Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Пластмасова кора под двигателя за О2


boyan200

Recommended Posts

Благодарение на ""прекрасно" поддържаните пътища наскоро установих че кората е останала някъде по пътищата на България.

Има ли алтернативи на ЕТ или да събирам грешни левчета, че не ми се кара без кора на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е интересно колко ще струва в ЕТ, защото след последния ремонт там като погледнах колата се оказа че ми липсва защитната кора, но това беше след седмица или 10 дена след като си я взех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята остана в една пряспа през зимата. И взех, че си изрязах една от инокс 1мм на лазер. Получи се повече от добре, а ми дойде и на сносна цена. Сега "отдолу" съм брониран, даже с огледален блясък :).

Ако те интересува, мога да ти пратя контура, да си режеш колкото искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз се интересувам от контура - О2 4х4 съм, но с пластмасова кора. Питах за метална, но цената от близо 500 лв не ми се струва приемлива. Та се оглеждам за алтернативи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OOPs ... Явно не съм прочел добре името на темата, sorry!

Моята е О 1U 1,9 TDi. Предполагам, че на О2 4х4 кората е по-различна. Нека някой по-запознат да каже.

Иначе за О1 никакви проблеми - ще сложа контура на някой сървър и който иска да си го вземе. Даже ще го насоча и за лазерно рязане в София, Стара Загора и Плевен.

Малко уточнение - кората не може да се получи само от лазера. Тя е сравнително "2D", но си иска и леки доработки - огъване в средата и на задния борт, пробиване на отворите за монтаж и за ватата. По старата кора, или остатъците от нея, лесно се получава новата метална.

За О2 ...

Питах за метална, но цената от близо 500 лв не ми се струва приемлива...

Тази за 500, която ти предлагат, може да е отливка, и затова толкова скъпа. Но дори и да е доста "3D пространствено накъдрена", пак би могло с прецизно разкрояване да се получи от лист, плюс няколко заваръчни шева. Първо пробваш на картон, после режеш инокса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази от 460 + 100 за допълнителни снадки която ми предлагат е от ЕТ, затова мисля е толкова скъпа. В момента съм в процес на издирване на фирма за заварки /попаднал съм им вече на следите/. Смятам да им връча пластмасовата и да видя дали могат да й направят опростено копие / да пази двигателя от дупките, а не за офроуд изпълнения/. Не бързам, но ще ви държа в течение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата горе даде отлична идея - да се изреже парче от стомана-неръждавейка на лазер и да се огъне в нужната форма. Специално на О2 кората не е някаква супер изчанчена като форма и извивки и лесно може да се направи шаблон. 1 мм инокс е достатъчнo дебел за да не тежи и да се огъва сравнително лесно, а ще бъде много здрав. Отгоре после може да се залепи някаква негорима изолация за да се елиминират резонансите на метала и да не дрънчи.

 

http://10x.bg/cutting/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за да не дрънчи / резонира е напълно достатъчно само да прехвърлиш ватата от старата кора. И най-вече, като се огъне кората по извивката и се надигне страничния борт, тя става относително корава и изобщо не се и опитва да се разтрептява. При мен дори звука на двигателя се подобри и приближи до "заводския", защото явно старата кора не е била хваната в предвидените 12 (май толкова бяха) точки. Така че не бери грижи...

Файла с контура ще го постна много скоро, просто трябва да намеря малко време да го коригирам леко, защото аз в бързането не го бях копирал 1:1 и се наложи с ъгловото шлайфче да го донапасвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О2 кората не е с вата, а със специални отляти с пластмасата кубчета със затворен въздух в тях. Едновременно обезшумяват и допълнително предпазват агрегатите от удар. Кората на О2 всъщност е истинско произведение на изкуството smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О2 кората не е с вата, а със специални отляти с пластмасата кубчета със затворен въздух в тях. Едновременно обезшумяват и допълнително предпазват агрегатите от удар. Кората на О2 всъщност е истинско произведение на изкуството smile035

хм, моята също е с пластмасови кубчета и не виждам никъде вата, а съм с О1. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм, моята също е с пластмасови кубчета и не виждам никъде вата, а съм с О1.
Моята е с вата на "корема", хваната в кората с няколко пласмасови клипса. Вашите кубчета вероятно също щракват с клипс, и би следвало да могат да се местят. Ако не - малко подходяща вата и готово, ще върши същата работа. По-важното е, че с неръждаемата кора вече забравяш за проблеми, а и немарливи техници не могат да ти я счупят.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Takaaa

Днес си сменях консумативи - като за "новозакупена стара кола" - масло, два ремъка, четири филтъра, една свещ = 500лв + 180 лв работа. Сервиза го ползвам от 2002г, познаваме се и стана въпрос за кората под двигателя. Момчето кара "пижу партнър" и каза, че има на неговата и че горещо я препоръчва - колкото е по нова колата по нашите пътища толкова по смислено е всяка форма на защита на картера. Това, което беше новина за мен и което обяснява доста неща бе следното:

:arrow: Пластмасовита кора се закрепва на различни места от металната. Там където се закрепва пластмасовата, металната не може да се закрепи. Или ако сме точни - може, но тъй като е по тежка ще "избуши" гнездата или там за което се закрепва и ще изпадне. Така че варианта както го мислехме - "copy&paste" от пластмасовата кора и после безпроблемно монтиране - отпада.

Следващия вариант който си мисля е следния: ако има някой от форума с метална кора /вече монтирана/за Шкода Октавия 2 4х4 . При огромно добро желание от негова страна би могъл да я даде временно /ден максимум два - през които аз лично ще му заема моята пластмасова за колата му/ да я "прекопират" от фирма за заварки. Ако има притеснение ще му оставя и сума за гаранция колкото за нова кора по цени на ЕТ. След което човека ще си има черпене smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Tim, не се коси за кората, захваща се достатъчно здраво с яки самонарезни винтове. Гарантирам ти, че няма да избуши нищо и да падне. Имам вече опит с това.

Ако се престараеш със затягането от страх да не падне кората, най-много да прецакаш пластмасовата вложчица в гредата, в която се хваща винта. Но доста ще се поизпотиш, докато някоя превърти. Ако все пак стане, сменя се.

Както и да е, твоя воля ...

Споменах преди, че ще постна контура на кората на AGR TDi, ето го в ниска версия на acad:

http://rapidshare.com/files/392660603/O ... d.rar.html

Пунктира показва къде трябва да се огъне, з да се получи надигнат борт. Другото се реже.

Има и една снимка, на която се вижда ръчното донапасване. Започнах да коригирам контура по този трасаж, но се сетих, че моята фукла е подпирана отпред, и има вероятност контура за кората да не е съвсем идеален и да подлъжа някой. Така че го оставих в първия му "теоретичен" вариант. В най-лошия случай ще има малко рязане с виеличката, но ще стане.

Айде, със здраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че го оставих в първия му "теоретичен" вариант. В най-лошия случай ще има малко рязане с виеличката, но ще стане.

Айде, със здраве!

 

А размери може ли да дадеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А размери може ли да дадеш?

За съжаление не мога, ако ги имах щях да коригирам dwg файла. Ако си решил да режеш, ползвай този контур, и после малко ръчно напасване. То така и така си има трасиране на отвори, огъване и т.н., но не е страшно, прави се за час-два.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.