Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Хроничен) проблем със съпортите на задните спир. апарати


dude_BG

Recommended Posts

Ето от този комплект са уплътненията - http://www.skycraftsurplus.com/quality4 ... tment.aspx

Температурен обхват -55 ... +120 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    14

  • chavdarlk

    14

  • димон

    12

  • dude_BG

    9

Най-много писали в темата

Макар и да е минало още много малко време, ще докладвам, че интервенцията се държи изключително успешно.

И по предния метод в началото имаше значителен успех, но не толкова добър (случваше се в редки случаи да тропне отзад), за разлика от сега, когато не се е случвало нито веднъж!

 

Тука искам да обърна внимание на другите два проблема, съпътстващи тропането на задните спирачни апарати.

Тези проблеми ги имах още от първия ден, и няма нужда да ви обяснявам какъв срам съм брал всеки път, когато познати са ме питали какви са тези ужасяващи звуци, които се разнасят от колата :oops: .

 

Първият проблем е адското скърцане и виене на цялото купе при въртене на волана на място, при леко натисната спирачка.

Писал съм тук за този проблем, оплаквал съм се и в Еуратек, като резултатът беше - "Така си е нормално".

Да, сигурно е нормално, но за десетките години през които съм имал допир до различни автомобили, не съм срещал друг толкова нормален автомобил, като моя smile049 .

 

Вторият проблем е същият звук, при бавно спускане по наклон със леко натисната спирачка (например на светофар, при освобождаване на място отпред). Разнася се същият срамен и "нормален" звук. Този звук съм го чувал неизменно всяка сутрин при излизане от гаража, понеже има малък наклон, а трябва да се завие на 90 градуса по улицата, като това става на лека спирачка. Както и многократно после през целият ден.

 

Мога да кажа, че не е имало нито един ден преди интервенцията, в който да съм бил без тези трите удоволствия :evil: .

Е - тези нормални неща вече ги нямам от една седмица, и се радвам на ненормалната си кола =D> .

 

Молбата ми е, тези от вас, които се оплакват от тропането да споделят, дали имат и тези двата "нормални" проблема.

И ако отговорът е "да", то могат да са сигурни, че ако вземат мерки срещу тропането, ще се оттърват и от тях.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Тези проблеми ги имах още от първия ден, и няма нужда да ви обяснявам какъв срам съм брал ...

...Писал съм тук за този проблем, оплаквал съм се и в Еуратек...

 

И друг път съм ти го казвал ,...и пак ще ти го кажа , MAN : Трябваше да си вземеш дизел !...Освен тракането нямаше да те притеснява "почти " нищо друго ! "Дизелният" звук препокрива всички други малки поприскърцвания и попритропвания ...

Има и още едно нещо : В живота много неща се повтарят : примерно , ако нещо в старата ти кола те е дразнело и си се надявал , че като си купиш нова няма да го има , то не е така ! Освен него ще има поне и още нещо в повече ! smile091 При мен поне е така . smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Тези проблеми ги имах още от първия ден, и няма нужда да ви обяснявам какъв срам съм брал ...

...Писал съм тук за този проблем, оплаквал съм се и в Еуратек...

 

И друг път съм ти го казвал ,...и пак ще ти го кажа , MAN : Трябваше да си вземеш дизел !...Освен тракането нямаше да те притеснява "почти " нищо друго ! "Дизелният" звук препокрива всички други малки поприскърцвания и попритропвания ...

Има и още едно нещо : В живота много неща се повтарят : примерно , ако нещо в старата ти кола те е дразнело и си се надявал , че като си купиш нова няма да го има , то не е така ! Освен него ще има поне и още нещо в повече ! smile091 При мен поне е така . smile159

 

 

Мойта е дизел и аз пак ги има тези проблеми. Много правилно си ги е описал нещата chavdarlk. Същите неща и аз съм си ги мислел като него и съм има подобни ситуации. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляте си супортите и ги носите на 1 стругар ,да ги разпробие и да направи нови водачи по размер.Ние така ги лекуваме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, защо да се разпробиват супортите?

Не може ли де се направят нови водачи по наличните отвори?

Другият въпрос ми е, кой е правилният размер за водачите?

Преди време беше писал, че луфтът е технологично необходим, и аз съм на това мнение, в механиката не може да има нулев допуск на подвижни елементи.

Проблемът е, че по проект не са взети мерки да няма тропане.

Мисля, че моето решение запазва луфта, но не позволява самоволни, нежелани, и шумни движения.

---

Между другото, мерих чисто нов комплект супорт + водачи, защото бях решил да ги сменям, и всички размери им бяха абсолютно същите, като моите...

Затова мисля, че всичко е въпрос на междуосие между отворите и фиксираните водачи:

post-2459-138453261595_thumb.jpg

Не знам, доколко е възможно да се влияе върху разстоянието между водачите при сглобяване :-k .

Дали не могат да се стегнат принудително в една от двете по-благоприятни конфигурации (в зелено)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам за разпробиване на супорти,защото обикновено тази операция я правим на стари коли на километри и са износени и леглата на водачите във супортите.Оставя се 2-3 десети хлабина която се уплътнява от греста

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Възможно ли е вместо да тропат,да скърцат,щото при мен се появи,от няколко седмици,такова скърцане отзад,при неравности?Като натисна спирачките,изчезва! :-k

Мамка му...,и аз влязох в клуба на чуващите......,вече ще си карам само Супърба,поне засега е безшумен....,горе-долу! :smt033

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е вместо да тропат,да скърцат,щото при мен се появи,от няколко седмици,такова скърцане отзад,при неравности?Като натисна спирачките,изчезва! :-k

Мамка му...,и аз влязох в клуба на чуващите......,вече ще си карам само Супърба,поне засега е безшумен....,горе-долу! :smt033

 

Скърцат тампони и втулки . Отзад е пълно с такива неща . Силиконов спрей му е майката . Пръскаш обилно - цял флакон и цяла зима нямаш грижи. Аз поне така лекувам скърцането отпред .

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Да я възродим малко темата....

При мен вече не се живее от тропане. И то при ниска скорост - 5-10 км/ч. Смятам да правя абсолютно същото като Чавдар, само о-пръстените ще са силиконови за повече издръжливост на температура и механично износване. Проблемът е същия и при всички фолксвагени... Защо, по дяволите, няма акция за отстраняване на тази масова недомислица? ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викаш - да не копаме толкова дълбоки канали, че е по тежък съпорта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми явно съм изтеглил бая къса клечка...

ХА,ХА,ами аз кво да кажа smile091 глава.....................мойта клечка колко къса е била smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...
Молибденова грес, омешана с гумени стружки (от шмиргела).

Да ама не, ефектът е много краткотраен :oops:

Работа върши това http://drive.bg/product_reviews.php?cPa ... 3&ModelId=

Но задължително трябва много добро почистване и на дупките в супортите и на самите водачи.

Греста не требе да се маа на кило, щот маншончетата се раздуват и целата работа се оаква smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега моят метод (viewtopic.php?p=233508#p233508) се оказва траен :smt017

Почти три години и около 35000 км никакви проблеми smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте,

 

Искам малко да съживя темата... понеже имам проблем с преден десен спирачен апарат... на моята машинка - Octavia 2 Facelift 2010 1.9TDI BXE.

 

Малко предистория - след като се изкривиха предните дискове, смених ги с нови ATE и накладки TEXTAR, които в началото тропаха, свиреха и т.н. Улегнаха след време и спряха да тропат, да дрънчат по-точно и да свирят (само при завой надясно свиркат лекичко)...

 

При каране по павета или различни неравности по пътя със скорост около 40км/ч, се чува силно бучене от предно дясно колело вътре в купето, при затворени прозорци. Мога да го оприлича на "бввврууууууууп трак трак" и т.н... като звука не е точно еднотипен, ами спрямо дупките/неравностите по паважа... Тоест, не е лагер 100%, защото никъде другаде няма никакъв проблем, освен по неравностите.

 

Онзи ден пътувах по работа до Враца... и в началото на Враца откъм София е страшно на пътя... Колкото и бавно да караш, сякаш караш по "циментирано бурно море"... ужас е. Разтропа се страшно много, дори си помислих, че нещо ще пада и оставам там "завинаги", а не исках това нещо да стане.

 

Спрях, отидох до предно ляво колело - огледах всичко, побутнах апарата и т.н. - нищо не мърда, супер здраво и статично се държи апарата, без да се движи никак, няма никакви луфтове. До тук супер. Огледах задните - и те супер, без луфтове, без нищо видимо!

 

Стигнах до предно дясно колело и ето го проблема. Побутнах апарата и там - посоката е с два пръста откъм предната броня, между джантата и апарата - бутам назад към главината, тоест към центъра на диска - тоест от периферията на диска, към центъра му - не към двигателя и към мен, както се движи апаратът по водачите при спиране, ами в посока "предна-задна" броня... не знам как да го обясня това нещо по-ясно. Апарата се движеше около 3 милиметра поне. Чуваше се скърцане и т.н., точно каквото се чува при каране с 20-40км/ч по неравности със свален прозорец - тропа, скърца, като желязо-в-желязо... и много дразни!

 

Разбрах още там, че това не е нормално изобщо, защото само този апарат се движи по тоя начин, всички други са статични и нямат такива странни луфтове... и тоя се движи лесно, не е да каже човек, че  със страшна сила го натискам с отвертки и т.н. - супер лесно се движеше, сякаш не е затегнат, само на ръка...

 

Днеска успях да го погледна това нещо с майстори в сервиз - долния водач на апарата не държеше изобщо - НИКАКВА ИДЕЯ от кой зор резбата беше изпуснала тотално... в посока на стягане си въртиш докато не ти писне, тоест превърта безкрайно в шенкела... и само тапичката отзад го държеше да е още там тоя гаден водач... :(

 

Това са моите водачи 1:1 на размери и всичко останало /не намирам друга по-хубава снимка по нета, пък тази има и точните размери/:

BCF1306C.jpg

 

 

Веднага се обадих на "бърза помощ", след като диагностицирахме мизерията - Тъста е стругар и ми направи нов водач с резба М10 х 1.25, обаче диаметъра не е 12мм, ами 12.2мм, като го пуснахме по-дълъг, за да се подсигурим... с медчик направихме с едни приятели резбата в шенкела - всичко заспа, повече от перфектно стана. Затегна се супер добре и т.н. луфта беше супер много намалял, като сглобихме всичко, тоест много-много трудно се движеше и си беше останал под около 1мм някъде, тоест доста по-малък луфт имаше... Сглобихме всичко, тръгнах си, покарах малко - нямаше проблем първите 2-3 километра, тишина, щастие, кеф страхотен!!! Карал съм само по паваж!!! Като чисто нова кола си беше!!! Само гуми чувах!!! Обадих се, похвалих се на всички, че сме го оправили проблема... и след още 2 километра (общо 5км) дойде момента на разочарованието. Изведнъж почнаха пак да тропат и бучат, както преди - доста силно при 40км/ч по паваж... Слизам веднага, бутнах пак апарата, както по-горе описах - луфтът от 2-3 милиметра се беше върнал... Явно като загреят спирачките и се появява тоя гаден луфт.

 

Колата спира, направо кърти асфалта, като натисна спирачката... няма го чичо ВибрациЙ, няма ги другите братя и т.н. Само тропа здравата и бучи направо. Обикалям да не карам по павета изобщо! Изградих си навик направо!

 

Не са накладките, защото има много странен луфт самият апарат. Прибрах се, защото имах работа, убих целия ден да го правя това нещо и накрая нищо не стана пак...

 

Днес си изневерих на традицията, да прочета малко по темата, преди да действам и то си оказа влиянието. Сега виждам темата, чел съм я навремето, но бях забравил, че я има... Та потърсих и на повече места, видях, че доста хора се оплакват от това нещо - всичките братовчеди, че и фордове, фиати, "всякакъв марка" кола... Повечето пишат, че сменят гумичките и водачите и се оправя всичко за доста време. Колата ми в момента е на 89 000км, на 5 години и половина. От около 7-8 000км се чува това нещо и си мислех, че са накладките, докато не се усили онзи ден - явно е тръгнало полека и сега се беше отскубнала резбата на долният водач вече... Горният водач е супер, държи супер добре.

 

Та... въпросът ми е - ако сменя тези гумички на апарата, дали ще има някакъв ефект/дефект/ - който му е възможно да хвърли един бобец и на разни такива - да си каже мнението... Знам, че не може да се каже "да/не" напълно, но поне може да има някой, който е успял да го фиксне това нещо, защото ме влудява, а като мина през неравност, релси или друго - направо ми иде да я засиля в стената, че усещането е сякаш ще ми падне колелото - тропа здраво само по неравности.

 

Не не е тампон - всичко й е здраво на колата по окачването - не е биалетка и т.н. - не търсете проблеми по окачването, мисля, че не е там проблема /прегледахме всичко днеска/. Пък и когато натисна спирачката и млъква всичко, дори в най-силното си бучене - апарата се прибира и няма никакви луфтове, защото хваща здраво и няма грижи, но пусна ли спирачката - "бвввруууууууппп" и луфтче-еее...

 

Става дума за тия гумички:

pouzdra.jpg

 

Това сигурно ще е поредната проба-грешка, която ще направя, вече тия спирачки ми излезнаха златни! Всеки път по хх лева отиват за всяко посещение на специалист... и няма оправия с нищо!!! Просто ми писна...

 

Давайте съвети...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,тези водачи е хубаво да намажат с боров вазелин.аз на всички коли на които съм сменял накладки съм слагал и не съм имал проблем,освен на моята предишна ок1 ,беше заминала резбата на долния водач (в супорта).

Решението беше наваряване на водача ,след това струговане и направяне на нова резба и на двете.оттогава не е мръднал апарата.доколкото си спомням водачите са стомана и много здрави и са полирани, затова ги използвахме ,а не направихме нови(което беше доста по-лесно).Дано да съм бил полезен.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мазани са водачите, няколко пъти... мажат ги с такава медна грес, не знам дали точно така се казва, но е като "мед" /металът/ и изглежда така (снимката е от нета):

53-7-800.jpg

 

Иначе, водачът го направихме наново с по-голяма резба, както съм писал по-горе, моят стругар го направи 1:1, полиран и какво ли още не там. Та не вярвам да е от него проблема, но ще видим.

 

Аз още не съм погледнал нещата - утре ще е времето за това нещо.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, такава смазка има и на спрей. Струва 16 лв  флакона. Баят милилитри... Държи до 1300 ' C . Стои си винаги твърда . С нея периодично пръскам мястото на контакт на накладката със супорта ( горе и долу), на всяка смяна на зимни-летни гуми. Естествено с нужното внимание за да не попадне на дисковете...

 

 

п.п.  чакаме с нетърпение да рапортуваш кво стана днес .

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.