърни показания. И от време на време (да речем два пъти годишно) прехвърлям от книжката в Excel. Иначе таблицата има и втора страница (коят в тефтера се пише отзад напред) в която пиша консумативите (други разходи). От тях над 1000лв са "екстри", т.е. консумативите са към 5000лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега оплаквания от LUK Oil не съм имал. Затова. Shell, IMV и сие само в краен случай или извън България. А за ЕКО - след два-три случая на замръзнали нафти на познати - благодаря smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Пепи, към разходите за гориво и останалите не трябва ли да се включи и покупната цена на колата - така ще се получи пълна картина вече. Аз също си записвам всичко по подобен начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това може да стане чак при евентуална продажба. Иначе сметките ще са много криви. Но пък не това ми беше целта на сметките. Идеята е да добие представа човек като си купи кола горе долу колко ще му излиза карането. Така като видиш, че поддръжката и горивото ти излиза 18лв/100км си правиш сметка. Примерно до морето и обратно (грубо 1000км) излиза 180лв smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко годинки ти е колата? Аз като гледам как я карам мойта, как върви - 11 000км за 5 месеца - никак не ме кефи :) Почнах да я пооставям (да спинка) да се ходи пеши малко, докато е хубаво времето :)

 

Поздрави

 

 

ПП: Как/Къде си прави devil eyes-a ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Март месец станаха 4 години ... от които сумарно близо година не е карана защото бях по камандировки (през които имам едни навъртяни 30+к км, но това е друга тема) smile049

 

Angel Eyes - www.superskoda.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесни записки, и аз съм така - в тефтерчето и после на Хексел...

 

Само че, според мен трябва да се вкара и цената на колата по някакъв начин...като амортизация по години или нещо такова...т.е. ако колата ти струва 30 000 пари и си решил, че за 3 години ще я амортизираш (примерно ще навъртиш 90-100 000км), от сметката примерно излиза по 5 000 за гориво и консумативи за този период, то 30+2х5=40 хил пари за 100 хил км. Т.е. 40ст/км ти излиза возенето.

 

От което се вижда пряко каква е файдата да караш по-стара/евтина кола - най-голямото перо в сегашната сметка е именно цената на колата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената на колата всеки може да си я сметне. По ценовата листа от времето на купуването беше 26190лв. Допълнителни екстри за към 1000лв. Това е. Който иска да си добавя и тези сметки. Но ако ще се добавят такива сметки то трябва и застраховки, ГО-та, пътни такси (особено тези извън България) и т.н. и т.н. да се добавят. За мен това вече е прекалено. Все пак фокуса е в/у консумативите/поддръжката на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко или нищо :-) Аз съм така...ремонти, работа (човекочасове дори и когато аз самия си я правя), доставки на части, ферибот дори...Естествено, че ще има разлики от човек до човек и т.н...

 

НО и твоята сметка е показателна, благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твойто не е поддръжа, а разбработка. Съответно не се брои smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената на консумативите и поддръжката за тези километри е много ниска, разходите за гориво също. За колкото по-малко време ги правиш километрите толкова по-евтино излиза, тъй като през голяма част от това време колата е била в гаранция. Но повечето хора, включително аз се интересуваме от абсолютно всички пари, дадени за колата в т.ч. първоначалната покупна сума. Все пак и това са пари, които даваш. Аз записвам всичко - и ГО, прегледи, даже и пари за инструменти, свързани с ремонти. Засега ми излиза средно 3400 лв (общо за гориво, консумативи и поддръжка) разходи за 10000 км. Цена на колата 6500 лв. За 30 000 км досега общо 17 700 лв. По 0.59 лв./км. А само горивото и поддръжката 0.34 лв/км. Двигателят е бензинов, 2600 куб. Но пък разходите са по друг начин разпределени във времето и първоначалната инвестиция е доста по-малка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Само че, според мен трябва да се вкара и цената на колата по някакъв начин...От което се вижда пряко каква е файдата да караш по-стара/евтина кола - най-голямото перо в сегашната сметка е именно цената на колата...

Файдата, за която пишеш е доста относителна. Има я ако пътуваш предимно в града, не излизаш извън България и не държиш на плюсовете, които има един нов автомобил. Всичко останало, което е и преобладаващо, е в плюс за собственика на нов автомобил.

 

Пък и Пепи не е искал да сравнява разходите на километър с един стар или по-скъп автомобил, а да посочи какво е харчил точно за този модел. Следователно не виждам причина да се добавя цената за покупка, още повече, таблицата му е за експлоатационна равносметка, а не за колко му е струвало удоволствието да притежава автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Само че, според мен трябва да се вкара и цената на колата по някакъв начин...От което се вижда пряко каква е файдата да караш по-стара/евтина кола - най-голямото перо в сегашната сметка е именно цената на колата...

Файдата, за която пишеш е доста относителна. Има я ако пътуваш предимно в града, не излизаш извън България и не държиш на плюсовете, които има един нов автомобил. Всичко останало, което е и преобладаващо, е в плюс за собственика на нов автомобил.

Пък и Пепи не е искал да сравнява разходите на километър с един стар или по-скъп автомобил, а да посочи какво е харчил точно за този модел. Следователно не виждам причина да се добавя цената за покупка, още повече, таблицата му е за експлоатационна равносметка, а не за колко му е струвало удоволствието да притежава автомобил.

 

Аз затова написах по-стара/евтина кола. С евтина имах предвид нова И евтина.

Не виждам проблем да излизаш от България с не-нова кола, както и с нова и евтина...? Плюсовете и минусите всеки си ги преценява, естествено...Мисълта ми беше, че към чудесната сметка, която е направил Пепи, ако добавим и цената на колата може вече да се види "голямата картина", т.е. колко реално струва това удоволствие на километър и съответно всеки да си прави сметка...

 

Всичко останало, което е и преобладаващо, е в плюс за собственика на нов автомобил.

 

Не искам да разводнявам темата (може да ми отговориш на лични), но кое е това "всичко останало", което е в плюс?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти отговоря тук, пък след някой и друг ден Пепи ако реши, да почисти каквото прецени.

 

По темата нов срещу стар автомобил може много да се изпише. Имал съм и съм карал коли втора употреба. В началото разсъждавах, че ми е достатъчно да стигам с колата от т.А до т.Б безаварийно. Но в момента, в който можах да си позволя нова кола, оборудвана по мое желание, промених коренно мисленето си. Пожелавам ти някой ден да си купиш нов автомобил, който да го нагласиш според собствените си желания (не нужди) и тогава ще разбереш какво съм искал да кажа с горното.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти отговоря тук, пък след някой и друг ден Пепи ако реши, да почисти каквото прецени.

 

По темата нов срещу стар автомобил може много да се изпише. Имал съм и съм карал коли втора употреба. В началото разсъждавах, че ми е достатъчно да стигам с колата от т.А до т.Б безаварийно. Но в момента, в който можах да си позволя нова кола, оборудвана по мое желание, промених коренно мисленето си. Пожелавам ти някой ден да си купиш нов автомобил, който да го нагласиш според собствените си желания (не нужди) и тогава ще разбереш какво съм искал да кажа с горното.

smile027

 

Благодаря за пожеланието, някой ден ще се случи ама да видим кога :-)

Иначе да, 100% съм сигурен, че няма нищо лошо в новата кола освен цената :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.