Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Хроничен) проблем със съпортите на задните спир. апарати


dude_BG

Recommended Posts

Вчера не успях да напиша какво стана, защото цял ден съм се возил из София (около 50км) и съм тествал, малко друга работа си намирах и я свърших покрай возенето, и общо взето вечерта бях много изморен... та отнесох плувката много-много бързо.

 

Такааам... първо да започна малко по-отдалече. Самуил (bega4kata) във Вторник (14.07.2015) ми се обади и се опита по телефона да ми помогне, човека, но не се получи - не става така от разстояние, убедих се! Дори да беше най-яката врачка, няма как да го оправим това нещо по телефона от разстояние, без да пипне и да се види... няма начин просто. Казвам го, за да не остане неизказано това нещо, защото  няма какво да си кривя душата - опита се по телефона да помогне със съвети кое-къде-какво да се погледне и т.н. Питах го две неща - отговорил ми е да ги видя и ако трябва да се сменят и т.н. Общо взето - много благодаря за помощта, Сами!

 

"Продължаваме напред." Нямах време да ги гледам нещата във Вторник и Сряда, направо си уговорих час в Трансексперт за вчера, да го оправят проблема и да се приключва с мизерията покрай тия спирачки, че карам доста бързо понякога... трябва да мога да спра, защото все някак ще я засиля тая кола, ама трябва и да спре по най-добрия начин!

 

Евгени (от Трансексперт) я качи на подемника и установи, че има луфт между супорта и шенкела в долната страна на апарата - луфта си беше около, може и повече от 1 милиметър, а трябва да ляга плътно (както е на снимката по-долу), не да стои във въздуха. Това малко, скапано разстояние при 40км/ч по неравности бучи страшно силно в купето!!! Прилагам моя снимка да се види за какво говоря:

 

20150716_094031.jpg

 

1 -> ухо на накладката... това нещо трябва да опира във шенкела (това между 1 и 2).

2 -> ухо на супорта... това също трябва да опира на шенкела плътно (силната пластинката/пружинка на накладката го бута това нещо да опира на шенкела, когато всичко е наред). При натиск на апарата към ЦЕНТЪРА на диска, а не към спирачната площ, той трябва да мръдне и да се върне сам обратно - това обратното връщане го прави пружинката на накладката, когато всичко е наред.

3 -> двете стрелки показват как пластинката на накладката се е деформирала, защото е омекнала, поради грешно поставени накладки преди /вече ще стане/ година... изпекла се е, защото е била вътре в буталото, а не й е там мястото на тази накладка... затова е и черна пластинката... грешно са ми сложили накладките просто и от там тръгва всичко... Няма да кажа къде, не ме питайте изобщо! Само ще кажа, че това не им е работата на хората, правиха ми услуга, но няма значение. :) Да съм гледал и аз!

 

Евгени едвам извади накладката от супорта... беше се вклинила супер здраво, то беше едно дърпане... няма вадене... После се хвана и изчисти всичко /супорта, шенкела - мисля, че и него/ много хубаво - лъсна всичко, смени ми и гумичките на водачите, да си имам новички, старите имаха супер незабележимо деформиране, но сравнени с новите - една до друга - личеше си определено, че новата е перфектен кръг, а оригиналната е леко яйцевидна станала - явно от вибрациите - не знам, само предполагам, не съм питал изобщо. Новите гумички са на АТЕ.

 

Напръска всичко с този спрей, за който говори Товарищ Димонски по-горе, като внимаваше да не напръска диска - за всеки случай го почисти със спрейче за апарати - сглоби всичко както трябва и ме помоли на крика да го тествам има ли луфт вече, както е на снимката, дали приемам работата, че нали съм педант... Двата апарата са 1:1 ляв и десен в момента - и двата при натиск трябва да пропадат малко (заради пластинката на накладката) и да се връщат силно към шенкела - но това трябва да става с доста голямо усилие /натиск към главината-центъра на диска, а не към спирачната повърхност на диска/!

 

И двата ми апарата вече работят коректно, няма го тропането, няма го бученето, няма ги мизериите - като чисто нова. Единствено остана загадката как се "прее'ва" резбата на долния водач в шенкела, неговата мама... дали е от луфта/вибрирането, дали от претягане на накой от "майсторите" - не се знае това нещо...

 

Ето и след ремонта как изглеждат нещата:

20150716_173231.jpg

 

20150716_173134.jpg

 

Ето така трябва хубаво да е легнало всичко, не като на снимката с луфта горе:

20150716_173106.jpg

 

Ето я лявата каква е беличка и хубавка (тоест не е изпечена като другата):

20150716_173357.jpg

 

Общо взето това се оказа при мен... на пръв поглед е тривиално... но няколко препоръчани ми от различни хора майстори не успяха да го намерят и да ми кажат какво е точно, но пък сме правили други неща с тях, които са перфектно направени и съм доволен и от тях :) Не ВСЕКИ може и трябва да знае ВСИЧКО!!!

 

Благодарен съм на всички, които са ми помогнали - който-както-с-каквото могъл!!! Никога няма да го забравя!

 

ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ СЕ УБЕДИХ, ЧЕ ТУК ИМА СТРАШНО КАЧЕСТВЕНИ ХОРА!!! ИСТИНСКИ ПРИЯТЕЛИ!!! БЛАГОДАРЯ ВИ!!!

 

А сега... каааак ми се караааа "чисто новата ми кола"... не е истина, сърби ме страшно много... ама направо не мога да мръдна и 2 сантиметра днеска :D

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    14

  • chavdarlk

    14

  • димон

    12

  • dude_BG

    9

Най-много писали в темата

Абе как ще объркат вътрешна и външна накладка, нали пружините им са различни ? Тези вътрешните са с дълги пластини да могат да влезнат в буталото, а външните са с къси и естествено по-твърди и са разкрачени по друг начин...  :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама не, ефектът е много краткотраен :oops:

Работа върши това http://drive.bg/product_reviews.php?cPa ... 3&ModelId=

Но задължително трябва много добро почистване и на дупките в супортите и на самите водачи.

Греста не требе да се маа на кило, щот маншончетата се раздуват и целата работа се оаква smile049

Да подновя линка http://www.autopower.bg/%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%B8-25g-pfg110-367-2753.html#description

http://britishpartsdirect.com/index.php?route=product/product&product_id=2855

Проблемът на Шафт е съвсем друг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за съжаление. Извинявам се, но късно видях, че става дума точно и само за задните апарати... Реших, че може да е нещо подобно и за предните...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, няма за какво да се извиняваш - пак за спирачки става дума. Просто исках да отделя проблемите, защото 2 години съм си блъскал главата и съм "возил в багажника топки за боулинг" :) , както сполучливо се беше изразил Чавдар, докато най-накрая намерих по-дълготрайно решение на проблема.

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.